ماجرای سفر رضاخان به ترکیه و دختر زیباروی!
⁉️متن شایعه:👇👇👇
زمانى رضا شاه به ترکيه رفت و اتاترک رهبر ترکها براى پذيرايى از شاه ايران سنگ تمام گذاشت .. شب دختر زيبايى را به بستر رضا شاه فرستاد.
اما رضا شاه او را بيرون فرستاد … همه تعجب کردن …گفتن چرا دختر به اين زيبايى را رد کردى؟ رضا شاه گفت: شما چ فکرى مى کنين????اگه روزى اتا ترک اومد ايران من دختر کى رو بفرسم پيشش…!!! همه دختراى ايران ناموس منند…!! …
✅پاسخ اجمالی:👇👇👇
1️⃣ در متن این داستان – هم مانند سایر شایعات – سند و منبعی قید نشده است، که خود نشان از جعلی بودن مطلب میباشد.
2️⃣ در جستجوهای صورت پذیرفته این ماجرا در هیچ منبع معتبری یافت نشد.
3️⃣ رضاخان چگونه زنان و دختران ایرانی را ناموس خود میدانست که دستور داد به زور چادر از سرشان بکشند و بارها به نوامیس این کشور به بهانه اجرای قانون کشف حجاب تعدی کنند؟! آنهم در کشوری مسلمان و پایبند ارزشهای دینی و اخلاقی؟!
4️⃣ گوشه ای از جنایات کشف حجاب:
«… از فحاشی و کتک زدن و لگد زدن هیچ مضایقه نکرده و نمیکنند … تا بحال چقدر زن حامله یا مریضه به واسطه لطمات و صدمات که از طرف پاسبانها به آنها رسیده جان سپردند و چقدر از ترس و حرس فلج شدند و چقدر مال ما را به اسم روسری یا چادر نماز به غارت بردند و چه پولهایی از ما به هر اسمی و رسمی گرفته شده خدا میداند اگر یک نفر از ماها با روسری یا چادر نماز به دست یک پاسبان میافتاد مثل اسرای شام با ماها رفتار میکردند. بهترین رفتار آنها با ما با همان چکمهها لگد بر دل و پهلوی ما بود …» (خشونت و فرهنگ، اسناد محرمانه کشف حجاب)
5️⃣ در بی غیرتی و فساد اخلاق رضاخان همین بس که قانون کشف حجاب زنان را از نزدیکان و خانواده های سلطنتی آغاز و اعلام کرد.
▫️او این اقدام را روز 17 دی 1314 در جشن فارغ التحصیلی دانشسرای مقدماتی دختران در تهران انجام داد.
پاسخ به شبهات ، شایعات
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌷 آتش بر سیدها ؟!🌷
حرمت آتش بر اولاد فاطمه (سلام الله علیها) مخصوص فرزندان مستقیم ایشان است.
و گنهکار سید به دو برابر سزای عملش خواهد رسید.
باوری وجود دارد که آتش بر سیدها و اولاد فاطمه زهراء(سلام الله علیها) حرام است.
این باور شاید باعث گمان برخی در تبعیضی بودن اسلام شود.
در حالی که اسلام بین بلال سیاهپوست و سلمان عجمی و عرب قریشی فرقی نگذاشته است، مگر در تقوا؛ «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُم» (حجرات/13).
✅پاسخ امام رضا(علیه السلام) در این موضوع بسیار شنیدنی است. 👇👇👇👇
امام رضا(علیه السلام) در مجلسی که برادرشان از نسبش تعریف میکرد و فخر میفروخت، خطاب به برادرشان فرمودند:
«ای زید آیا اینکه میگویند آتش بر فرزندان فاطمه(سلام الله علیها) حرام است، تو را مغرور کرده است.
به خدا سوگند حرمت آتش به فرزندان فاطمه(سلام الله علیها) مخصوص حسنین(علیهما السلام) و فرزندان ایشان است.
امام علی بن حسین(علیه السلام) میفرمودند:
برای نیکوکار خاندان ما پاداش دو برابری است و برای گنهکار ما عذاب دو برابری است.
پسر نوح با اینکه فرزند تنی حضرت نوح(علیه السلام) بود ولی هنگامی که نافرمانی خداوند کرد خدا او را از فرزندی نوح نفی کرد به همین روال هم هر کس جزو خاندان ما باشد و اطاعت الهی نکند از ما نخواهد بود و تو اگر اطاعت الهی را بکنی از ما اهلبیت خواهی بود.»
