eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
یک آیه یک قصه (9).mp3
3.64M
قسمت 9️⃣ 📜سوره مبارکه واقعه آیه ۲۰ 🔹و فاكِهَةٍ مِمَّا يَتَخَيَّرُونَ🔹
۱۷۰- محتواي سوره جن چيست؟ بيان جن و گروه‌هاي مختلف آنان و دعوت حضرت محمد و دستههاي مومن و كافر از مواردي است كه در سوره جن به آن اشاره شده است. ۱۷۱- چرا سوره مزمل را مزمل گويند؟ مزمل به معناي گليم به خود پيچيده است و در آيه اول اينسوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را مزمل گويند. ۱۷۲- محتواي سوره مزمل چيست؟ دعوت پيامبر به برخواستن و عبادت شبانه، كمك گيري ازنيايش و تلاوت قرآن و مقاومت ازمواردي است كه در سوره مزمل به آن شاره شده است. ۱۷۳- چرا سوره مدثر را مدثر گويند؟ مدثر به معناي جامه به خود پيچيده است و در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را مدثر گويند. ۱۷۴- محتواي سوره مدثر چيست؟ در سوره مدثر از رسالت و قيامت و مشركين و فرشتگان و ترك نماز و تكذيب قيامت كه سبب جهنمي شدن است ياد شده است. ۱۷۵- چرا سوره قيامت را قيامت گويند؟ قيامت نام رستاخيز است كه در اولين آيه اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را قيامت گويند ۱۷۶- محتواي سوره قيامت چيست؟ ياد قيامت، علامت رستاخيز، حالات بشر هنگام جان دادن و عبث نبودن خلقت از موضوعاتي است كه در سوره قيامت به آن اشاره شده است. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه 👈 راغب مي‌گويد: بر دو قسم است: 1. در جمله منفي؛ 2. در جمله مثبت. 🔻 در صورتي که در جمله منفي باشد براي استغراق و جنس است و شامل اندک و زياد به صورت اجتماع و افتراق مي‌شود؛ مانند: 🚥ما في الدار أحد: در خانه، نه يک نفر و نه بيشتر به صورت گروهي يا پراکنده وجود ندارد۰ 👇یا آیه ی شریفه ☘فَما مِنکُم مِن اَحَد حاجِزینَ (حاقَّه /۴۷) ⛔️به همين دليل کاربرد آن در جمله مثبت درست نيست ❌و چنانچه در جمله مثبت به کار رود بر سه وجه است: 1⃣ در عدد يک که به دهگان‌ها اضافه مي‌شود؛ مانند: ☘أحد عشر (يازده) ☘أحد و عِشرين (بيست و يک). 2⃣مضاف يا مضاف اليه واقع شود؛ مانند: ☘أَمَّا أَحَدُکُمَا فَيَسْقِي رَبَّهُ ... و سخن متداول اهل لغت عرب: ☘(يوم الاحد) 3⃣ به صورت مطلق صفت قرار گيرد و اين مورد تنها درباره خدا صحيح است: ☘«قل هو الله أحد». ❌در صورتی که خدا به اَحَد توصیف شد به معنای بودن در خود و شرکت نداشتن هرموجودی غیراز خدا در است۰ 📚مفردات راغب اصفهانی 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
علت پیدایش کتاب روايت كرده است: محمد بن سنان، از مفضل بن عمر كه گفت: روزى بعد از عصر نشسته بودم در روضه كه ميان قبر حضرت رسول صلى الله عليه و آله و منبر آن حضرت است و من تفكر مى كردم در آنچه حق تعالى مخصوص ‍ گردانيده است به آن سيد ما محمد صلى الله عليه و آله را، از شرف و فضايل و آنچه بخشيده و عطا كرده است و مشرف ساخته است او را به آن از آنچه نمى داند آنها را جمهور امت و جاهلند و نمى دانند آن چه را حق تعالى به او عطا كرده است از فضيلت و عظم منزلت و بزرگى مرتبت، در اين فكر بودم كه ناگاه ((ابن ابى العوجاء)) كه يكى از ملاحده آن زمان بود و نشست در جائى كه من كلام او را مى شنيدم، چون قرار گرفت مردى از اصحاب او آمد و نزديك او نشست، پس ابن ابى العوجاء اشاره كرد به ضريح مقدس حضرت رسالت پناه صلى الله عليه و آله و گفت: ((به تحقيق كه صاحب اين قبر به كمال مراتب عزت رسيد و جميع خصلتهاى شرف كه در او مجتمع گرديد و در همه احوال منزلت او به تضاعف مى انجاميد)). رفيقش گفت كه: ((او فيلسوفى بود كه دعواى مرتبه ها بلند و منزلت ارجمند كرد و براى اثبات آن معجزه چند آورد كه بر عقل ها غالب آمده و فهم ها در آن كم شده و خردها در درياهاى تفكر فرو رفتند و باز مانده برگشتند و چون استجابت كردند دعوت او را عقلاء و فصحاء و خطباء داخل شدند مردم در دين او فوج فوج، پس مقرون گردانيد نام خود را به نام خداى خود در اذان كه ندا مى كنند به آن بر صومعه ها و مسجدها در جميع شهرها و مواضعى كه دعوت او به آنها رسيده است و آوازه در آنجا بلند شده است و حجت او ظاهر گرديده است در كوه و دشت و دريا و صحرا و در هر شب و روز پنج نوبت تكرار مى كنند در اذان و اقامه تا آن كه نامش هر ساعت تازه گردد و پيغمبرش ‍ پنهان نماند.)) ابن ابى العوجاء گفت: بگذار نام محمد صلى الله عليه و آله را كه عقل من در آن حيران است و فكر من در كار او درمانده است و سخن بگو در اصلى كه محمد صلى الله عليه و آله خود را به او بلند كرده است.)) پس سخن در وجود صانع عالم تعالى شاءنه گفتند و حرف را به جائى رسانيدند كه اين عالم را صانعى و اين كارخانه را مدبرى نيست، بلكه همه چيز به طبع خود متكون مى شوند بى مدبّرى و صانعى و پيوسته چنين بوده و چنين خواهد بود. https://eitaa.com/zandahlm1357