يشنهاد خلافت تا چه حد جدّى بود؟
در پيش برايتان گفتيم كه مأمون نخست به امام رضا (ع) پيشنهاد كرد كه خلافت را بپذيرد، و اين پيشنهاد را بسيار با اصرار هم عرضه مى داشت، چه در مدينه و چه در مرو، و سرانجام حتى امام را به قتل هم تهديد كرد، ولى هرگز موفقيّتى به دست نياورد.
پس از اين نوميدى، مأمون مقام وليعهدى را به او پيشنهاد كرد، ولى ديد كه امام باز از پذيرفتنش امتناع مى ورزد، آن گاه او را تهديد به قتل كرد و چون امام اين تهديد را جدى تلقّى كرد، ديگر خود را مجبور يافت كه وليعهدى را بپذيرد.
اكنون دو سئوال مطرح مى شود:
يكى آن كه آيا مآمون مقام خلافت را به طور جدّى به امام عرضه مى داشت؟ دوّم آن كه، در صورت جدّى نبودن اين پشنهاد، اگر امام جواب مثبت به او مى داد و خلافت را مى پذيرفت، مأمون چه موضعى را مى خواست اتّخاذ كند؟
پاسخ به سئوال نخست: حقيقت آن است كه تمام شواهد و قرائن دلالت بر جدّى نبودن پيشنهاد دارند. زيرا مأمون را در پيش برايتان به خوبى معرفى كرديم. مردى كه چنان براى خلافت حرص مى زد كه به ناچار دست به خون برادرش آلود و حتى وزرا و فرماندهان خود و ديگران را به قتل مى رسانيد و باز براى نيل به مقام
، آن همه شهرها را به ويرانى كشانده بود، ديگر قابل تصور نبود كه همين مأمون به سادگى دست از خلافت بردارد و بيايد به اصرار و خواهش آن را به كسى واگذارد كه نه در خويشاوندى مانند برادر به او نزديك بود، و نه در جلب اطمينان به پاى وزرا و فرماندهانش مى رسيد. آيا مى توان از مأمون پذيرفت كه تمام فعاليّت هايش از جمله قتل برادر، همه به خاطر مصالح امّت صورت مى گرفت و او مى خواست كه راه خلافت را براى امام رضا (ع) باز كند؟!
https://eitaa.com/zandahlm1357
عمریست دلخوشم به همین غم که در جهان
غیر از غمت نداشتهام یار و همدمی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 برخی افراد به قولی دوستدار مهدویت هستند اما اعتقادشون این هست اگر امام ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
کلمه ی "بداء" که در بعضی پاسخ هایتون فرمودید یعنی چه؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💠کلمه ی بداء یعنی امری قرار است اتفاق بیفتد ولی به خواست خدای متعال یا اتفاق نمی افتد یا تغییر پیدا می کند جلو و عقب می شود به این بداء می گویند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
4_5919998327406987453.pdf
202.7K
#متن_منبر_مجازی 7
💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 7
🎬 جلسه 7️⃣
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻📻 #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس #شهدا #صوت 📚 #دختری_از_دورترین_نقطه_مرزی 1⃣ فصل اول (۱) 📝 روایتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
#شهدا #صوت
📚 #دختری_از_دورترین_نقطه_مرزی
2⃣ فصل دوم (۲)
📝 روایتی از خاطرات بانوی امدادگر اقدس محمدزاده از دوران دفاع مقدس
✍ سارا رحیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
🔥 سرنوشت غارتگر لباسِ
امـام حـسین علیـهالسـلام
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خدا سزا را به سزاوار میدهد. (جهان را صاحبی باشد خدا نام. ) کنایه از اینکه خداوند کارهای زشت و ناپ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدا صدای شکستن گردوها راشنیده است.
مردی بارِ گرودیی به خانه آورد و مشغول جدا کردن ریز و درشت آن بود تا برای زمستان ذخیره کنند. در همین هنگام بینوایی در خانه را زد و از آنها چیزی خواست. مرد به یاد گفته ی پدر ش افتادکه گفته بود با دادن صدقه برکت اموال خود را زیاد کنید. از این رو مقداری گردو به گدا داد و گفت برای پدرم فاتحه بخوان. مرد بینوا گردوها را شکست و خورد و فاتحه نخواند. پسر آن مرد به پدرش گفت: گدا گردوها را خورد و فاتحه نخواند. مردگفت: اشکالی ندارد. مهم این است که خدا صدای شکستن گردوها راشنیده است.
