هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
- سوال والدین - حسادت فرزند اول نسبت به فرزند دوم - مشارکت - تحریک عقلانی #ارتباط_با_کودک #مهربانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محمود سلطانی4_5859712770575961168.mp3
زمان:
حجم:
5.79M
رویکرد هوش متعادل
محمود سلطانی
- تحریک عقلانی
- تحریک بینایی
- تحریک شنوایی
#ارتباط_با_کودک
#مهربانی_محور
محمود سلطانی4_5863898010047482316.mp3
زمان:
حجم:
6.02M
رویکرد هوش متعادل
محمود سلطانی
- تحریک عقلانی
- تحریک لامسه
#ارتباط_با_کودک
#مهربانی_محور
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
این مطلب خیلی ساده است و از سادگی زیاد آن ممکن است که هیچ وقت موفق به عمل به آن نشویم چون این مطالب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنجارها خیلی قوی هستند و تبلیغات نیز هنجارها را تبلیغ می کنند. شما اگر طبق هنجارهای اجتماعی رفتار نکنید، توسط جامعه تنبیه می شوید؛ پس باید قوی باشیم که این تنبیه ها اذیتمان نکند.
این تنبیه ها مثل: بچه تون کلاس های مختلف نمیره؟! ااِااهِ، تا حالا چندبار از این اِه گفتن ها شنیده اید؟ و چقدر می توانید تحمل کنید؟ هرکس می رسه و می پرسه و آخر سر هم تجویز می کنن که می دونی چه ظلمی داری درحق بچه ات می کنی؟ می دونی چه قدر عقب می افته؟ بچه باید 8 تا کلاس بره!!!!!!!!! این ها همه هنجار جامعه است و فشار می آورند. اگر ما به آن چیزی که می دانیم ایمان نداشته باشیم و به آن عامل نشویم، تسلیم هنجار جامعه خواهیم شد.
امروزه تبلیغات یکی از بازوهای بزرگ ایجاد هنجارهای اجتماعی است. مثل کانال Me Shop یک روز میاد میگه این جارو محشره و کمر درد نمی گیرید و .... بعد دو ماه بعد یک جاروی سه گوش میاره و نشون میده و جاروی قبلی را رد میکنه و میگه که با این جارو پادرد نمی گیرید و با جارو قبلی چلاق می شوید و .... من هم باور می کنم و میرم جاروی جدید را می خرم و بعد می بینم که چه قشنگ اسیر حماقت هایم می شوم و می بینم که چه قدر ظریف این حماقت ها را به من تحمیل می کنند.
حماقت به عنوان توهین نمی گویم بلکه منظورم به عنوان شناخت پایین است، یعنی یک کانال تلویزیونی می تونه هنجار جامعه را به من القاء کند. هنجارها را مواظب باشید. پس من هرجا صحبت از هنجار کردم، در مقابل کارکرد است.
[ادامه دارد]
#شخصیت {قسمت31}
[مباحث کودک متعادل ]
https://eitaa.com/zandahlm1357
اولین جایی که دیدن ضعیف می شود و دیده شدن قوی می شود، فضای خانه است. کاربرد خانه چیست؟ چه آپارتمان 40 متری و چه 400 متری، محلی که به آن خانه می گوییم و سرپناه ما است. کارکرد خانه چیست؟ روز را به شب رساندن، خوردن و خوابیدن این ها هیچ کدام کارکرد خانه نیست.
کارکرد خانه، دریافت نیازهایمان برای رشد است که مهمترین آن نیازهای زیستی است. فضای خانه فضایی است که در درجه ی اول به نیازهای زیستی ما پاسخ می دهد یعنی از پایه که بخش مادیت است شروع می شود و پایه ی دیده شدن و دیدن در این جا گذاشته می شود.
ما همه ی خانه را دیوارکشی کرده ایم، اتاق کودک، اتاق پدر و مادر، غذاخوری و.... پس هر کس تو سلول خودش. وقتی فضاهای خانه را اختصاصی می کنیم، جدایی پیش می آید و بعد به دنبال آن مقایسه پیش می آید. چرا فضاهای خانه ی ما تفکیک شده است و چرا کودک از فضای خانه ی ما بیرون می رود؟ چرا زندگی ما باید تفکیک شود؟ چون این تفکیک کردن یک هنجار اجتماعی است(جامعه اینگونه می پسندد وبه ما القاء میکند)
کودک مرحله به مرحله خودش را می بیند و بعد توانائی هایش را می بیند و در آخر محیط را می بیند. اما ما اولین قدم، آخرین مرحله را طی کرده ایم و با جدا کردن کودک در اولین قدم، ارتباط کودک را با محیط تخریب کرده ایم. هنوز کودک به دنیا نیامده اتاق او را جدا می کنیم.
دوستی از خارج از کشور با من تماس گرفت و تصمیم دارند که سر یک تاریخ مشخص با همسرش بچه دار شوند ولی سر خرید وسایل بچه با هم اختلاف پیدا کرده بودند؛ یعنی از همین الآن که می خواهی بیای جدا هستی، تو هستی و اتاق خودت. اکثراً هم یک دونه کودک داریم و باید نشان بدیم که ما چه پدر و مادری هستیم و ببینید که برای بچه مان چه کارهایی می کنیم!!
میخواهیم نشان دهیم ما اصلاً مثل دهاتی ها با هم زندگی نمی کنیم بلکه مثل انسان های متمدن سلول های انفرادی داریم، بند عمومی مال وقتیه که مهمان بیاد. به انفرادی های ما نگاه کنید بهترین وسایل روز را خریدیم و داخل سلول ها گذاشتیم. نیاز های زیستی را به بهترین نحو می گیریم اما دیگه نمی توانیم سراغ دیدن برویم، حالا دنبال این هستیم که ببینیم اتاق من چی کم داره، نمی توانیم رابطه مان را با همدیگر ببینیم.
رفتار ما به عنوان پدر و مادر اینه که چی بخریم، چی برات بخریم، چه جوری نگه داشتی؟ .... در صورتی که نیازهای عاطفی و نیازهای شناختی و معنوی را نمی گیریم؛ فقط و فقط نیازهای زیستی و آن هم در حد افراط. همه ی این مسائل به دلیل هنجارها است و نیازهای ما به جای این کارکردی پاسخ داده شوند، هنجاری پاسخ داده می شوند.
"هنجار = آنچه جامعه میپسندد نه آنچه که نیازاست"(ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت32}
[مباحث کودک متعادل ]
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#بچه_های_بهشت #فیلم_پیامبران 🔹زندگی حضرت #صالح علیه السلام 🔶قسمت چهارم 🔸🔹🔶🔷🔸🔹🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پروفسور #علی_کرمی، متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوقتخصص مهندسی ژنتیک:
💉 هیچ مستند علمی برای عوارض شدید #واکسن_کرونا که در فضای مجازی مطرح شده است، همانند: عقیمی، نازایی، سرطان و اختلالات ژنتیکی منتشر نشده است.
💉 واکسن تزریق شده در کشور ما، ویروس کشتهشده یا پروتئین نوترکیب یا گروه دیگر مانند اسپوتنیک و آسترازنکاست و مانند واکسن #فایزر و مدرنا در آمریکا که احتمال خطر زیاد در مورد آنها داده میشود، نیست.
💉 پلتفرم #واکسن_برکت، جزء تمام واکسنهای تزریق شده در دوران بچگی ماست که بعد از ۵۰ الی ۶۰ سال به خوبی آزمایش خود را پس دادهاست.
💉 با زدن واکسن برکت، #سینوفارم یا سینوواک هیچ عارضه بلندمدتی نخواهیم داشت.
پاسخ به شبهات و شایعات
🖼 حمله فتوشاپی به واکسن برکت!
برخی رسانههای منتسب به اصلاحات(تلخند سیاسی و سحام نیوز) امروز دست به دامن فتوشاپ شدن تا صف واکسن برکت رو به دروغ، خلوت جلوه بدن!
این کانالها با انتشار تصویری از یک مرکز واکسیناسیون، مدعی عدم استقبال مردم از واکسن برکت شدند اما یکی از فعالان رسانهای که در محل واکسیناسیون مورد اشاره حضور داشت، تصویر اصلی را منتشر کرده که نشان میدهد این کانالها عکس را دستکاری کردهاند.
#برکت
#واکسن
#رسانه
پاسخ به شبهات و شایعات