eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5938177120084690665.mp3
35.81M
🔉 🔰سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی ۲ برنامه 📅 پخش: ۹۹/۰۱/۰۵ آثار سوء تغذیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓خدا که عین لطافت و رحمته اما چرا گفتن از خدا بترسید؟ ✅ تفسیر این جمله رو از استاد پناهیان بشنوید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ شیرین حجت الاسلام دکتر رفیعی به یک سوال پرتکرار: چرا برای امام زمان دعا کنیم؟ مگر ایشان به دعای ما نیاز دارند؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
(72) گزارشي از جهنم! حضرت عيسي (ع) با پيروانش سياحت مي كرد. به دهكده اي رسيد كه تمام ساكنين آن در بين راه و خانه هايشان مرده بودند. حضرت عيسي (ع) فرمود: - اينان به مرگ طبيعي نمرده اند، قطعا گرفتار غضب الهي شده اند، اگر غير از اين بود يكديگر را دفن مي كردند. پيروانش گفتند: - اي كاش ما مي دانستيم قضيه اينان چه بوده است! به عيسي (ع) خطاب رسيد مردگان را صدا بزن! يك نفر از آنان تو را جواب خواهد داد. حضرت عيسي صدا زد: - اي اهل قريه! يكي از آنان پاسخ داد: - بلي! چه مي گويي يا روح الله؟ - حالتان چگونه است و قضيه شما چه بوده است؟ - ما صبحگاه با كمال سلامتي و آسوده خاطر سر از خواب برداشتيم، شبانگاهان اما همه در هاويه افتاديم! - هاويه چيست؟ - دريايي از آتش است كه كوههاي آتش در آن موج مي زند. - به چه جهت به اين عذاب گرفتار شديد؟ - محبت دنيا و اطاعت از طاغوت ما را چنين گرفتار نمود. - چه اندازه به دنيا علاقه داشتيد؟ - مانند علاقه كودك شيرخوار به پستان مادر! هر وقت دنيا به ما روي مي آورد خوشحال مي شديم و هرگاه روي برمي گرداند غمگين مي گشتيم. آن گاه حضرت عيسي (ع) مكثي كردند و سپس پرسيدند: - تا چه حد از طاغوت اطاعت مي كرديد؟ - هر چه مي گفتند اطاعت مي نموديم. - چرا از ميان مردگان فقط تو جوابم دادي؟ - زيرا آنان دهانشان لجام آتشين زده شده و ملائكه تندخو و سختگيري مأمور آنان هستند. من در ميان آنان بودم ولي در رفتار از ايشان پيروي نمي كردم. هنگامي كه عذاب خداوند نازل شد، مرا نيز فرا گرفت. اكنون با يك موي كنار جهنم آويزانم، مي ترسم در ميان آتش بيفتم! عيسي (ع) رو به جانب پيروانش كرد و گفت: - در زباله دان خوابيدن و نان جوين خوردن شايسته خواهد بود، اگر دين انسان سالم بماند.(100) داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
ادامه مطلب بالا (قسمت پایانی) 🔺لباس زنان دوره ساسانی لباس زنان دوران ساسانی را عموما پیراهنی یک دست و بلند و پرچین‌ تشکیل می داد که گاهی آن را با نواری در زیر سینه ها یا کمی پایین تر‌ جمع‌ می کردند‌ و می بستند. گاهی نیز قسمت انتهایی دامن را بـه وسـیله پارچه ای اضافی پرچین تر می دوختند. هر دوی این پیراهن ها آستین هایی‌ بلند‌ تا مچ دست ها و یقه ای گرد و ساده و نـسبتا بـسته داشتند. نوع دیگری‌ از‌ این‌ پیراهن های بلند را بر تن بانوی بادبزن به دست در بیشاپور می توان دیـد کـه از پارچـه ای‌ نسبتا‌ نازک‌ و لطیف تهیه شده است و آستین هایی حلقه دار که رنگ آن آبی آسمان‌ است اما‌ رنگ کمربندی کـه بـه دور کـمر و بر روی پیراهن (پایین سینه‌ ها) بسته شده، نارنجی است. نوعی بالاپوش دیگر‌ نیز‌ استفاده می شد که این بـالاپوش بـه صورت قبایی بود که تا ساق‌ پاها‌ می رسید