کنایه از اینکه کاری که به نیت خیر و برای خدا انجام شود دیگر مهم نیست که مردم از آن اطلاع داشته باشند. [۱]
----------
[۱]: . مثلها و متل ها، ص ۱۴۱.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
یک نکته اشاره می کنم که با شنیدن این حرف ها فوری به فکر تغییر سبک زندگی و عمل کردن نیفتید چون عمل بسیار سخت است و هنجارهایی که ما به آن ها عادت کرده ایم ریشه ی هزاران ساله دارند پس این حرف ها رو فعلاً فقط بشنوید و آرام آرام شروع به تغییر و عمل کنید.
معنی امانت یعنی برقراری تعادل بین مادیت و معنویت. ما روی سکوی مادیت ایستاده ایم برای رفتن به سمت معنویت. ما روی این سکو ایستادیم و یک طنابی از زیر بغل ما را می خواهد بکشد به سمت بالا، خوب حالا اگر پایمان را به سنگ بچسبانیم چه اتفاقی می افتد؟ کشیدن طناب و سائق رشد همیشه ادامه دارد ولی ما پایمان را چسبانده ایم و ول نمی کنیم در نتیجه چه اتفاقی می افتد؟ کش می آییم و دائم ناله می کنیم منتهی نمی دانیم که برای رهایی از کش آمدن و ناله نکردن باید پایمان را آزاد کنیم. این سکو برای پرش است مثل هواپیما که برای پرواز نیاز به باند دارد ولی اگر خیلی سنگین باشد چه می شود؟ نمی تواند بلند شود و تصادف می کند.
هواپیما هم برای پرواز نیاز به موتور و بال و بدنه و بنزین و غیره و در کل نیاز به مادیت دارد ولی این مادیت بر این اساس طراحی شده تا بتواند پرواز کند نه این که در اتوبان حرکت کند. حالا خلبان هواپیما بیاید و به جای دوهزار لیتر بنزین، دویست هزار لیتر ذخیره کند و به جای دو یا چهار موتور هشت تا موتور بگذارد خوب این هواپیما نمی تواند پرواز کند و هواپیمایی هم که نتواند پرواز کند تصادف می کند و آتش می گیرد و از بین می رود؛ منتهی هواپیما یک جا می سوزد و از بین می رود اما ما ذره ذره داریم میسوزیم.
پایمان را چسبانده ایم به سکوی پرواز و از یک طرف هم داریم به طرف بالا کشیده می شویم. این کشش به سمت بالا را نمی توانیم قطع کنیم چون نظام آفرینش و رمز و راز خلقت است، ما به دنیا آمده ایم که رشد کنیم؛ پس بهترین کار این است که پایمان را آزاد کنیم.
یاد دارید که در مورد شناخت صحبت کردیم و گفتیم که بدون شناخت، رشدی در کار نیست. شناخت برای این است که ببینیم و موقعیت خودمان را تشخیص بدهیم. تا وقتی پایمان به این سکو چسبیده، عذاب می کشیم. چون وزنه به پایمان چسبیده و این وزنه مادیات است که به پایمان آویزان است. مادیات و این وزنه باید هماهنگ با پرواز ما باشد؛ اگر کمتر باشد پرواز انجام نمی شود، بیشتر هم باشد باز پرواز انجام نمی شود ما نیاز به تعادل داریم. (ادامه دارد...)
#کودک_و_تفکراقتصادی {قسمت10}
[مباحث کودک متعادل ]
.......:
مورد دیگری که به ولع مالکیت دامن می زند، فاصله ی بین خواست و خواسته است. ما همیشه گفتیم که «داشتن» و «شدن» داشتن جزو غریزه و مادیت و مالکیت است؛ و شدن جزو فطرت و معنویت است. داشتن باید در خدمت شدن باشد و ما شدن را رشد می بینیم. من قبلاً می گفتم که داشتن، لذت دارد؛ و شدن، ارضا و حظ دارد. اما حالا می گویم که اصلاً لذت در داشتن نیست و این فریب دوم ذهن بعد از مالکیت است که ما فکر می کنیم لذت در داشتن است؛ در حالی که لذت در شدن است حتی در مادیت.
ما همیشه فکر می کنیم که لذت در غذا است، غذا لذتی ندارد، بلکه لذت در گرسنگی است؛ یک انسان گرسنه است که از غذا لذت می برد. آیا انسان سیر از غذا لذت می برد؟ خواب راحت و لذت بخش مال آدم خسته است. گرسنگی را میگوییم « خواست » و غذا را می گوییم «خواسته» هرچه این دو از هم دورتر باشند، لذت بیشتر است. یعنی گرسنه هرچه دیرتر به غذا برسد و صبوری داشته باشد یا آدم خسته دیرتر بخوابد؛ هرچه دیرتر به خواسته ها برسیم لذتش بیشتر است.
در دوران مدرن، تکنولوژی سرعت را بالا برد و باعث کم تر شدن این فاصله شد، ما همه چیز را بلافاصله در دسترس داریم، ما برای خوراکی کاری انجام نمی دهیم، ما بخاطر گرسنگی نمی خوریم بلکه برای تفنن می خوریم، در نتیجه سطح لذت پایین آمده و ما از داشته هایمان لذت نمی بریم چون فاصله ی بین خواست و خواسته کم شده و به جای لذت، اضطراب و عجله و بی قراری آمده.
دیدید بچه ها چه قدر عجول و بی قرار شده اند، صبر ندارند؟ این بی قراری و عدم صبوری، لذت داشتن را هم از ما گرفته است. بچه ها از یک سالگی به بعد باید کم کم یاد بگیرند که برای خواسته هایشان باید صبر کنند. خواسته های کودک زیر یکسال باید فوری برآورده شود. اما بعد از یکسال به آرامی دامنه ی صبر را برای رفع خواسته های کودک، زیاد می کنیم. کودک متعادل باید صبور باشد و نباید همه چیز در اختیارش باشد. (ادامه دارد...)
#کودک_و_تفکراقتصادی {قسمت11}
[مباحث کودک متعادل ]
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
استاد محمود سلطانی "رویکرد هوش متعادل" عبور از نگرانی ها ٢۴٢ #زندگی_در_شرایط_بحران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5933528281843250992.mp3
5.8M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ٢۴٣
#زندگی_در_شرایط_بحران
AUD-20201206-WA0032.mp3
5.76M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ٢۴۴
#زندگی_در_شرایط_بحران
4_5942859119768646662.mp3
6.12M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ٢۴۶
#زندگی_در_شرایط_بحران
AUD-20201209-WA0012.mp3
5.71M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ٢۴٧
#زندگی_در_شرایط_بحران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺انیمیشن #ناسور #قسمت_اول
انیمیشنی زیبا در مورد واقعه کربلا🌹
«ناسور» راوی جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد شده است🖤
#محرم #یاحسین #التماس_دعا
علت : خشکی پوست ، حساس بودن پوست ، قارچ پوستی و پوست چرب
رعایت پنج اصل تغذیه
مصرف صابون زیتون رودبار (موی خشک)
مصرف صابون شغاری (موی چرب)
رعایت اصول حمام سنتی
درمان پوسته و شوره سر ( صفرای سوخته ) :
الف )سرکه انگبین (۲ واحد عرق نعنا + ۲ واحد عسل + ۱ واحد سرکه انگور طبیعی ) یک سوم
لیوان از این شربت ریخته و باقی را آب ریخته و شبها قبل از خواب میل شود .
ب ) شستن سر با سرکه بعد از شامپو و یک ربع بماند .
ج ) حجامت عام ۱ الی ۲ مرتبه ماهی یکبار
قبل از حمام موها را شانه کنید
از رنگهای شیمیایی جدا پرهیز شود
برای خشک کردن مو از لوازم الکترونیکی
استفاده نشود
از شامپوی گیاهی کندش استفاده کنید