eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ برکات استغفار در قرآن کریم قرآن کریم از قول حضرت نوح علیه‌السلام چنین می‌فرماید: 🔅«اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَاراً وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَاراً؛ 🔻به درگاه پروردگارتان استغفار کنید، او بسیار آمرزنده است. [استغفار کنید] ⬅️ تا باران را پی‌درپی بر شما فرو فرستد ⬅️ و شما را با اموال و فرزندان یاری نماید ⬅️ و برایتان باغ‌هایی قرار دهد ⬅️ و برایتان نهرهایی فراهم آورد». 📖نوح، آيات ١٠ الی١٢    @zandahlm1357
جالب است كه حضرت آيت الله خامنه اي همه توجه مسؤولان و مردم كشورها را در استقبال پرشكوه از ايشان و هيات همراه، و نفوذ نظرها، سخنرانيها و بيانات خود را در اين سفرها، از عظمت و بزرگي حضرت امام خميني قدس سره و ايستادگي و فداكاري ملت ايران مي‌دانند. آن روزي كه او (حضرت امام قدس سره) به مردم خطاب كرد و مبارزه را شروع نمود، در بين علما و بزرگان و شخصيتهاي برجسته و انسانهاي لايقي كه بودند، انصافا هيچ كس گمان نمي كرد كه مردم پشت سر كسي كه صاحب اين دعوت و فرياد است، راه بيفتند. البته امام به مردم ايمان داشت و معتقد بود كه مي‌آيند، اما در عين حال، آن دريادلي از توكل به خدا و اين كه من تكليفم را عمل مي‌كنم، مي‌خواهند بيايند، مي‌خواهند نيايند، مهم بود. خداي متعالي هم قاعده اي دارد: «من كان الله كان الله له ». (۲۲) «من اصلح فيما بينه و بين الله اصلح الله فيما بينه و بين الناس ». (۲۳) هركس بين خود و خدا را درست و اصلاح كند، خدا بين او و مردم را درست خواهد كرد. در زندانهاي فلسطين، در گوشه ي كشورهاي آفريقايي، در تونس و مراكش، تحت اختناق به نام او شعار مي‌دهند. چه كسي اين كار را كرده است؟ ما تبليغ كرده ايم؟ آيا دستگاههاي تبليغي مي‌توانند بگويند كه اين كارها را ما كرده ايم؟ من هشت سال رئيس جمهور بودم، مي‌دانم كه در اين مملكت چه خبر است. هيچ كس نمي تواند بگويد كه اسم امام را من در فلان جا بردم. اسم امام، خودش مثل سرازير شدن آب در يك سرزمين صاف و مستعد رفت. نمي خواهد كسي آن را پارو بزند، خودش سرازير مي‌شود و مي‌رود، تا چشنده و نوشنده ي خودش را پيدا كند. در ايام رياست جمهوري، به يكي از كشورهاي آفريقايي سفر رسمي داشتم. از پلكان هواپيما كه پايين آمدم، ديدم كه رئيس جمهور آن كشور، مرعوب من شده است. اين وضعيت، در چهره اش كاملا آشكار بود. در ماشين تشريفاتي نشستيم، تا ما را به محل مهمانسرا ببرند. در ماشين ديدم كه اين شخص، بدون آن كه خودش بخواهد، يك طرف نشسته و جرات نمي كند به صورت من نگاه كند! من با زحمت و با تبسم و خنده و نرمگويي، يواش يواش او را به صحبت آوردم. وقتي به ايران برگشتم، به امام گفتم، من در آن جا ديدم كه اينها در ما رشحه اي از وجود شما را مي‌بينند. آن رئيس جمهور، در مقابل من كه اين طور خاضع نبود - من كه كسي نبودم - او در مقابل امام خاضع بود، امامي كه مظهر انقلاب بود. آن شخص - كه نمي خواهم اسمش را بياورم - نمي توانست خودش را نگهدارد. او يك رئيس جمهور گردن كلفت و معروف