(عیون اخبار الرضا ج2ص232)
با این مبنا است که سلمان فارسیِ عجمی میشود سلمان محمدی و «سلمان منّا اهل البیت».
(اختصاص، ص 341)
پاسخ به شبهات ، شایعات
https://eitaa.com/zandahlm1357
👇👇👇
♨️سوال:
🔰آيا درست است ک خداوند با وجود مهرباني اش مجازات اينگونه سخت براي عدم رعايت حجاب و روابط بين زن و مرد قرار دهد و اين مسئله رحمان و رحيم بودن خداوند را زير سوال نميبرد؟
✍️پاسخ:
✅عذاب الهي، امري اعتباري نيست که صرفا با تصميم الهي کسي مستحق بهشت و ديگري مستحق جهنم شود. و خداي متعال فرد جهنمي را از جهنم به بهشت ببرد چون مهربان است. بلکه قضاوت الهي، ريشه در امور تکويني و حقيقي دارد. و سختی و آسانی عذاب ریشه در نوع معصیت دارد معصیتی که ضربه بیشتری به هویت انسان بزند آن معصیت دارای عذاب سخت تری نیز خواهد بود و معصیت های به نسبت با تخریب کمتر عذاب سبکتری خواهد داشت.
کارهای منافی عفت و عدم رعایت حدود زن و مرد نه تنها به فرد و هویت شخصی او صدمه و آسیب می زند بلکه جامعه را مورد آسیب قرار می دهد و موجب تخریب فرهنگ دینی در جامعه می گردد که به نسبت این گناه عذاب سخت تری خواهد داشت.
ما کارهايي انجام مي دهيم که شايد در دنيا براي ما لذت بخش باشند، اما با کنار رفتن پرده هاي دنيا، حقيقت آن را مي بينيم. مثل خوردن مال يتيم که در دنيا براي عده اي لذت بخش است، عليرغم اينکه حقيقت آن، خوردن آتش است:
«إِنَّ الَّذينَ يَأْكُلُونَ أَمْوالَ الْيَتامى ظُلْماً إِنَّما يَأْكُلُونَ في بُطُونِهِمْ نارا[ساء/??]
با توجه به اين حقيقت است که مي فهميم آتش جهنم، هيزمش خود انسان است:
«فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتي وَقُودُهَا النَّاسُ[بقره/??]
پس آتش جهنم همان اعمال خود ماست که خداي مهربان بارها ما را از آن پرهيز داده و ما پرهيز نکرده ايم و خداي متعال نيز به دليل رحمت واسعه خود، بر حال ما افسوس خورده است:
«يا حَسْرَةً عَلَى الْعِبادِ ما يَأْتيهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ[يس/??]
شايد بتوانيم بگوييم حال ما، حال کسي است که مادرش در نصيحت او بسيار کوشيد و مهرباني ها نمود. اما فرزند به سراغ مواد مخدر رفت و خود را دچار مصيبتي کرد که اکنون مادرش نمي تواند (عليرغم تمام مهر و محبتي که دارد) درد و رنج ناشي از اعتياد را از او زايل کند. و با بردن او به کمپ ترک اعتياد و درد و رنج هايي که بايد تحمل کند اين عارضه را از او جدا سازد.
خداي متعال در دنيا با زباني ساده نتيجه زشت کاري را برايمان توصيف کرد و از آتشي سخن گفت که با اعمالمان به وجود مي آيد. اما بعضي از ما به هشدارهاي مکرر و بيان هاي متنوع او توجه نکرده و خود آتش را انتخاب برگزيديم! چنين آتشي با رحمت الهي منافاتي ندارد.
آتش و عذاب جهنم دست پرورده اعمال دنیوی ماست و هیچ راه گریزی از این دست پرورده نیست.
مگر نفرمودند: الدنیا مزرعة الآخره در این مزرعه هر چه بکاریم فردای قیامت باید درو کنیم اگر بذر خار پاشیدیم موجبات نا راحتی ما را فراهم خواهد آورد اگر بذر گل کاشتیم از ان استفاده خواهیم برد.
