🔺«آلن دلون» درگذشت.
بازیگر سینمای فرانسه آلن دلون پس از سالها نبرد با بیماری در سن ٨٨ سالگی در خانهاش در شهر دوچی درگذشت.
🔸دلون در سال ۱۹۸۵ جایزهٔ سزار بهترین بازیگر مرد، در سال ۱۹۹۱ نشان لژیون دونور فرانسه، در چهلوپنجمین جشنواره بینالمللی فیلم برلین برنده خرس طلایی افتخاری و در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ جایزهٔ نخل طلای افتخاری را دریافت کرد.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نحوه بستن چفیه برای در امان ماندن از گردو غبار و آفتاب در هنگام پیاده روی #اربعین
#ماه_صفر
#کربلا
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صباغیان مخالف وزیر پیشنهادیِ امور خارجه: اینکه بگوییم ترامپ از برجام خارج شد قابل دفاع نیست.
🔹چطور عراقچی و #ظریف که افراد متخصص و با تجربه بودند قراردادی امضا کردند و ما تمام تعهدات را اجرا کردیم اما هیچ دستاوردی نداشتیم.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد امیرحسین ثابتی به وزیر پیشنهادی امور خارجه
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگترین خانه خشتی جهان
خانه تاریخی و خشتی حاج آقا علی در ۶ کیلومتری شهر رفسنجان در استان کرمان قرار دارد.
این خانه خشتی بزرگ به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین خانه های خشتی جهان به شمار می رود.
این خانه عظیم با زیربنایی بالغ بر ۷۰۰۰ متر مربع دارای ۴ بخش اصلی حوضخانه، شاه نشین، پاییزی و زمستانی همراه با ۸۶ اتاق هفت دری، پنج دری، سه دری و پستو است.
همچنین چهار حیاط، راهروهای سرپوشیده و روباز و سه هشتی به عنوان قسمت های ارتباطی این خانه هستند.
📍 رفسنجان - خانه حاج آقا علی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
این جزئیات سقف رو با لذت ببینین...👌🏾⭐️
بازار قیصریه
اصفهان
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پل معلق زیبای دربند سرعین در طبیعت زیبا و تاریخی روستای ورگه سران😍
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍اینجا روستای نسا ، ماسال
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عطار گوید: هر آن نقشی که در صحرا نهادیم تو زیبا بین که ما زیبا نهادیم و این حدیث نیز شاهد بر همین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طریقه خداشناسی
«سنریهم آیاتنا فی الافاق و فی انفسهم حتی یتبین لهم انه الحق او لم یکف بربک انه علی کل شیء شهید. » [۱]
نشانههای خود را در آفاق و در نفسهای خودشان به آنان خواهیم نمایاند، تا اینکه بر آنان آشکار گردد که او حق است. آیا برای اثبات حقانیت پروردگار این کافی نیست که او بر همه چیز شاهد و ناظر است؟ » بحکم آیه فوق، سه طریق برای خداشناسی وجود دارد.
طریق اول، که طریق عموم خلق است، پی بردن به وجود حق از راه مشاهده آیات و نشانههای آفاقی (عالم طبیعت) است، و تمام عالم آیات و نشانههای «الله» است. آدمی وقتی که دود را که علامت آتش است میبیند بلافاصله به وجود آتش حکم میکند، اما این همه آثار و نشانهها را در عالم میبیند ولی تأمل در وجود صانع نمی کند. بطور کلی اکثر مردم از آیات انفسی غافلند.
