eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
اَلسَّلامُ عَلی مَنْ اَنْزَلَ اللهُ فیهِ: (وَاِنَّهُ فی اُمِّ الْکِتابِ لَدَیْنا لَعَلِیٌّ حَکیمٌ). سلام بر کسی که خدا در حقّش این آیه را نازل کرد: «به راستی در اصل کتاب نزد ما علّی حکیم است». اَلسَّلامُ عَلی صِراطِ اللهِ الْمُسْتَقیمِ سلام بر راه راست خدا اَلسَّلامُ عَلَی الْمَنْعُوتِ فِی التَّوْریة وَالْاِنْجیلِ وَالْقُرْآنِ الْحَکیمِ، وَرَحْمَة اللهِ وَبَرَکاتُهُ سلام بر وصف شده در تورات و انجیل و قرآن حکیم و رحمت و برکات خدا بر او باد. پس می‌اندازی خود را بر ضریح و می‌بوسی آن را و می‌گوئی: یا اَمینَ اللهِ، یا حُجَّه اللهِ، یا وَلِیَّ اللهِ یا صِراطَ اللهِ زارَکَ عَبْدُکَ وَوَلِیُّکَ اللاّئِذُ بِقَبْرِکَ، وَالْمُنیخُ رَحْلَهُ بِفِنآئِکَ، الْمُتَقَرِّبُ اِلَی اللهِ عَزَّوَجَلَّ وَالْمُسْتَشْفِعُ بِکَ اِلَی اللهِ، زِیارَة مَنْ هَجَرَ فیکَ صَحْبَهُ وَجَعَلَکَ بَعْدَ اللهِ حَسْبَهُ. ای امین خدا، ای حجّت خدا، ای ولیّ خدا ای راه خدا، زیارت کرد تو را بنده و دوستت، آن که به قبرت پناه آورده، و بار حاجاتش را به درگاهت افکنده. به وسیله تو تقرّب جست و شفیع خواه به درگاه خداست، و زیارتش زیارت کسی است که به خاطر تو دست از رفیقان شسته و تو را پس از خدا برای خویش کافی دانسته. اَشْهَدُ اَنَّکَ الطُّورُ وَالْکِتابُ الْمَسْطُورُ، وَالرِّقُ الْمَنْشُورُ، وَبَحْرُ الْعِلْمِ الْمَسْجُورِ شهادت می‌دهم که تو طور و کتاب مسطور و نامه گشوده و دریای جوشان دانشی. یا وَلِیَّ اللهِ اِنَّ لِکُلِّ مَزُور عِنایَة فیمَنْ زارَهُ وَقَصَدَهُ وَاَتاهُ وَاَ نَا وَلِیُّکَ وَقَدْ حَطَطْتُ رَحْلی بِفِنائِکَ وَلَجَأْتُ اِلی حَرَمِکَ، وَلُذْتُ بِضَریحِکَ، لِعِلْمی بِعَظیمِ مَنْزِلَتِکَ وَشَرَفِ حَضْرَتِکَ، وَقَدْ اَثْقَلَتِ الذُّنُوبُ ظَهْری، وَمَنَعَتْنی رُقادی ای ولیّ خدا برای هر زیارت شده ای نسبت به کسی که او را زیارت کرده، و قصد او را نموده و به زیارت وی آمده عنایتی است و من دوست توام، و بارم را به درگاهت فرود آورده‌ام و به حرمت پناهنده شده ام، و به پناه ضریحت آمده ام، به خاطر آگاهی‌ام به بزرگی مقامت و شرافت پیشگاهت، درحالی که گناهان پشتم را سنگین کرده، و خوابم را ربوده فَما اَجِدُ حِرْزاً وَلا مَعْقِلاً، وَلا مَلْجَأً اَلْجَأُ اِلَیْهِ اِلاَّ اللهَ تَعالی وَتَوَسُّلی بِکَ اِلَیْهِ، وَاسْتِشْفاعی بِکَ لَدَیْهِ، فَها اَ نَا ذا نازِلٌ بِفِنائِکَ وَلَکَ عِنْدَ اللهِ جاه عَظیمٌ وَمَقامٌ کَریمٌ فَاشْفَعْ لی عِنْدَ اللهِ رَبِّکَ یا مَوْلایَ. در نتیجه پناهگاه و جای امن و ایمنی نمی یابم که به آن پناه برم جز به خدای تعالی و توسّلم به وسیله تو به درگاهش، و شفاعت خواهی‌ام به تو در پیشگاهش. اینک همانم که به درگاهت فرود آمده ام، و تو را نزد خدا منزلت بزرگ و مقام کریم است، پس نزد خدا شفیع من باش ای مولای من. پس ببوس ضریح را و روی خود را به قبله کن و بگو: اَللَّهُمَّ اِنّی اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ یا اَسْمَعَ السّامِعینَ، وَیا اَبْصَرَ النّاظِرینَ وَیا اَسْرَعَ الْحاسِبینَ، وَیا اَجْوَدَ الْاَجْوَدینَ بِمُحَمَّد خاتَمِ النَّبِیّینَ، رَسُولِکَ اِلَی الْعالَمینَ وَبِاَخیهِ وَابْنِ عَمِّهِ الْاَنْزَعِ الْبَطینِ، الْعالِمِ الْمُبینِ عَلِیّ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ، وَالْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ الْاِمامَیْنِ الشَّهیدَیْنِ وَبِعَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ زَیْنِ الْعابِدینَ وَبِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیّ باقِرِ عِلْمِ الْاَوَّلینَ وَبِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد زَکِیِّ الصِّدِّیقینَ، وَبِمُوسَی بْنِ جَعْفَر الْکاظِمِ الْمُبینِ، وَحَبیسِ الظّالِمینَ وَبِعَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا الْاَمینِ وَبِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیّ الْجَوادِ عَلَمِ الْمُهْتَدینَ وَبِعَلِیِّ بْنِ مُحَمَّد الْبَرِّ الصّادِقِ سَیِّدِ الْعابِدینَ وَبِالْحَسَنِ بْنِ عَلِیّ الْعَسْکَریِّ وَلِیِّ الْمُؤْمِنینَ وَبِالْخَلَفِ الْحُجَّه صاحِبِ الْاَمْرِ مُظْهِرِ الْبَراهینِ اَنْ تَکْشِفَ ما بی مِنَ الْهُمُومِ، وَتَکْفِیَنی شَرَّ الْبَلاءِ الْمَحْتُومِ وَتُجیرَنی مِنَ النّارِ ذاتِ السَّمُومِ، بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. خدایا! به پیشگاهت تقرّب می‌جویم، ای شنواترین شنوایان، ای بیناترین بینا، ای سریع ترین حساب رسان، ای بخشنده ترین بخشندگان؛ به محمّد خاتم پیامبران فرستاده ات به جانب جهانیان، و به برادر و پسر عمویش، آن فراخ سینه، و عالم آشکارکننده علی امیر مؤمنان، و حسن و حسین دو امام شهید، و به علی بن الحسین زین العابدین، و به محمّد بن علی شکافنده دانش پیشینیان، و به جعفر بن محمّد آن پاکیزه گروه صدیقان، و به موسی بن جعفر فروبرنده خشم، و نمایان کننده حق، و زندانی شدن به دست ستمکاران، و به علی بن موسی الرّضای امین، و به محمّد بن علی جواد پرچم راه یافتگان، و علی بن محمّد آن نیکوکار صادق، سرور عبادت کنندگان، و به حسن بن علی
عسکری زمامدار مؤمنان و به یادگار بزرگوار، آن حجّت صاحب امر، و آشکارکننده دلایل روشن که اندوه‌های مرا برطرف کنی، و بلای حتمی را از من کفایت کنی و از آتشی که دارای بادهای پرحرارت زهرآگین است مرا پناه دهی، به مهربانی ات ای مهربان ترین مهربانان. پس دعا کن برای هرچه بخواهی و وداع نما آن حضرت را و برگرد. https://eitaa.com/zandahlm1357
تصغیر عبد فخر رازی در اربعین می‌نویسد، تصغیر عبد، عبید است، نه عوید، چون جمع مکسر عید، اعیاد است نه اعواد، باید تصغیر آن هم عبید باشد، چرا که تصغیر و تکبیر از یک بابند. برخی گفته اند اگر چنین باشد بایستی بین عود لهو و عود چوب در تصغیر فرق وجود داشته باشد، ولی تصغیر این دو فرقی ندارند. این ملازمت صحیح نیست چون عود و عید در تصغیر و تکبیر اختلاف دارند، عود لهو و عود خشب هم که در تکبیر یکسانند، در تصغیر مختلف می‌باشند. نامه ارسطو به اسکندر، سیاست، پند در سیاست خود نه شتاب کن که از حد بگذرد نه کندی که موجب غفلت شود، مناسبت را رعایت کن. دو تن که هم سنخ هستند به کاری وادار کن تا قدرت افزوده شود. هرکه سنخیتی ندارد بر کنار نما، تا حقیقت بر تو آشکار شود. خلف وعده نکن، تا آبروی تو بماند. پیوسته چشم پوشی کن تا مهرت در دل مردم بیاید. بنده حق باش تا آزاد