#تلنگرانہ⇜{‼️}
⸾🌻🌿⸾_
نماز پفکــے یا نماز نمکــے یا نماز زورکــے یا نماز پولکــے نماز راستکــے و•••⁉️
برادرم خواهرم بنگر چگونه نماز میخوانی!🧐:)
نمازی که سریع خوانده میشود، نماز موشکی است.🚀‼️
نمازی که باغفلت قضا میشود، نماز یدکی است.😞‼️
نمازی که برای رسیدن به مقام و موقعیت خوانده میشود، نماز پفکی است.🤭‼️
نمازی که به صورت آزمایشی خوانده میشود، نماز الکی است.🙁‼️
نمازی که باقبله و وضوی اشتباه خوانده میشود، نماز چپکی است.😓‼️
نمازی که با زور و اجبار بقیه خوانده میشود، نماز زورکی است.😠‼️
نمازی که برای گرفتن پاداش خوانده میشود، نماز پولکی است.😕💵‼️
نمازی که بدون حضور قلب و با بی حالی خوانده میشود، نماز آبکی است.😔💔‼️
نماز شب که از نیمه شب به بعد خوانده میشود، نماز نمکی است.😬‼️
نمازی که باعنوان نافله مستحبی خوانده میشود، نماز کمکی است.😃💞
❣نمازی که باحضور قلب و خلوص نیت خوانده میشود، نماز راستکی است.... که از همه ی نمازها بهتر و برتر است... و مورد قبول درگاه حق...😍👌🏻
حالا ما خدایی چطوری نماز میخونیم؟؟🧐
https://eitaa.com/zandahlm1357
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
☪☪☪
#اعتقادات #تشیع
#اعتقادی
📝 چرا شیعیان در اذان بر ولایت علی(ع) شهادت میدهند؟
📚 شیعیان در اذان پس از شهادت بر رسالت پیامبر گرامی اسلام ص ، بر ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) نیز گواهی میدهند، و این مسأله در تمام بلاد شیعی مشاهده میشود، در این باره توضیح چند نکته ضروری است:
📗 1. تمامی فقهای شیعه بر این نکته اتفاق نظر دارند که شهادت ثالثه ( یعنی شهادت بر ولایت حضرت امام علی (ع) ) جزو اذان نیست و لذا هنگامی که فصول اذان را میشمارند، آن را هجده فصل بیشتر نمیدانند که عبارتند از:
✨ 4 تکبیر
✨ 2 بار شهادت بر وحدانیت خدا
✨ 2 بار شهادت بر رسالت پیامبر
✨ 2 بار «حیّ علی الصلاة»
✨ 2 بار «حی علی الفلاح»
✨ 2 بار «حیّ علی خیر العمل»
✨ 2 تکبیر
✨ 2 بار تهلیل ( تکبیر یعنی الله اکبر _ تهلیل یعنی لا اله الا الله ؛ توضیح از خادم کانال گنجیتا )
🔺 این سخنی است که فقهای شیعه بر آن اتفاق نظر دارند.
📗 2. اگر فردی شهادت سوم را به عنوان جزئی از اذان بگوید، کار حرامی مرتکب شده و گناه کرده است.
📗 3. شهادت سوم در اذان، بدون قصد جزئیت ، جایز و یا مستحب است ( یعنی بنا بر این نباشد که این قسمت بخشی از اذان است و مثلا نیت انجام عمل مستحب داشته باشد ؛ توضیح از خادم کانال ) و این استحباب، دو مبنا دارد:
🔖 الف: علی (ع) به حکم قرآن و حدیث رسول گرامی ص ولیّ خداست.
🔖 ب: امام صادق (ع) فرمود: هر گاه به رسالت پیامبر ص شهادت دادید، بر ولایت علی (ع) نیز گواهی دهید.
📘 در اثبات اصل نخست و اینکه علی (ع) ولی خداست، گذشته از حدیث متواتر غدیر و روایات متواتر که پیامبر گرامی ص کراراً فرموده است: یا علیّ أنت ولیّ کلّ مؤمن بعدی، (1) قرآن مجید نیز بر ولایت علی (ع) تصریح کرده است، آنجا که میفرماید:
🌺 «إِنّما ولیُّکُم اللّهُ ورسولُه وَالّذینَ آمَنُوا الّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکاة وَهُمْ راکِعُون* وَمَنْ یَتَوَّلَ اللّه وَرَسُولهُ وَالّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزبَ اللّه هُمُ الْغالِبُون». (2)
( تنها ولی و سرپرست شما خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آوردهاند؛ همانها که نماز را برپا میدارند و در حال رکوع زکات میدهند و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد با ایمان را بپذیرند، حزب و جمعیت خدا پیروز است. )
✅ مفسران اتفاق نظر دارند که این آیه در حقّ امیرمؤمنان علی (ع) وارد شده است، آن گاه که فقیری وارد مسجد شد و از مردم درخواست کمک کرد و حضرت که در حال رکوع بود، با انگشت خود به فقیر اشاره کرد که انگشتر را از دست او برگیرد و در آن هنگام دو آیه یاد شده فرود آمد.
🔰 مدارک نزول این حدیث فزونتر از آن است که در اینجا ذکر شود،
امّا به عنوان نمونه به چند مورد در پاورقی اشاره میکنیم. (3)
❇️ بدین ترتیب، با توجه به آیه مذکور و آیات و روایات متعدد دیگر، آشکار میگردد که امیرمؤمنان (ع) ولی و سرپرست مؤمنان از جانب خدا است.
🔶 در خصوص نکته دوم نیز قاسم بن معاویه، از اصحاب امام صادق و کاظم علیهما السلام ، از آن حضرت چنین نقل کرده است:
🔷 «هر گاه کسی از شما به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر ص گواهی داد، برای تکمیل شهادت به ولایت علی (ع) نیز گواهی دهد». (4)
🔵 بنابر آنچه گفته شد، احدی از شیعیان آن را به عنوان جزئی از اذان نمیگوید وحتی برخی در اقامه برای اینکه از دیگر اجزا تمیز داده شود، فقط یک بار آن را میگویند و در این صورت مشکلی در این مورد نخواهد بود.
📝 پی نوشت:
1- کنز العمال: 6/ 396، حدیث 6048.
2- مائده/ 55- 56.
3- تفسیر طبری: 6/ 86؛ ابو بکر جصاص: أحکام القرآن: 2/ 542؛ ابوالحسن واحدی نیشابوری در اسباب النزول: 148؛ زمخشری در کشاف: 1/ 422 و مرحوم علّامه امینی نزول آیه را در حقّ علیابن ابیطالب علیه السَّلام از 66 منبع سنی نقل کرده است، حتّی حسان بن ثابت که در واقعه حاضر بود، چند بیتی درباره این رویداد گفت که یکی را یادآور میشویم:
فأنت الذی أعطیت إذ أنت راکع فدتک نفوس القوم یا خیر راکع
تو کسی هستی که در حال رکوع بخشیدی.
ارواح دیگران فدای تو گردد، ای بهترین رکوع کننده.
4- احتجاج طبرسی: 83.
📚 مأخذ : کتاب «راهنمای حقیقت» ( نوشته آیت الله سبحانی)
https://eitaa.com/zandahlm1357
📚📚📚
#اعتقادات
#اعتقادی
#تاریخی
📝 چرا شیعیان در اذان و اقامه ، (حَیَّ عَلی خیر العمل) میگویند؟
📗 در اذان شیعه، پس از «حیّ عَلی الفلاح»، دوبار «حَیّ عَلی خیر العمل» گفته میشود. در روایات ائمه اهل بیت (ع) این جمله جزو اذان معرفی شده است، در حالی که در اذان کنونی اهل سنت چنین جملهای نیست. اکنون باید دید ریشه این اختلاف کجا است و چگونه این جمله از اذان حذف شده است.
📕 یادآور میشویم که در عصر خلیفه دوم، «مصلحت اندیشی» رواج بیشتری داشت، چه بسا مصلحت اندیشی، بر حکم خدا در قرآن و سنت مقدم شمرده میشد.
📘 از باب نمونه، در عصر پیامبر و عصر خلیفه نخست و حتی بخشی از خلافت خلیفه دوم، سه طلاق در یک مجلس، تنها یک طلاق محسوب میشد، امّا در نیمه دوم خلافت خلیفه دوم این حکم دگرگون گشت و سه طلاقه کردن زن در یک مجلس، سه طلاق واقعی تلقی گردید و هر نوع حق رجوع از شوهر سلب شد. (1)
📒 در ادامه ثابت خواهیم کرد که حذف «حَیَّ عَلی خیر العمل» از فصول اذان، در عصر خلیفه دوم رخ داده است.
☪ بررسی تاریخ اذان و اقامه به روشنی ثابت میکند که جمله «حَیَّ عَلی خیر العمل» از فصول قطعی اذان بوده است و مؤذنان در عصر پیامبر و مدتی پس از آن حضرت، این جمله را ضمن فصول دیگر میگفتند. سپس به علت و یا عللی از اذان حذف گردید.
✅ الف. سید مرتضی میگوید: علمای اهل سنت نقل کردهاند که در برخی سالهای رسالت، جمله «حَیّ عَلی خیر العمل»، گفته میشد ولی بعداً نسخ شده است. (2)
✅ ب. ابن عربی در فتوحات میگوید: در جنگ خندق، آنگاه که صحابه پیامبر خندق میکندند، چون وقت نماز فرا رسید، یک نفر از آنان ندا سر داد: «حَیَّ علی خیر العمل» و از آن زمان سنت حسنه شد. (3)
✅ ج. شرف الدین معروف به سیاغی (متوفای 1221) در کتاب «الروض النضیر» میگوید: صحیح آن است که اذان با «حَیَّ عَلی خیر العمل» تشریع شده است، گذشته بر این همگان اتفاق نظر دارند بر این که در روز خندق، این جمله جزو اذان بوده است. (4)
✅ د. سه طایفه بزرگ امامیه، زیدیه و اسماعیلیه که پیرو مکتب اهل بیت هستند، آن را جزو اذان میدانند. (5)
🔰 اکنون به برخی از روایات در این مورد اشاره میکنیم:
🔷 1. متقی هندی در کنزالعمال از معجم طبرانی نقل میکند: کان بلال یؤذن بالصبح فیقول: «حَیّ عَلی خیر العمل» (6): بلال در اذان صبح «حیّ عَلی خیر العمل» میگفت.
🔶 2. حافظ علوی زیدی (367- 445) در رساله خاص خود به نام «الأذان بحیّ علی خیر العمل» به طور مسند از «ابی محذوره» صحابی رسول خدا نقل میکند که پیامبر به وی اذان آموخت و یکی از فصول آن «حَیّ عَلی خیر العمل» بود. (7) و سیره نویسان اتفاق نظر دارند که پیامبر اذان را پس از بازگشت از جنگ «حنین» به وی آموخت. (8) و غزوه حنین در اواخر سال هشتم هجری، پس از فتح مکه رخ داد و این حاکی است که این فصل از اذان تا آن روز، جزو این فریضه الهی بوده است.
🔴 این دو نمونه از روایاتی است که بیانگر وجود این فصل از اذان در عصر رسول خدا بوده است.
♦️ در دو رساله بسیار محققانه که به قلم فاضلانه دو عالم زیدی نگارش یافته است به نامهای الأذان بحی علی خیر العمل، نگارش حافظ علوی زید (72- 445). الاعتصام بحبل اللّه، تألیف امام قاسم بن محمد الزیدی (م 1029)؛ از شخصیتهای بزرگی از صحابه و تابعان نقل شده که همگی در اذان و اقامه خود ملتزم به گفتن این فصل از اذان بودند. ذکر اسامی و گفتههای آنان، در این مختصر نمیگنجد و محققان میتوانند به این دو کتاب مراجعه فرمایند.
❇️ بنابراین، نباید در اصل مشروعیت این فصل از اذان شک کرد. در واقع کسانی که آن را از فصول اذان حذف کردهاند، باید علت آن را بیان کنند. متأسفانه این کار جز «مصلحت اندیشی شخصی» دلیل دیگری نداشته است.
♻️ حافظ علوی در کتاب «الأذان بحیّ عَلی خیر العمل» به سندی از «حسن بن یحیی بن الحسین بن زید بن علی» نقل میکند که آل رسول خدا بر وجود آن در اذان اتفاق نظر دارند و مؤذنان در عصر ابوبکر نیز به همین شیوه اذان میگفتند، امّا وقتی عمر زمام خلافت را به دست گرفت، گفت: «دعوا حیّ عَلی خیر العمل لئلا یشتغل الناس عن الجهاد فکان أوّل من ترکها». (9) «گفتن حیّ علی خیر العمل را ترک کنید تا مردم به بهانه این که نماز بهترین عمل است، جهاد را ترک نکنند».
او (عمر) نخستین فردی بود که این فصل از اذان را ترک کرد».
⬇️⬇️⬇️ ادامه
⬇️⬇️
⬆️⬆️⬆️
#اعتقادات
#اعتقادی
#تاریخی
📝 محقق شهیر، سعدالدین تفتازانی در شرح مقاصد؛ و متکلم معروفِ اشعری به نام علاء الدین قوشجی (متوفای 879) میگویند: عمر بن خطاب نسبت به سه چیز هشدار داد و گفت:
❌ «سه چیز در عهد رسول خدا ص رسمیت داشت و من از آنها باز میدارم، و انجام دهنده آن را مؤاخذه مینمایم:
🚫 1. متعه زنان،
🚫 2. متعه حج،
🚫 3. گفتن حَیّ عَلی خَیر العمل». (10)
❗️ مصحلت اندیشی خلیفه، علاوه بر این که نوعی اجتهاد در مقابل نص به شمار میآید، تنها میتواند برای خود او حجت باشد نه برای دیگران و آیندگان. اگر آیندگان از حقیقت امر آگاه شدند، باید سنت را بر بدعت مقدم بدارند، به ویژه آن که ملاک دگرگون گردیده است و دیگر جهادی بر ضد کفر و شرک نیست.
📔 از آنجا که تثبیت چنین بدعتی کار آسانی نبود، تنی چند از بزرگان بر این نهی ارزش قائل نشده و همچنان به هنگام اذان این جمله را میگفتند.
📙 برهان الدین حلبی (975- 1044) در کتاب سیره خود مینویسد: عبداللّه ابن عمر ( فرزند خلیفه دوم ) و علی بن الحسین ع در اذان پس از «حَیّ علی الفلاح» جمله «حیّ علی خیر العمل» میگفتند (11)
و از آنجا که گفتن این جمله نوعی شعار مخالفت بود، پیوسته در طول تاریخ، موافق و مخالف از آن بهره میگرفتند.
📖 در انتفاضه حسنیها، آن گاه که حسین بن علی بن حسن (صاحب فخ) بر مدینه مسلط شد، عبد اللّه بن حسن أفطس بر بالای منارهای که روی مرقد پیامبر گرامی ص است، قرار گرفت و به مؤذن گفت: بگو: «حی علی خیر العمل» مؤذن نیز این جمله را به زبان راند. (12)
و نیز در دولت آل بویه که تمایلات شیعی داشتند، شعار شیعیان بغداد در اذانها جمله «حَیّ عَلی خیر العمل» بود، آنگاه که سلجوقیها روی کار آمدند این شعار ممنوع گردید، و شگفت این است که فرمان دادند در اذان صبح، جمله «الصلاة خیر من النوم» را بگویند، و این جریان در سال 448 رخ داد. (13)
🔖 پی نوشت:
1- تفسیر این بخش را در کتاب «الاعتصام بالکتاب والسنه» قرائت بفرمایید، ص 175 تا 210 و در این مطلب میان مورخان و محدثان اتفاق نظر هست؛ به صحیح مسلم: 4، باب الطلاق الثلاث، حدیث 1، 3؛ سنن بیهقی: 7/ 339؛ الدر المنثور: 1/ 279 مراجعه شود.
2- الانتصار: 137، باب وجوب قول «حَیّ عَلی خیر العمل».
3- الفتوحات المکیه: 1/ 400.
4- الروض النضر: 1/ 542.
5- حافظ علوی در کتاب الاذان به «حیّ عَلی خیر العمل»: 91.
6- کنزالعمال: 342، ح 23174.
7- الأذان بحیّ علی خیر العمل: 26، 27، 29 و الاعتصام بحبل اللّه تألیف الإمام قاسم بن محمد الزیدی المتوفی عام 1029، نشر مطابع الجمعیه عمان.
8- مسند احمد: 3/ 408.
9- الأذان بحی علی خیر العمل: 29.
10- شرح مقاصد: 2835، شرح تجرید قوشجی: بحث امامت.
11- سیره حلبی: 2/ 305.
12- مقاتل الطالبیین: نگارش ابوالفرج اصفهانی 284- 356، 446، چاپ دار المعرفه.
13- سیره حلبی: 2/ 305.
📚 منبع : کتاب راهنمای حقیقت ( نوشته آیت الله سبحانی)
https://eitaa.com/zandahlm1357
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃
⬅️قسمت بیست و هفتم
⚠️وقتی می گوییم ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است منظور ما این نیست که ولی فقیه جایگاه و نعوذبالله همان معنویت رسول الله را دارد! نه، منظور ما این است که وقتی پیغمبر حاکم بود اختیاراتی داشت، همان اختیارات را ولی فقیه هم دارد. جز بعضی از اختیارات که در حیطه ی معصومین است، مثل بحث جهاد ابتدایی.. که ما وارد این بحث ها نمیشویم.
👈ولی در بحث حکومت داری و بحث رتق و فتق کارهای مردم و بحث حد و معاملات و قضا و فتوا و مدیریت بر مردم، آن ولایت و اختیارات را ولی فقیه دارد.
🗣این حرف هایی که برخی می گویند، ولی فقیه می تواند همسر آدم را بر آدم حرام کند، حرف های کاملا مفتی است که ما به هیچ وجه چنین اختیاراتی برای ولی فقیه قائل نیستیم، این ها شبهاتی است که یک عده انسان ❌بی عقل و ضعیف المذهب وارد می کنند، اصلا چنین چیزی صحت ندارد.
⁉️ ویژگی حاکم اسلامی چیست؟ در جامعه ی اسلامی اکثریت مردم مسلمانند، وقتی قرار باشد در این کشور اسلامی یک حاکمیتی باشد، یقیناً باید حاکمیت اسلامی باشد. و هر انسان عاقلی می پذیرد که حاکم باید مذهبی ترین فرد و لااقل فقیه ترین فرد از لحاظ فقهی و هم از لحاظ سیاستی باشد.☑️
👌یعنی در درجه ی اول حاکم حکومت اسلامی باید آن قدر فقیه و علم داشته باشد که قدرت تفقه در دین را داشته باشد، یعنی کم ترین شرط حاکم اسلامی علم به احکام الهی است تا بتواند استنباط و اجتهاد کند و بعد تقواست که تقوا باعث می شود حاکم اسلامی عدالت را هم پیشه کند. ″پس حاکم اسلامی دو شرط مهم دارد؛ علم و عدالت″
🔆امام حسین (ع) در خطبه ای که در منا دارند (کتاب تحف العقول، ص172) میگوید: اجرای امور و اجرای احکام را خداوند به دست عالمان دین و امینان حلال و حرام خود داده است. خُب، این یعنی چه؟ یعنی فقیه. امینان حلال و حرام یعنی چه؟ یعنی کسی که بفهمد حلال و حرام چیست تا بتواند احکام اسلامی را به راحتی تفقه کند.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از فایل ولایت فقیه
شماره(4)
🎤استاد احسان عبادی
#متن_ولایت_فقیه ۲۷
.......:
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃
⬅️قسمت بیست و هشتم
⁉️ولی فقیه حتما باید اعلم باشد؟
⁉️یعنی از تمام فقها اعلم باشد؟
✅ مسئله ی اعلمیت در موضوع حکومت و ولایت غیر از ←اعلمیت در باب اجتهاد و تقلید است. اعلمیت در اجتهاد یعنی شما تشخیص بدهید فلان مرجع تقلید از لحاظ فقهی از بقیه بالاتر است. اما اعلمیت در موضوع حکومت فقط بحث فقه نیست، یک حاکم اسلامی قرار نیست فقط فقیه باشد، فقاهت شرط لازم است اما کافی نیست.
⚠️اعلمیت در بحث حکومت اسلامی یعنی اینکه بینش سیاسی و بینش اجتماعی کامل داشته باشد، آگاهی فراوان از اوضاع منطقه داشته باشد. در این عرصه و روزگار که ستمگران و استکبارگران به حکومت اسلامی تجاوز و حمله می کنند، حاکم اسلامی باید آن قدر فقاهت و بینش داشته باشد که بتواند جلوی حمله ی آن افراد را بگیرد و جامعه ی اسلامی را از این وضع نجات دهد.
✅پس ولی فقیه نیاز نیست الزاماً، اعظم در فقه باشد! بلکه باید یک بینش سیاسی و اجتماعی فراوانی هم داشته باشد.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از فایل ولایت فقیه
شماره(4)
🎤استاد احسان عبادی
#متن_ولایت_فقیه ۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا دوازده امام داریم نه بیشتر؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا خداوند به شیطان فرصت داد تا انسان ها را گمراه کند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تاریخ توان دفاع از خود را دارد
👈ببینید چه کسی با سند و منبع معتبر حرف میزند و چه کسی با سیاسیبازی و حرفهای عوامپسندانه به دنبال ماهیگیری از آب گلآلود است....
🔸یک طرف بحث خسرو معتضد در حال ارائه سند و مدرک و فکت تاریخی است ، طرف مقابل که زیباکلام باشد در حال اتهام زنی و برچسب زنی ؛ ببینید اطلاعات کسی که در رابطه با رضاخان کتاب نوشته است چقدر پایین و محدود است که حتی کتابهای مطرح شده و نوشته شده رضاخان را در طول تاریخ نخوانده و نمیداند و چطور در برابر ارائه سند به خود شخصیت معتضد حمله میبرد تا مخاطب را قانع کند که حرفهایش از روی تعصب است ولی حقیقت غیر قابل انکار است .
🔺این چند دقیقه کافیست
حرف مستند زدن
مستدل به اسناد سخن گفتن
یا فرافکنی برای دوری از پاسخگویی
تا آخر ببینید
مناظره کامل در پست بعدی👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢قرارداد آذریجهرمی با مدیران تلگرام صد برابر بدتر از ترکمنچای بوده است...
♦️محمد #طادی در شبکه پنج گزارشی داد که درصورت اثبات این گزارش و مشخص شدن خیانتِ معامله اطلاعات میلیونها ایرانی در دادگاه، میتواند باعث صدور رای اعدام برای آذریجهرمی و محکومیتهای بسیار سنگین برای ابوالحسن فیروزآبادی (به عنوان آمر همکاری با بزرگترین پروژه جاسوسی تاریخ ایران) شود...
♦️باید دید تحول قضایی توانسته است تا این اندازه ظرفیت مواجهه با #نفوذ را در دستگاه قضایی بهوجود آورد؟
پاسخ به شبهات و شایعات
https://eitaa.com/zandahlm1357
جلد ۲
(2) يك شبانه روز خدمت، بهتر از يك سال جهاد!
جواني محضر رسول خدا صلي الله عليه و آله رسيد و عرض كرد:
يا رسول الله! خيلي مايلم در راه خدا بجنگم.
حضرت فرمود: در راه خدا جهاد كن! اگر كشته شوي زنده و جاويد خواهي بود و از نعمتهاي بهشتي بهره مند مي شوي و اگر بميري، اجر تو با خداست و چنانچه زنده برگردي، گناهانت بخشيده شده و همانند روزي كه از مادر متولد شده اي از گناه پاك مي گردي...
عرض كرد: يا رسول الله! پدر و مادرم پير شده اند و مي گويند، ما به تو انس گرفته ايم و راضي نيستند من به جبهه بروم.
پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود: در محضر پدر مادرت باش. سوگند به آفريدگارم! يك شبانه روز در خدمت پدر و مادر بودن بهتر از يك سال جهاد در جبهه جنگ است. (1)
📚داستانهای بحار الانوار
https://eitaa.com/zandahlm1357
باﻧﻮی ﻣﺤﺠﺒﻪ ﺍی ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ «ﺳﻮﭘﺮﻣﺎﺭﮐﺖﻫﺎی ﺯﻧﺠﯿﺮﻩﺍی ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ» ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯽﮐﺮﺩ؛
ﺧﺮﯾﺪﺵ ﮐﻪ ﺗﻤﻮﻡ ﺷﺪ، واسه ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ پول ﺭ ﻓﺖ ﺻﻨﺪﻭﻕ.
صندوقدﺍﺭ ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻢ ﺑﯽﺣﺠﺎﺏ ﻭ ﺍﺻﺎﻟﺘﺎً ﺍﻳﺮﺍنی ﺑﻮﺩ. (از اونائیکه فکر میکنن روشنفکرند!)
صندوقدار ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺭﻭی ﺗﻤﺴﺨﺮ ﺑﻬﺶ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﺎﺭﮐﺪ ﺍﺟﻨﺎﺱ ﺭو ﻣﯽﮔﺮﻓﺖ ﺍﺟﻨﺎﺱ رو ﻣﺘﮑﺒﺮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﮔﻮﺷﻪ ﻣﯿﺰ ﻣﯽﺍﻧﺪﺍﺧﺖ. اﻣﺎ ﺧﺎﻧﻢ ﺑﺎﺣﺠﺎﺏ ﮐﻪ ﺭﻭﺑﻨـــد به ﭼﻬﺮﻩ ﺩﺍﺷﺖ ﺧﻮﻧﺴﺮﺩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﭼﯿﺰی نمیگفت.
ﺻﻨﺪﻭﻗﺪﺍﺭ هم ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ شد و ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﻃﺎﻗﺖ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﻣﺎ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺗﻮی ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﻭ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﺍﯾﻦ ﻧﻘﺎﺑﯽ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﻭی ﺻﻮﺭﺗﺖ زدی ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﺸﮑﻼﺗﻪ ﮐﻪ ﻋﺎﻣﻠﺶ ﺗﻮ ﻭ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﺗﻮ هستین!! ﻣﺎ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﻭﻣﺪﯾﻢ ﺑﺮﺍی ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭ ﮐﺎﺭ
ﻧﻪ ﺑﺮﺍی ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﺦ! Ok؟ ﺍﮔﻪ میخای ﺩﯾﻨﺖ ﺭﻭ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺑﺪی ﯾﺎ ﺭﻭﺑﻨـــد ﺑﻪ صورتت ﺑﺰﻧﯽ ﺑﺮﻭ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩﺕ.
ﺧﺎﻧﻢ ﻣﺤﺠﺒﻪ ﺍﺟﻨﺎﺳﯽ ﺭﻭ ﮐﻪ ﺧﺮﯾﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﻮی ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﮔﺬﺍﺷﺖ، ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺻﻨﺪوقدار کرد..
ﺭﻭﺑﻨـــد ﺭو ﺍﺯ ﭼﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ در پاسخ ﺧﺎﻧﻢ ﺻﻨﺪﻭﻗﺪﺍﺭ ( ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﻥ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ ﻭ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺭﻧﮕﯿﻦ ﺍﻭ ﺟﺎ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩ) ﮔﻔﺖ: خانم عزیز، ﻣﻦ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮی هستم! ﺍﯾﻦ ﺩﯾﻦ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻫﻢ ﻭﻃﻨﻢ... تو ﺩینت ﺭو فروختی، من خریدم...!OK؟
# چادر حجاب برتر..
https://eitaa.com/zandahlm1357
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آنچه که باید درباره برنامه دشمن، برای کشف حجاب بدانیم.
📣 یکی از روش های تغییر فرهنگ ایرانیان، به فساد کشاندن آنان است از طریق .....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی جالبه
ببینید خانمهای بد حجاب دوست دارند که همسرشون در محیط کاری با چه خانمهایی همکار باشند
عجب . . . !
#منصف_باشیم
#فرهنگ_برتر
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺وصف حماسهآفرینی حضرت #ام_البنين مادر گرامی حضرت اباالفضل(ع) توسط رهبرمعظم انقلاب.
#مادر_ادب
#وفات_حضرت_ام_البنین علیهاالسلام تسلیت باد
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌸 🌸:
📖 رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان»
🖋 قسمت سوم
و مادر با لحنی دلسوزانه جواب داد: «نه بابا! طفل معصوم اصلاً نگاه نکرد ببینه چی هست. فقط تشکر میکرد.» احساس میکردم مادر با دیدن مرد غریبه و رفتار پسندیدهاش، قدری دلش قرار گرفته و به آمدن مستأجر به خانه تا حدی راضی شده است، اما برای من حضور یک مرد غریبه در خانه، همچنان سخت بود؛ میدانستم دیگر آزادی قبل را در حیاط زیبای خانهمان ندارم و نمیتوانم مثل روزهای گذشته، با خیالی آسوده کنار حوض بنشینم. به خصوص که راه پله طبقه دوم از روبروی در اتاق نشیمن شروع میشد و از این به بعد بایستی همیشه در اتاق را میبستیم. باید از فردا تمام پردههای پنجرههای مشرِف به حیاط را میکشیدیم و هزار محدودیت دیگر که برایم سخت آزار دهنده بود، اما هر چه بود با تصمیم قاطع پدر اتفاق افتاده و دیگر قابل بازگشت نبود.
ظرفهای نهار را شسته و با عجله مشغول تغییر وضعیت خانه برای ورود مستأجر جدید شدیم. مادر چند ملحفه ضخیم آورد تا پشت پنجرههای مشرف به حیاط نصب شود، چرا که پردههای حریر کفایت حجاب مناسب را نمیکرد. با چند مورد تغییر دکوراسیون، محیط خانه را از راهرو و راه پله مستقل کرده و در اتاق نشیمن را بستیم. آفتاب در حال غروب بود که مرد غریبه با کلیدی که پدر در بنگاه در اختیارش گذاشته بود، درِ حیاط را نیمه باز کرده و با گفتن چند بار «یا الله!» در را کامل گشود و وارد شد.
به بهانه دیدن غریبهای که تا لحظاتی دیگر نزدیکترین همسایه ما میشد، گوشه ملحفه سفید را کنار زده و از پنجره نگاهی به حیاط انداختم. بر خلاف انتظاری که از یک تکنیسین تهرانی شرکت نفت داشتم، ظاهری فوقالعاده ساده داشت. تی شرت کرم رنگ به نسبت گشادی به تن داشت که روی یک شلوار مشکی و رنگ و رو رفته و در کنار کفشهای خاکیاش، همه حکایت از فردی میکرد که آنچنان هم در بند ظاهرش نیست. مردی به نسبت چهارشانه با قدی معمولی و موهایی مشکی که از پشت ساده به نظر می رسید. پشت به پنجره در حال باز کردن در بزرگ حیاط بود تا وانت وسایلش داخل شود و صورتش پیدا نبود.
پرده را انداخته و با غمی که از ورود او به خانهمان وجودم را گرفته بود، از پشت پنجره کنار رفتم که مادر صدایم کرد: «الهه جان! مادر چایی دم کن، براشون ببرم!» گاهی از اینهمه مهربانی مادر حیرت میکردم. میدانستم که او هم مثل من به همه سختیهای حضور این مرد در خانهمان واقف است، اما مهربانی آمیخته به حس مردم داریاش، بر تمام احساسات دیگرش غلبه میکرد. همچنانکه قوری را از آب جوش پُر میکردم، صدای عبدالله را میشنیدم که حسابی با مرد غریبه گرم گرفته و به نظرم میآمد در جابجایی وسایل کمکش میکند که کنجکاوی زنانهام برانگیخته شد تا وسایل زندگی یک مرد تنها را بررسی کنم.
پنجره آشپزخانه را اندکی گشودم تا از زاویه ای دیگر به حیاط نگاهی بیندازم. در بارِ وانت چند جعبه کوچک بود و یک یخچال کهنه که رنگ سفید مایل به زردش در چند نقطه ریخته بود و یک گاز کوچک رومیزی که پایههای کوتاهش زنگ زده بود. وسایل دست دومی که شاید همین بعد از ظهر، از سمساری سر خیابان تهیه کرده بود. یک ساک دستی هم روی زمین انتظار صاحبش را میکشید تا به خانه جدید وارد شود. طبقه بالا فقط موکت داشت و در وسایل او هم خبری از فرش یا زیرانداز نبود. خوب که دقیق شدم یک ساک پتو هم در کنار اجاق گاز، کف بار وانت افتاده بود که به نظرم تمام وسیله خواب مستأجر ما بود. از این همه فضولی خودم به خنده افتادم که پنجره را بستم و به سراغ قوری چای رفتم، اما خیال زندگی سرد و بیروحی که همراه این مرد تنها به خانهمان وارد میشد، شبیه احساسی گَس در ذهنم نقش بست.
در چهار فنجان چای ریخته و به همراه یک بشقاب کوچک رطب در یک سینی تزئینی چیدم که به یاد چند شیرینی افتادم که از صبح مانده بود. ظرف پایهدار شیرینی را هم با سلیقه در سینی جای دادم و به سمت در اتاق نشیمن رفتم تا عبدالله را صدا کنم که خودش از راه رسید و سینی را از من گرفت و بُرد. علاوه بر رسم میهماننوازی که مادر به من آموخته بود، حس عجیب دیگری هم در هنگام چیدن سینی چای در دلم بود که انگار میخواستم جریان گرم زندگی خانهمان را به رخ این مرد تازه وارد بکشم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
بامــــاهمـــراه باشــید🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧🎧 🌺 #صوت 🌸 🌸 #پای_درس_مولا ☪ شرح حدیث ؛ حقوق مومنین بر یکدیگر 🎤 درس خارج فقه آیت الله خامنه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا