eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
- تعامل امام رضا (علیه السلام) با زیدیه پیش از ولایت عهدی: اشاره حدود هفده سال از امامت امام رضا (علیه السلام)، در این دوران پیش از ولایت عهدی قرار دارد که عمدة برخوردهای امام (علیه السلام) با زیدیان، مربوط به سالهای ۱۹۹-۲۰۱ق می‌باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم. تعامل امام رضا (علیه السلام) با زیدیه در این سالها (۱۹۹ ۲۰۱ ق)، مربوط به مواضع آن حضرت (علیه السلام) نسبت به قیام‌های علویان می‌باشد که با توجه به عقاید زیدیه در مورد شرایط امام و امامت، و همچنین حضور گستردۀ زیدیه [۱] به ویژه جارودیه [۲] در این قیام ها، می‌توان از این قیام‌ها با عنوان قیام‌های زیدی یاد نمود. آغازگر قیام‌های این دوره، فردی از علویان به نام محمدبن ابراهیم بن اسماعیل معروف به ابن طباطبا بود که چنانکه گفته شده، انگیزش قیام در وی، به تحریک شخصی از اهالی جزیره به نام نصربن شبیب بوده است [۳] ؛ که در ادامه به این قیام مهم و قیام‌های بعدی منشعب از آن در این مدت، پرداخته خواهد شد. ---------- [۱]: برای نمونه در این مورد ر. ک: ابوالفرج اصفهانی، پیشین، صص ۴۲۷ و ۴۳۰. [۲]: ر. ک: ابوالفرج اصفهانی، پیشین، ص ۴۳۹؛ ابی عبدالله محمد بن محمد بن نعمان (شیخ مفید)، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، تحقیق مؤسسة آل البیت: لتحقیق التراث، دارالمفید، قم، بی تا، ج ۲، ص۲۱۲. [۳]: اصفهانی، پیشین، ص ۴۲۵. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت بیست و یکم.mp3
11.6M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۱۹ : داداش شهاب 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۲۱ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نحوه ولادت حضرت در کعبه ابن شاذان گوید: ابراهیم بن علی با سند خود از جعفر بن محمد از پدرانش: روایت می‌کند: عباس بن عبدالمطلب و یزید بن قعنب میان دو گروه از مردان بنی هاشم و بنی العُزّی در مقابل بیت الله الحرام نشسته بودند که فاطمه بنت أسد بن هاشم مادر أمیرالمؤمنین (علیه السلام) در حالی که نُه ماهه به أمیرالمؤمنین باردار بود و آن روز آخرین روز بارداریش بود، آمد. در ادامه گوید: پس در مقابل بیت الحرام ایستاد و در حالی که دچار درد زایمان شده بود دست خود را به سوی آسمان دراز کرده و گفت: خدایا! من به تو و آنچه رسولت از نزد تو آورده ایمان دارم و نیز به هر پیامبری از پیامبرانت و به هر کتابی که نازل کرده ای! و من سخن جدم ابراهیم (علیه السلام) را تصدیق می‌کنم و هم اوست که بیت العتیق تو را بنا کرد، پس به حق این خانه و آنکه آن را بنا کرد و به حق این نوزادی که در شکم دارم - و با من سخن می‌گوید و با سخن خود با من انس دارد، و من یقین دارم که او یکی از آیات و نشانه‌های توست - که زایمان را بر من آسان گردانی. عباس بن عبدالمطلّب و یزید بن قعنب گویند: چون فاطمه بنت أسد سخن گفت و چنین دعایی کرد، دیدیم که خانه خدا از پشت باز شد و فاطمه وارد آن گردید و از دید ما نهان گشت. سپس شکاف خانه به اذن خدا به هم آمد. پس در پی باز کردن درب کعبه برآمدیم تا چندین تن از زنان مان را برای یاریش به درون خانه خدا بفرستیم اما درب باز نشد و دانستیم که این امر خواسته خدای متعال است. فاطمه چون بیرون