باشی. با اقوام خود باش که تو از آنهایی و با یارانت باش چون موقعیت تو به خاطر آنهاست و با رعیت باش زیرا برای آنها هستی. سلطان عقل اسکندر گوید: حکم سلطان عقل بر باطن عاقل، از حکم سلطان شمشیر بر ظاهر احمق شدیدتر است. دیوجانس دیوجانس کلبی از استوانه‌های حکیمان یونان بود. وی زاهدانه می‌زیست و لباس ژنده می‌پوشید، و چیزی ذخیره نمی کرد، و منزل نداشت. روزی اسکندر او را به دربار خود دعوت کرد، به فرستاده اسکندر گفت: همان چیزی که تو را منع کرد از اینکه به اینجا بیایی، مرا منع کرد که آنجا بیایم. بی نیازی تو به خاطر سلطنتت تو را منع کرد و بی نیازی من به خاطر قناعتم مرا منع نمود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
تصغیر عبد فخر رازی در اربعین می‌نویسد، تصغیر عبد، عبید است، نه عوید، چون جمع مکسر عید، اعیاد است نه اعواد، باید تصغیر آن هم عبید باشد، چرا که تصغیر و تکبیر از یک بابند. برخی گفته اند اگر چنین باشد بایستی بین عود لهو و عود چوب در تصغیر فرق وجود داشته باشد، ولی تصغیر این دو فرقی ندارند. این ملازمت صحیح نیست چون عود و عید در تصغیر و تکبیر اختلاف دارند، عود لهو و عود خشب هم که در تکبیر یکسانند، در تصغیر مختلف می‌باشند. نامه ارسطو به اسکندر، سیاست، پند در سیاست خود نه شتاب کن که از حد بگذرد نه کندی که موجب غفلت شود، مناسبت را رعایت کن. دو تن که هم سنخ هستند به کاری وادار کن تا قدرت افزوده شود. هرکه سنخیتی ندارد بر کنار نما، تا حقیقت بر تو آشکار شود. خلف وعده نکن، تا آبروی تو بماند. پیوسته چشم پوشی کن تا مهرت در دل مردم بیاید. بنده حق باش تا آزاد باشی. با اقوام خود باش که تو از آنهایی و با یارانت باش چون موقعیت تو به خاطر آنهاست و با رعیت باش زیرا برای آنها هستی. سلطان عقل اسکندر گوید: حکم سلطان عقل بر باطن عاقل، از حکم سلطان شمشیر بر ظاهر احمق شدیدتر است. دیوجانس دیوجانس کلبی از استوانه‌های حکیمان یونان بود. وی زاهدانه می‌زیست و لباس ژنده می‌پوشید، و چیزی ذخیره نمی کرد، و منزل نداشت. روزی اسکندر او را به دربار خود دعوت کرد، به فرستاده اسکندر گفت: همان چیزی که تو را منع کرد از اینکه به اینجا بیایی، مرا منع کرد که آنجا بیایم. بی نیازی تو به خاطر سلطنتت تو را منع کرد و بی نیازی من به خاطر قناعتم مرا منع نمود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
مکمل استقلال استقلال یک ضلع از مثلثی است که با دو ضلع دیگرِ مسئولیت پذیری و استفاده از تجارب دیگران کامل می‌شود. ادعای کسی که می‌گوید مستقل است، اما احساس مسئولیت ندارد، واقعی نیست؛ مثلاً فرزندی که از خانه فرار می‌کند، فرزند مستقلی نیست؛ اما فرزندی که با احساس مسئولیت و استفاده از تجارب سایرین، برای خودش کاری پیدا می‌کند و خود را از زیرِ بار حمایت‌های مالی خانواده خارج می‌کند، به استقلالی حقیقی دست یافته است. روش‌های عمومیِ کسب استقلال ۱. تقدم در مشورت گیری تقدّم جویی در مشورت، یکی از راه‌های حفظ استقلال و به حداقل رساندن دخالت خانواده هاست. استقلال به این معنا نیست که نگذاریم دیگران نظر بدهند. «هر فرد هنگام ازدواج، با یک شبکۀ جدید فامیلی که مهم ترین آن‌ها خانوادۀ همسر است، ارتباط برقرار می‌کند. در این شبکۀ ارتباطی، با پایبندی به تفاهم