بعضي از مردم ما، بعضي از مسئولين را كه روحاني هستند، ميبينند، بعد فكر ميكنند همه روحانيون اين جوري هستند. نه، آن كسي كه حالا مسئول است، اگر درآمدي دارد، مربوط به حقوق طلبگي اش نيست، اين حقوق آن مسئوليت و آن كار و مديريتش است و ربطي به طلبگي اش ندارد. چند درصد از روحانيون ما مگر شاغل هستند؟ يك درصد هم شاغل نيستند، خيلي كمتر از نيم درصد شاغل هستند. خوب اينها كه شاغل هستند، حقوقي ميگيرند. اين حقوق مديريت و شغلش است، مثل بقيه مردم كه شاغلند و حقوق ميگيرند. اين ربطي به لباس طلبگي ندارد. البته گاهي به مناسبتهاي ماه مبارك رمضان، يا ماه محرم و اينها، منبر و تبليغ، يا كار نويسندگي و كار تحقيقاتي هم دارند كه آن هم باز همه را شامل نمي شود. يعني ما ميتوانيم عرض كنيم كه بيش از نيمي از روحانيون ما با همين حقوق دويست وهشتاد تومان در قم و در استانها كمتر از صدوپنجاه تومان، زندگي ميكنند! واقعاً بسيار وضعيت اسف باري دارند و مردم ما هم اطلاع ندارند كه روحانيون در چه وضعيتي هستند.
فرزندان مقام معظم رهبري جز درس و بحث طلبگي هيچ مسئوليت ديگري ندارند.
ما هر وقت خدمت آقا مطرح كرديم كه آقا! شهريه را مقداري اضافه بكنيم. چون شهريه ايشان هم فقط از وجوهات است و از غير وجوهات نيست. براي بعضيها اين ابهام هست كه آقا مثلاً پولهاي ديگر را به طلبهها ميدهند، نه، از همان روز اولي كه حضرت آقا، پرداخت شهريه را شروع كردند، از وجوهات بوده است. گاهي آن اوايل، كم هم ميآمد ولي تا روزي كه ميخواستند شهريه را بدهند، به لطف خدا و عنايت امام زمان، وجوهات ميرسيد. يادم هست همان سال اول، يك وقت تقريباً نزديك آخر ماه بود يعني اول ماه نزديك بود و بايد شهريه بدهند. پول به حدّ مورد نياز نرسيده بود. يكي از آقايان آقاي غيوري خدمت آقا عرض ميكنند كه ما به دفتر وجوهاتتان يك مقدار قرض ميدهيم كه شهريه كامل داده بشود، بعد كه داشتيد، به ما برگردانيد. آقا فرمودند: نه، ما قرض نداريم. ما هماني را كه داريم، شهريه ميدهيم. اگر كم آمد، خوب كمتر شهريه ميدهيم. اگر زياد آمد، بيشتر شهريه ميدهيم. ما قرض نمي كنيم. واقعاً هميشه هم همين جور بود. آقا هيچ وقت قرض نكرده اند. الان ما هر چه شهريه ميدهيم، همه اش از وجوهات است. هيچ پول غير وجوهات در شهريه ما نيست. بحمدالله ما تا حالا هيچ وقت براي شهريه، كم نياورديم و اين واقعاً يكي از جاهايي است كه به خوبي عنايت حضرت ولي عصر (سلام الله عليه) را ديده ايم. بالاخره ايشان صاحب حوزهها هستند و ما همه خودمان را سرباز ايشان ميدانيم.
روي اين بحث شما، يك سؤال فرعي راجع به درس خارج حضرت آقا مطرح ميكنم. آيا الان آقا به صورت مرتب درس خارج خودشان را دارند؟
بله، حضرت آقا از سال ۶۹، درس خارج را شروع كردند. اول كتاب جهاد را شروع كردند. بحمدالله تمام شد. بحث قصاص را شروع كردند. قصاص هم عمده اش تمام شد و الان چهار سال است كه بحث مكاسب محرمه را دارند. هفته اي سه روز، انصافاً هم درس پربار و خوب و قابل استفاده اي است. ما داريم كتاب قصاص را آماده ميكنيم كه ان شاءالله بتوانيم بحث قصاص را چاپ كنيم و در اختيار حوزهها و علما و روحانيون قرار بدهيم.