حضرت عیسی میفرماید: «ای افعی زادگان خس را در چشم برادران میبینید و شاخ را در خود نمی بینید؟ »
طریق دوم، که طریق خواص است، آگاهی به وجود خداوند از طریق آیات انفسی است. نزدیکترین چیز به آدمی دل او است، ولی هر چه انسان زحمت میکشد قدرت بر تصرف دل ندارد، گاهی خنده و گاهی گریه [۲]، و از اینجا معلوم میشود که «قلب المؤمن
بین اصبعی الرحمن یقلبه کیف یشاء» یعنی: «قلب مؤمن بین دو انگشت خداوند رحمن است و آنگونه که بخواهد آنرا میگرداند. »
زین سبب فرموده استثنا کنید
گر خدا خواهد به پیمان بر زنید
زانکه حکم کار در دست من است
اختیار جملگان پست من است
هر زمان دل را دهم میلی دگر
هر زمان بر دل نهم داغ جگر
کل اصباح لنا شأن جدید
کل شیء عن مرادی لایحید
در حدیث آمد که دل همچون پری است
در بیابانی اسیر صرصری است
----------
[۱]: ۱- آیه ۵۳، سورة فصلت، قرآن کریم
[۲]: ۲- اشاره به آن است که حتی خنده و گریه انسان هم به اختیار خود نیست به دلیل آیه مبارکه هوالذی اضحک
باد پر را هر طرف راند گزاف
گه چپ و گه راست باصد اختلاف
در حدیث دیگر آن دل دان چنان
کآب جوشان ز آتش اندر قازغان
هر زمان دلرا دگر رائی بود
آن نه از وی لیک از جائی بود.
پس چرا ایمن شوی بر رأی دل
عهد بندی تاشوی آخر خجل [۱]
----------
[۱]: ١- دفتر سوم مثنوی مولانا جلال الدین رومی قدس سره.
#نشان_از_بی_نشانها......
#شیخ_حسنعلی_اصفهانی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ایضا مواعظ مشفقانه ببرادران شیعه و سنی آقایان محترم برادران شیعه و سنی روز غربت اسلام است همان قسمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوء ظن و غیبت موجب تفرقه و جدائی میباشد
از جمله شرایط برنامه ایمان آنست که سوء ظنها را از میان بردارید نسبت بیکدیگر بدبین نباشید حفظ الغیب یکدیگر را بنمائید چه آنکه سوء ظن و غیبت کردن تخم تفرقه و جدائی و مقدمۀ دوئیت و نفاق و بدبینی بیکدیگر است.
فلذا اسلام غیبت را از گناهان کبیره شمرده و در قرآن مجید صریحا منع از سوء ظن
و غیبت میکند و در آیه ۱۲ سوره ۴۹ (حجرات) فرماید یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لاٰ تَجَسَّسُوا وَ لاٰ یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً خلاصه ای جماعت مؤمنین دور شوید و اجتناب نمائید از گمان بد در حق برادر مؤمن خود بدرستی که بعض از گمانها گناه است و تجسس مکنید چیزهائی را که بر شما مخفی باشد از بدیها و عیوب مؤمنین و بعد از نهی کردن از کنجکاوی و تجسّس سدّ باب غیبت نموده میفرماید باید غیبت نکنید یکدیگر را (چه آنکه موجب بدبینی و کینه و عداوت شما بیکدیگر و مقدمه جدائی میباشد).
در حدیث وارد است که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود ایاکم و الغیبة فانّ الغیبة اشدّ من الزنا یعنی بر شما باد که بپرهیزید و اجتناب کنید از غیبت پس بدرستی که غیبت کردن سخت تر است از زنا.
یک علت آنکه غیبت کردن را شدیدتر از زنا قرار داده آنست که زنا ضرر شخصی دارد و غیبت ضرر نوعی تا آنجا که فرماید زناکننده اگر توبه کند بدون شرط پذیرفته و آمرزیده میشود ولی غیبت کننده تا کسی را که غیبت نموده راضی ننماید توبه اش قبول نمی شود با شرائطی که در کتب مبسوطه درج گردیده است.
یکی از وسائل و اسباب بدبینی مسلمانان بیکدیگر و ایجاد کینه و عداوت بین آنها غیبت کردن و بدبینی و نمّامی نمودن است پس غیبت را ترک کنید تا دوئیت و بدبینی از میان شما بر طرف شود.