و حُسن ظن و اعتماد، می‌توان بستر مناسبی برای رسیدن به پیوندهای ارتباطی مطلوب به وجود آورد. دراین میان، به کارگیری اصل مشورت باعث به وجودآمدن جمعی صمیمی و متعادل می‌شود. » [۱] اگر عروسی زیرک باشد و زودتر از آنکه مادرشوهرش اظهارنظر کند، از او بپرسد که برای فلان مهمانی، کدام لباس برازنده تر یا کدام غذا مناسب تر است، هم نظر او را جلب کرده است و هم محبّتش را. ازطرفی، چون خودش در نظرخواهی پیش قدم شده است، از اظهارنظر مادرشوهرش نیز ناراحت نمی شود و علاوه برآن، می‌تواند دراین بین، نظر خود را هم بگوید و با هم فکری و استفاده از تجربۀ او به نتیجه برسد. امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرموده اند: «برترین کسانی که با آنان مشورت می‌کنی، صاحبان تجربه‌ها هستند. » [۱] همچنین بهره مندی از اندیشه و تجربه و مشورت بزرگان، برکت است؛ چنان که در کلام رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است: «برکت و خیر [همراه] با بزرگانِ شماست. » [۲] اگر در مشورت خواستن پیش دستی کنید، ابتکار عمل را خود به دست می‌گیرید و از موضع انفعال خارج می‌شوید. آن‌هایی که بجا و در زمانی که لازم است، مشورت می‌کنند و بعد، خودشان تصمیم می‌گیرند، در مقایسه با دیگران استقلال بیشتری دارند. درحقیقت، درصورت مشورت با خانوادۀ همسر، اعلام می‌کنید که نظر آن‌ها برایتان مهم است؛ اما تصمیم نهایی برعهدۀ شخص شماست. وقتی شما به پدر همسرتان می‌گویید که علاوه بر او با پدر و برادرتان نیز مشورت کرده اید، نامحسوس او را به این باور می‌رسانید که شما رایزنی می‌کنید تا به بهترین تصمیم برسید؛ اما ممکن است نظر او بهترین نظر نباشد؛ درنتیجه شما ملزم به عمل کردن به نظر او نیستید. چنین رویکردی، ضمن ایجاد فرصت استفاده از فکر دیگران، بازدارندۀ دخالت‌های آن‌ها و درعینِ حال، عامل حفظ استقلال فرد است. ---------- [۱]: نک: جواد محدثی، راه زندگی: الفبای سعادت خانواده، ص۴۱. [۱]: على بن محمد ليثى واسطى، عيون الحكم و المواعظ، ص۱۲۳. [۲]: حسین نوری طبرسی (محدث نوری)، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج۸، ص۳۹۴. https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5988080924917499071.mp3
38.38M
🎙 سخنرانی کامل دکتر داودی نژاد 🔖 با عنوان : نکات مهم همسرداری ➕ طب اسلامی 📋 خانومی که خیلی شجاعانه و مرد هست در خانه ..... برنده باشین نه بازنده
1_5071016035.mp3
29.96M
🔊سلسله آموزش های تربیتی 👤 📚موضوع: 🔹قسمت چهارم 🔻موضوعات مطرح شده: ▫️شرط تحقق تربیت ▫️نکات طلایی در برنامه ریزی ▫️تبیین جامعیت در برنامه ریزی ▫️توجه به روحیات فرزندان ▫️تعریف و محوریت برنامه جامع ▫️مصادیق برنامه های عبادی ▫️دقت در انتخاب گروه اجتماعی ▫️اهمیّت تربیت براساس جنسیت ▫️قاعده نظارت
