فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یادتان هست در المپیک قبل همه کار کردند کیانی چنان زمین بخورد و له شود که دیگر نتواند بلند شود؟ تا جایی که کیانی ارزوی مرگ کند؟ حالا این تبهکاران عامل تفرقه ملی از دیروز ادای وحدت ملی درمیآورند و میگویند کیمیا علیزاده و ناهید کیانی هردو دختر ایران هستند.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ترفند جالب باز کردن قوطی کنسرو
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
⭕️ #دلیران_آزاده #خونخواهی دلیران آزاده ، خبردار و آماده که رهبر مرحبا گفت به این عزم و ارا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
06-Shame_Ghariban_Ahangaran_128.mp3
6.67M
🏴 قطعه آهنگین "شام غریبان"
زینب یا زینب
🔹 با نوای
حاج صادق آهنگران
آهنگساز: محسن نامدار
شعر: مرحوم محمدزمان گلدسته
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🍂
🔻#زندان_الرشید ۱۹۵
خاطرات سردار گرجیزاده
بقلم، دکتر مهدی بهداروند
شاید کار کردن اكبر یک ساعتی طول کشید و محمد و رستم هم حواسشان بود که نگهبان ها از راه نرسند. رنگ آمیزی قسمتی از کف راهرو که تمام شد اکبر بهانه کمردرد گرفت و رفت در سلول دراز کشید. من هم در سالن قدم میزدم و دنبال کسب خبر جدید بودم.
شاید نیم ساعتی نگذشته بود که سروصدای شیفت نگهبانهای جدید بلند شد و آنها وارد سالن شدند. نگهبان صبح گزارش عريف احمد را درباره مراعات حال ما به آنها داد. نگهبان صبح با آنها خداحافظی کرد و رفت، دو نگهبان جدید در حالی که با هم حرف می زدند و می خندیدند وارد محوطه ای شدند که یک ساعت پیش اکبر رنگ کرده بود. محمد و رستم از آمدن آنها به محل نقاشی شده جلوگیری نکردند و خودشان را مشغول قوطی های رنگ کرده بودند. وقتی آنها چند قدمی روی زمین رنگ شده راه رفتند، صدای رستم بلند شد: «چه کار میکنید؟ چرا روی زمین رنگ شده آمده اید؟ حالا چه کار کنیم؟ زحمت های ما را به باد دادید؟ حالا مجبوریم کار را از اول شروع کنیم.» دو نگهبان که نرسیده بودند، عذرخواهی کردند و بعد از پاک کردن کف پوتین هایشان مدام میگفتند: «تو را به خدا این کار ما را به عريف احمد گزارش ندهید. ما را بدبخت می کند.» در حالی که قند توی دلم آب میشد با قلدری گفتم: «حالا ببینم چه می شود. ولی فعلا از جلوی دست و بالمان دور شوید؟!» آنها سریع دور شدند. عباس گفت: «اگر اینها بفهمند کارهای ما فیلم است پدری از ما در می آورند که آن سرش ناپیداست.» به اکبر گفتم:
به نظرم باید فکری اساسی برای این آبگرفتگی کف سالن بکنیم.» پرسید: «به نظرت چه کار کنیم؟» .
- اول باید هر طور شده قسمت انتهایی محجر را که مملو از آب است خشک کنیم
- چطوری؟
- الان نشانت میدهم.
نگهبان را صدا زدم و گفتم: «دو تا سطل برایم بیاور.» دو سطل بزرگ آورد. به بچه ها گفتم: «سریع آب جمع شده را توی این سطل ها بریزید.» آنقدر آب جمع شده بود که بوی گند آن حالم را به هم میزد. با هر مشقتی بود آب را جمع کردیم و با پارچه ای کف زمین را خشک کردیم، عباس می گفت: «دارم بالا می آورم.» شاید حدود دو ساعتی انجام این کار زمان برد؛ ولی با خشک شدن زمین بوی آب گندیده هم کم کم از بین رفت.
مشغول کار که بودیم دو زندانی عراقی برای رفتن به دستشویی وارد سالن شدند. محمد صدا زد: «حواستان را جمع کنید که آبریزی نداشته باشید. داریم اینجا را تعمیر می کنیم.» بیچارهها هنوز دست شویی نرفته سریع کارشان را کردند و برگشتند. یکی از آنها با تعجب ما را نگاه می کرد. عباس گفت: «چرا این طور نگاه میکنید؟» دست عباس را گرفتم و گفتم: «ولشان كن. حق دارند این طور نگاهمان کنند. آخر باورشان نمی شود داریم در زندان بر نگهبان حکومت می کنیم. بگذار این ذلت را در کشور خودشان حس کنند.