حسابي هم است، از اين آدمهاي خرده ريز نيست، اما از هيات ايراني، امام را مي‌ديد و بويش را مي‌شنيد. (۲۴) حضرت آيت الله خامنه اي، علاوه بر مسؤوليت خطير رياست جمهوري، مسؤوليتهاي ديگري چون رياست شوراي انقلاب فرهنگي، رياست شوراي تشخيص مصلحت نظام، نايب رئيس شوراي بازنگري قانون اساسي، رياست شوراي سياستگذاري كشور و عضويت در مجلس اول خبرگان رهبري را نيز بر عهده داشته اند كه بررسي عملكرد و نقش معظم له در هر يك از اين مسؤوليتها خارج از حوصله اين مجموعه است. در ماه‌هاي آخر حيات پربار و طيبه حضرت امام قدس سره مساله بازنگري قانون اساسي و رفع اشكالاتي كه در آن بروز كرده بود، به امر حضرت امام (ره) انجام گرفت حضرت امام در حكمي، آيت الله خامنه اي را مامور تشكيل مجلس بازنگري نموده و اعضاي مجلس و محورهاي مد نظر خويش در بازنگري را مشخص فرمودند. مجلس بازنگري تشكيل شد و تغييرات مورد نظر حضرت امام قدس سره در قانون اساسي انجام گرفت، ولي عمر مبارك ايشان براي اتمام آن كفاف نداد و پس از رحلت آن بزرگوار، رفراندوم عمومي انجام و مورد تصويب قاطع مردم متدين ايران قرار گرفت. متن حكم حضرت امام خميني قدس سره به شرح ذيل است: بسم الله الرحمن الرحيم جناب حجت الاسلام آقاي خامنه اي رياست محترم جمهوري اسلامي ايران دامت افاضاته از آن جا كه پس از كسب ده سال تجربه عيني و عملي از اداره كشور، اكثر مسؤولين و دست اندركاران و كارشناسان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، بر اين عقيده اند كه قانون اساسي با اين كه داراي نقاط قوت بسيار خوب و جاودانه است، داراي نقايص و اشكالاتي است كه در تدوين و تصويب آن به علت جو ملتهب ابتداي پيروزي انقلاب و عدم شناخت دقيق معضلات اجرايي جامعه، كمتر به آن توجه شده است، ولي خوشبختانه مساله ي تتميم قانون اساسي پس از يكي، دو سال مورد بحث محافل گوناگون بوده است و رفع نقايص آن، يك ضرورت اجتناب ناپذير جامعه اسلامي و انقلابي ماست، و چه بسا تاخير در آن، موجب بروز آفات و عواقب تلخي براي كشور و انقلاب گردد. و من نيز بنابر احساس تكليف شرعي و ملي خود، از مدتها قبل در فكر حل آن بوده‌ام كه جنگ و مسائل ديگر مانع از انجام آن مي‌گرديد.
اكنون كه به ياري خداوند بزرگ و دعاي خير حضرت بقية الله - روحي له الفداء - نظام اسلامي ايران راه سازندگي و رشد و تعالي همه جانبه ي خود را در پيش گرفته است، هياتي را براي رسيدگي به اين امر مهم تعيين نمودم كه پس از بررسي و تدوين و تصويب موارد و اصولي كه ذكر مي‌شود، تاييد آن را به آراي عمومي مردم شريف و عزيز ايران بگذارند. الف - حضرات حجج اسلام و المسلمين و آقاياني كه براي اين مهم در نظر گرفته ام: ۱- آقاي مشكيني ۲- آقاي طاهري خرم آبادي ۳- آقاي مؤمن ۴- آقاي هاشمي رفسنجاني ۵- آقاي اميني ۶- آقاي خامنه اي ۷- آقاي موسوي (نخست وزير) ۸- آقاي حسن حبيبي ۹- آقاي موسوي اردبيلي ۱۰- آقاي موسوي خوئيني ۱۱- آقاي محمدي گيلاني ۱۲- آقاي خزعلي ۱۳- آقاي يزدي ۱۴- آقاي امامي كاشاني ۱۵- آقاي جنتي ۱۶- آقاي مهدوي كني ۱۷- آقاي آذري قمي ۱۸- آقاي توسلي ۱۹- آقاي كروبي ۲۰- آقاي