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (5) 1⃣ اگر چه رسماً در سال ۱۸۹۵ میلادی یعنی حدوداً بیست سال قبل از آغاز جنگ جهانی اول (۱۹۱۴ میلادی) متولد شد، اما با این همه در سال‌های پس از جنگ جهانی اول بود که سینما نطق گشود. 2⃣ در سال ۱۹۲۷ میلادی جای خود را به سینمای صدادار داده و این ابزار مهم رسانه‌ای به عاملی اصلی جهت پیشبرد اهداف قدرت‌های مطرح عصر خود مبدل گردید. 3⃣ و این همه در حالی صورت گرفت که مابین اول و دوم، سینما هم از لحاظ فیلم‌برداری و به‌طور کل موضوعات تکنیکی و هم از جهات مفهومی و داستان‌گویی و روایت‌سازی، پیشرفت‌های زیادی كرد. 4⃣ این امر موجب شد تا تمامی قدرت‌های دخیل در فرایند تحولات جنگ جهانی دوم، به‌نحوی محسوس از این ، کمال بهره را گرفته و دوشادوش درگیری سربازان در جبهه‌های متنوع خاکی و آبی و هوایی، جبهه‌ی جنگ دیگری را بر پرده‌ی نقره‌ای سینمای جهان رقم زنند. ✍ دکتر موسی اسماعیل‌نژاد 📖 متن کامل مقاله 👉 goo.gl/Vu5uZS
31.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸نخبگان که سکوت کنند، پخمگان ظهور کنند! ➖وقتی نخبگان انقلابی در فضای مجازی حضور کافی ندارند، پخمگان روزگار ما به عنوان سلبریتی، تحلیلگر و... وارد مجازی میشن و هر چرندی رو به خورد بچه‌هامون میدن. ➖عزیزان، اگر الان بیدار نشیم، زیرلگد چکمه‌ی دشمن بدجور بیدار میشیم. از ما گفتن ✋.╔═🇵🇸════🇮🇷═ ═✤✤✤✤✤✤✤═╝ ارسالی از مخاطب
استفتائاتی درباره پخش موسیقی از صدا و سیما ۱ س آیا به نظر حضرت عالی استماع آهنگ‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شود چگونه است؟ ج موسیقی مطرب جایز نیست و آهنگ‌های مشکوک اشکال ندارد. [۱] امام (ره) ۲ - موسیقی که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود در بعضی موارد حالت غِناء دارد، آیا گوش دادن این نوع موسیقی حرام است؟ بسمه تعالی هرگونه خوانندگی و نوازندگی که متناسب با مجالس عیش و نوش ---------- [۱]: استفتائات، ج ۲، ص ۱۳. باشد حرام است. [۱] مقام معظم رهبری ۳ پخش موسیقی‌های رادیو و تلویزیون چگونه است؟ آیا می‌توان بدون شک و شبهه به آنها گوش داد؟ اگر از موسیقی‌های مطربی که مخصوص مجالس لهو است نباشد اشکال ندارد و تشخیص موضوع، موکول به نظر شخص شنونده است. به هر حال پخش موسیقی در رادیو و تلویزیون دلیل حلیّت آن نیست. مقام معظم رهبری ۴ -س -آیا موسیقی که از صدا و سیما پخش می‌گردد حلال است و یا اینکه در افراد مختلف فرق دارد؟ ---------- [۱]: فرهنگ اسلام ویژه نامه بهار ۷۸، شملچه شماره ۳۴ نیمه دوم تیر ۷۷. ج - مجرد پخش از صدا و سیما جهت شرعی بر اباحه نیست اگر در نظر مکلف، موسیقی مطرب مخصوص مجالس لهو و عیش و نوش باشد جایز نیست گوش کند. ۵ س در صورتی که موسیقی که از صدا و سیما پخش می‌شود، مشترک باشد و یا بسیار شبیه و گاهی همان آهنگ‌هایی باشد که در نوارهای مبتذل استفاده می‌شود، گوش دادن به این نوع موسیقی‌ها را جایز می‌دانید یا نه؟ ج اگر در نظر شنونده از آهنگ‌های مطرب لهوی متناسب با مجالس لهو و گناه باشد جایز نیست. [۱] ۶ رهبر عزیز انقلاب طی حکمی به ریاست صدا و سیما در مورد موسیقی در آن سازمان فرمود: تنوع و جذابیت در صدا و سیما شرط لازم توفیق آن رسانه است. ولی این نباید موجب گرایش به شیوه‌های زیانبخش و مخرّب گردد. ترویج فرهنگ غربی و استفاده ابزاری از جاذبه‌های جنبی یا استفاده از موسیقی‌های لَهْوی و حرام و چیزهایی از این قبیل نباید به بهانه جذّاب کردن تلویزیون به این دستگاه مؤثر که در معرض دید همه قِشرها و خانواده است راه یابد. [۱] ---------- [۱]: ماهنامه صبح شهریور۷۵ شماره۹۱ ص ۲۳. [۱]: روزنامه رسالت ۶/۳/۷۸ ۱۱ صفر ۱۴۲۰. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357