کار سوم ما خط کشی برای نقاشی گل و بلبل بود. دقیقا مثل فیلم های کارتونی، یک خط من میکشیدم، یک خط اکبر.
روز سوم عريف احمد آمد و گفت: «علی! از کار چه خبر؟»
- میبینی که پدرمان درآمده. آنقدر کثیف است که دمار از روزگارمان درآورده است.
- چطور؟
- کار سخت است و تو هم عجله داری
- آخر قرار است ضابط بیاید. مجبورم على
- فعلا که داریم با تمام وجود کار می کنیم.
- راستی علی، مشکلی نداشتید؟ نگهبان ها که اذیت نکردند؟
نگهبان ها با وحشت به من نگاه می کردند که نکند از آنها شکایتی به عريف احمد بکنم. برای اینکه دل آنها را هم به دست بیاورم گفتم: «این نگهبان ها بیشترین کمک را به ما می کنند. باید آنها را خوب تشویق کنی.»
- حتما. قول می دهم. ولی علی باید سرعت کار را بالا ببرید.
همراه باشید
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصل 39 محشای قانون اساسی.mp3
1.38M
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پاسخ ناسزا هشام بن عبدالملک به قیصر روم نوشت از هشام امیر مؤمنان به پادشاه سرکش روم! قیصر در جواب ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اخلاط
به جالینوس گفتند: در باره ی بلغم چه میگویی؟ گفت: راهی است که اگر دری بر آن بسته
شود، در دیگر را باز میکند. گفتند: سوداء چیست؟ گفت: زمینی است که اگر حرکت کند، بر آن است حرکت میکند. گفتند: صفرا چیست؟ گفت: سگ گزنده ای در بوستان است. گفتند خون چیست؟ گفت: بنده تو است در دستان تو گاهی بنده آقایش را هلاک میکند.
پیشگیری
به کسی گفتند: چه شده تو را که فلان چیز لذیذ نمی خوری؟ گفت: از آنچه دوست دارم دست بر میدارم تا از معالجه با آنچه مکروه طبع من است بی نیاز شوم.
#کشکول_شیخ_بهاء
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_298
و قال عليهالسلام
مَنْ بَالَغَ فِي الخُصومَةِ أَثِمَ، وَ مَنْ قَصَّرَ فِيهَا ظَلَمَ،
وَ لَا يَسْتَطِيعُ أَنْ يَتَّقِيَ اللّهَ مَنْ خَاصَمَ.
امام عليه السلام فرمود:
كسى كه در دشمنى با مخالفان افراط كند، آلودۀ گناه مىشود و كسى كه كوتاهى كند بر خود ستم كرده (و حقش ضايع مىگردد) و كسى كه در مقام خصومت برآيد نمىتواند حق تقوا را رعايت كند.
شرح و تفسير
اعتدال در خصومت
امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه به سه نكته در مورد خصومت پرداخته، نخست مىفرمايد:«كسى كه در دشمنى با مخالفان افراط كند به گناه آلوده مىشود»؛ (مَنْ بَالَغَ فِي الخُصومَةِ أَثِمَ) .
معمولاً خصومت و ستيز با ديگران قابل كنترل نيست، حتى بهترين افراد وقتى گرفتار آن مىشوند و آتش خشم و غضب در آنان شعلهور مىگردد قادر به كنترل خويشتن نيستند و گرفتار گناهانى ازقبيل ظلم و ستم، گفتن سخنان ناروا، ريختن آبروى ديگران و اذيت و آزار مسلمانان مىشوند.
در جملۀ دوم به نقطۀ مقابل آن اشاره كرده، مىفرمايد:«و كسى كه در مقام خصومت و احقاق حق كوتاهى كند بر خود ستم كرده (زيرا حقش پايمال مىشود)»؛ (وَ مَنْ قَصَّرَ فِيهَا ظَلَمَ) .