عبد الله نوري كه آقايان محترم از مجلس خبرگان و قواي مقننه و اجراييه و قضاييه و مجمع تشخيص مصلحت و افراد ديگر و نيز پنج نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به انتخاب مجلس انتخاب شده اند. ب - محدوده ي مسائل مورد بحث: ۱- رهبري ۲- تمركز مديريت قوه مجريه ۳- تمركز در مديريت قوه قضائيه ۴- تمركز در مديريت صدا و سيما به صورتي كه قواي سه گانه در آن نظارت داشته باشند. ۵- تعداد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ۶- مجمع تشخيص مصلحت براي حل معضلات نظام و مشورت رهبري به صورتي كه قدرتي در عرض قواي ديگر نباشد ۷- راه بازنگري به قانون اساسي. ۸- تغيير نام مجلس شوراي ملي به مجلس شوراي اسلامي. ج - مدت براي اين كار، حد اكثر دو ماه است. توفيق حضرات آقايان را از خداوند متعال خواستارم. (۲۵) و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته روح الله الموسوي الخميني ۴/۲/۶۸ پي نوشت ها: ۱- روزنامه جمهوري اسلامي ۳ مهرماه ۶۲. ۲- صحيفه نور جديد، ج ۹، صفحه‌هاي ۹۰ و ۹۱. ۳- سوره ي انفال آيه ي ۶۳. ۴- سوره احزاب، آيه ۲۳. ۵- سوره بقره، آيه ۱۹۵. ۶- سوره قصص، آيه ۵. ۷- روزنامه جمهوري اسلامي ۲۱/۷/۶۰. ۸- مصاحبه ها، ص ۹۴. ۹- مصاحبه ها، ص ۳۵۶. ۱۰- مصاحبه ها، ص ۳۵۶. ۱۱- پيشين. ۱۲- پيشين، صفحه ۳۵۵. ۱۳- پيشين صفحه ۳۵۵. ۱۴- پيشين، صفحه‌هاي ۳۵۴ و ۳۵۵. ۱۵- بستري شدن مقام معظم رهبري در آن زمان، به خاطر سوء قصد منافقين به ايشان در مسجد «ابوذر» تهران بود كه منجر به مجروح شدن معظم له گرديد و اين رويداد يك روز پيش از حادثه انفجار مقر حزب جمهوري اسلامي و شهادت دكتر بهشتي و ۷۲ تن از ياران امام بود. ۱۶- روزنامه اطلاعات، ۲۴/۹/۷۳. ۱۷- حديث ولايت، ج سوم، صفحه‌هاي ۲۳۳ تا ۲۳۴. ۱۸- روزنامه رسالت ۱۶/۳/۶۸، به نقل از يادگار گرامي امام (ره). ۱۹- روزنامه رسالت ۲۴/۳/۶۸. ۲۰- حديث ولايت، ج چهارم، صفحه‌هاي ۲۲۴ و ۲۲۵. ۲۱- حديث ولايت، ج چهارم، صفحه‌هاي ۲۲۸ تا ۲۳۰. ۲۲- بحار الانوار، ج ۸۵، ص ۳۱۹. ۲۳- بحار الانوار، ج ۶۸، ص ۳۶۶. ۲۴- حديث ولايت، ج ششم، صفحه‌هاي ۱۰۷ و ۱۰۸. ۲۵- صحيفه نور، ج ۲۱، صفحه‌هاي ۱۲۲ و ۱۲۳. منابع مقاله: زندگينامه مقام معظم رهبري، مؤسسه فرهنگي قدر ولايت؛ https://eitaa.com/zandahlm1357
حجاب اسلامي لباس محفوظ سؤال ۱: (اگر خانمي با لباس محفوظ مثل مانتوي گشاد و شلوار و روسري يا مقنعه بزرگ نماز بخواند درست است يا خير؟ ) سؤال ۲: (اگر خانمي در منزل با چادر كلفت و بلند ولي زير چادر بي آستين و بي جوراب باشد نمازش باطل است يا خير؟ ) جواب ۱: اشكال ندارد. جواب ۲: نماز باطل نيست. (۱۴۴) حرام بودن موسيقي مطرب سؤال: (در حال نگاه كردن به فيلمهاي تلويزيوني كه گاهي زنهاي بي حجاب نيز دارد وگوش دادن به صداي تاري كه نواخته مي‌شو د چه صورت دارد؟ ) جواب: نظر به فيلم اجنبيه كه صاحبش را نمي شناسد و ريبه و فساد در آن نيست اشكال ندارد و موسيقي مطرب حرام است و صداهاي مشكوك مانع ندارد. (۱۴۵) درآمد حلال سؤال: (زني هستم كه شغلم آرايشگر و مخصوص بانوان مسلمان و باحجاب در محيطي محفوظ مي‌باشد، خواهشمند است نظر مباركتان را در مورد درآمد حاصله اعلام فرماييد؟ ) جواب: در فرض سؤال اشكال ندارد و درآمد حاصله حلال است. (۱۴۶) آزادي زن در پوشش با رعايت موازين سؤال: (حضرت آيت الله به مدت طولاني از سياستهاي شاه انتقاد كرده اند، در چه حدودي سياستهاي خود ايشان نسبت به موارد زير، با سياستهاي شاه فرق خواهدكرد؟ الف) اجتماعي: آيا قو انين اسلامي به مورد اجرا گذارده مي‌شود؟ و چه فرقي در زندگي روزمره نسبت به قوانين حاضر پيش خواهد آمد؟ در تحت لواي حكومت اسلامي، آيا حضرت آيت الله مي‌توانند به طور دقيقتر اين مفهوم را شرح دهندكه آيا زنها قادر خواهند بود به طور آزادانه بين حجاب و لباس غربي حق انتخاب داشته باشند؟ آيا سينماها مي‌توانند به وجود خود ادامه دهند؟ اگر آري، چگونه فيلمها انتخاب خواهند شد؟ آيا مشروبات الكلي ممنوع خواهد شد؟ در آخر آيا ايران، يك عربستان سعودي يا ليبي ديگر خواهد شد؟... ) جواب: الف) اجراي حدود در اسلام، موكول به تحقق شرايط و مقدمات بسيار است و بايد جهات بسياري را از روي كمال عدالت و تو جه به اينكه اسلام در كليت خود اجرا گردد، در نظر گرفت. اگر اين امور در نظر گرفته شوند، ملاحظه خواهد شد كه مقررات اسلامي كمتر از هر مقررات ديگري خشونت آميز است. زنان در انتخاب فعاليت و سرنوشت و همچنين پوشش خود با رعايت موازين آزادند. و تجربه كنوني فعاليتهاي ضد رژيم شاه نشان داده است كه زنان بيش از پيش آزادي خود را در پوششي كه اسلام مي‌گويد يافته اند. ما با سينماهايي كه برنامه‌هاي آنها فاسد كننده اخلاق جوانان و مخرب فرهنگ اسلامي باشد مخالفيم. اما با برنامه‌هايي كه تربيت كننده و به نفع رشد سالم اخلاقي و علمي جامعه باشد موافق هستيم. مشروبات الكلي و الكليسم و ساير مخدرات كه مضرّ به حال جامعه مي‌باشند، جلوگيري خواهد شد. حكومت جمهوري اسلامي مورد نظر ما، با هيچ يك از رژيمهاي مزبور (عربستان سعودي و ليبي) منطبق نخواهد بود. (۱۴۷) ۱۰/۸/۵۷ https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 27.mp3
7.54M
27 ❌دیدین،اصلاً نمیشه به بعضیا گفت؛ بالای چشمت ابروست؟ میشن یه گلوله آتیـ🔥ـش،وقیامتی بپـامیشه! این آتشهای درونی رو زودتر خاموش کنیم! وگرنه آخرت،گرفتارش میشیم
🕌در محضر امام روح الله (۲۱۳) 💠 ما هر چه داریم از این مُحرم است 📌 امام خمینی (ره ): این محرم را زنده نگه دارید. ما هر چه داریم از این محرم است و از این مجالس. مجالس تبلیغ ما هم از محرم است، از این قتل سید الشهداست و شهادت اوست. ما باید به عمق این شهادت و تاثیر این شهادت در عالم برسیم و توجه کنیم که تاثیر او امروز هم هست. اگر این مجالس وعظ و خطابه و عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی‌شد. همه در تحت بیرق امام حسین سلام الله علیه قیام کردند. 📚صحیفه نور، جلد ١٧،صفحه ۶٢ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
