eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
آزادي زن، طبق قانون اسلام سؤال: (در صورت پيروزي جنبشتان و تأسيس دولت اسلامي، توسعه و پيشرفت اجتماعي مخصوصاً پيشرفت زنان را چگونه مي‌بينيد؟ و آيا تعدد زوجات را مجاز خواهيد دانست و اجازه خواهيد داد يا نه؟ ) جواب: زنها آزادند، همان طوري كه مردها آزادند. ما طبق قانون اسلام عمل مي‌كنيم. (۱۲۵) ۲۱/۹/۵۷ گمراه كردن زنان به نام آزادي اين افرادي را كه شما به عنوان حقوقدان مي‌دانيد هميشه زنان ما را گمراه كرده اند. امروز۲زنان آزاده ما زندانها را پر كرده اند و اين حقوقدانان هميشه پاي جنايتهاي شاه را امضا كر ده اند. كدام يك از اين دو آزادند و آزاده؟ (۱۲۶) ۷/۱۰/۵۷ ---------------------------- ۱. رژيم پهلوى. ۲. دوران حكومت شاه. حفظ شخصيت زن در اسلام سؤال: (در جامعه ايران چه تغييراتي را شما در موقعيت زن، مورد نياز حس مي‌كنيد؟ و به نظر شما دولت اسلامي چگونه شرايط زنان را تغيير خواهد داد؟ مثل اشتغال به كارهاي دولتي و كار كردن در حرفه‌هاي مختلف مانند پزشكي، مهندسي و غيره و نيز شرايطي چون طلاق، سقط جنين، حق مسافرت و پوشيدن اجباري چادر. ) جواب: تبليغات سوء شاه وكساني كه با پول شاه خريده شده اند، چنان موضوع آزادي زن را براي مردم مشتبه كرده اند كه خيال مي‌كنند فقط اسلام آمده است كه زن را خانه نشين كند. چرا با درس خواندن زن مخالف باشيم؟ چرا با كار كردن زن مخالف باشيم؟ چرا زن نتواند كارهاي دولتي انجام دهد؟ چرا با مسافرت كردن زن مخالفت كنيم؟ زن، چون مرد در تمام اينها آزاد است. زن هرگز با مرد فرقي ندارد. آري در اسلام زن بايد حجاب داشته باشد، ولي لازم نيست كه چادر باشد. بلكه زن مي‌تواند هر لباسي را كه حجاب را به وجود آورد اختيار كند. ما نمي توانيم و اسلام نمي خواهدكه زن به عنوان يك شيء و يك عروسك در دست ما باشد. اسلام مي‌خواهد شخصيت زن را حفظ كند و از او انساني جدي و كارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمي دهيم تا زنان فقط شيئي براي مردان و آلت هوسراني باشند. اسلام سقط جنين را حرام مي‌داند و زن در ضمن عقد ازدواج مي‌تواند حق طلاق را براي خودش به وجود آورد. احترام و آزادي اي كه اسلام به زن داده است، هيچ قانوني و مكتبي نداده است. (۱۲۷) ۷/۱۰/۵۷ سلب آزادي زن توسط شاه سؤال: (بسياري از زناني كه در ايران به سطحي از آزادي و تحصيل رسيده اند، ترس اين را دارند كه به يك رژيم مذهبي مرتجع بازگشت داده شوند. شما براي اطمينان خاطر آنان چه مي‌گوييد؟ ) جواب: اسلام به زنان آزادي داده است و اين دولت و شاه است كه آزادي را از آنان سلب كرده است و آنان را از هر جهت به بند كشيده است. (۱۲۸) ۱۵/۱۰/۵۷ موافقت اسلام با آزادي زن سؤال: (آيا حكومت اسلامي حكومتي قهقراگرا نيست؟ شاه مي‌خواهد يك كشور مدرن برقرار كند؛ كشورهاي عربي نيز به دنبال پيشرفت هستند؛ ولي اسلام با رفرم و تغييرات اجتماعي مثل آزادي زنان مخالف است. نظر شما در اين باره چيست؟ ) جواب: دولت شاه با رشد اجتماعي ما مخالف بود و تمام آزادي و استقلال كشور ما را از دست داده بود. دولت اسلامي قهقراگرا نيست و با همه مظاهر تمدن موافق است مگر آنچه كه به آسايش ملت لطمه وارد آورد و با عفت عمومي ملت منافات داشته باشد. اسلام با آزادي زن نه تنها موافق است بلكه خود پايه گذار آزادي زن در تمام ابعاد وجودى زن است. (۱۲۹) ۲۰/۱۰/۵۷ https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 23.mp3