پاسخ به شبهات ، شایعات
https://eitaa.com/zandahlm1357
1. سخن گفتن زمین با امام علی(ع)
اسماء بنت عمیس میگوید: فاطمه زهرا(س) فرمود: «یکی از شبها که علی(ع) به خانه آمد، مرا گریاند!». گفتم: اى سرور زنان عالم چرا گریستی؟! فرمود: «شنیدم که زمین با او حرف میزد و او نیز با زمین سخن میگفت. من شب را با گریه صبح کردم، و ماجرا را به پدرم گفتم. پدرم سجدهای طولانى کرد و سپس فرمود: اى فاطمه! تو را به پاکى نسلت بشارت میدهم؛ زیرا که خداوند شوهرت را بر دیگر مردم برترى داد و به زمین دستور داده که با او سخن بگوید و اَخبار خود و آنچه بر روى او از شرق و غرب عالم گذشته را برایش نقل کند».[2]
2. کندن صخره بزرگ از زمین
امام علی(ع) با سپاهیانش به صفین میرفت که در بیابان تشنه شدند و تلاش و جستوجویشان برای یافتن آب نتیجهبخش نبود. امام جایی را معیّن کرد و فرمود: «برای دستیابی به آب، اینجا را حفر کنید». آنان نیز کندند تا به سنگ بزرگی رسیده و متوقف شدند و به حضرتشان گفتند: بیل و کلنگها بر این صخره اثر نمیکند! امام فرمود: «زیر این صخره، آب است و اگر آنرا بردارید به آب خواهید رسید». تلاش دوباره و گروهی آنان نیز بجایی نرسید. امام علی(ع) با مشاهده این وضعیت، نزد صخره آمده و انگشتانش را زیر صخره برد و حرکتش داد و آنرا از جا کند و چند متری به دور افکند! همراهان، آب زلالی را دیده و از آن نوشیدند. این گواراترین، خنکترین و زلالترین آبی بود که در آن سفر بدان دست یافته بودند. امام فرمود: «بنوشید و ذخیره کنید». سپس سنگ را به وضعیت اولش درآورده و اثر چاه را ناپدید کرد.
[1]. نک: «تعریف و اثبات اعجاز»، 115.
[2]. ابن طاووس، على بن موسى،
https://eitaa.com/zandahl
3.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تاثیر حجاب بر حفظ امنیت روانی جامعه
🔹https://eitaa.com/zandahlm1357
✅عاقبت شوخی با نامحرم
یکی از علمای مشهد می فرمود :
روزی در محضر مرحوم حجت الاسلام سید یونس اردبیلی بودیم ، جوانی آمد و مسئله ای پرسید .
گفت مادرم را دو روز پیش دفن کردم هنگامی که وارد قبر شدم و جنازه مادرم را گرفته خواستم صورت او را روی خاک بگذارم کیف کوچکی که اسناد و مدارک و مقداری پول و چک هایی در آن بوده از جیبم میان قبر افتاده آیا اجازه می دهید نبش قبر کنیم تا مدارک را برداریم؟
و تقاضا کرد که نامه ای به مسئولین قبرستان بنویسند که آنها اجازه نبش قبر بدهند ، ایشان فرمود همان قسمت قبر را که می دانید مدارک در آنجاست بشکافید و مدارک را بردارید و نامه ای برای او نوشت .
بعد از چند روز آن جوان را دوباره در منزل آقای اردبیلی دیدم ، آقا از او پرسیدند آیا شما کارتان را انجام دادید و به نتیجه رسیدید ، او غمگین و مضطرب بود و جواب نداد .!
بعد از آنکه دوباره اصرار کردند گفت :
وقتی قبر را نبش کردم دیدم مار سیاه باریکی دور گردن مادرم حلقه زده و دهانش را در دهان مادرم فرو برده و مرتب او را نیش می زند ، چنان منظره وحشتناکی بود که من ترسیدم دوباره قبر را پوشاندم .
از او پرسیدم آیا کار زشتی از مادرت سر می زد ؟
گفت من چیزی بخاطر ندارم ولی همیشه پدرم او را نفرین می کرد زیرا او در ارتباط با نـــامحرم بی پروا بود و با سر و روی باز با مرد نامحرم روبرو می شد و بی پروا با او سخن می گفت و در پوشش و حجاب رعایت قوانین اسلامی را نمی کرد، با نامحرمان شوخی می کرد و می خندید و از این جهت مورد عتاب و سرزنش پدرم بود.!!
.
حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) :
یکی از گروهی که وارد جهنم می شوند