دختر گنگ مرحوم شيخ حر عاملي در كتاب اثبات الهداه بعد از ذكر كرامتي از امام رضا (ع) مينويسد من خودم در مدت ۲۶ سال كه مجاور مشهد مقدس هستم از اين نحوه كرامات ديده و يقين كردهام. از جمله دختري از همسايگان ما گنگ بود روزي به زيارت حضرت رضا (ع) رفت ناگاه نزد قبر آن حضرت ديد مردي خوش هيأت كنار قبر است شنيد آن جناب به او فرمود: چراسخن نميگويي تكلم كن. تا اين فرمايش را فرمود فوراً زبانش باز شد و به سخن درآمد و به كلي علتش برطرف شد. يا سوي آدم سرگشته رفته ز بهشت روح قدسي مدد روضه رضوان آرد در نواآيم چون بلبل مستي كه صباش خبر از ساغر گلگون بگلستان آرد جان برافشانيم صدره چو يكي پروانه كه شبي پيش رخ شمع بپايان آرد امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
۱. بیان ضرورت پرداختن به مسألۀ غالیان امام رضا (علیه السلام) در بیانات ارزشمند خود به این مسألۀ مهم یعنی ضرورت پرداختن به غالیان توجه نموده و آن را بیان فرموده است، که در ادامه به آن موارد می‌پردازیم. ۱. امام رضا (علیه السلام) در ضمن حدیثی که در آن قائلان به تشبیه و جبر را کافر و مشرک می‌داند، در قسمتی از آن چنین می‌فرماید: «... الغلاۀ الذین صغروا عظمۀ الله تعالی... ». [۱] شاید بتوان گفت که اصلی ترین انگیزه برای مطرح کردن عقیدة تشبیه یا «مانند کردن خداوند به موجودات محسوس همچون انسان»، کوچک نشان دادن عظمت خالق و خداوند در میان مردمان باشد تا آنها بتوانند به راحتی خدایی را به رهبران خود نیز نسبت دهند. [۲] از طرف دیگر با توجه به اینکه اصل و هدف تمام ادیان الهی، همانا مسألۀ توحید بوده است، پس مهم ترین علت پرداختن به مسأله غالیان، این است که آنها عظمت خدای متعال را به دلایل مختلف و با رواج افکار پلید خود، کوچک کرده اند و در واقع اصلی ترین و اساسی ترین پایة دین که همانا مسألۀ توحید است را با افکار پوچ و واهی خود، مورد هدف قرار داده اند. ۲. جلوگیری از گمراه شدن و انحراف شیعیان و به خصوص جوانان؛ از آنجا که جوانان آمادگی بیشتری برای پذیرفتن هر مطلبی را دارند و قلب و روحشان، زود تحت تأثیر افکار و افعال اعم از مثبت و منفی قرار می‌گیرد، پس خطرغالیان برای از راه به در کردن و گمراه کردن این قشر، بیشتر است و با توجه به اینکه جوان، سرمایة هر ملّت و مملکت و سازندة فردای آن می‌باشد، پس باید توجه ویژه ای را به آنان مبذول داشت تا در دام شیاطین گرفتار نشوند و با این کار، آیندة آن ملت و مملکت و آن دین و مذهب را بیمه نمود؛ از این رو امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: «از غُلات، نسبت به جوانان خود برحذر باشید که مبادا آنان را فاسد سازند». [۱] از امام رضا (علیه السلام) نیز روایات متعددی مبنی بر منع معاشرت با غلات نقل شده، و از آن جمله در جایی ضمن بیان سرانجام و عاقبت محمد بن فرات و کسانی که بر ائمه: دروغ می‌بستند، علت ذکر این سخنان را فقط دوری و زنهار دادن اصحابش از محمد بن فرات و امر آنها به لعن و بیزاری جستن از او دانسته است. «یا یونس [بن عبدالرحمن] انما قلت ذلک لتحذر عنه أصحابی و تأمرهم بلعنه و البراءۀ منه فإن الله بریء منه»؛ [۲] ای یونس! این سخن را فقط از آن جهت به تو گفتم که اصحابم را از او (محمد بن فرات) زنهار دهی و آنها را به لعن او امر کنی و به بیزاری از او واداری، چرا که خداوند از او بیزار