7.37M
23 جـاده ی " مــا تـا خـــدا " از درون ما می گذرد! کسانی در این جاده، سریـ🏃ـعتر به پیش می روند، و زودتر به مقصـد میرسند؛ ❌که سکوت بیشتری دارند❌
🕌در محضر امام روح الله (۲۰۹) 💠 از روی حماقت می‌خواهند نهضت را سست کنند 📌 امام خمینی (ره ): اینها کر و کور شده‌اند هر شخصی را ترور کردند بازار نهضت گرمتر شد. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
خرجي راه (خرجي راه) سيد جليل آقاي حاج ميرزاطاهر بن علي نقي حسيني دام عزه كه از اهل منبر ارض اقدس و از خدام كشيك چهارم آستان قدس است و بسياري از مردم شهر مشهد بوي ارادت دارند نقل فرمود : شبي از شبهائي كه نوبت خدمت من بود هنگام بستن درب حرم مطهر چون زائرين بيرون رفتند و حرم خلوت شد من با ساير خدام حرم مطهر را جاروب نموديم. آنگاه ملتفت شديم كه يك نفر زائر عرب از حرم بيرون نرفته وپشت سر مبارك نشسته و ضريح را گرفته و با امام (عليه السلام) مشغول سخن گفتن است. لكن چون بزبان او آشنا نبوديم نفهميديم چه عرض مي‌كند. ناگهان شنيدم صداي پول آمد مثل اينكه يك مشت دو قراني نقره ميان دستش ريخته شد اين بود نزديك رفتيم و گفتيم چه خبر است و اين پول از كجاست بزبان خودش گفت كه حضرت رضا (عليه السلام) به من مرحمت فرمود: پس او را آورديم در محل خدام كه آنجا را كشيك خانه مي‌گويند و به يك نفر كه زبان عربي مي‌دانست گفتيم تا كيفيت را پرسيد. او گفت: من اهل بحرينم و پولم تمام شده بود. عرض كردم اي آقاي من مي‌خواهم بروم و از خدمتت مرخص شوم و خرجي راه ندارم حال بايد خرجي راه مرا بدهي تا بروم. ناگهان ديدم اين پولها ميان دستم ريخته شد (سيد ناقل گويد) چون آن پولها را شمرديم ده تومان و چهار قران دو قراني چرخي رائج آن زمان بود. (- كرامات رضويه. ) شاد شو اي دل كه رضا يار ماست در دو جهان سيد و سالار ماست ما همه پروانه ولي آن جناب شمع فروزان شب تار ماست غم ننمايد بدل ما مكان چون كه رضا مونس و غمخوار ماست دائره شكل ار بشود قلب ما مهر رضا نقطه پرگار ماست ما بجوارش چو پناهنده ايم از همه آفات نگه دار ماست روز قيامت نكنيم اضطراب زانكه رضا يار و مددكار ماست امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
عقاید و آموزه‌های مورد تبلیغ غلات: عقیده به الوهیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمۀ معصومین:، عقیده به نبوت ائمه: یا افراد دیگر، عقیده به حلول و تناسخ و جبر و تشبیه و تفویض، اباحی گری و عقیده به مهدویت امام موسی کاظم (علیه السلام)، از مهم ترین عقاید و آموزه‌های مورد تبلیغ و ترویج غالیان زمان امامت امام رضا (علیه السلام) بود که هر کدام توضیح و تفصیل خاصی دارد؛ به عنوان نمونه عقیده به تناسخ که به گفتة شهرستانی، یکی از عقاید مشترک میان همة فرقه‌های غالی بود، [۱] به معنای انتقال روح از بدنی به بدن دیگر بوده است. [۲] چنانکه پیروان محمد بن بشیر که قائل به تناسخ بودند، می‌گفتند که روح امامان فقط یکی بوده که از بدنی به بدن دیگر منتقل می‌شده است. [۳] ---------- [۱]: شهرستانی، پیشین، ج۱، ص ۱۵۶. [۲]: ر. ک: شهرستانی، پیشین، ج۱، ص۲۳۳. [۳]: اشعری قمی، پیشین، ص۹۲. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