در اين باب، نظريات جديدي دارند؟
بله، بالاخره نظريات جديد دارند و فتاواي جديدي در كتاب قصاص هست كه به هر صورت، يك كتاب فقهي و علمي آقا است كه ان شاءالله چاپ ميشود. مكاسب محرمه هم كه ان شاءالله تمام بشود، چاپش ميكنيم و منتشر ميكنيم.
شنيده ايم كه تفاوتي محسوس در شيوه تدريس آقا به نسبت خيلي از مراجع و علماي ديگر وجود دارد و آن موضوع محوري و دسته بنديهاي خيلي دقيق و نيز به صورت خاص، حساسيت آقا در موضوع علم رجال و توانمندي اي است كه در اين حوزه از خود نشان ميدهند. اگر در اين مورد هم اطلاعات و نظري داريد، بفرماييد.
ببينيد، درس آقا ويژگيهاي مختلفي دارد. يكي بيان خود آقاست. بيان، خيلي مهم است. يكي از نعمتهاي ويژه خداوند در كنار دهها، صدها و هزاران نعمت ديگري كه خداوند به ايشان عنايت كرده، بيان بسيار روان و رسا و شيواي ايشان است. اين در بيان و در تفهيم مطلب و خصوصاً در مباحث علمي، براي مخاطب و شنونده و شاگرد، بسيار مهم و مؤثر است. دسته بندي مطالب هم از سوي ايشان بسيار زيبا است.
منبع: جام جم
/خ
#مجموعه_مقالات_مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تربيت اسلامي- انساني بچه هايتان (را) در دامنتان تربيت اسلامي، تربيت انساني بكنيد تا وقتي تحويل ميد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دامن مادر، شروعي خوب براي تربيت
چنانچه از دامن مادركه شروع شد خوب شروع شد، بچه را خوب تربيت كردند، آنكه تحويل داد به دبستان دبستان خوب تربيت كرد. آنكه تحويل داد به دبيرستان آنجا هم همين طور، آنكه به دانشگاه يا به مدارس علمي ديگر آنها هم خوب، يكوقت در يك برهه از زمان ميبينيد كه جوانها همه خوب ازكار در ميآيند؛ يك مملكت را به خوبي ميكشند. (۲۱۵)
۲۶/۴/۵۸
تربيت انسان درست
يك انسانِ درست، ممكن است يك عالَم را تربيت بكند. يك انسان غير سالم و يك انسان فاسد، عالَم را به فساد ميكشد. فساد و صلاح از دامنهاي شما و از تربيتهاي شما و از مدارسي كه شما در آنجا اشتغال داريد، از آنجا شروع ميشو د. (۲۱۶)
۲۷/۵/۵۸
تربيت صحيح
اين بچه كوچولو هم از حالا تربيت ميشود، يك تربيت صحيح، و اگر چنانچه خداي نخواسته يك خلافي در او باشد، آن بچه هاكه كوچكند از اولِ تربيت، تربيت فاسد ميشوند. و اين هم به عهده شماست. (۲۱۷)
۱۲/۷/۵۸
خدمت مادر بالاترين خدمتها
نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است؛ براي اينكه بانوان علاوه بر اينكه خودشان يك قشر فعال در همه ابعاد هستند، قشرهاي فعال را در دامن خودشان تربيت ميكنند. خدمت مادر به جامعه از خدمت معلّم بالاتر است، و از خدمت همه كسى بالاتر است. و اين امري است كه انبيا ميخواستند. ميخواستند كه بانوان قشري باشند كه آنها تربيت كنند جامعه را، و شير زنان و شير مرداني به جامعه تقديم كنند. (۲۱۸)
۲۵/۱۲/۵۹
مادران نا صحان خوب جامعه
شما مادران خوبي براي اطفال باشيد؛ و ناصحان خوبي براى جامعه؛ و زحمتكشان خوبي براي مستمندان، و هستيد بحمدالله. (۲۱۹)
۲۵/۱۲/۵۹
سهم بيشتر بانوان در نهضت انقلاب
بانوان ايران در اين نهضت و انقلاب سهم بيشتري از مردان دارند و امروز هم كه در پشت جبههها مشغول فعاليت هستند، سهم آنها بيشتر از ديگران است و در تربيتي كه اشتغال دارند، چه تربيت كودكانشان و چه تربيت خردسالانشان و چه تربيتهايي كه در كلاسها و جاهاي ديگر مجالس دارند، باز سهم بزرگي در اين انقلاب دارند. (۲۲۰)
۲/۳/۶۰
#جایگاه_زن_از_دیدگاه_امام_خمینی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#سبک_زندگی_شاد ۹ 👈 بهشت و جهنم همین جاست! بهشت یا جهنم؛ بواسطه ی قوانینی در همین عالَم، خَلق و ادا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@Ostad_Shojaeسبک زندگی شاد 10.mp3
زمان:
حجم:
9.03M
#سبک_زندگی_شاد ۱۰
👏شادی بهشت، ابدی و بی پایان است
و شادی دنیا، فانی و تمام شدنی....
