eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
50هزار عکس
36.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
دامن مادر، شروعي خوب براي تربيت چنانچه از دامن مادركه شروع شد خوب شروع شد، بچه را خوب تربيت كردند، آنكه تحويل داد به دبستان دبستان خوب تربيت كرد. آنكه تحويل داد به دبيرستان آنجا هم همين طور، آنكه به دانشگاه يا به مدارس علمي ديگر آنها هم خوب، يكوقت در يك برهه از زمان مي‌بينيد كه جوانها همه خوب ازكار در مي‌آيند؛ يك مملكت را به خوبي ميكشند. (۲۱۵) ۲۶/۴/۵۸ تربيت انسان درست يك انسانِ درست، ممكن است يك عالَم را تربيت بكند. يك انسان غير سالم و يك انسان فاسد، عالَم را به فساد ميكشد. فساد و صلاح از دامنهاي شما و از تربيتهاي شما و از مدارسي كه شما در آنجا اشتغال داريد، از آنجا شروع مي‌شو د. (۲۱۶) ۲۷/۵/۵۸ تربيت صحيح اين بچه كوچولو هم از حالا تربيت مي‌شود، يك تربيت صحيح، و اگر چنانچه خداي نخواسته يك خلافي در او باشد، آن بچه هاكه كوچكند از اولِ تربيت، تربيت فاسد مي‌شوند. و اين هم به عهده شماست. (۲۱۷) ۱۲/۷/۵۸ خدمت مادر بالاترين خدمتها نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است؛ براي اينكه بانوان علاوه بر اينكه خودشان يك قشر فعال در همه ابعاد هستند، قشرهاي فعال را در دامن خودشان تربيت مي‌كنند. خدمت مادر به جامعه از خدمت معلّم بالاتر است، و از خدمت همه كسى بالاتر است. و اين امري است كه انبيا مي‌خواستند. مي‌خواستند كه بانوان قشري باشند كه آنها تربيت كنند جامعه را، و شير زنان و شير مرداني به جامعه تقديم كنند. (۲۱۸) ۲۵/۱۲/۵۹ مادران نا صحان خوب جامعه شما مادران خوبي براي اطفال باشيد؛ و ناصحان خوبي براى جامعه؛ و زحمتكشان خوبي براي مستمندان، و هستيد بحمدالله. (۲۱۹) ۲۵/۱۲/۵۹ سهم بيشتر بانوان در نهضت انقلاب بانوان ايران در اين نهضت و انقلاب سهم بيشتري از مردان دارند و امروز هم كه در پشت جبهه‌ها مشغول فعاليت هستند، سهم آنها بيشتر از ديگران است و در تربيتي كه اشتغال دارند، چه تربيت كودكانشان و چه تربيت خردسالانشان و چه تربيتهايي كه در كلاسها و جاهاي ديگر مجالس دارند، باز سهم بزرگي در اين انقلاب دارند. (۲۲۰) ۲/۳/۶۰ https://eitaa.com/zandahlm1357
سبک زندگی شاد 10.mp3
9.03M
۱۰ 👏شادی بهشت، ابدی و بی پایان است و شادی دنیا، فانی و تمام شدنی.... بعضی از شادی های موقت، شادیهای جاودانه ات رو خراب میکنند! حواست بهشون باشه❗️
🕌در محضر امام روح الله (۲۳۳) 💠 افتخار خاندان وحی 📌امام خمینی (ره) : فاطمه زهرا(س) زنی که افتخار خاندان وحی [است‌] و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد. زنی که فضایل او همطراز فضایل بی‌نهایت پیغمبر اکرم و خاندان عصمت و طهارت بود. 📅 | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
زائر يک شب هنگام رفتن به خانه ديدم دور يکي از ميدان‌ها يک ماشين پارک است و خانواده اي هم داخل آن هستند. به نظرم رسيد که زائر هستند. به دلم افتاد که از ايشان دعوت کنم امشب را ميهمان ما باشند. رفتم جلو و پرسيدم ببخشيد شما زائر هستيد؟ گفتند: بله، گفتم دنبال جا مي‌گرديد؟ گفتند: بله، گفتم: ما يک منزلي داريم که.... بنده خدا من و مني کرد و گفت: در مورد هزينه اش.... گفتم: اي آقا اين چه حرفيه. خلاصه اش اين شده بود کار ما! هر شب برويم دور ميدانها بگرديم ببينيم چه کسي دنبال خانه مي‌گردد. بعضي وقت‌ها سه، چهار ساعتي طول مي‌کشيد؛ همينطور توي شهر چرخ ميزدم تا بالاخره يک نفر که واقعا بيشتر از ديگران واجب است و ضرورت دارد دعوت کنم ميهمان ما باشند. مي‌آمدند منزل هر چه بود دور هم درست مي‌کرديم و مي‌خورديم، وقتي هم که متوجه مي‌شدند من خادم هستند خوشحال مي‌شدند و مي‌گفتند ما ميهمان آقا هستيم. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