است. ۳. جلوگیری از بدنام شدن و تکفیر شیعیان نزد مردم؛ غالیان با ---------- [۱]: مجلسی، پیشین، ج۲۵، ص ۲۶۶. [۲]: جمعی از نویسندگان، آشنایی با فرق تشیع، پیشین، ص ۱۶۲. [۱]: مجلسی، پیشین، ص ۲۶۵. [۲]: طوسی، پیشین، ص ۸۲۹، رقم ۱۰۴۷. نامیدن و جا زدن خود به نام شیعه و بیان عقاید بی پایه و اساس و غیر منطقی خود نزد سایر مردم و به خصوص مخالفان و دشمنان شیعه، باعث می‌شوند که مردم نسبت به شیعیان بدبین شده و آنها را تکفیر کرده و از خود برانند و به ویژه این مسأله موجب سوء استفادۀ مخالفان و معاندان شیعه و نیز گروه‌های سودجوی دیگر می‌شود. امام رضا (علیه السلام) ضمن حدیثی در این مورد فرمود: «مخالفان و دشمنان ما سه دسته اخبار و روایات در فضایل ما جعل کرده اند: ۱. غلو (دربارة ما)، ۲. تقصیرو کوتاهی در امر ما و ۳. بدگویی آشکار از دشمنان ما. پس هرگاه مردم غلوّ را دربارة ما بشنوند، شیعیان ما را تکفیر کرده، آنان را معتقد به ربوبیت ما خواهند خواند... ». [۱] ---------- [۱]: صدوق، پیشین، ج۲، ص۲۷۲؛ مجلسی، پیشین، ج ۲۶، ص ۲۳۹. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥شما رئیس مردم نیستید که اینجوری با مردم صحبت میکنید❗️ ⬅️قابل توجه پشت‌میز نشین‌های محترم... https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت پنجاه و چهارم.mp3
28.81M
🎬 قسمت: پنجاه و چهارم - 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂 صلای چاووش کلیپی زیبا و خاطره برانگیز از دوران دفاع مقدس و حال و هوای رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین والفجر ۸ 🔸 با نوای حاج صادق آهنگران از سینه پر جوشش چاووش می‌خیزد صلا  گر عاشقی همگام شو با راهیان کربلا       ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ @zandahlm1357
🍂 🔻 1⃣ سردار علی ناصری روزی در سپاه سوسنگرد بودیم که هلی کوپتری در محوطه ساختمان عملیات سپاه نشست. ساختمان عملیات، مدرسه ای در ورودی شهر سوسنگرد بود که از خود سپاه جدا بود. داخل هلیکوپتر، محسن رضایی، مجید بقایی، حسن باقری و یکی دو نفر دیگر بودند. بلافاصله جلسه ای با حضور این عده و به اتفاق بنده، على هاشمی، عباس هواشمی، سید محمد مقدم و حسن جرفی تشکیل شد. قرار بود عملیات والفجر مقدماتی انجام شود. در آن جلسه در این باره بحث شد که آیا می شود از طریق هور هم عملیات انجام داد یا نه. تا آنجا که یادم است، اولین کسانی که به هور نگاه عملیاتی کردند، آقا محسن و علی هاشمی بودند. بحث این بود که با توجه به رملی بودن منطقه و وجود میادین مین و کانالهای متعدد و موانع، نیروها از هور عبور کنند و خود را به العماره برسانند و پل استراتژیک الغزيله را در خاک دشمن منفجر کنند. در اواخر سال ۱۳۶۱ هنوز شناخت کافی و کاملی از موقعیت هور نداشتیم و اطلاعاتمان در این باره زیاد نبود. آنچه هم که می دانستیم، از عشایری بود که در حراست مرزی فعالیت می کردند. علی هاشمی از این طرح خیلی استقبال کرد و خوشحال شد؛ زیرا باز به او کاری عملیاتی محول کرده بودند و می توانست بار دیگر در جبهه جنگ به طور مستقیم حضور پیدا کند. در همان جلسه، من و سید محمد مقدم اطلاعات اولیه ای را که از موقعيت هور داشتیم، به آقا محسن و دیگران گزارش کردیم؛ اطلاعاتی شامل آبراه ها، پاسگاه ها، طول و عرض و عمق هور، وضعیت زیست محیطی، موانع و مشکلات، موقعیت نیزارها، وضعیت عشایر اطراف هور و میزان وابستگی آنان به نظام جمهوری اسلامی و دیگر اطلاعاتی که از عشایر بومی کسب کرده بودم. 🔅 دنبال کننده باشید @zandahlm1357 🍂