بعضی از شادی های موقت، شادیهای جاودانه ات رو خراب میکنند!
حواست بهشون باشه❗️
🕌در محضر امام روح الله (۲۳۳)
💠 افتخار خاندان وحی
📌امام خمینی (ره) :
فاطمه زهرا(س) زنی که افتخار خاندان وحی [است] و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز میدرخشد. زنی که فضایل او همطراز فضایل بینهایت پیغمبر اکرم و خاندان عصمت و طهارت بود.
📅 | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۹
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
يا علي بن موسي الرضا، يا بن رسول الله يا حجت الله علي خلقه، يا سيدنا و مولانا انا توجهنا و استشفعنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زائر
يک شب هنگام رفتن به خانه ديدم دور يکي از ميدانها يک ماشين پارک است و خانواده اي هم داخل آن هستند. به نظرم رسيد که زائر هستند. به دلم افتاد که از ايشان دعوت کنم امشب را ميهمان ما باشند. رفتم جلو و پرسيدم ببخشيد شما زائر هستيد؟ گفتند: بله، گفتم دنبال جا ميگرديد؟ گفتند: بله، گفتم: ما يک منزلي
داريم که.... بنده خدا من و مني کرد و گفت: در مورد هزينه اش.... گفتم: اي آقا اين چه حرفيه. خلاصه اش اين شده بود کار ما! هر شب برويم دور ميدانها بگرديم ببينيم چه کسي دنبال خانه ميگردد. بعضي وقتها سه، چهار ساعتي طول ميکشيد؛ همينطور توي شهر چرخ ميزدم تا بالاخره يک نفر که واقعا بيشتر از ديگران واجب است و ضرورت دارد دعوت کنم ميهمان ما باشند. ميآمدند منزل هر چه بود دور هم درست ميکرديم و ميخورديم، وقتي هم که متوجه ميشدند من خادم هستند خوشحال ميشدند و ميگفتند ما ميهمان آقا هستيم.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نور آسمان و زمين شيخ صدوق در تفسير آيه ي «الله نور السموات والارض» از عباس بن هلال نقل كرده است كه:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اكمال دين در لحظه وفات رسول
عبدالعزيز مسلم ميگويد: «در يكي از روزهايي كه در مرو خدمت حضرت رضا عليه السلام بوديم، جمعه اي در مسجد جامع اجتماع كرديم. در اين بين از امامت و كثرت اختلاف مردم در اين موضوع سخن به ميان آمد.
خدمت امام عليه السلام رسيدم و از مباحثات مردم، با وي گفتگو كردم. امام رضا عليه السلام تبسمي كرد و فرمود: «اي عبدالعزيز! اين قوم، نادانند و در آراء و نظريه ها، مكر و فريب و خدعه خورده و غافل گشته اند.
[صفحه ۲۴]
خداوند متعال، پيامبر خود را هنگامي قبض روح كرد كه دينش را كامل گردانيده و قرآن را كه در آن بيان هر چيزي و حلال و حرام و حدود و احكام و آنچه مردم بدان نياز دارند، به طور كامل هست نازل فرمود.
و آن خداوند متعال ميفرمايد: «ما فرطنا في الكتاب من شي ء. » [۱۷] در حجةالوداع، كه روزهاي آخر عمر پيامبر صلي الله عليه و اله است، پروردگار متعال آيه شريفه «اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتي و رضيت
لكم الاسلام دينا» [۱۸] را نازل فرمود و نعمت خود را تمام كرد.
امر امامت، اتمام دين است كه دين به وسيله آن كامل گردد. حضرت رسول صلي الله عليه و اله قبل از اين كه از جهان خاكي رخت بربندد، معالم دينش را براي مردم بيان فرمود و راهش را نشان داد و خود به قصد خداوند، آنان را ترك كرد.
آن حضرت صلي الله عليه و آله، علي بن ابي طالب عليه السلام را براي مسلمانان پيشوا و راهنما قرار داد و هر چه را كه بدان نياز داشتند بر ايشان بيان فرمود. هر كس گمان كند كه خداوند، دين خود را كامل نكرده است، كتاب خداوند را انكار نموده و هر كس كتاب خدا را انكار كند، كافر است. آيا اين مردم، قدر امام را و موقعيت او را در ميان امت دانند تا در مورد انتخابش اختيار داشته باشند؟
[صفحه ۲۵]
امامت به اندازه اي مقامش بلند و جايگاهش رفيع و باطنش عميق است كه عقول مردم، كنه و حقيقت آن را درك نكند و با رأي نظر خود نتوانند آن را به ادراك آورند، و يا با اختيار و انتخاب خود، امامي را برگزينند.
امامت، مقامي است كه ابراهيم خليل عليه السلام از طرف خداوند بدان رسيد، و اين مقامي بود كه پس از نبوت و خلت به آن حضرت تفويض شد.
مقام امامت، سومين مقام ابراهيم عليه السلام بود، از طرف پروردگار به وي تفويض شد و اين خود، فضيلتي بود كه ابراهيم عليه السلام بدان مشرف گرديد.
خداوند متعال فرمود: «اني جاعلك للناس اماما» [۱۹] و ابراهيم عليه السلام از روي خوشحالي پرسيد: «و من ذريتي؟ »
و خداوند در پاسخ فرمود: «لا ينال
عهدي للظالمين. »
اين آيه شريفه، امامت ستمكاران را تا روز قيامت باطل و آن را در برگزيدگان منحصر فرموده است پس از آن، خداوند متعال امامت را گرامي داشت و آن را در ذريه ابراهيم عليه السلام كه پاك و برگزيده بود قرار داد. پس، فرمود: «و وهبنا له اسحاق و يعقوب نافلة و كلا جعلنا صالحين [۲۰] و جعلناهم ائمة يهدون بأمرنا و أوحينا اليهم فعل الخيرات و اقام الصلوة و ايتاء الزكوة و كانوا لنا عابدين؛ نزديكترين مردم به ابراهيم كساني هستند كه از او
[صفحه ۲۶]
پيروي كنند و اين پيامبر و امتش كه اهل ايمانند، و خدا ولي مؤمنان است» (آل عمران، ۶۸)
مقام امامت در ذريه آن حضرت باقي ماند و اين مقام را از يكديگر به ارث بردند تا نوبت به رسول اكرم صلي الله عليه و آله رسيد. خداوند متعال در اين باره فرمايد: «ان اولي الناس بابراهيم للذين اتبعوه و هذا النبي و الذين آمنوا و الله ولي المؤمنين» [۲۱].
مقام امامت، مخصوص رسول اكرم صلي الله عليه و آله بود و پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله نيز اين مقام را به علي عليه السلام تفويض فرمود. اين عمل به امر پروردگار، و ادامه ي سنت مفروض و الهي بود. پس از علي عليه السلام، مقام امامت در ذريه آن حضرت كه از برگزيدگان بودند، قرار يافت، برگزيدگاني كه علم و ايمان از طرف خداوندي بدانها عطا شده كه قرآن فرمايد: «و قال الذين اوتوالعلم و الايمان لقد لبثتم في كتاب الله الي يوم البعث. » [۲۲] امامت تا روز قيامت در فرزندان علي عليه السلام خواهد بود؛ زيرا پس از محمد صلي الله عليه و
اله پيامبري نيست؛ حال، اين مردمان نادان، چگونه ميتوانند امام خود را برگزينند؟
امامت، مقام انبيا و ميراث اوصياست.
امامت، خلافت خدا و رسول و مقام اميرالمؤمنين و ميراث حسن و حسين است.
[صفحه ۲۷]
امامت، زمام دين و نظم جامعه ي مسلمين و اصلاح امور دنيا و عزت مؤمنان است.
امامت، ريشه و شاخه ي بالنده ي دين اسلام است.
تمام و كمال نماز و زكات و روزه و حج و جهاد، و بركت اموال في ء و صدقات، و امضاي حدود و احكام، و حفظ ثغور و مرزها، به امام است.