آمد رو به مردم کرد و فرمود: ای مردم، خداوند عزوجل مرا از میان خلق خود برگزید و بر زنان برگزیده پیش از خود برتری داد. خداوند آسیه بنت مزاحم (علیها السلام) را برگزید و او خدا را پنهانی در جایی که جز از روی اضطرار نباید خدا پرستش می‌شد، عبادت کرد، و مریم بنت عمران۳ را برگزید و زایمان عیسی (علیه السلام) را بر وی آسان نمود، او تنه خشک نخل را در سرزمینی خشک آن قدر تکان داد تا اینکه رطبی تازه بر او فرو بارید. خداوند مرا بر آن دو و دیگر زنان پیش خود در جهان برتری داد؛ چون من در بیت العتیقِ او زایمان کردم و سه روز در آن ماندم و از میوه‌های بهشت و برگ‌های آن خوردم، و چون در حالی که علی (علیه السلام) را بر روی دست داشتم قصد بیرون آمدن کردم هاتفی مرا صدا زد و گفت: ای فاطمه، او را «علی» بنام که من علیّ أعلی هستم و من خود با قدرت و عزت جلال و قسط عدل خویش او را آفریدم و نامش را از نام خود برگرفتم و به ادب خویش ادبش کردم و کار خویش را به او واگذار نمودم و او را بر کُنه دانش خود آگاه ساختم. او در خانه من زاده شد و نخستین کسی خواهد بود که بر بام خانه‌ام اذان گوید و بت‌ها را خواهد شکست و آن‌ها را با صورت بر زمین خواهد افکند، مرا تعظیم و تمجید و تهلیل خواهد کرد. او بعد از حبیبم و برگزیده‌ام از میان مخلوقاتم یعنی محمّد (صلی الله علیه و آله) وصّی وی خواهد بود. پس خوشا به حال آن که او را دوست بدارد و یاری کند و وای بر آن که او را نافرمانی کرده و تنها گذارد و حق وی را انکار کند. وی در ادامه حدیث گوید: و چون ابوطالب (علیه السلام) او را بدید، شادمان گشته و در این هنگام علی (علیه السلام) فرمود: سلام و رحمت و برکات خدا بر تو ای پدر! سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) وارد شده و با ورود او امیرالمؤمنین (علیه السلام) به جنب وجوش افتاد و به چهره حضرت لبخند زد و گفت: السّلام علیک یا رسول الله و رحمة الله و برکاته! آنگاه چند سرفه کرده و تلاوت سوره مبارکه مؤمنون را این چنین آغاز نمود: (بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ * قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ * الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاَتِهِمْ خَاشِعُونَ * وَ الَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ * وَ الَّذِینَ هُمْ لِلزَّکَاةِ فَاعِلُونَ * وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ * إِلَّا عَلَی أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ * فَمَنِ ابْتَغَی وَرَاءَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ العَادُونَ * وَ الَّذِینَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ رَاعُونَ * وَ الَّذِینَ هُمْ عَلَی صَلَوَاتِهِمْ یُحَافِظُونَ * أُولئِکَ هُمُ الْوَارِثُونَ) [۱] «به نام خداوند مهربان. بی تردید مؤمنان پیروز شدند. آنان که در نمازشان فروتن اند. و آنان که از کار بیهوده روی گردانند، و آنان که پرداخت کننده زکاتند و آنان که نگه دارنده دامنشان هستند مگر در [کام جویی] از همسران یا کنیزانشان که مورد سرزنش نیستند. پس کسانی که غیر از این جویند تجاوزکار هستند. و آنان که امانت‌ها و پیمان‌های خود را رعایت می‌کنند، و آنان که همواره بر نمازهایشان محافظت دارند، اینانند که وارثانند».