و یقه‌ آن گرد و حاشیه‌ دوزی‌ شده‌ بود و آستین های بلند داشت و مـعمولا تـمامی‌ سطح‌ لباس قیطان دوزی می شد. همچنین زنان شلوارهایی همچون شلوار مردان به پا می کردند. این شلوارها هـمچون‌ شـلوار‌ زنان دوره‌ پارتی بود با این تفاوت‌ که‌ سـاق های آن در‌ دوره ‌ ساسانی بلندتر شده و به وسیله‌ نوارهای‌ کشی‌ و چـین دار، در جلوی ساق پا آن ها را به اندازه‌‌ بلندی‌ پای هرکسی در می آوردند. همچنین کمر و دم پای‌ شلوار را نـیز لیـفه ای‌ می ساختند‌ و سپس آن را با بند‌ جـمع‌ مـی کردند. همچنین زنان سـاسانی از نـوعی چـادر استفاده می کردند که در دوران قبل نیز از‌ آن‌ اسـتفاده مـی شد.(28) در آثار بـاقی مانده از دوره سـاسانیان‌ مانند‌ طاق‌ بـستان‌ در‌ 9 کـیلومتری کرمانشاه‌ و قصر‌ شیرین، طاق کـسری و طاق ایـوان، نشانی از عریانی و بی پروایی در آن دیده نمی شود. زنان عهد ساسانی گاهی چادری گشاد‌ و پرچین‌ به سر می کردند که تـا وسط سـاق پا‌ می رسیده‌ است. نقوشی‌ که‌ از‌ بانوان‌ ساسانی در بـشقاب های سـاخته شده به تـصویر درآمـده، می نمایاند کـه هریک از بانوان چادری بـه خود پیچیده‌ اند.(29) همچنین در طرح بـشقابى كه شاهزاده اى را در بزم نشان مى دهد، دو زن وجود دارد‌ كه هر يك دستمالى‌ روى‌ دهان خود به پشت سربسته اند و هـر يك شـلوارى همچون شلوار مردان به پا دارند. قـبايى پوشيده اندكه تا وسط سـاق پا مـى رسد و قبا در جلو دامن سه چـاك و در پشـت نيز سه‌ چاك دارد.(30) خاتمه: از جمع بندی تمام آنچه گفته شد به دست می آید که در ایران باستان‌ تمام‌ زنان سرپوشی که تا روی مقداری از لباس شان را هم پوشانده بـود، بر سـر داشـتند و این همان روسری یا حجابی است کـه زنـان زرتشـتی حـتی امروز هـم بـرای رفتن به آتشکده‌ از‌ آن استفاده می نمایند. همه این شواهد تاریخی، بر جایگاه والای روحیات ارزشمندی چون عفاف و حیا نزد ایرانیان دلالت دارد. جايگاه فرهنگی پوشش در ميان زنان نجيب ايران زمين به گونه اي است که هـنگامي که خشايار شاه به ملکه «وشی» دستور داد که بدون حجاب به‌ بزم‌ بيايد تا حـاضران، زيبـايی اندام او را بنگرند، وي امتناع کرد و از فرمان پادشاه سر باز زد و عنوان «ملکه ايران» را از دست داد.(31) پاسخ به شبهات ، شایعات
۱۷دی۱۳۵۶ -   ماه ۱۳۵۶ در تاریخ انقلاب اسلامی بدین جهت مهم است که برای اولین بار چنین تجمعی به همت زنان در نشانه اعتراض به حکومت پهلوی به راه افتاد. این تجمع آنقدر مهم بود که آیت الله خامنه ای آن را شروع کننده انقلاب در مشهد می نامند در اسناد منتشر شده آمده است که تجمع ۱۷دی نخستین راهپیمایی علیه رژیم پهلوی بوده که توسط آیت الله در شهر ساماندهی شده است. در این راهپیمایی زنان مشهدی در حالی که با به دست گرفتن قرآن و پلاکارد در اعتراض به سالگرد کشف حجاب و گلباران مجسمه شاه توسط زنان بیحجاب در میدان مجسمه (شهدای فعلی) به یک راهپیمایی آرام دست زده بودند؛ ماموران دولتی رژیم با حمله به صفوف آن ها، هفده نفر شان را دستگیر و به کلانتری شماره پنج مشهد اعزام کردند. هرچند که این موضوع به دلیل مسائل امنیتی در مطبوعات چندان بازتابی نداشته است دانشنامه مشهد الرضا https://eitaa.com/zandahlm1357
بریده صفحه اول روزنامه‌ خراسان؛ چهارشنبه 20دی 1357. خبر راهپیمایی بانوان باحجاب اسلامی در مشهد، جوابی دندان شکن به کشف حجاب/ منبع : چهارباغ https://eitaa.com/zandahlm1357