هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
7.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ڪلیپ
تکریم مادران و همسران شهدا در سالروز وفات حضرت ام البنین (س)
#الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
.......:
🌸🍃🌸🍃
در انطاکیه (شهري درترکیه کنونی) یک والی (استاندار) خداترسی در شهری بود که برعکس سایر والیها که افراد قوی جثه و درشت هیکل را برای گرفتن مالیات به روستاها میفرستادند، این والی افراد ضعیف را برای اخذ مالیات روانه میکرد.
روزی پسرش از او پرسید: ای پدر، چرا مانند والیهای دیگر، ماموران مالیات را از افراد قوی هیکل انتخاب نمیکنی؟
پدرش گفت: پسرم؛ گاو، الاغ و اسب و شتر هر چهار حیوان، اهلی هستند، آیا میدانی چرا گاو شاخ دارد و بقیه ندارند؟ چون شتر و اسب و الاغ مَرکب انسان هستند اما گاو نه.
اگر آنها شاخ داشتند در زمان خشم هر لحظه ابزاری برای انتقال خشم خود داشتند و سوارهی خود را با کوچکترین خطایش با شاخهایشان میزدند. از آن گذشته سواره هم از سوار شدن بر آن هراس داشت.
اگر من ماموران قوی هیکل برای اخذ مالیات میفرستادم، آنها چون شاخ داشتند و قوی بودند، به مردم در اخذ مالیات ستم میکردند و تحمل هیچ سخنی را نداشتند و مردم را از دیدن آنها هراس در جان میافتاد. پس مالیات و خراجی که به من میآوردند حلال نبود و برای شهر ما برکتی نداشت. ماموران ضعیف انتخاب کردم تا با مردم مدارای بیشتری نمایند و زمان اخذ خراج حتی نفرین هیچ پیرزنی نیز بر نخیزد. شکر خدا نیز میبینی از تمام والیهای دیگر، شهر ما به خوبی اداره میشود.
https://eitaa.com/zandahlm1357
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#موانع_استجابت_دعا ۱۳ دعا و ذکر، یک مراسم زبانی نیست؛ بلکه یک ملاقات برای رفع دلتنگی است. اگر این
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موانع استجابت دعا-14.mp3
10.91M
#موانع_استجابت_دعا ۱۴
🕌 سفرهی نماز ، حرم، ذکر، دعا ...
برای همه گسترده است!
بی هیچ تبعیض و تفاوتی!
پس چرا بعضیها میتوانند از این سفرهها بهرهی اجابت بگیرند؛
و بعضیها ناتوانند... ؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز وفات حضرت ام البنین تسلیت باد...
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ کرامت حضرت ام البنین(س) به خانواده ارمنی
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤 حجت الاسلام #منظوری_امامزاده
📡 حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#تلنگرانہ⇜{‼️}
⸾🌻🌿⸾_
نماز پفکــے یا نماز نمکــے یا نماز زورکــے یا نماز پولکــے نماز راستکــے و•••⁉️
برادرم خواهرم بنگر چگونه نماز میخوانی!🧐:)
نمازی که سریع خوانده میشود، نماز موشکی است.🚀‼️
نمازی که باغفلت قضا میشود، نماز یدکی است.😞‼️
نمازی که برای رسیدن به مقام و موقعیت خوانده میشود، نماز پفکی است.🤭‼️
نمازی که به صورت آزمایشی خوانده میشود، نماز الکی است.🙁‼️
نمازی که باقبله و وضوی اشتباه خوانده میشود، نماز چپکی است.😓‼️
نمازی که با زور و اجبار بقیه خوانده میشود، نماز زورکی است.😠‼️
نمازی که برای گرفتن پاداش خوانده میشود، نماز پولکی است.😕💵‼️
نمازی که بدون حضور قلب و با بی حالی خوانده میشود، نماز آبکی است.😔💔‼️
نماز شب که از نیمه شب به بعد خوانده میشود، نماز نمکی است.😬‼️
نمازی که باعنوان نافله مستحبی خوانده میشود، نماز کمکی است.😃💞
❣نمازی که باحضور قلب و خلوص نیت خوانده میشود، نماز راستکی است.... که از همه ی نمازها بهتر و برتر است... و مورد قبول درگاه حق...😍👌🏻
حالا ما خدایی چطوری نماز میخونیم؟؟🧐
https://eitaa.com/zandahlm1357
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
☪☪☪
#اعتقادات #تشیع
#اعتقادی
📝 چرا شیعیان در اذان بر ولایت علی(ع) شهادت میدهند؟
📚 شیعیان در اذان پس از شهادت بر رسالت پیامبر گرامی اسلام ص ، بر ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) نیز گواهی میدهند، و این مسأله در تمام بلاد شیعی مشاهده میشود، در این باره توضیح چند نکته ضروری است:
📗 1. تمامی فقهای شیعه بر این نکته اتفاق نظر دارند که شهادت ثالثه ( یعنی شهادت بر ولایت حضرت امام علی (ع) ) جزو اذان نیست و لذا هنگامی که فصول اذان را میشمارند، آن را هجده فصل بیشتر نمیدانند که عبارتند از:
✨ 4 تکبیر
✨ 2 بار شهادت بر وحدانیت خدا
✨ 2 بار شهادت بر رسالت پیامبر
✨ 2 بار «حیّ علی الصلاة»
✨ 2 بار «حی علی الفلاح»
✨ 2 بار «حیّ علی خیر العمل»
✨ 2 تکبیر
✨ 2 بار تهلیل ( تکبیر یعنی الله اکبر _ تهلیل یعنی لا اله الا الله ؛ توضیح از خادم کانال گنجیتا )
🔺 این سخنی است که فقهای شیعه بر آن اتفاق نظر دارند.
📗 2. اگر فردی شهادت سوم را به عنوان جزئی از اذان بگوید، کار حرامی مرتکب شده و گناه کرده است.
📗 3. شهادت سوم در اذان، بدون قصد جزئیت ، جایز و یا مستحب است ( یعنی بنا بر این نباشد که این قسمت بخشی از اذان است و مثلا نیت انجام عمل مستحب داشته باشد ؛ توضیح از خادم کانال ) و این استحباب، دو مبنا دارد:
🔖 الف: علی (ع) به حکم قرآن و حدیث رسول گرامی ص ولیّ خداست.
🔖 ب: امام صادق (ع) فرمود: هر گاه به رسالت پیامبر ص شهادت دادید، بر ولایت علی (ع) نیز گواهی دهید.
📘 در اثبات اصل نخست و اینکه علی (ع) ولی خداست، گذشته از حدیث متواتر غدیر و روایات متواتر که پیامبر گرامی ص کراراً فرموده است: یا علیّ أنت ولیّ کلّ مؤمن بعدی، (1) قرآن مجید نیز بر ولایت علی (ع) تصریح کرده است، آنجا که میفرماید:
🌺 «إِنّما ولیُّکُم اللّهُ ورسولُه وَالّذینَ آمَنُوا الّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکاة وَهُمْ راکِعُون* وَمَنْ یَتَوَّلَ اللّه وَرَسُولهُ وَالّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزبَ اللّه هُمُ الْغالِبُون». (2)
( تنها ولی و سرپرست شما خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آوردهاند؛ همانها که نماز را برپا میدارند و در حال رکوع زکات میدهند و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد با ایمان را بپذیرند، حزب و جمعیت خدا پیروز است. )
✅ مفسران اتفاق نظر دارند که این آیه در حقّ امیرمؤمنان علی (ع) وارد شده است، آن گاه که فقیری وارد مسجد شد و از مردم درخواست کمک کرد و حضرت که در حال رکوع بود، با انگشت خود به فقیر اشاره کرد که انگشتر را از دست او برگیرد و در آن هنگام دو آیه یاد شده فرود آمد.
🔰 مدارک نزول این حدیث فزونتر از آن است که در اینجا ذکر شود،
امّا به عنوان نمونه به چند مورد در پاورقی اشاره میکنیم. (3)
❇️ بدین ترتیب، با توجه به آیه مذکور و آیات و روایات متعدد دیگر، آشکار میگردد که امیرمؤمنان (ع) ولی و سرپرست مؤمنان از جانب خدا است.
🔶 در خصوص نکته دوم نیز قاسم بن معاویه، از اصحاب امام صادق و کاظم علیهما السلام ، از آن حضرت چنین نقل کرده است:
🔷 «هر گاه کسی از شما به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر ص گواهی داد، برای تکمیل شهادت به ولایت علی (ع) نیز گواهی دهد». (4)
🔵 بنابر آنچه گفته شد، احدی از شیعیان آن را به عنوان جزئی از اذان نمیگوید وحتی برخی در اقامه برای اینکه از دیگر اجزا تمیز داده شود، فقط یک بار آن را میگویند و در این صورت مشکلی در این مورد نخواهد بود.
📝 پی نوشت:
1- کنز العمال: 6/ 396، حدیث 6048.
2- مائده/ 55- 56.
3- تفسیر طبری: 6/ 86؛ ابو بکر جصاص: أحکام القرآن: 2/ 542؛ ابوالحسن واحدی نیشابوری در اسباب النزول: 148؛ زمخشری در کشاف: 1/ 422 و مرحوم علّامه امینی نزول آیه را در حقّ علیابن ابیطالب علیه السَّلام از 66 منبع سنی نقل کرده است، حتّی حسان بن ثابت که در واقعه حاضر بود، چند بیتی درباره این رویداد گفت که یکی را یادآور میشویم:
فأنت الذی أعطیت إذ أنت راکع فدتک نفوس القوم یا خیر راکع
تو کسی هستی که در حال رکوع بخشیدی.
ارواح دیگران فدای تو گردد، ای بهترین رکوع کننده.
4- احتجاج طبرسی: 83.
📚 مأخذ : کتاب «راهنمای حقیقت» ( نوشته آیت الله سبحانی)
https://eitaa.com/zandahlm1357