در این هنگام رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: آن‌ها به تو رستگار می‌شوند و سپس آن آیات را دوباره خود تلاوت فرمود: و آیه: (الَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِیهَا خَلِدُون) [۱] «وارثانی که بهشت فردوس را به میراث می‌برند و در آن جاودانه اند. » را بدان افزود و فرمود: تویی به خدا امیرشان، آنان را از دانش خویش تغذیه می‌کنی و آنان برای دریافت آن نزد تو می‌آیند، و به خدا سوگند که راهنما و دلیل آن‌ها تویی و به تو هدایت می‌یابند. ---------- [۱]: . سورة المؤمنون ۱-۱۱. [۱]: . سورة المؤمنون ۱۱. سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به فاطمه بنت اسد (علیها السلام) فرمود: نزد عمویش حمزه برو و این بشارت را به وی بده! فاطمه گفت: اگر من بروم چه کسی او را شیر می‌دهد؟ فرمود: من او را شیر می‌نوشانم! عرض کرد: تو او را شیر می‌دهی؟! فرمود: آری! آنگاه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) زبانش را در دهان علی (علیه السلام) قرار داد همان لحظه دوازده چشمه از آن جوشید. چون فاطمه بنت اسد (علیها السلام) بازگشت، نوری را مشاهده کرد که از علی (علیه السلام) آغاز می‌شود و تا اوج آسمان بالا رفته است... [۱] ---------- [۱]: . الامالی الطوسی ۷۰۶؛ مدینة المعاجز ۱۴۵؛ بحار الانوار ۳۵/۳۵؛ البرهان ۴/۱۲؛ الدر النظیم ۲۳۴؛ غایة المرام ۱/۵۲. https://eitaa.com/zandahlm1357
روزی عروة بن ادیة در باره ی رزق و روزی خود می‌گوید: دانستم بهترِ علم، سودمندترِ آن است، که روزی من هرچند در پی آن نباشم خواهد آمد. دانستم روزی من خودش می‌آید و روزی ده من بزودی آن را می‌فرستد. هر وقت در طلب روزی بودم، گرفتن آن سخت بود و چون نشستم بدون زحمت آمد. لقد علمت و خیر العلم انفعه بان رزقی و ان لم آت یأتینی لقد علمت و ما الاصراف من خلفی ان الذی هو رزقی سوف یأتینی اسعی الیه فیعیینی تطلبه و لو قعدت اتانی لا یعنینی عروه با عده ای از بزرگان مدینه به نزد عبدالملک رفت. عبدالملک گفت: تو آن نیستی که گفتی «اسعی الیه» من اکنون می‌بینم دنبال روزی آمده ای! عروه به سرعت از نزد عبدالملک خارج و راهی مدینه شد. خلیفه هزار دینار برای او به مدینه فرستاد، عروه به فرستاده خلیفه گفت: آری هر وقت در پی روزی بودم به رنج افتادم ولی چون در خانه نشستم روزی آمد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 18.MP3
4.15M
🔰 سلسله سخنرانی های 18 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 8️⃣1️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید
علل كينه ورزى عايشه نسبت به اميرالمؤمنين (عليه السّلام) عايشه نسبت به اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و همسر عالى قدرش حضرت فاطمۀ زهرا (سلام الله عليها) و امام حسن و امام حسين (عليهماالسّلام) كينۀ ديرينه داشت. علل كينۀ وى به حضرت على (عليه السّلام) و همسرش حضرت فاطمه (سلام الله عليها) را مى توان چنين برشمرد: ۱. محبت و علاقۀ شديد پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) به حضرت خديجه (سلام الله عليها) همسر نخست خود به گونه اى بود كه تا پايان عمر شريفش به هر مناسبتى از او ياد مى كرد و نام او هميشه در خاطر پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) زنده بود. عايشه از روى حسادت زنانه, از شدت علاقۀ پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) به خديجه سخت ناراحت بود تا جايى كه به پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) گفت: خديجه پيرزنى بيش نبود و رفت. خدا مرا كه بهتر از او هستم به شما داده است. رسول اكرم (صلّى الله عليه وآله) در پاسخ او فرمود: ساكت باش كه هيچ يك از همسران من به قدر و منزلت خديجه نخواهند رسيد. خديجه مادر حضرت زهرا (سلام الله عليها) بود و طبيعى است كه كينۀ از مادر، به فرزند او هم كشيده مى شود. ۲. پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) تنها از طريق خديجه (سلام الله عليها) داراى فرزند شد. ساير همسران پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) يا مانند عايشه و حفصه بچه دار نشدند و يا مانند «ماريه قبطيه» فرزندشان در خردسالى از دنيا رفت. از اين رو عايشه كه تنها دخترى بود كه به عقد پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) درآمده بود، به دليل بچه دار نشدن عقدۀ زيادى پيدا كرده بود، و لذا به خديجه حسد مى برد و از فرزندش بيزار بود. ۳. محبت فوق العادۀ پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) به دخترش حضرت فاطمۀ زهرا (سلام الله عليها) به سبب مقامات عالى معنوى كه داشت و احترام فراوان رسول خدا به آن حضرت، باعث حسد شديد عايشه شده بود. رفتار پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) نسبت به دختر عالى قدرش به گونه اى بود كه هنگام ديدار وى، تمام قد برمى خاست و به استقبالش مى رفت و دستش را مى بوسيد. او را «امّ ابيها»، «سيّدة نساء العالمين» و... مى خواند. رفتار و سخنانى كه به هيچ وجه همسرانش به خصوص عايشه لياقت آن را نداشتند. بارها او را مى بوسيد و مى فرمود: از بوسيدن او بوى بهشت را استشمام مى كنم. ۴. نسل پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) تنها از طريق دختر عالى قدرش و به واسطۀ همسر بزرگوار او يعنى على (عليه السّلام) باقى ماند. به ويژه آن كه پيغمبر (صلّى الله عليه وآله)، حسن و حسين (عليهماالسّلام) را فرزندان خود ناميد و به شدت به آن‌ها علاقه داشت. پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) فرموده بود: خدا نسل هر پيغمبرى را از صلب خود او قرار داد؛ جز من كه نسلم از صلب على (عليه السّلام) است. به راستى هر كسى از مادرى متولّد شود، به پدرش منسوب است؛ جز فرزندان فاطمه كه به من منسوب هستند [۱] . بديهى است كه همين امر تا چه حد موجبات حسد و خشم و نفرت عايشه را كه سعادت بچه دار شدن از پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را نداشت، فراهم مى ساخت. ۵. پدر عايشه پس از توطئۀ سقيفه، حق مسلّم على (عليه السّلام) را غصب كرد و آن حضرت در برابر او ايستاد. عايشه با علم بر حقّانيّت على (عليه السّلام) و غاصب بودن پدر خود، مى دانست على (عليه السّلام) هر گاه به خلافت رسد، غاصبان را افشا خواهد كرد. از اين جهت نيز نمى توانست ببيند كه حضرت امير (عليه السّلام) در مسند خلافت قرار گرفته است. ---------- [۱]: . زندگانى امام حسن مجتبى (عليه السّلام)، سيد هاشم رسولى محلاتى، ص ۸۵؛ به نقل از منابع معتبر سنى. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
یوتاب، قهرمان زن ایرانی در زمان هخامنشیان ! شما هم دیدید زیاد اینو میگن براش چند تا نقاشی زیبای جوان پسند هم می کشند که شما از نسل اینها هستید نه حضرت فاطمه (س) و.... اما می دانید ، ایرانی نیست؟👇
یوتاب ایرانی نیست توضیح بیشتر اینکه ما دو تا اریوبرزن داشتیم 🔹یک آریوبرزن و در زمان هخامنشیان 🔹و آریوبرزن دیگر که حاکم ارمنستان بود (ایرانی نبوده)و خواهر این ارمنی بوده و چند صد سال بعد از هخامنشیان می زیسته است و زن دشمن ایران نیز می شود. لذا ببینید با ندانستن تاریخ، به چه شکلی جوان ما رو فریب می دهند و برای او با نقاشی، الگو سازی جعلی می کنند. 🔻لینک اسکن https://b2n.ir/s22607