اَلسَّلامُ عَلی مُخاطِبِ الذِّئْبِ وَمُکَلِّمِ الْجُمْجُمَة بِالنَّهْرَوانِ وَقَدْ نَخِرَتِ الْعِظامُ بِالْبِلا اشاره سلام بر خطاب کننده به گرگ و گفتگوکننده با جمجمه مرده در نهروان، درحالی که استخوان‌ها از روی کهنگی تکّه تکّه شده بود. از معجزات امیرالمؤمنین (علیه السلام) صحبت کردن با حیوانات و جمادات است. از جمله؛ تکلم با گرگ، و جمجمه برخی از بزرگان و پادشاهان گذشته مانند انوشیروان، خسرو پرویز و...، چنانکه در این فراز زیارت به آن اشاره شده است. قرآن کریم پیامبرانی را نام می‌برد که با حیوانات تکلم می‌کردند و آنان نیز به نطق آمده پاسخ حضرات را می‌دادند، همانند صحبت کردن حضرت سلیمان (علیه السلام) با هدهد [۱]، ---------- [۱]: . (وَ تَفَقَّدَ الطَّیْرَ فَقَالَ مَا لِیَ لَا أَرَی الْهُدْهُدَ أَمْ کَانَ مِنَ الْغَائِبِینَ* فَمَکَثَ غَیْرَ بَعِیدٍ فَقَالَ أَحَطْتُ بِمَا لَمْ تُحِطْ بِهِ وَ جِئْتُکَ مِنْ سَبَإٍ بِنَبَإٍ یَقِینٍ) «سلیمان جویای پرندگان شد و گفت: مرا چه شده که هدهد را نمی بینم... [هدهد] زمانی نه چندان دور درنگ کرد و گفت: [ای سلیمان! ] من به چیزی آگاهی یافته‌ام که تو به آن آگاهی نیافته ای... » سورة النمل ۲۰-۲۲. مورچه [۱] و همچنین از پیامبرانی سخن می‌گوید که به اذن پروردگار مُرده زنده می‌کردند مثل معجزۀ زنده شدن مُرده توسط حضرت عیسی (علیه السلام)، [۲] حضرت ابراهیم، [۳] حضرت موسی [۴] و... ---------- [۱]: . (حَتَّی إِذَا أَتَوْا عَلَی وَادِی النَّمْلِ قَالَتْ نَمْلَةٌ یَا أَیُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَسَاکِنَکُمْ لاَ یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمَانُ وَ جُنُودُهُ وَ هُمْ لاَ یَشْعُرُونَ) «به وادی مورچگان درآمدند مورچه ای گفت: ای مورچگان به خانه هایتان درآیید تا سلیمان و سپاهیانش ناآگاهانه شما را پایمال نکنند» سورة النمل ۱۸. [۲]: . (أَنِّی أَخْلُقُ لَکُمْ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ فَأَنْفُخُ فِیهِ فَیَکُونُ طَیْراً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أُبْرِئُ الْأَکْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ وَ أُحْیِی الْمَوْتَی بِإِذْنِ اللَّهِ) «من [عیسی] برای شما چیزی به شکل پرنده می‌سازم و در آن می‌دمم که به اراده و مشیت خدا پرنده ای زنده می‌شود و کور مادرزاد و مبتلای به پیسی را بهبود می‌بخشم و مردگان را به اذن خدا زنده می‌کنم... » سورة آل عمران ۴۹. [۳]: . (وَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ أَرِنِی کَیْفَ تُحْیِی الْمَوْتَی قَالَ أَ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قَالَ بَلَی وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبِی قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّیْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَیْکَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَی کُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءاً ثُمَّ ادْعُهُنَّ یَأْتِینَکَ سَعْیاً) «هنگامی که ابراهیم گفت: ای پروردگار من به من نشان ده که مُردگان را چگونه زنده می‌کنی؟ فرمود: ایمان نیاورده ای؟ گفت: بلی ولی تا قلبم آرامش یابد. خدا فرمود: چهار پرنده بگیر و آنها را به خود نزدیک کن و بعد از کشتن بر هر کوهی بخشی از آنها را قرار ده، سپس آنها را بخوان که شتابان سویت آیند». سورة البقره ۲۶. [۴]: . (وَ إِذْ قَالَ مُوسَی لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً... فَقُلْنَا اضْرِبُوهُ بِبَعْضِهَا کَذلِکَ یُحْیِی اللَّهُ الْمَوْتَی) «و یاد کنید زمانی که موسی به قومش گفت خدا به شما زمان می‌دهد گاهی را ذبح کنید... سپس گفتیم: پاره ای از آن [گاو ذبح شده] را به مقتول بزنید [تا زنده شود و قاتل را معرفی کند]. خدا مردگان را اینگونه زنده می‌کند. سورة البقرة ۶۷-۷۳. @zandahlm1357
آغاز دانش نحو ابن اثیر در مثل السائر گفته است: روزی دختر ابوالاسود دئلی به پدرش گفت: باباجان گرما زیاد است. (یا ابت، اشدُ الحرِ). وی حرف «دال» در واژه «اشد» به ضمه و «ر» در واژه «حر» را به کسره خواند. ابوالاسود گمان برد که دخترش از گرم ترین ماهها سؤال می‌کند و لذا پاسخ داد برج آب گرمترین ماههای سال است. دختر گفت: پدر جان سؤال نمی کنم، خبر می‌دهم. ابوالاسود از اشتباه اعراب کلمه‌ها متعجب شد و نزد امام علی علیه السلام آمد و گفت: لغت عرب از دست رفته است. امام فرمود: کاغذ بیاور و علوم نحو را به او آموخت. نقطه، هندسه گویند: اقلیدس در هندسه ثابت کرد که نقطه قابل قسمت نیست، برخلاف نظر او، دوستی دارم که دهان او چون نقطه موهومی است که گاه خنده از هم جدا می‌شود. برهن اقلیدس فی فنه و قال النقطة لا تنقسم و لی حبیب فمه نقطة موهومة تقسم اذا یبتسم آغاز دانش نحو ابن اثیر در مثل السائر گفته است: روزی دختر ابوالاسود دئلی به پدرش گفت: باباجان گرما زیاد است. (یا ابت، اشدُ الحرِ). وی حرف «دال» در واژه «اشد» به ضمه و «ر» در واژه «حر» را به کسره خواند. ابوالاسود گمان برد که دخترش از گرم ترین ماهها سؤال می‌کند و لذا پاسخ داد برج آب گرمترین ماههای سال است. دختر گفت: پدر جان سؤال نمی کنم، خبر می‌دهم. ابوالاسود از اشتباه اعراب کلمه‌ها متعجب شد و نزد امام علی علیه السلام آمد و گفت: لغت عرب از دست رفته است. امام فرمود: کاغذ بیاور و علوم نحو را به او آموخت. نقطه، هندسه گویند: اقلیدس در هندسه ثابت کرد که نقطه قابل قسمت نیست، برخلاف نظر او، دوستی دارم که دهان او چون نقطه موهومی است که گاه خنده از هم جدا می‌شود. برهن اقلیدس فی فنه و قال النقطة لا تنقسم و لی حبیب فمه نقطة موهومة تقسم اذا یبتسم شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357