اكمال دين در لحظه وفات رسول عبدالعزيز مسلم مي‌گويد: «در يكي از روزهايي كه در مرو خدمت حضرت رضا عليه السلام بوديم، جمعه اي در مسجد جامع اجتماع كرديم. در اين بين از امامت و كثرت اختلاف مردم در اين موضوع سخن به ميان آمد. خدمت امام عليه السلام رسيدم و از مباحثات مردم، با وي گفتگو كردم. امام رضا عليه السلام تبسمي كرد و فرمود: «اي عبدالعزيز! اين قوم، نادانند و در آراء و نظريه ها، مكر و فريب و خدعه خورده و غافل گشته اند. [صفحه ۲۴] خداوند متعال، پيامبر خود را هنگامي قبض روح كرد كه دينش را كامل گردانيده و قرآن را كه در آن بيان هر چيزي و حلال و حرام و حدود و احكام و آنچه مردم بدان نياز دارند، به طور كامل هست نازل فرمود. و آن خداوند متعال مي‌فرمايد: «ما فرطنا في الكتاب من شي ء. » [۱۷] در حجةالوداع، كه روزهاي آخر عمر پيامبر صلي الله عليه و اله است، پروردگار متعال آيه شريفه «اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتي و رضيت لكم الاسلام دينا» [۱۸] را نازل فرمود و نعمت خود را تمام كرد. امر امامت، اتمام دين است كه دين به وسيله آن كامل گردد. حضرت رسول صلي الله عليه و اله قبل از اين كه از جهان خاكي رخت بربندد، معالم دينش را براي مردم بيان فرمود و راهش را نشان داد و خود به قصد خداوند، آنان را ترك كرد. آن حضرت صلي الله عليه و آله، علي بن ابي طالب عليه السلام را براي مسلمانان پيشوا و راهنما قرار داد و هر چه را كه بدان نياز داشتند بر ايشان بيان فرمود. هر كس گمان كند كه خداوند، دين خود را كامل نكرده است، كتاب خداوند را انكار نموده و هر كس كتاب خدا را انكار كند، كافر است. آيا اين مردم، قدر امام را و موقعيت او را در ميان امت دانند تا در مورد انتخابش اختيار داشته باشند؟ [صفحه ۲۵] امامت به اندازه اي مقامش بلند و جايگاهش رفيع و باطنش عميق است كه عقول مردم، كنه و حقيقت آن را درك نكند و با رأي نظر خود نتوانند آن را به ادراك آورند، و يا با اختيار و انتخاب خود، امامي را برگزينند. امامت، مقامي است كه ابراهيم خليل عليه السلام از طرف خداوند بدان رسيد، و اين مقامي بود كه پس از نبوت و خلت به آن حضرت تفويض شد. مقام امامت، سومين مقام ابراهيم عليه السلام بود، از طرف پروردگار به وي تفويض شد و اين خود، فضيلتي بود كه ابراهيم عليه السلام بدان مشرف گرديد. خداوند متعال فرمود: «اني جاعلك للناس اماما» [۱۹] و ابراهيم عليه السلام از روي خوشحالي پرسيد: «و من ذريتي؟ » و خداوند در پاسخ فرمود: «لا ينال عهدي للظالمين. » اين آيه شريفه، امامت ستمكاران را تا روز قيامت باطل و آن را در برگزيدگان منحصر فرموده است پس از آن، خداوند متعال امامت را گرامي داشت و آن را در ذريه ابراهيم عليه السلام كه پاك و برگزيده بود قرار داد. پس، فرمود: «و وهبنا له اسحاق و يعقوب نافلة و كلا جعلنا صالحين [۲۰] و جعلناهم ائمة يهدون بأمرنا و أوحينا اليهم فعل الخيرات و اقام الصلوة و ايتاء الزكوة و كانوا لنا عابدين؛ نزديكترين مردم به ابراهيم كساني هستند كه از او [صفحه ۲۶] پيروي كنند و اين پيامبر و امتش كه اهل ايمانند، و خدا ولي مؤمنان است» (آل عمران، ۶۸) مقام امامت در ذريه آن حضرت باقي ماند و اين مقام را از يكديگر به ارث بردند تا نوبت به رسول اكرم صلي الله عليه و آله رسيد. خداوند متعال در اين باره فرمايد: «ان اولي الناس بابراهيم للذين اتبعوه و هذا النبي و الذين آمنوا و الله ولي المؤمنين» [۲۱]. مقام امامت، مخصوص رسول اكرم صلي الله عليه و آله بود و پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله نيز اين مقام را به علي عليه السلام تفويض فرمود. اين عمل به امر پروردگار، و ادامه ي سنت مفروض و الهي بود. پس از علي عليه السلام، مقام امامت در ذريه آن حضرت كه از برگزيدگان بودند، قرار يافت، برگزيدگاني كه علم و ايمان از طرف خداوندي بدان‌ها عطا شده كه قرآن فرمايد: «و قال الذين اوتوالعلم و الايمان لقد لبثتم في كتاب الله الي يوم البعث. » [۲۲] امامت تا روز قيامت در فرزندان علي عليه السلام خواهد بود؛ زيرا پس از محمد صلي الله عليه و اله پيامبري نيست؛ حال، اين مردمان نادان، چگونه مي‌توانند امام خود را برگزينند؟ امامت، مقام انبيا و ميراث اوصياست. امامت، خلافت خدا و رسول و مقام اميرالمؤمنين و ميراث حسن و حسين است. [صفحه ۲۷] امامت، زمام دين و نظم جامعه ي مسلمين و اصلاح امور دنيا و عزت مؤمنان است. امامت، ريشه و شاخه ي بالنده ي دين اسلام است. تمام و كمال نماز و زكات و روزه و حج و جهاد، و بركت اموال في ء و صدقات، و امضاي حدود و احكام، و حفظ ثغور و مرزها، به امام است.
امام، حلال خداوند را حلال، و حرامش را حرام كند و حدود خداوند را اقامه نمايد، و از دين پروردگار دفاع و مردم را با حكمت و موعظه ي حسنه و حجت بالغه به سوي پروردگار دعوت كند. امام، مانند آفتاب درخشان است كه روشنايي آن همه ي عالم را فراگرفته و خود در جايي بلند است كه دست احدي به آن نرسد و ديدگان را توان يافتنش نيست. امام، چون ماه تابان و نور فروزان و چراغ درخشان و ستاره راهنما در شبهاي تاريك و رهگذر شهرها و بيابان‌ها و گرداب درياها است. امام، آب گواراي تشنگان و دليل هدايت و نجات از هلاكت است. امام، مانند آتشي در بلندي است كه مردم از آن هدايت گيرند و گرمايي است كه به آن خود را گرم كنند. امام، راهنمايي است كه آدمي را از مهلكه‌ها نجات بخشد كه هر كس او را ترك كند، در هلاكت گرفتار افتد. امام، ابر بارنده و باران شتابنده و آفتاب فروزان و زمين هموار و چشمه جوشان و آب گاه و گلستان است. [صفحه ۲۸] امام، امين رفيق و پدر مهربان و برادر شفيق و پناه بندگان در مصيبت‌هاي بزرگ باشد. امام، امين خدا در زمين و حجت پروردگار در بندگان و جانشين او، در شهرهاست و داعي به سوي اوست و مدافع حرمش. امام، از گناه پاك و از هر عيب و نقصي منزه است. او مخصوص به علم، و موسوم به حلم، و حافظ نظام دين و عزت مسلمين، و خشم بر منافقان و هلاك كافران است. امام، يگانه روزگار است كه كس با او قرين نباشد و عالمي با وي برابري نكند. چون او كسي نيست و نه بدلي دارد و نه مثلي و نه نظيري. امام، فضل و دانش را بدون كسب و تعليم فراگيرد و خداوند وهاب علم را به او عطا كند. پس چه كسي تواند امام را بشناسد و يا او را انتخاب كند؟ هيهات! هيهات! عقول مردم در اين وادي سرگردان، و انديشه آنان از درك حقايق ناكام است. » [۲۳]. (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده https://eitaa.com/zandahlm1357