#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☘️#درس_مثنوی قسمت 0⃣5⃣ ابیات ۹۴۸ تا ۹۶۰ #استاد_رنجبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درس مثنوی 51.mp3
6.14M
☘️#درس_مثنوی
قسمت 1⃣5⃣
ابیات ۹۶۱ تا ۹۶۸
#استاد_رنجبر
درس مثنوی 52.mp3
14.49M
☘️#درس_مثنوی
قسمت 2⃣5⃣
ابیات ۹۶۹ تا ۹۸۴
#استاد_رنجبر
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فصل ششم محو يا شكستن مهر و پلمپ و سرقت نوشتهها از اماكن دولتي ماده ۵۴۳ هرگاه محلي يا چيزي برحسب ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل هفتم فرار محبوسين قانوني و اخفاي مقصرين
ماده ۵۴۷ هر زنداني كه از زندان يا بازداشتگاه فرار نمايد به شلاق تا (۷۴) ضربه يا سه تا شش ماه حبس محكوم ميشود و اگر براي فرار درب زندان را شكسته يا آن را خراب كرده باشد، علاوه بر تامين خسارت وارده به هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
تبصره زندانياني كه مطابق آيين نامه زندانها به مرخصي رفته و خود را در موعد مقرر بدون عذر موجه معرفي ننمايند فراري محسوب و به مجازات فوق محكوم ميگردند.
ماده ۵۴۸ هرگاه ماموري كه موظف به حفظ يا ملازمت يا مراقبت متهم يا فرد زنداني بوده در انجام وظيفه مسامحه و اهمالي نمايد كه منجر به فرار وي شود به شش ماه تا سه سال حبس يا جزاي نقدي ازسه تا هجده ميليون ريال محكوم خواهد شد.
ماده ۵۴۹ هركس مامور حفظ يا مراقبت يا ملازمت زنداني يا توقيف شده اي باشد و مساعدت در فرار نمايد يا راه فرار او را تسهيل كند يا براي فرار وي تباني و مواضعه نمايد به ترتيب ذيل مجازات خواهد شد:
الف اگر توقيف شده متهم به جرمي باشد كه مجازات آن اعدام يارجم يا صلب است و يا زنداني به يكي از اين مجازاتها محكوم شده باشد به سه تا ده سال حبس و اگر محكوميت محكوم عليه حبس از ده سال به بالا باشد و يا توقيف شده متهم به جرمي باشد كه مجازات آن حبس از ده سال به بالاست به يك تا پنج سال حبس و چنانچه محكوميت زنداني و يا اتهام توقيف شده غير از مواردفوق الذكر باشد به شش ماه تا سه سال حبس محكوم خواهد شد.
#قوانین_کیفری
@zandahlm1357
#پرسش_و_پاسخ
پرسش: اگر شخصی به دیگری وکالت بلاعزل دهد که ملک وی را بفروشد، ولی بلافاصله خودش اقدام به فروش آن نماید آیا این معامله اعتبار قانونی دارد؟
پاسخ این سؤال مثبت است، زیرا موکل حق دارد انجام هر عملی را که به دیگری اختیار داده است، خود راساً انجام دهد، بنابراین بلاعزل بودن وکیل مانع از انجام عمل مورد وکالت نمی شود.
💥vakil
@zandahlm1357👈
💢حضانت فرزند
حضانت به معنی نگهداری است، اولویت نگهداری و حضانت طفل تا سن هفت سالگی با مادر است و پس از آن با پدر. بعد از هفت سالگی در صورت بروز اختلاف حضانت با رعایت مصلحت کودک، به تشخیص دادگاه می باشد و هر یک از پدر و یا مادر که طفل تحت حضانت او نمی باشد حق ملاقات طفل خود را دارد و تعیین زمان و مکان و سایر جزئیات مربوط به آن در صورت اختلاف بین پدر و مادر با محکمه خواهد بود.
طفل را نمی توان از پدر یا مادری که حضانت با اوست گرفت مگر در صورت وجود علت قانونی و یا عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی پدر و یا مادر طفل.
❗ موارد و مصادیق عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی:
1⃣ اعتیاد زیان آور به الکل، مواد مخدر و قمار، اشتهار به فساد اخلاقی و فحشاء.
2⃣ ابتلاء به بیماریهای روانی با تشخیص پزشکی قانونی.
3⃣ تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف.
4⃣ سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود به مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشاء و تکدی گری و قاچاق
💥 @vakil
@zandahlm1357👈
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال معاون درمان وزارت بهداشت: 🔹بر اساس این سند، درمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حرف روز
💠 از نقش واقعی تا نمایشی؟!
با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، خانه ملت نمایندگان خود را شناخت. مؤلفههای تحلیلی بسیاری درباره مجلس آینده، ترکیب هیئترئیسه، بافتار سیاسی فراکسیونها و ساختار تخصصی و فنی کمیسیونهای آن وجود دارد که در جای خود تأمل در آنها حائز اهمیت بوده و میتواند به کارآمدی مجلس آینده و رفع پارهای از نگرانیهایی که آرام آرام در رسانهها و فضای مجازی در حال نضج و نشر است، کمک کند. جالب است که برخی از پایگاههای اینترنتی و رسانههای متعلق به جریان فکری و سیاسی موسوم به «اصلاحات» که هر چه از آنها در دوره زمامداری دولت و مجلسشان دیده شده، نگاه ابزاری به زنان و نمایش سیاسی درباره نیمی از جامعه بوده است، این روزها به بهانه راهیابی ۱۴ نماینده خانم به مجلس دوازدهم، آن را در مقایسه با دورههای گذشته نزولی خوانده و ابراز نگرانی کردهاند! (اصلاحات نیوز)
در پاسخ به این نگاه، لازم است به چند نکته توجه داشته باشیم:
1️⃣ جالب است که تعداد زنان این دوره پس از مجلس دهم با ۱۷ نماینده زن و مجلس فعلی(یازدهم) با ۱۶ نماینده خانم، در مقایسه با ادوار دیگر بیشتر است. در مجلس ششم که اصلاحطلبان اکثریت داشتند، ۱۳ زن نماینده داشت. مابقی دورهها تعداد نمایندگان خانم زیر این اعداد (در دوره اول تا سوم مجلس ۴ زن، دوره چهارم ۹ زن، دوره پنجم ۱۴ زن، دوره ششم ۱۳ زن، دوره هفتم ۱۳ زن، دوره هشتم ۸ زن، دوره نهم ۹ زن، دوره دهم ۱۷ زن و دوره یازدهم ۱۶ زن) بوده است. پس ابراز نگرانی وجهی ندارد مگر اینکه نمایشی و سیاسی باشد!
2️⃣ این جریان سیاسی، به ویژه در حوزه زنان به شکل کاملاً ابزاری برای رأیآوری و پر کردن سبد رأی خود نگاه میکند. کافی است در این باره به مواضع خانمهایی، همچون فرزانه ترکان، فاطمه دانشور و الهه کولایی درباره نگاه ابزاری به زنان در جبهه دوم خرداد و درخواست پول برای قرار گرفتن نامشان در لیست شورای شهر پنجم رجوع شود.
3️⃣ سلوک سیاسی این طیف همواره این طور بوده است؛ زمانی که خودشان در دولت و مجلس قدرت را در دست داشتهاند و میتوانستند به انتخاب مدیر زن دست بزنند، از این موضوع اجتناب کردهاند؛ اما زمانی که رقیب سیاسیشان به ویژه نیروهای انقلابی بر مصدر کار قرار میگیرند، شروع به مرثیهسرایی برای بیتوجهی به زن میکنند!
البته اقدامات جریان غربگرا علیه حقوق زنان به موارد مذکور خلاصه نمیشود و شرح آن از حوصله این مطلب خارج است. گفتنی است، مرحوم زهرا شجاعی، رئیس مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات، پیش از این با افشاگری درباره استفاده ابزاری اصلاحطلبان از زنان گفته بود: «اصلاحطلبان موقع انتخابات از زنان استفاده میکنند و بعد کاری برایشان نمیکنند.»
✍️ #فتحالله_پریشان
#خبر
@zandahlm1357