#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قبول دیانت باید کورکورانه نباشد ثالثا شبهای قبل عرض نمودم عقاید دینی تقلیدی نمی شود که چون جریان تا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داعی قبول دیانت از روی تحقیق نمودم
شما خیال میفرمائید که داعی تقلید اسلاف و آباء و اجداد نموده و مذهب حق تشیع را روی عادت کورکورانه قبول نمودهام
نه بخدا قسم از آن روزی که خود را شناختم در جستجوی راه حق بودم اول در معرفت ذات لا یزال پروردگار متعال دقتها نمودم عقاید مادّیین و سایر فرق را مطالعه نمودم تا بحمد اللّه موحّد پاک شدم.
و نیز در رسالت انبیاء و طریقه دعوات ارباب ملل وارد شدم علاوه بر مطالعه کتابهای آنها با علماء هر قومی مناظرات و مباحثات و تحقیقات بسیار نمودم تا بالاخره حقانیت دین مقدس اسلام بر داعی ثابت و جدّ امجدم رسول اللّه محمد بن عبد اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را خاتم الانبیاء با دلیل و برهان دانستم.
و همچنین در طریق بعد از پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم کورکورانه تحت تأثیر اسلاف و آباء قرار نگرفتم بلکه دلائل فریقین (شیعه و سنی) را دقیقانه و بی طرفانه بررسی نمودم صدها کتب اهل خلاف را دقیقانه مطالعه نمودم-خدا را شاهد و گواه میگیرم که با تفکرات عاقلانه حقیقت ولایت و خلافت مولانا امیر المؤمنین علی علیه السّلام را از میان اوراق کتابهای معتبره اکابر علماء سنی بدست آورم.
و در مقام امامت و خلافت میتوانم بگویم بقدری که دعاگو کتب مهمّۀ علماء جماعت را مطالعه نمودم در این باب بکتب علماء شیعه دقت زیادی ننمودم.
زیرا دلائلی که در کتب علماء شیعه بر اثبات امامت آمده در کتب اکابر علماء جماعت بنحو أتم و أکمل موجود است.
منتها شما آقایان آن دلائل را از آیات و اخبار سطحی مطالعه میکنید ولی ما عمیقانه مینگریم علماء شما تبعا للأسلاف برای هر آیه و خبر که نص صریح است بر اثبات خلافت مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام تأویلات مضحکه نموده و حمل بر غیر معنای حقیقی مینمایند.
و حال آنکه هر فردی دقیقانه و عمیقانه کتب اکابر علماء جماعت را مطالعه نماید بی اختیار مانند ما خواهد گفت اشهد انّ علیّا ولیّ اللّه و خلیفة رسوله و حجّته علی خلقه.
ثالثا فرمودید خوبست پیروی از گفتار مورخین نمائیم ابی بکر و عمر و عثمان را مقدم بر علی علیه السّلام بشمار آریم این عمل روی قواعد عقل و نقل غیر ممکن است.
برای آنکه فرق انسان از حیوان بقوۀ عقل و علم و فکر است کورکورانه نمی تواند مقلّد اسلاف گردد.
مثلا اگر فقیهی بمیرد یک عده بازیگر جمع شوند یک فرد عامی محض یا مسئله گوئی را بجای آن فقیه بنام فقاهت معرفی نمایند آیا بر مردم است تقلید از آن عامی فقیه نما یا مسئله گو بنمایند مخصوصا اگر در مقام تحقیق و امتحان معلوم گردد که آن مسندنشین فقاهت از علم فقاهت بهره ای ندارد قطعا بحکم عقل و نقل تبعیت و تقلید از او حرام است چه آنکه با بودن عالم حق تقدم بر جاهل جائز نیست.
پس وقتی روی قواعد و منقولات اکابر علماء خودتان حق علمی علی علیه السّلام علاوه بر نصوص وارده ثابت شد حق تقدم در امر خلافت برای آن حضرت محفوظ و مورد قبول عقل و نقل میباشد.
و انحراف از آن حضرت که باب علم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده است عقلا و نقلا مذموم میباشد.
و اما از جهة وقایع تاریخی البته تصدیق داریم که بعد از وفات رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم أبی بکر مدت دو سال و سه ماه و بعد از او عمر مدت ده سال و بعد از أو عثمان مدت دوازده سال مسندنشین خلافت شدند و هر یک بنوبۀ خود خدماتی نمودند.
ولی تمام این امور جلوگیری از عقل و نقل و برهان نمی نماید که ما بتوانیم علی علیه السّلام باب علم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را در واقع و حقیقت مؤخر از آنها بدانیم.
زیرا اکابر علماء خودتان مانند شیخ سلیمان بلخی حنفی در ص ۱۱۲ ضمن باب ۳۷ ینابیع المودة ذیل آیه ۲۴ سوره ۳۷ (صافات) که میفرماید وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ [۱] از فردوس دیلمی و از ابو نعیم اصفهانی و از محمّد بن اسحاق مطّلبی صاحب کتاب مغازی و از حاکم و از حموینی و از خطیب خوارزمی و از ابن مغازلی جمیعا بعضی از ابن عباس و بعضی از ابو سعید خدری و بعضی از ابن مسعود از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند انّهم مسئولون عن ولایة علیّ بن أبی طالب یعنی آنها سؤال کرده میشوند از ولایت علی علیه السّلام.
و نیز سبط ابن جوزی در ص ۱۰ تذکرة خواص الامة و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۶۲ کفایت الطالب از ابن جریر از ابن عباس ذیل آیه آورده که مراد ولایت علی علیه السّلام میباشد.
----------
[۱]: ۱) در موقف حساب نگاهشان دارید که در کارشان سخت مسئولند (که ولایت علی علیه السّلام باشد).
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
YEKNET.IR - monajat - shabe 2 ramezan 1402 - mohammad taheri.mp3
2.07M
🌙#مناجات ویژه #ماه_رمضان
🍃در این هوای بهاری شدم دوباره هوایی
🍃بهار می رسد اما بهار من ! تو کجایی؟
🎙حاج #محمدرضا_طاهری
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#تنبلی_و_بی_حوصلگی ۴۵ #استاد_شجاعی 🎤 ❌ مـــراقب باش! نه اهل افراط باش نه اهل تفریط ... – نه اون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنبلی و بی حوصلگی 46.mp3
16.02M
#تنبلی_و_بی_حوصلگی ۴۶
#استاد_شجاعی 🎤
🛑 اگر اینجا متوجه اهمیتِ ثانیههای عمرمان نشویم؛
لحظهای که عظمت اهمیت آنرا میفهمیم؛
هم دیر شده،
و هم حسرت کشندهای گریبانمان را خواهد گرفت!
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 قیام #امام_زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف در قرآن چگونه توصیف شده است؟ #رمضان_مهدوی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 داستان کیهان قسمت سوم ⬅️ داستان کشف کهکشان راه شیری ⬅️ کیهان شناسی، علمی بزرگتر از نجوم ⬅️ خلأ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
41.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 داستان کیهان
قسمت چهارم
⬅️ از کودکی سخت نیوتون تا دانشگاه کمبریج
⬅️ تاثیرات نظریات نیوتون در علم فیزیک و ریاضی و نجوم
⬅️ دعوای حق تالیف بر نظریات علمی بین نیوتون و معاصرین
⬅️ اعتقاد نیوتون به خدای ریاضیوار و کشف قانون گرانش
📚 #سطح_عمومی
#داستان_کیهان
#دکتر_حامد_ساجدی
🔻اگه بنظرت برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🔻
@zandahlm1357