2.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایتی از جانباز حسن شهمرادی از دوستان شهید خود و ماجرای دیدار با رهبر انقلاب
مدافعان حرم سر اگر فدا كردند
به سيدالشهدا باز اقتدا كردند
به حال خويش بريزيم اشك حسرت را
شهيدها كه سفر سوي كبريا كردند
بريدن سرشان نزد ما بسي سخت است
وگرنه خود اين كار از سر رضا كردند
برای فیض شهادت برای این هدیه
مدافعان حرم سال ها دعا كردند
كه تا شهادت و عزت نصيب شان بشود
به شوق وصل خدا جسم خود رها كردند
به حال آنها هرگز دلم نمي سوزد
شهيدها دلسوزي براي ما كردند
به حالشان بايد غبطه خورد و حسرت خورد
كه با شجاعت جان را ز تن جدا كردند
مبارك است شهادت براي اهل خدا
كه خود براي شهادت خدا خدا كردند
📝 علی شیرازی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#محبت_درمانی ۱ ❤️خدا.. آره خدا... همون که صاحب همه ی عوالمه برای تو...آره برای خود خودت ، یه فرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@Ostad_Shojae1_570043149.mp3
زمان:
حجم:
9.7M
.......:
#محبت_درمانی ۲
آدمای بزرگ ، عاشقی رو خوب بلدند!
❤️عشق یعنی؛
تو برا معشوقت ،هر چی داری بریزی وسط میدون!
می تونی به عشق خدا؛
آدمایِ دست-سازِش رو غرق محبت کنی یا نه؟
.......:
#داستانڪ
✍ﺭﻭﺯﻯ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﺎﻇﻢ ﻉ ﺍﺯ ﻛﻨﺎﺭ ﻣﺮﺩﻯ ﮊﻭﻟﻴﺪﻩ ﻭ ﺧﺎﻙ ﻧﺸﻴﻦ ﻋﺒﻮﺭ ﻧﻤﻮﺩ، ﺑﻪ ﺍﻭ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﻧﺸﺴﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻣﺪﺗﻰ ﻃﻮﻟﺎﻧﻰ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ، ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻥ (ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﻣﺘﮕﺬﺍﺭﻯ ﺣﺎﺿﺮﻡ، ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻛﺎﺭﻯ ﺩﺍﺭﻯ ﺑﮕﻮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻢ! ).
ﺷﺨﺼﻰ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﺎﻇﻢ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﮔﻔﺖ: ﻋﺠﺒﺎ! ﺗﻮ ﻧﺰﺩ ﺍﻳﻦ ﺷﺨﺺ (ﺧﺎﻙ ﺁﻟﻮﺩ ﻭ ﻛﻮﺥ ﻧﺸﻴﻦ) ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻯ ﻭ ﻫﻤﻨﺸﻴﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﻯ ﻭ ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻧﻴﺰ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﺪﻣﺖ ﻛﻨﻰ ﺍﻭ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺧﺪﻣﺖ ﻛﻨﺪ... )
ﺍﻣﺎﻡ ﻛﺎﻇﻢ (ﻉ) ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻳﻦ ﺷﺨﺺ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﻯ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺪﺍ، ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺩﻳﻨﻰ ﻣﻦ ﻃﺒﻖ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﺪﺍ (ﻗﺮﺁﻥ) ﻭ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪﺍﻡ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﻫﺎﻯ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﻭ ﺍﻭ، ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ (ﻉ) ﻳﻜﻰ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﭘﺪﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮﻳﻦ ﺩﻳﻦ ؛ﺩﻳﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺩﮔﺮﮔﻮﻥ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﺎ ﺩﺳﺖ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺍﻭ ﺩﺭﺍﺯ ﻛﻨﻴﻢ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺨﺮ ﺑﺮ ﺍﻭ، ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮش ﻛﻮﭼﻚ ﻧﻤﺎﻳﺪ، ﺳﭙﺲ ﺍﻳﻦ ﺷﻌﺮ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪ:
ﻧﻮﺍﺻﻞ ﻣﻦ ﻟﺎﻳﺴﺘﺤﻖ ﻭﺻﺎﻟﻨﺎ ﻣﺨﺎﻓﺔ ﺍﻥ ﻧﺒﻘﻰ ﺑﻐﻴﺮ ﺻﺪﻳﻖ
🌸(ﺑﺎ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻇﺎﻫﺮﺍ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻣﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺳﺎﺯﻳﻢ، ﺍﺯ ﺗﺮﺱ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﺷﻮﻳﻢ) 🌸
📚ﺍﻋﻴﺎﻥ ﺍﻟﺸﻴﻌﻪ ﺝ 2، ﺹ 7
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_137
اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ
امام(عليه السلام) فرمود:
روزى را به وسيله صدقه فرود آوريد.
شرح و تفسير : راه وسعت روزى ج-۱۳
امام(عليه السلام) در اين کلام کوتاه حکمت آميز اشاره به اسباب فزونى نعمت کرده مى فرمايد: «روزى را به وسيله صدقه فرود آوريد»; (اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ).