قرار هفده - قسمت پنجاهم 320.mp3
40.81M
🎬 قسمت: پنجاهم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂 تا شهادت در جهادیم نماهنگی زیبا و خاطره برانگیز از دوران دفاع مقدس و حال و هوای رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل با نوحه ای بسیار شنیدنی از مداح باصفای جبهه ها حاج صادق آهنگران 🔸 این پیام انصار حسین است تا شهادت در جهادیم سر به فرمان خط امامم خون شهیدان دهد پیامم می رسد بویی خوش بر مشامم از شهید حق آید مدامم تا شهادت در جهادیم... @zandahlm1357       ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄
اَلسَّلامُ عَلی قالِعِ الصَّخْرَةِ وَ قَدْ عَجَزَ عَنْها اَلرِّجالُ الأشِدّاء (سلام بر کَننده صخره در حالی که مردان تنومند از جابجایی آن عاجز بودند) اشاره علاوه بر احادیثی که در فراز قبلی - مبنی بر جابه جا نمودن صخره ای عظیم از ناحیه حضرت - گذشت، اینک به تناسبِ سلامِ فوق، حدیثی از معاجز حضرت در همین زمینه ذکر می‌شود. حدیث صخره از عبدالله بن خالد بن سعید بن عاص روایت شده است که گفت: همراه امیرالمؤمنین (علیه السلام) بودم در حالی که از کوفه بیرون می‌رفت و به یک بلندی در دو فرسخی کوفه رسید که به آن «النخله» گفته می‌شد. پنجاه مرد یهودی از آن بیرون آمدند و گفتند: تو علی بن ابی طالب (علیه السلام) امام هستی؟ فرمود: بله خودم هستم. گفتند: ما صخره ای داریم که در کتب ما ذکر شده و نام شش نفر از پیامبران بر آن است به دنبال این صخره هستیم و آن را نمی یابم، اگر تو امام هستی صخره را برای ما بیاب. حضرت فرمود: دنبال من بیایید. عبدالله بن خالد می‌گوید: مردم پشت سر امیرالمؤمنین (علیه السلام) رفتند تا این که به زمین همواری رسیدند، ناگهان کوهی بزرگ از شن را دیدند. حضرت فرمود: ای باد شن را از روی صخره پراکنده کن به حق اسم اعظم «الله». زمانی نگذشته بود که شن‌ها پراکنده شد و صخره نمایان گشت. امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: این هم صخره شما. گفتند: طبق آن چه شنیده ایم و در کتاب‌های مان خوانده ایم نام شش نفر از پیامبران بر آن است، ولی بر روی آن نمی بینیم. حضرت فرمود: نام‌هایی که بر آن حک شده در قسمتی از صخره که بر روی زمین است می‌باشد، آن را برگردانید. هزار مرد از کسانی که حضور داشتند جمع شدند اما نتوانستند آن را برگردانند. امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: از آن کنار بروید، دستش را به طرف آن برد و برگرداند و نام شش نفر از پیامبران را که اهل شریعت بودند بر روی آن یافتند: آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد:. یک نفر از یهودیان گفت: شهادت می‌دهیم که خدایی جز الله نیست و محمد (صلی الله علیه و آله) فرستاده خداست و تو امیرالمؤمنین و سرور وصیین و حجت خدا در زمینش هستی. هر کس تو را بشناسد سعادت و نجات یابد و هر کس با تو مخالفت کند گمراه شده و در آتش افتد. مناقب تو فراتر از تعیین است و نشانه‌های صفات تو از شمارش خارج است. [۱] علامه سید هاشم بحرانی در کتاب قیّم «مدینه المعاجز» در قالب ۶ باب ۹ حدیث پیرامون این موضوع و موضوع قبلی از عامه و خاصه نقل می‌نماید. [۲] ---------- [۱]: . الیقین ۲۵۲؛ نوادر المعجزات ۴۰؛ عیون المعجزات ۲۴؛ الروضه ۱۹۶؛ الفضائل ابن شاذان ۷۳؛ مدینة المعاجز ۱/۵۰۵؛ بحار الانوار ۴۱/۲۵۷؛ الدر النظیم ۲۹۶. [۲]: . مدینة المعاجز ۱/۴۸۵-۵۰۶. https://eitaa.com/zandahlm1357
بندگی زاهدی جگوید: اگر در قیامت مرا مخیر کنند بین بهشت و آتش، آتش را انتخاب می‌کنم. چرا که از رفتن به بهشت حیا می‌کنم. این سخن به جنید رسید و او گفت: بنده را اختیار نیست. نام مال حکیمی گفته است: مال را از آن جهت مال نامیدند که انسان را از اطاعت خدا متمایل می‌سازد. سه روز صبر ابن عباس می‌گوید: هرکه سه روز دنیا او را حبس کند و او از خدا در آن سه روز خشنود باشد، اهل بهشت است. خودستایی معاویه از کسی پرسید بزرگ قوم تو کیست؟ گفت: خودم. معاویه گفت: اگر چنین بود نمی گفتی. بیعت با یزید در مجلسی که معاویه از مردم برای فرزندش یزید بیعت می‌گرفت، احنف ساکت بود. معاویه گفت: تو چرا حرف نمی زنی ای ابابحر؟ احنف گفت: راست بگویم از تو می‌ترسم، دروغ بگویم از خدا در هراسم. پند، ارزش دنیا واعظی به حاکمی گفت: اگر سخت تشنه باشی، جرعه ای از آب را به چه مبلغ می‌خری؟ حاکم گفت: به نیمی از خلافتم، پرسید اگر ادرار تو بند آمد، برای خلاصی از آن چه مبلغی می‌دهی؟ حاکم گفت: به نیم دیگر آن. واعظ گفت: خلافتی که ارزش آن جرعه ای آب و قطره ای ادرار باشد تو را مغرور نکند. دنیا واعظی گوید: دنیا، خود را به تو نمی بخشد تا تو را خوشحال سازد، بلکه می‌خواهد تو را مغرور سازد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۴- عامل تربیت گرچه نماز یک ارتباط روحی و معنوی است و هدف از آن یاد خداست، اما اسلام خواسته این روح را در قالب یک سلسه برنامه‌های تربیتی پیاده کند و لذا شرائط زیادی را برای آن قرار داده است، شرائط صحیح بودنِ نماز، شرائط قبولی و شرائط کمال. پاک بودن بدن و لباس، رو به قبله بودن، درست خواندن کلمات، مباح بودنِ مکان و لباس نمازگزار از شرائط صحّت نماز است که مربوط به جسم نمازگزار است نه روحِ او. اما اسلام عبادت را در این لباس قرار داده تا به مسلمین درس نظافت و پاکیزگی، استقلال، و مراعات حقوق دیگران بدهد. چنانکه توجه و حضور قلب، پذیرفتن رهبری امامان معصوم و ادای واجباتِ مالی چون خمس و زکوة، شرط قبولی نماز است و انجام آن در اوّل وقت، در مسجد، به جماعت، با لباس تمیز و عطر زده، مسواک زده و رعایت نظم صفوف و امثال آن از شرائط کمال نماز است. دقت در این شرائط بخوبی می‌رساند که هر یک از آنها نقش مؤثری در تربیت انسان‌ها دارد. در نماز به هر سو بایستیم رو به خداست، زیرا قرآن می‌فرماید: «فَأَیْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ» [۱] اما بخاطر آنکه بفهماند جامعه اسلامی باید یک جهت داشته باشد و درس وحدت و هبستگی بدهد، دستور می‌دهد همه به یک جهت بایستند. اما چرا آن جهت، کعبه باشد؟ زیرا کعبه اولین نقطه ای است که برای عبادت مردم وضع شده است: «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبارَکاً» [۲] و از طرفی بنیانگذار و تعمیرکنندگانِ آن در طول تاریخ، انبیا بوده اند. پس رو به کعبه ایستادن یک نوع همبستگیِ مکتبی در طول زمان است. از سوی دیگر کعبه رمز استقلال است، زیرا تا وقتی مسلمین رو به بیت المقدس، قبله یهود و نصاری نماز می‌خواندند، آنها منّت می‌نهادند و می‌گفتند: رو به قبله ما ایستاده اید پس از خود استقلالی ندارید. قرآن با صراحتِ کامل می‌فرماید: ---------- [۱]: ۳۷) سوره بقره، آیه ۱۱۵. [۲]: ۳۸) سوره آل عمران، آیه ۹۶. «لِئَلّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَیکُم حُجَّة» [۱] ما قبله شما را کعبه قرار دادیم تا مردم بر شما حجّتی نداشته باشند. خلاصه آنکه قبله رمز استقلال، وحدت و همبستگی است و اینها درسهای تربیتیِ نماز است. ۵ - احضار ارواح! امروزه بازار هیپنوتیزم و احضار ارواح در دنیا رونق پیدا کرده است، ولی هدف ما آن بحث‌ها نیست. هدف ما این است که روحِ فراری خود را از طریق نماز نزد خالق احضار و این شاگرد فراری را سر کلاس حاضر کنیم. یکی از برکات نماز احضار نفس سرکش وفراری در محضر خداست. امام زین العابدین علیه السلام در مناجات الشّاکین، از نَفس خود به درگاه خداوند ناله می‌کند و می‌گوید: خداوندا من از نفسی به تو گلایه دارم که میل به هوسها دارد و از حق فراری است. این نفس است که گناه را در نزد انسان شیرین و آسان جلوه می‌دهد و اینگونه توجیه می‌کند که بعداً توبه می‌کنی و یا دیگران نیز این کارها را کرده اند. نفس مثل کودک بازی گوشی است که اگر پدر از او مراقبت نکند دست خود را از دست پدر بیرون کشیده و به هر سو که بخواهد می‌رود و هر لحظه خطری او را تهدید می‌کند. بهترین راه کنترل این نفسِ سرکش آنست که انسان روزی چند مرتبه آن را در نزد خداوند احضار و غفلت زدائی کند تا از غرق شدن در منجلاب مادیات نجاتش دهد. ۶- ولایت بر هستی! از برکاتِ نماز و عبادت آن است که انسان بتدریج و گام به گام بر هستی تسلّط پیدا می‌کند. گام اوّل: قرآن می‌فرماید: تقوی برای انسان نورانیت و بصیرت می‌آورد یعنی به انسان دیدی می‌دهد که حق را از باطل تشخیص دهد، «إِن تَتَّقُواْ اللَّهَ یَجْعَل لَّکُمْ فُرْقَاناً» [۱] و در جای دیگر می‌فرماید: «یَجْعَل لَّکُمْ نُوراً» [۲] پس تقوی که در رأس آن بندگی خدا و نماز است گامی به سوی نورانی شدن و بصیرت پیدا کردن است. ---------- [۱]: ۳۹) سوره بقره، آیه ۱۵۰. [۱]: ۴۰) سوره انفال، آیه ۲۹. [۲]: ۴۱) سوره حدید، آیه ۲۸. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
🎨 نماز؛ همچون روح برای انسان ✍ رهبر انقلاب در پیام به سی‌امین اجلاس سراسری نماز: نماز را نمیتوان در شمار نیازهای جاریِ فرد و جامعه‌ی مسلمان دانست. این فریضه‌ی بزرگ بسی فراتر از این نیازها نقش می‌آفریند. آن را باید همچون روح برای اندامهای بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیازهای مادّی انسان دانست. ۴۰۲/۱۰/۱۵ https://eitaa.com/zandahlm1357