#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
⭕️ سوال ⁉️ آیا چیزی به نام دهه محسنیه و عزاداری برای حضرت محسن علیهالسلام هم داریم؟ 🔰 پاسخ کوتاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تنها سند تصویری از فاجعۀ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ که سرنوشت رژیم شاه و انقلاب را یکسره کرد.
در این روز با دستور مستقیم شاه، مأموران شاهنشاهی، مردم تهران را به رگبار بستند و صدها نفر را به خاک و خون کشیدند. برای تحویل هر جنازه به ازای هر گلوله روی بدن شهید مبلغ پنج هزار ریال معادل پانصد تومان که حقوق یک ماه کارگر در سال ۵۷ بود ، پول گرفتند!! و بسیاری از جنازه های شهدا را هم معدوم و مفقود کردند تا تعداد دقیق شهدا مشخص نشود
شاه جنایتکار در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خارجی برای توجیه این کشتار گفت : این تظاهرات توسط سازمان های برانداز بین المللی سازماندهی شده بود!
🔻این فیلم قابل توجه کسانیکه میگن شاه رفت چون نمیخواست مردم رو بکشه!
بله، تا تونست مردم رو کشت وقتی که دید اثر نداره ، فرار کرد
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
♨ سیاهان در چنگال نژادپرستان سفیدپوست
📍ربودن و اسیر كردن سیاهان، یكی از ماجراهای گریهآور تاریخ [است]
📍كشتیها را از اقیانوس اطلس میآوردند، در سواحل كشورهای غرب آفریقا مثل گامبیا و امثال اینها نگه میداشتند، بعد میرفتند با تفنگ و سلاحهایی كه دست مردمِ آن روز از این سلاحها خالی بود، صدها و هزارها پیر و جوان و مرد و زن را میگرفتند، با شرایط بسیار سختی با این كشتیها برای بردگی به آمریكا میبردند.
📍انسان آزاد را كه در خانهی خودش زندگی میكرد، در شهر خودش زندگی میكرد، به اسارت میگرفتند؛
📍الان سیاهانی كه در آمریكا هستند، از نسل آنهایند.
📍چند قرن آمریكاییها این فشار عجیب را آوردند كه [در این زمینه] كتابها نوشتهاند كه این كتاب "ریشهها" كتاب مغتنمی است برای نشان دادن گوشهای از این فجایع.
انسانِ امروز چطور میتواند اینها را فراموش كند؟ با همهی این حرفها هنوز هم در آمریكا بین سیاه و سفید تبعیض هست.
👤 حکیم_انقلاب، ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
🔴 چهره واقعی غرب
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم: [ صفحه ۱۲۹] در ص ۱۴۱ نبيل ميگويد: «حضرت باب قبلا در ضمن توقيعي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ص ۱۳۲): «رئيس
اين مأمورين... چنين حكايت كرده است... در سه منزلي شيراز در ميان بيابان كه ميرفتم جواني را ديدم... بر اسبي سوار و غلام سياهي از دنبال او با اثاث راه ميپيمود چون به هم رسيديم جوان تحيت گفت و سلام كرد و از ما پرسيد كجا ميرويد من نمي خواستم مأموريت خودم را به او بگويم... جوان خنديده و فرمود حاكم فارس شما را فرستاده كه مرا دستگير كنيد اينك من حاضرم هرطور مأمور هستيد رفتار كنيد من خودم نزد شما آمدم و خود را معرفي كردم تا براي يافتن من زحمت نكشيد و مشقت نبينيد من خيلي متعجب و سرگردان شدم كه چگونه اين جوان با اين صراحت و استقامت خود را معرفي ميكند و خويش را گرفتار بلا ميسازد... سعي كردم كه آن همه را نديده و نشنيده انگارم... وقتي خواستم بروم نزديكتر آمد و [ صفحه ۱۳۱] فرمود... من ميدانم كه شما براي دستگير كردن من ميرويد نخواستم به زحمت بيفتيد و مسئول حاكم شويد. » اين حكايت جعل صرف است و خالي از هرگونه اعتبار، زيرا كسي كه خود را به اصرار تسليم مينمايد بلافاصله منتظر فرصت مناسب براي فرار نمي ماند، خاصه آنكه چنين فرصتي بروز وبا در شهر باشد و او در چنين موقعي فاميل و دوستان را ناديده گرفته و در نجات شخص خود كوشيده به اصفهان
فرار ميكند و در آنجا نيز از ترس تسليم شدن به حكومت مركزي حمايت منوچهر خان معتمدالدوله را پذيرفته و چهار ماه در زيرزمين خانه ي او مخفي ميماند، پس به تصور نمي گنجد كه چنين كسي خود را تسليم مأمورين نمايد. به علاوه تغيير فكر
باب در نرفتن به عتبات براي تحقق دادن حديث كوفه و ملاقات با ياران بايد تنها بر اثر خوفي باشد كه در مكه بدو دست داده و اجراي يك اعلان عمومي را مشحون از خطر ديده و وقت هم كافي براي اطلاع دادن به كليه ياران نبوده است، تا آنجا كه به حكايت ص ۱۴۲ نبيل ميبينيم ملاحسين كه شخص دوم انقلاب بوده و نهايت جديت را در جمع آوري افراد مبذول ميداشته و بايد قبل از همه كس از نقشههاي باب اطلاع حاصل نمايد از اين تغيير عقيده بكلي بي خبر و عازم عتبات بوده است و در راه به كساني كه از آنجا برمي گشته اند برخورد ميكند: «خلاصه ثابتين بر امر مبارك از عتبات به اصفهان حسب الامر حضرت باب توجه نمودند چون به كنگاور رسيدند جناب ملاحسين و برادرش و همشيره زاده اش را در آنجا ملاقات كردند و خيلي از اين ملاقات خوشحال شدند اين سه نفر نيز به كربلا ميرفتند كه جزو منتظرين باشند و در كنگاور چون از امر مبارك مطلع شدند با مهاجرين همراه و عازم اصفهان گرديدند. » با توجه به اينكه رابطه و مكاتبه بين باب و ملاحسين مستمر بوده و قطعا قبل از هركس ميبايستي او را از اين تغيير نقشه مستحضر سازد ميبينيم
كه ملاحسين كاملا بي [ صفحه ۱۳۲] اطلاع بوده. پس اين تغيير نقشه ناگهاني بوده است. در هر حال اعم از اينكه باب به اراده خود و به علت خوف از تظاهرات در كوفه به عتبات نرفته و يا به علت دستگير شدنش نتوانسته است برود موضوع تأثيري در داستان نداشته و قدر مسلم اينست كه در
اين موقع هنوز عده اجتماع كنندگان كافي براي اجراي نيات باب نبوده و هنوز نقشه يك حمله براي تحصيل فتح و ظفر و غلبه تصوري قائم خيالي زود بوده است. [ صفحه ۱۳۳]
#بابیت
#بهائیت
✍#امان_الله_شفا
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📹 قسمت 5 |درس اخلاق آیت الله مصباح یزدی 👈 موضوع: مقام محب 🔺سلسله جلسات درس اخلاق آیت الله مصباح یز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قسمت 6 |درس اخلاق آیت الله مصباح یزدی
👈 موضوع: بعضی ها از فراق خدا آه میکشند!
🔺سلسله جلسات درس اخلاق آیت الله مصباح یزدی با موضوع «محبت خدا»
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#درس_اخلاق
#محبت_خدا
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
◼️مخاطبان و فرهیختگان عزیز نظر به اهمیت مطالب بارگذاری شده و ضرورت مطالعه آن ؛ یک شنبه ها بارگذاری نخواهیم داشت.
از همراهی شما سپاسگذاریم
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سعدی
خوش ميروي به تنها تنها فداي جانت****مدهوش ميگذاري ياران مهربانت
آيينه اي طلب كن تا روي خود ببيني****وز حسن خود بماند انگشت در دهانت
قصد شكار داري يا اتفاق بستان****عزمي درست بايد تا ميكشد عنانت
اي گلبن خرامان با دوستان نگه كن****تا بگذرد نسيمي بر ما ز بوستانت
رخت سراي عقلم تاراج شوق كردي****اي دزد آشكارا ميبينم از نهانت
هر دم كمند زلفت صيدي دگر بگيرد****پيكان غمزه در دل ز ابروي چون كمانت
داني چرا نخفتم تو پادشاه حسني****خفتن حرام باشد بر چشم پاسبانت
ما را نمي برازد با وصلت آشنايي****مرغي لبقتر از من بايد هم آشيانت
من آب زندگاني بعد از تو مينخواهم****بگذار تا بميرم بر خاك آستانت
من فتنه زمانم وان دوستان كه داري****بي شك نگاه دارند از فتنه زمانت
سعدي چو دوست داري آزاد باش و ايمن****ور دشمني بباشد با هر كه در جهانت
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
* «ألَیس ذلِکَ بِقادرٍ علی أن یُحیِی المَوتی» (۱۲۳) آیا خدایی که شما را از نطفه آفرید، نمی تواند دوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«۸۲» إِنَّمَآ أَمْرُهُ إِذَآ أَرَادَ شَیْئاً أَن یَقُولَ لَهُ کُن فَیَکُونُ
چون چیزی را اراده کند، فرمانش این است که بگوید: «باش» پس بی درنگ موجود میشود.
«۸۳» فَسُبْحَانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِ ّ شَیْ ءٍ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ
پس منزّه است کسی که حاکمیّت و مالکیّت همه چیزی به دست اوست و به سوی او باز گردانده میشوید.
نکته ها:
از آن جا که ایمان به معاد باید بسیار جدی و قوی باشد، هر گونه شبهه زدایی از آن باید طوری انجام گیرد که ذره ای خلل در ذهن باقی نماند. خداوند در پاسخ کسی که استخوان پوسیده ای را خورد کرد و به زمین ریخت، چندین جواب داد که آخرین آن این آیه است. «انّما امره اذا... »
تحقّق فرمان و اراده ی الهی زمان نمی خواهد، بلکه مثل یک نگاه است. «وما امرنا الاّ واحدة کلمح بالبصر» [۱]
----------
[۱]: ۱۲۷) سوره قمر، آیه ۵۰.
خداوند حتّی نیاز به گفتن کلمه «کُن» ندارد، زیرا این خود نیاز است و در شأن او نیست، بنابراین مراد از کلمه «کُن» همان اراده و حکم اوست. به فرموده ی حضرت علی علیه السلام «لا بصوت یقرع و لابنداء یسمع» (۱۲۸).
پیام ها:
۱- برای خداوند، آفرینش همه اشیا یکسان است. «اذا اراد شیئاً»
۲- خداوند در آفرینش، نه وسیله میخواهد نه کمک و نه کسی که موانع را برطرف کند. «کن فیکون»
۳- میان اراده ی خدا و انجام کار هیچ فاصله ای نیست. «کن فیکون»
۴- چگونه خدا را در برپایی قیامت عاجز میدانید؟ او از هر عجز و ناتوانی منزّه
است. «فسبحان الّذی»
۵ - هم مالکیت هستی به دست اوست و هم بازگشت همه چیز به سوی اوست. «بیده ملکوت کلّ شی ء و الیه ترجعون»
۶- مرگ فنا و نیستی نیست، بلکه حرکت و بازگشت به سوی خداست. «الیه ترجعون»
۷- خداوند از اینکه موجودی بی فایده و بی هدف بیافریند منزّه است. «فسبحان الذی... الیه ترجعون»
«و الحمد للّه ربّ العالمین»
[۲]
----------پایان
[۲]: ۱۲۸) نهج البلاغه، خطبه ۱۸۶.
#تفسیر_سوره_یس
✍#محسن_قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357