قرآن مجيد نيز در ذيل آيات نهى از ربا مىفرمايد: «لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُونَ» ؛ نه ظلم كنيد و نه ظلم به شما شود». ١
گرچه اين آيه دربارۀ رباخواران است؛ ولى در حقيقت يك شعار وسيع اسلامى است كه دستور مىدهد به همان نسبت كه مسلمانان بايد از ستمگرى بپرهيزند بايد از تن دادن به ظلم نيز اجتناب كنند و به گفتۀ بعضى از دانشمندان: «اگر ستمكِش نباشد ستمگر كمتر پيدا مىشود». و اگر مسلمانان آمادگى كافى براى دفاع از خود داشته باشند، كسى نمىتواند به آنها ستم كند، بنابراين همان گونه كه بايد به ظالم بگوييم ستم مكن، به مظلوم بايد بگوييم تن به ستم مده.
حال كه چنين است چه بهتر كه انسان وارد ميدان خصومت و ستيز براى احقاق حق نشود و تا مىتواند از گام نهادن در چنين ميدانى جز به هنگام ضرورت بپرهيزد، ازاينرو امام عليه السلام در سومين جمله مىفرمايد:«و كسى كه در مقام خصومت برآيد نمىتواند حق تقوا را رعايت كند»؛ (وَ لَا يَسْتَطِيعُ أَنْ يَتَّقِيَ اللّهَ مَنْ خَاصَمَ) .
به همين دليل، افراد با شخصيت و متّقى سعى مىكنند حتى الامكان با كسى به جر و بحث و ستيز و خصومت برنخيزند و چه بسا از بعضى حقوق خود صرف نظر مىكنند و آن را به مخالف مىدهند تا در اين ميدان خطرناك وارد نشوند.
البته اين بدان معنا نيست كه افراد با ايمان، زبون، ذليل و ظلمپذير باشند چراكه اسلام چنين حالتى را نيز هرگز نمىپسندد و دستور مىدهد نه ظلم كنيد و نه ظلمپذير باشيد.
نكته
خطرات خصومت
در روايات معصومان عليهم السلام به شدت از مخاصمه و خصومت نهى شده است؛ كلينى رحمه الله در كتاب كافى باب مخصوصى دربارۀ اين موضوع منعقد ساخته و در نخستين حديث آن، از اميرمؤمنان على عليه السلام نقل مىكند كه فرمود:
«إِيَّاكُمْ وَ الْمِرَاءَ وَ الْخُصُومَةَ فَإِنَّهُمَا يُمْرِضَانِ الْقُلُوبَ عَلَى الْإِخْوَانِ وَ يَنْبُتُ عَلَيْهِمَا النِّفَاقُ؛ از جدال و مراء و خصومت بپرهيزيد كه دلهاى دوستان را نسبت به يكديگر بيمار مىسازد و بذر جدايى در ميان آنها مىافشاند». ١
در حديث ديگرى از رسول خدا صلى الله عليه و آله مىخوانيم كه فرمود:
«مَا عَهِدَ إِلَيَّ جَبْرَئِيلُ عليه السلام فِي شَيْءٍ مَا عَهِدَ إِلَيَّ فِي مُعَادَاةِ الرِّجَالِ؛ جبرئيل هرگز دربارۀ چيزى مثل اين سفارش نكرده بود كه: از دشمنى با يكديگر بپرهيزيد». ٢
در تعبير ديگرى از همان حضرت نقل شده كه فرمود:
«مَا أَتَانِي جَبْرَئِيلُ عليه السلام قَطُّ إِلَّا وَعَظَنِي فَآخِرُ قَوْلِهِ لِي إِيَّاكَ وَ مُشَارَّةَ النَّاسِ فَإِنَّهَا تَكْشِفُ الْعَوْرَةَ وَ تَذْهَبُ بِالْعِزِّ؛ هيچگاه جبرئيل نزد من نيامد جز اينكه من را پند و اندرز مىداد. آخرين اندرزش اين بود: از خصومت با مردم بپرهيز كه عيوب پنهان را آشكار مىسازد و عزت انسان را با خود مىبرد».
تکثیر حسن یوسف از طریق بذر و قلمه انجام میشه.
کاشت بذر به صورت سطحی در هوای خنک ، یا گرفتن قلمه در بهار و تابستان صورت میگیره .
🌱🌱🌱
با قلمه گیاه سریع تر رشد میکنه .
قلمه را باید در آب یا در پرلیت یا ماسه قرار داد .
بهتر است در بهار قلمه زنی انجام بشه تا ریشه های حسن یوسف از لایه زاینده ریشه بیرون میاد و این لایه در هوای خنک شروع به کار میکنه.
برای تهیه قلمه ، بهتره ساقه 10 سانتی که دارای 2 الی 3 جوانه برگ هست انتخاب بشه.
به محض ریشه دار شدن قلمه داخل آب ، گیاه باید به خاک منتقل بشه.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
💣در ساخت تراریوم دقت به این نکته مهمه :
همیشه نرم و خشن بودن بافت و سمت نگاه بیننده باید در نظر گرفته بشه...👀
در هنر فضا سازی شرق همیشه مهم بوده که کل طبیعت خصوصا آب و سنگ وگیاه به صورت مینیاتوری درجایی غیر از خاستگاه اصلی خودش شبیه سازی بشه .
✍
بنابراین در این فضاها باید برای زیبایی هرچه تمام تر از عناصر خود طبیعت مثل آب و آبنما و سنگ و صخره و کنده چوب استفاده کرد تا صحنه دل فریبی در ضمیر بیننده تداعی بشه..
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱- در قیامت یکی از شاکیان، پیامبر اکرم است. «وَ قالَ الرَّسُولُ» ۲- انتقاد از کسانی است که آگاهانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیام ها:
۱- ایمان، تنها با زبان و شعار نیست، بلکه همراه با آزمایش است. «أَ حَسِبَ... هُمْ لا یُفْتَنُونَ» (ادّعا کافی نیست، باید عملکرد را دید و قضاوت کرد. )
۲- آزمایش، یک سنّت الهی در طول تاریخ است. «وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ»
۳- حوادث را تصادف نپنداریم؛ همه اسباب آزمایش ماست. «فَتَنَّا»
۴- آشنایی با تاریخ و حوادث پیشینیان، مردم را برای پذیرش حوادث آماده میکند. «مِنْ قَبْلِهِمْ»
۵- دلیل آزمایشهای الهی، عینی و محقّق شدن علم ازلی خداوند و جدا شدن مؤمنان واقعی و شکوفا شدن استعدادهای درونی و به فعلیّت رسیدن آنهاست. «فَلَیَعْلَمَنَ... الَّذِینَ صَدَقُوا وَ... الْکاذِبِینَ»
حکمت دشواریهای زندگی
۱. خیر و مصلحت بندگان
کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ کُرْهٌ لَکُمْ وَ عَسی أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسی أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (بقره، ۲۱۶)
جهاد بر شما مقرّر شد، در حالی که برای شما ناخوشایند است و چه بسا چیزی را ناخوش دارید، در حالی که خیر شما در آن است و چه بسا چیزی را دوست دارید، در حالی که ضرر و شرّ شما در آن است. و خداوند (صلاح شما را) میداند و شما نمی دانید.
نکته ها:
کلمه «کَره» به مشقّتی گفته میشود که انسان از درون خود احساس کند، مانند ترس از جنگ. و «کره» به مشقتی گویند که از خارج به انسان تحمیل شود، مانند حکم اجباری در آیه ی «ائْتِیا طَوْعاً أَوْ کَرْهاً قالَتا أَتَیْنا طائِعِینَ» به آسمانها و زمین گفتیم: یا با رغبت بیایید یا با اکراه، گفتند: ما با رغبت میآییم.
جنگ با همه ی سختیهایی که دارد، آثار مثبت و فوایدی نیز دارد. از جمله:
الف) توان رزمی بالا میرود و دشمن جسور نمی شود.
ب) روح تعهّد و ایثار در افراد جامعه بوجود میآید.
ج) قدرت و عزت اسلام و مسلمانان در دنیا مطرح میشود.
د) امدادهای غیبی سرازیر میگردد.
ه) روحیّه ی استمداد از خدا پیدا میشود.
و) روحیّه ی ابداع و اختراع و ابتکار بوجود میآید.
برخلاف تبلیغاتی که دنیا برای صلح و علیه خشونت دارد، مسئله جهاد در راه دین، در تمام ادیان آسمانی بوده و یک ضرورت حتمی است. قرآن نیز در
سورههای آل عمران، مائده و بقره، جهاد در ادیان گذشته را مطرح کرده است.
#سبک_زندگی_سوره_نور
✍محسن قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📍#پرسمان_تربیتی(۵۱) 🔊 پاسخ استاد به سوالی با محوریت " عدمتمرکز و استرس کودک" #آگاهی_والدین #تربیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_9429615164.mp3
776.8K
📍#پرسمان_تربیتی(۵۲)
🔊 پاسخ استاد
به سوالی با محوریت
"فریادکشیدن پدر بر سر فرزند"
#آگاهی_والدین
#تربیت_نسل_آینده
#کسب_مهارتهای_تربیتی