منظور از رزق و روزى تمام مواهب الهى است که انسان در زندگى به آن نياز دارد و معمولاً بر مواهب مادى از قبيل مال و املاک گوناگون اطلاق مى شود، هرچند درباره امور معنوى نيز به کار مى رود; مثلاً مى گوييم: «اللّهُمّ ارْزُقْنَا الاْيمانَ وَالْيَقينَ; خداوندا ايمان و يقين به ما روزى بفرما» ولى در کلام مورد بحث اشاره به مواهب مادى است.
منظور از «صدقه» هرگونه موهبت مادى است که بدون عوض و با انگيزه الهى در اختيار ديگرى قرار داده شود.
امام(عليه السلام) در اين کلام نورانى رابطه نزديکى ميان صدقات و فزونى رزق و روزى بيان فرموده است. اين معنا در روايات ديگر نيز با عبارات متفاوتى آمده است از جمله در حکمت 258 خواهد آمد که امام(عليه السلام) مى فرمايد: «إذا أمْلَقْتُمْ فَتاجِرُوا اللهَ بِالصَّدَقَةِ; هر زمان فقير و نيازمند شديد با دادن صدقه با خداوند معامله کنيد».
در حديث ديگرى از امام صادق(عليه السلام) مى خوانيم که به يکى از فرزندانش فرمود: از آن مالى که نزد تو بود چقدر باقى مانده؟ عرض کرد: فقط چهل دينار. امام(عليه السلام)فرمود: برو و آن را به نيازمندان صدقه بده. عرض کرد: چيزى غير از آن در بساط نيست. فرمود: مى گويم آن را صدقه بده خدا به جاى آن به ما مى دهد. سپس فرمود: «أَما عَلِمْتَ أنَّ لِکُلِّ شَيْء مِفْتاحاً وَمِفْتاحُ الرِّزْقِ الصَّدَقَةُ; آيا نمى دانى هرچيز کليدى دارد و کليد رزق صدقه است؟» پس برو و آن را در راه خدا به نيازمندان بده. فرزند امام اين کار را کرد. ده روز نگذشته بود که از محلى چهار هزار دينار خدمت حضرت آوردند. امام(عليه السلام)فرمود: فرزندم! چهل دينار براى خدا دادى و خداوند چهار هزار دينار به ما داد.(1)
(1). کافى، ج 4، ص 9، ح 3.
نکته: اسباب و موانع رزق و روزى ج-۱۳
رزق و روزى اسباب و موانع مختلفى دارد. اين اسباب و موانع بر دو گونه است: بخشى جنبه مادى و ظاهرى دارد و بخشى جنبه معنوى. اسباب مادى رزق و روزى تلاش و کوشش و دقت در انتخاب کسب و کار و برخورد خوب با مردم و داشتن حساب و کتاب دقيق و امثال آن است. موانع مادى آن نيز تنبلى، بدرفتارى با مردم و اقدام هاى بدون مشورت و بى مطالعه و امثال آن است.
اما اسباب معنوى آن امور زيادى از جمله دادن صدقه و بخشش در راه خداست. قرآن کريم مى فرمايد: «(يَمْحَقُ اللهُ الرِّبَا وَيُرْبِى الصَّدَقَاتِ); خداوند ربا را نابود مى کند، و صدقات را افزايش مى دهد»(1) اين آيه نيز اشاره به اين معنا دارد که صدقه باعث ازدياد روزى مى شود.
همچنين در احاديث اسلامى آمده است که نماز شب، بيدار ماندن ميان طلوع فجر و طلوع آفتاب و پرداختن به ذکر و دعا تأثير زيادى در فزونى روزى دارد.
از جمله موانع معنوى روزى گناهان مختلف است، از اين رو در بعضى از احاديث امير مؤمنان آمده است: «إذا أبْطَئَتِ الاْرْزاقُ عَلَيْکَ فَاسْتَغْفِرِ اللهَ يُوَسِّعْ عَلَيْکَ فيها; هنگامى که روزى براى تو سخت شد از گناهانت استغفار کن خداوند روزى تو را وسيع مى گرداند».(2)
روايت معروفى نيز در ذيل آيات 10 به بعد سوره «نوح»: (فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّاراً * يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْکُمْ مِّدْرَاراً * وَيُمْدِدْکُمْ بِأَمْوَال وَبَنِينَ وَيَجْعَلْ لَّکُمْ جَنَّات وَيَجْعَلْ لَّکُمْ أَنْهَاراً ...) از امير مؤمنان على(عليه السلام)نقل شده که گروهى نزد آن حضرت آمدند و از خشکسالى و کمبود فراورده هاى کشاورزى و مانند آن شکايت داشتند. حضرت به همه آنها دستور داد که از گناهان خود توبه کنند و به اين آيات استناد فرمود.(3)
در مورد صله رحم از امام باقر(عليه السلام) نقل شده است که مى فرمايد: «صُلَةُ الاْرْحامِ تُزَکِّى الاْعْمالَ وَتُنْمِى الاْمْوالَ; صله رحم اعمال انسان را پاکيزه و اموال را فزونى مى دهد».(4)
در مقابل آن قطع رحم باعث تاريکى فضاى زندگى و کمبود روزى است.
(1). بقره، آيه 276 .
(2). بحارالانوار، ج 74، ص 271 .
(3). تفسير منهج الصادقين، ج 10، ص 19 و 20 .
(4). کافى، ج 2، ص 150، ح 4.