از گمان بد ببرادران دینی اجتناب نمائید نمّامی نکنید که مغضوب خدا و خلق خواهید شد نمّامها و سخن چینان را که مردمان فتنه جو و دو بهم زن هستند و خبرآوری میکنند از خود و جمعیتتان دور کنید تا تولید دوئیت و بدبینی در میان شما ننمایند چون ممکن است که آنها از ایادی مرموز بیگانگان باشند.
چون در میان این قبیل اشخاص غالبا جاسوسان بیگانه پیدا میشوند به لباس مسلمانان و برادران دینی که بوسیله تفتین و خبرآوری تولید اختلاف و نفاق میکنند و زمینه را برای غلبه دشمنان آماده و مهیّا مینمایند بعضی با بیانات خود و برخی با قلمهای
شکسته خود بنام تألیف و تصنیف ردّ بر شیعه و پیروان اهل بیت طهارت نوشتن ایجاد عداوت و دشمنی میان مسلمانان مینمایند و زیاده از صد میلیون شیعیان مسلمان را از جامعه مسلمین دور
مینمایند.
آقایان محترم توجه نمایند مباحثات علمی و مناظرات مذهبی نباید بین مسلمانان تولید کینه و عداوت و ایجاد بدبینی نماید.
اگر در دل و معنی هر عقیده ای داریم همه گوینده لا اله الاّ الله محمد رسول اللّه میباشیم همگی یک کتاب و یک قبله داریم باید حفظ ظاهر را از دست ندهیم و لو ظاهر مجاز است ولی بمقتضای المجاز قنطرة الحقیقة ممکن است روزی ظاهر مبدل به باطن گردد پس باید با هم برادر باشیم فرصت بدست أعادی و دشمنان توحید ندهیم که باین وسیله بر ما غالب آیند.
شیعه و سنی نبایستی بیکدیگر با نظر کینه و عداوت بنگرند بلکه باید خوش روئی خوش بینی را نسبت بیکدیگر حفظ کنند.
داعی که کوچک تر از همۀ مسلمین هستم و بنام واعظ و مبلغ دینی شناخته شدهام از بالای این منبر اعلام میدارم که از حول و قوۀ پروردگار (که قسم بزرگ است) بیرون باشم اگر نسبت بیک برادر سنی عالم یا جاهل حیّا و میّتا کینه و عداوت و بدبینی داشته باشم.
هرگاه در هر کجای عالم فردی از افراد سنی را دیدهام مانند یک برادر مسلمان پذیرفتم و در جلب منافع و دفع مضار شریک خود دانستم.
مگر آن افرادی که از نوشتهها و کلمات و گفتارشان معلوم است که از بقایای خوارج و نواصب میباشند و بلباس اهل تسنن بیرون آمده آنها هستند که در هر دوره و زمانی تخم نفاق و دوئیت بین مسلمین بنام شیعه و سنی میاندازند کتابها بر ردّ شیعه و کفر آنها انتشار میدهند تحریک احساسات شیعیان مینمایند.
قتل عامهای شیعیان و فتوی بکشتن اکابر علماء شیعه از آثار و تحریکات وجودی این قبیل افراد است که دل داعی هرگز از آنها پاک نمی شود چه آنکه آنها هستند که آلت دست کفار و بیگانگان هستند و بدستور آنها وسیله تفرقه و جدائی مسلمانان را فراهم
می نمایند. ندای اتحاد میدهند ولی در زیر پرده هدفشان نفاق و دوئیت و ایجاد تفرقه و جدائی بین مسلمانان میباشد.
بر هر مسلمانی لازم است که این قبیل افراد را خواه عالم بلا عمل یا جاهل متهتّک در هر مرتبه و مقام باشند از خود دور نمایند تا نفاق مسلمین مبدل باتحاد گردد.
این قبیل افراد اتباع و پیروان همانهائی هستند که اطراف خلیفۀ سیم عثمان بن عفّان را گرفتند و بنام خلیفه کارها نمودند و خلیفه را وادار بنوشتن نامهها نمودند تا تحریک احساسات مسلمین گردیده عاقبت بقتل خلیفه عثمان (با آن طرز فجیع) خاتمه پیدا نمود و لطمۀ بزرگی باسلام وارد آمد که گفتند مسلمین خلیفه خود را کشتند.
و بعد در اطراف معاویه و یزید و بنی امیه بکشتار دسته جمعی عترت و اهل بیت رسالت و شیعیان آنها پرداخته تاریخ مسلمین را لکه دار نمودند!!!.
و الحال هم هرکجا قدرتی بدست آوردند سعی میکنند در نوشتن کتابها و انتشار مقالات حتی در جرائد و مجلات آتش فتنه را دامن زده و اختلاف در مسلمین افکنده مرکب سواری بیگانگان گردند.
آقایان محترم قدری در اطراف حالات (سرجون غلام رومی) مشاور معاویه دقت کنید که چه کسی بوده بعنوان اسیر و غلامی بدستگاه معاویه علیه الهاویه وارد و در جمیع شئون مملکتی مورد شور معاویه قرار میگرفت و رای او را مورد عمل قرار میدادند چنانچه معاویه به یزید پلید وصیت کرد که در مواقع لزوم با سرجون مشورت کن که بسیار عاقل است. فلذا در موضوع حضرت امام ابا عبد اللّه الحسین علیه السّلام یزید با او مشورت کرد رای داد که عبید اللّه را حاکم کوفه نما تا کار را تمام کند مطابق دستور او عبید اللّه را حاکم کوفه نمود. تا فتنۀ کربلا برپا و سبب قتل عام عترت و اهل بیت رسول اللّه و اسارت دختران آن حضرت گردید-پس همیشه بیگانگان به لباسهای مختلف و صورتهای گوناگون در دستگاههای مسلمین وارد گردیده و زمینه را برای غلبه و استیلای بیگانگان فراهم مینمایند.
پس آقایان حاضرین برادران عزیز عرایض داعی را یادداشت کنید و بغائبین
مسلمین از شیعه و سنی حتی در ولایات دیگر اعلام نمائید علی رغم بیگانگان و ایادی مرموز و بازیگران آنها (گرگان ملبس بلباس میش) از خوارج و نواصب دست اتحاد بهم دهید در مساجد و مجامع یکدیگر با حسن ظن کامل حاضر شوید و با هم مهربان باشید.
برای چند کلمه صحبتهای علمی و مناظرات مذهبی از هم دوری ننمائید خدا را گواه میگیرم در تمام ده شبی که با آقایان علماء و فضلاء و سایر برادران اهل تسنن مذاکرات علمی دینی و مناظرات مذهبی داشتیم کوچک ترین سوء نظری بآنها نداشته و الحال هم که بالای منبر نشسته و باین همه جمعیت از برادران سنی خود مینگرم وجوهی زیبا و گیرنده میبینم و میل دارم پیوسته با آنها مأنوس و صمیمانه اشتغال بامور مذهبی داشته باشیم.
باشیم.
آقایان محترم-بزرگان دین و پیشوایان مذهب-عترت و اهل بیت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بما غیر از این رفتاری که مسلمین امروز دارند دستور داده اند و خود عمل میکردند.
#شبهای_پیشاور
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
حسین جان....
بطلب عیب ندارد همه را الا من
من به جا ماندن از این قافله عادت دارم💔
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
مداحی آنلاین - این سیلی که توی راه توست - رسولی.mp3
9.7M
این سیلی که توی راه توست
موجی از موج سپاه توست
#مهدی_رسولی🎙
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#محبت_درمانی ۵۵ 🔺اونقدر فرعون و نمرود برای خدا عزیزند؛ که پیامبرای بزرگشُ مثل موسی و ابراهیم، خرجشو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محبت درمانی 56.mp3
11.89M
#محبت_درمانی ۵۶
💓آدمای مهربون؛ چشم زیبابین دارند!
اونقدر که چشماشون روی عیبها و لغزش های دیگران، توقف نمیکنه!
تــو هم اینجوری هستی؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥حسرت آتیشت میزنه! روز قیامـت خیلیا حسرت میخورن که چرا تلاش نکردن بهجت بشن... تا فرصت داری #امام_زم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا