ﺭﻭﻏﻦ ﺭﯾﺨﺘﻪ ﺭﺍ ﻧﺬﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ
ﯾﮑﯽ ﺑﻮﺩ ﻭ ﯾﮑﯽ ﻧﺒﻮﺩ. ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎ ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽﮐﺮﺩ. ﺍﻭ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺷﺖ، ﺧﯿﻠﯽ ﺧﺴﯿﺲ ﺑﻮﺩ .
ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﺍﯼ ﻫﻢ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻨﺎﯼ ﻣﻘﺒﺮﻩاﺵ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﮐﻢ ﮐﻢ ﺩﺍﺷﺖ ﺧﺮﺍﺏ ﻣﯽ ﺷﺪ. ﺳﻘﻒ ﺑﻨﺎﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﺗﺮﮎ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﺩﯾﻮﺍﺭﻫﺎﯾﺶ ﻧﻢ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ...
ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﯼ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﺸﺎﻥ ﻋﻼﻗﻪ ﻭ ﻋﻘﯿﺪﻩﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ.
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪﻫﺎﯼ ﺭﻭﺳﺘﺎ، ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻣﻘﺒﺮﻩﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﻓﮑﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯿﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﮔﺬﺍﺷﺖ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺷﺪ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺩﺭ ﺣﺪ ﺗﻮﺍﻧﺶ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺍﻣﺎﻡﺯﺍﺩﻩ ﺭﺍ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺳﺎﺯﯼ ﮐﻨﻨﺪ.
ﺁﻥ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺖ، ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺩ، ﺁﻥ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺷﺖ، ﮔﻨﺪﻡ ﻭ ﻧﺨﻮﺩ ﻭ ﻟﻮﺑﯿﺎ ﻭ ﭼﯿﺰﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺍﺩ، ﺁﻥ ﮐﺴﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎً ﭼﯿﺰﯼ
ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﺩﺳﺘﺶ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻧﺶ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﯿﺪ، ﻗﻮﻝ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﺁﻥ
ﮐﺎﺭﮔﺮﯼ ﮐﻨﺪ. ﻫﻤﻪ، ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﮐﻮﭼﮏ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺷﺪﻧﺪ.
ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻧﻪ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺩ، ﻧﻪ ﺟﻨﺲ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻧﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺪ ﮐﺎﺭ ﮐﻨﺪ، ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺧﺴﯿﺲ ﺑﻮﺩ.
ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﺭﯾﺶﺳﻔﯿﺪ ﺩﻩ ﺳﺮﺍﻍ ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺭﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ :
«ﻫﻤﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﮐﻤﮏ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﺗﻮ ﮐﻪ ﻣﺎﺷﺎﺀﺍﻟﻠﻪ ﻭﺿﻊ ﻣﺎﻟﯿﺖ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ، ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺬﺭ
ﮐﻨﯽ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﺪﻫﯽ؟ »
ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﮐﻤﯽ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: «ﻣﻦ ﻫﻢ ﭼﯿﺰﯼ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺩﺍﺩ، ﮔﻨﺪﻣﯽ، ﻧﺨﻮﺩﯼ ﭼﯿﺰﯼ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﺑﺒﺮﯾﺪ ﻭ ﺑﻔﺮﻭﺷﯿﺪ ﻭ ﺧﺮﺝ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ»
ﻣﺮﺩ ﺭﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ ﺗﺸﮑﺮ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ ﺩﻧﺒﺎﻝﮐﺎﺭﺵ. ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﮔﺬﺷﺖ. ﮐﺎﺭ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﭘﯿﺶ ﻣﯽﺭﻓﺖ، ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﮐﻤﮏ ﻣﺮﺩﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺧﺒﺮﯼ ﻧﺒﻮﺩ.
ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﺑﺮﻭﺩ. ﺍﻭ ﺍﺯ ﺷﯿﺮ ﮔﺎﻭ ﻭ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪﻫﺎﯾﺶ ﺭﻭﻏﻦ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺗﻬﯿﻪ
ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺗﻮﯼ ﻇﺮﻑ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺭﯾﺨﺘﻪ ﻭ ﺑﺎﺭ ﺍﻻﻏﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﺑﺒﺮﺩ ﻭ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ.
ﺳﺮ ﺭﺍﻩ، ﮔﺬﺭﺵ ﺑﻪ ﮐﻨﺎﺭ ﺍﻣﺎﻡﺯﺍﺩﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩ . ﺍﺯ ﻗﻀﺎﯼ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ، ﭘﺎﯼ ﺍﻻﻏﺶ ﻟﻐﺰﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ
ﺯﻣﯿﻦ ﺧﻮﺭﺩ. ﻇﺮﻑ ﺭﻭﻏﻦ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺍﻻﻍ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﯾﺨﺖ. ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﺪ ﻭ ﺑﯿﺮﺍﻩ ﺩﺍﺷﺖ،
ﻧﺜﺎﺭ ﺍﻻﻍ ﺑﯿﭽﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ. ﻓﻮﺭﯼ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﻧﺸﺴﺖ ﻭ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺟﻤﻊﺁﻭﺭﯼ ﺭﻭﻏﻦ ﺭﯾﺨﺘﻪﯼ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺧﺎﮎ ﺷﺪ. ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ، ﺭﻭﻏﻦ ﺧﺎﮎ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺗﻮﯼ ﻇﺮﻑ ﺭﻭﻏﻦ ﺭﯾﺨﺖ. ﺣﺎﻻ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﺑﺮﻭﺩ . ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﻣﯽﮔﺸﺖ ﺗﺎ ﺭﻭﻏﻦ ﺧﺎﮎ ﺁﻟﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﮔﺮﻡ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺻﺎﻑ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ . ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺴﺎﺏ، ﻫﻢ
ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﺭﻭﻏﻨﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﻫﻢ ﮐﻠﯽ ﮐﺎﺭ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺟﻮﺭ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ.
ﺭﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﺷﺎﻫﺪ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﯼ ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎ ﺻﺪﺍﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺳﻼﻡ ﺩﺍﺩ. ﺭﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ
ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﻭﺭ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﻔﻬﻤﺪ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎً ﭼﻪ ﺑﻼﯾﯽ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﺮﺩﺧﺴﯿﺲ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺁﻣﺪﻩ؛ ﻓﻘﻂ ﻣﯽﺩﺍﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﻻﻏﺶ ﺭﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎﺭﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ .
ﺭﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﻼﻡ ﮔﻔﺖ :
«ﺍﻭﻏﻮﺭ ﺑﻪ ﺧﯿﺮ. ﻣﺜﻞ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻣﯽ ﺭﻭﯼ؟»
ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﮔﻔﺖ :
«ﺑﻠﻪ، ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻣﯽ ﺭﻓﺘﻢ. ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﮔﺮﺩﻡ.»
ﺭﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ، ﺑﯽﺧﺒﺮ ﺍﺯ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﮔﻔﺖ : «ﺍﻥﺷﺎﺀﺍﻟﻪ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ﮐﻪ ﺑﺮﮔﺸﺘﯽ، ﮐﻤﮑﯽ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﺑﮑﻦ»
ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﻓﮑﺮﯼ ﺷﯿﻄﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻣﻐﺰ ﻣﺮﺩ
ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺧﺴﯿﺲ ﺭﺍﻩ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﻪ ﺭﯾﺶﺳﻔﯿﺪ ﮔﻔﺖ :
«ﺑﯿﺎ ﭘﺎﯾﯿﻦ! ﺑﯿﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻵﻥ ﮐﻤﮏ ﻣﺮﺍ ﺑﮕﯿﺮ ﻭ ﺑﺒﺮ »
ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮐﺎﺭ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺮﺩ ﺧﺴﯿﺲ ﻫﻢ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ
ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ. ﺭﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ، ﺑﺎ ﻋﺠﻠﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ :
«ﺩﺳﺘﺖ ﺩﺭﺩ ﻧﮑﻨﺪ، ﺣﺎﻻ ﭼﻪﭼﯿﺰﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﺪﻫﯽ؟»
ﻣﺮﺩ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﺭﻭﻏﻦ ﺭﯾﺨﺘﻪ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩ،ﮔﻔﺖ: «ﺍﯾﻦ ﺭﻭﻏﻨﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﺧﺎﮎ ﺭﯾﺨﺘﻪ ﺟﻤﻊ ﮐﻦ ﻭ ﺻﺎﻑ ﮐﻦ ﻭ ﺑﺒﺮ ﺑﻔﺮﻭﺵ ﻭ ﺑﺎ ﭘﻮﻟﺶ ﻫﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﺴﺎﺯ»
ﻣﺮﺩ ﺭﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ :
« ﺧﻮﺩﺕ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﯽ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﺭﻭﻏﻦ ﺭﯾﺨﺘﻪ ﺭﺍ ﻧﺬﺭ ﺍﻣﺎﻡﺯﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ؟ »
ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ، ﺩرﺑﺎﺭﻩﯼ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﺎﻝ ﺑﯽﺍﺭﺯﺵ ﻭ ﺑﻪﺩﺭﺩ ﻧﺨﻮﺭﯼ ﺭﺍ ﻫﺪﯾﻪ ﮐﻨﺪ، ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ :
ﺭﻭﻏﻦﺭﯾﺨﺘﻪ ﺭﺍ ﻧﺬﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
#عوامل_ایجاد_خلاقیت
🔸اولین عامل در ایجاد خلاقیت در کودکان، نقش والدین است، والدین به عنوان الگو و حامی حرف اول را می زنند. بچه های ما همان چیزی می شوند که ما هستیم، نه آن چیزهایی که ما می خواهیم. بچه ها به پدر و مادر نگاه می کنند و از آن ها الگو می گیرند. پس تمام بحث ها و موضوع هایی که تا به این جا مطرح شده است، با تأکید بر نقش والدین است. یعنی اگر بچه ی منظم یا خلاق یا هرچیز دیگر می خواهیم اول باید ببینیم ما به عنوان پدر و مادر، خودمان چه الگویی برای فرزندانمان هستیم.
🔸یکی از عواملی که بر خلاقیت کودکان بسیار تأثیر دارد، داشتن والدینی بسیار محکم و مقتدر و درعین حال مهربان است که قدرت ایجاد تعادل در بچه ها را داشته باشند. والدین ضعیف و مظلوم نما و بدبین، الگوی خوبی برای بچه ها نیستند و نمی توانند به شکوفایی خلاقیت در بچه ها کمک کنند.
🔸عامل بعد، که عامل بزرگ ایجاد خلاقیت است، محیط غنی است. محیط غنی برای تجربه و بازی های کودک. چه چیزی محیط را ضعیف می کند؟ عوامل چهارگانه (نظم، آموزش، تربیت، نظافت) کسانی که خیلی شدید این چهار عامل را انجام می دهند، رفتار کنترل محور دارند. محیط غنی محیطی است که محیط امن بازی باشد و جایی است که انگیزه و عمل در تعارض نباشند و کودک هر کاری که لازم دارد انجام دهد بدون این که آشفتگی ایجاد کند و به دیگران و خودش آسیب وارد کند و تخریب ایجاد کند و این اصلاً به معنای آزادی مطلق نیست و باز روی کنترل تأکید می کنم.
🔸عامل بعد در ایجاد خلاقیت قانون است. گفتیم بدون قانون نمی توانیم زندگی کنیم منتهی قانونی که مبنی بر ارزش ها است و آگاهی دهنده است. قانون هایی که مبتنی بر ذهنیت ما هستند، مخربند و والدین کنترل محور این گونه عمل می کنند که در دایره ی رفتار ما به آن سخت گیری می گوییم، این والدین قوانین وضع می کنند و با قدرت و زور و خشونت اجرا می کنند، (اگه این کار رو نکنی، مامانت نمیشم!!دوستت ندارم و...ببین چقدر بچه ی بدی شدی!!) این والدین از اهرم های محبت مشروط و اهرم احساس گناه و اهرم مقایسه، قوانین ذهن ساخته ی خودشان را اجرا می کنند در حالی که قوانین برپایه ی ارزش ها و علم باید باشد، آگاهی دهنده باشد و به رشد کودک کمک کند. (ادامه دارد...)
#خلاقیت {قسمت24}
[مباحث کودک متعادل ]
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
مباحث تنبیه و تشویق را دوباره مطالعه کنید. خیلی وقت ها بچه ها تنبیه می شوند چون مطابق میل من رفتار نکردند؛ نه بر خلاف ارزش ها، چون خود من هم اصلاً ارزش ها را نمی شناسم. اگر نظام ارزش ها برای ما مشخص نباشد، ذهنیت ما جای آن را می گیرد. محیطی که تحت کنترل ذهنیت آدم ها باشد محیط خلاقی نخواهد بود، اما محیطی که ارزش ها در آن روشن و مشخص باشد و تحت کنترل ارزش ها باشد محیط خلاقی است
وقتی می گوییم محیط امن بازی یعنی یک سفره پهن می کنیم، رنگ و هر وسیله ی دیگر بازی را برای کودک می گذاریم، لباس کار هم تن کودک می کنیم و به او فرصت تجربه می دهیم اما در چهارچوبی که برایش تعیین کردیم یعنی داخل سفره. در این حالت کودک وقتی مشغول بازی می شود، دیگر نگران نیست و نمی ترسد.دراین حالت خلاقیت کودک بالا می رود پس قانونی که برمبنای ذهنیت ما باشد می شود سخت گیری است نه قانون واین والدین #کنترل_محور
برعکس این حالت هم ممکن است یعنی والدینی هستند که هیچ قانونی برای تربیت کودک ندارند و کودک در یک دنیایی از بی قانونی زندگی می کند و هروقت از این والدین می پرسیم، پاسخ می دهند که خودش می خواهد و این عبارت خودش می خواهد یا خودش دوست دارد حریفش نمی شویم، تکیه کلام این والدین است این والدین #آزاد_محور هستند. بی قانونی، آزاد محوری است که همه چیز به سلیقه و خواست کودک است. (ادامه دارد...)
#خلاقیت {قسمت25}
[مباحث کودک متعادل ]
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
استاد محمود سلطانی "رویکرد هوش متعادل" عبور از نگرانی ها ۱٩٧ #زندگی_در_شرایط_بحران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محمود سلطانیAUD-20201010-WA0004.mp3
زمان:
حجم:
5.87M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ۱٩٨
#زندگی_در_شرایط_بحران
محمود سلطانیAUD-20201012-WA0009.mp3
زمان:
حجم:
6.19M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ٢۰۰
#زندگی_در_شرایط_بحران
محمود سلطانیAUD-20201013-WA0039.mp3
زمان:
حجم:
5.8M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ٢۰۱
#زندگی_در_شرایط_بحران
محمود سلطانیAUD-20201014-WA0011.mp3
زمان:
حجم:
5.45M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ٢۰٢
#زندگی_در_شرایط_بحران
🔴 از راه دور فریاد نزنید!
در صورت لزوم برای تذکر دادن به فرزندتان ، رو به روی کودک بنشینید و مستقیم در چشم های او نگاه کنید.
داد نزنید، بلکه با صدایی جدی و محکم بگویید کاری را که انجام داده است، دوست نداشتید.
https://eitaa.com/zandahlm1357