#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
پسر گمشده
عامربن عبدالله از جمله اصحاب حديث و حاكم مرو بود فرمود:
وقتي من در مشهد مقدس رضوي در حرم مطهر مشرف بودم شخص تركي را ديدم وارد حرم شد و تا نزديك سر مبارك امام رضا (ع) آمد و ايستاد و شروع
به گريه و تضرع و زاري كرد و با زبان تركي با خداي خود مناجات مينمود و من هم كه نزديك او بودم ميشنيدم.
گفت اي پروردگار من اگر پسرم زنده است او را بمن برسان و چشم مرا به ديدار او روشن فرما و اگر مرده خبر او را باز بمن برسان و در هر حال مرا بحال او آگاه گردان چرا كه بيش از اين طاقت انتظار ندارم.
من چون بزبان تركي وارد بودم دعاي او را شنيدم و فهميدم چه درد دل نمود دلم بحال او سوخت بزبان تركي به او گفتم اي مرد ترا چه ميشود و قضيه تو چيست؟!
گفت مرا پسري بود كه مايه حيات من بود و او در جنگ اسحق آباد مفقود شده و هيچ خبري از او ندارم و او را مادري است كه شب و روز پيوسته در فراقش گريه و بي قراري ميكند و من چون شنيدهام كه دعاي من در اين مشهد شريف مستجاب ميشود لاجرم خود را باين عتبه مقدسه رسانيدهام تا اظهار حاجت كنم و به مقصود خود برسم.
من چون بر اين قضيه مطلع شدم دلم به حالش سوخت و دستش را گرفته و با يكديگر از حرم بيرون آمديم و من باين خيال بودم كه او را به منزلم برده پذيرائي و دلجوئي و مهماني كنم تا از مسجد بيرون شديم ناگهان جواني بلند قامت و تازه خط ديدم كه جامه اي كهنه اي دربر داشت تا آن جوان نظرش به آن مرد افتاد دستهاي خود را بر گردن او انداخت و هر دو شروع به گريه كردند معلوم شد كه
اين جوان همان كسي است كه مرد ترك خبر او را از خدا به توسط حضرت رضا (ع) ميطلبيد و باين زودي دعاي پيرمرد مستجاب شد.
از آن جوان پرسيدم كه تا حالا كجا بودي و چطور به اينجا آمدي؟! گفت من پس از جنگ در طبرستان واقع شدم در آنجا شخصي از اهل ديلم مرا تربيت كرد تا بزرگ شدم و در جستجوي پدر و مادر خود بود چون خبري از آنها نداشتم.
در اين اثناء گروهي را ديدم كه رو به مشهد مقدس آورده منهم همراه آنها شدم تا باين مكان شريف رسيدم.
آنگاه آن مرد ترك كه پدر آن جوان بود گفت حال كه چنين پيش آمدي شد من ديگر بر خود قرار دادم كه تا زنده هستم دست از اين مشهد شريف بر ندارم. [۵۰].
درماندهام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (ع)
افتادهام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (ع)
پاسخ ده از لطف و كرم از در مرانم با كرم
آوارهام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (ع)
اي ملجا درماندگان اي چاره بيچارگان
بيچارهام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (ع)
زار و حقير و بندهام شاها ز بس شرمنده ام
سر بر زمين افكندهام مولا علي موسي الرضا (ع)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 حتما ببینید ☝️☝️
👈 مداحی زیبای #ایام_فاطمیه
🎤 حاج میثم #مطیعی
🌴 همه عالم یه طرف
🌴حضرت زهرا (س) یه طرف
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد این ندای آسمانی ک شب 23 رمضان میاد و همه میشنوند آیا فقط اونایی ک ایما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
گفته شده که امام زمان در مکه ظهور میکنه و در مدینه شروع به یارگیری میکنه میخواستم بدونم که ما این سر دنیا و ایشون اون سر دنیا شاید کسی هم تو این ورا بتونه یاور مولا بشه آنوقت چطوری میتونه امام رو ملاقات کن؟ اصلا بین این همه جمعیت که زنده باشن قسمت میشه با امام ملاقات داشته باشن؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💢این نوع سوالات، سوالاتی است که واقعا نمی شود آنچنان بشود قطعی پاسخ داد. حالا چطور حضرت را ملاقات کنیم.. به هر حال مرکز خلافت حضرت مسجد کوفه هست. شاید سازو کارهایی پیش بیاید، شاید حضرت به کشورهای مختلف سفر بکند.. همه شاید.. شایدهاست! و نمیشود نظر قطعی در این زمینه داد.
💢ولی خُب، یقینا سازو کارهایی رخ خواهد داد که مردم با حضرت ملاقات کنند. حالا شاید فرصت نشود دیدارها رو در رو و چهره به چهره باشد، ولی در دیدارهای عمومی شاید فرصت بدهد. باز هم میگویم تمام این ها شایدها و احتمالات است. در این زمینه ها نمی شود قطعی نظر کامل داد. چون روایاتی در این زمینه ها نیست که بگوییم چه طور می شود با حضرت ملاقات کرد و این جور حرف ها..
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅ سلسله جلسات #رسوایی_مدعیان 2
⬅️ بررسی تحریفات و تقطیعات جریانات انحرافی #مهدویت در عقائد دینی
🎬 جلسه 2️⃣ ( بررسی دقیق و کارشناسی دو روایتی که مدعیان دروغین در بحث خواب انبیا و ائمه را دیدن ،از آن سوء استفاده می کنند ، حتما مشاهده شود )
🎤 با توضیحات #استاد_شهبازیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت کشور
👌 با توجه به وجود جریانات انحرافی در برخی جلسات مذهبی،دیدن این فیلمها برای آشنایی با شگردهای مدعیان ضرروی می باشد
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فیلم| عزاداری رزمندگان اسلام در محضر امام خمینی (ره)
🏴 به مناسبت ایام فاطمیه 💦
🌿 دوران #دفاع_مقدس
CQACAgQAAx0CSmRjDAACP7NhuufbpsBKi5vRYVS8MBL0UuDN_wACEwkAAu4CsVKNLKzMvHLvoSME.mp3
2.9M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اعشی ابوالفرج اصفهانی در جلد پنجم اغانی که در قدس آن را مطالعه کردم، مینویسد: نام اعشی، ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نامه به نجف
دو بیتی به یکی از از دوستانم در نجف نوشتم. که: ای باد هرگاه به نجف رسیدی از جانب من خاک نجف را ببوس و بایست و حکایت مرا برای غریبان آن دیار بگو و باز گرد.
یا ریح اذا اتیت ارض النجف
فالثم نائبا ترابها ثم قف
واذکر خبری لدی غریب نزلوا
وادیه و قص قصتی وانصرف
عقیق و جادو
صفی حلی گوید: گویند: عقیق جادوگری را باطل میکند وقتی بر انگشت تو باشد. مع الاسف با وجود عقیقی که بر دهان تو قرار گرفته با دو چشم تو جادوگری میکنند.
قبل ان العقیق قد یبطل السحر
بتختیمه لسرٍّ حقیقی
واری مقلتیک تنفث سحراً
و علی فیک خاتم من عقیق
کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ #فاطمیه
🎬 عظمت #حضرت_زهرا سلام الله علیها در #قیامت
🔊 #استاد_عالی
💥ببینید و انتشار دهید
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 13 🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تاریخ انقلاب
تاریخ انقلاب 14.MP3
6.36M
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 14
🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت روشنگری سیاسی
🎬 جلسه 4️⃣1️⃣
✳️ #فصل_دوم ، #دولت_هاشمی ( جلسه 5)
🎤 #استاد_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب
⬅️⬅️ جهت #روشنگری_انقلابی و درست علیه جریان غیرانقلابی برای #انتخابات1400 و روی کار آمدن #دولت_انقلابی ، حتما این فایلها را نشر دهید ، حتی با لینک خودتان ➡️➡️
@tenghelab
🔵 7روز عزای عمومی اعلام شد
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 در زمان #شاه و در بین تعطیلات عید نوروز سال 54 به خاطر مرگ ملک فیصل پادشاه #عربستان 7روز عزای عمومی در ایران اعلام شد.
#ما_آریایی_هستیم_عرب_نمی_پرستیم
🔵 رژیم غذایی مردم ایران در زمان #پهلوی
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 در زمان #رضاخان وضعیت رفاهی مردم به حدی خوب بوده که جناب آقای، جان فوران استاد دانشگاه کالیفورنیا در کتابش نوشته:سطح زندگی دهقانان ایرانی در اواخرسلطنت رضاخان رضایت بخش نبود،رژیم غذایی یک خانواده معمولی به این شرح بود:
صبحانه:نان وچای
ناهار:نان وماست
شام:نان وماست وچای
📚 منبع:کتاب مقاومت شکننده، جان فوران،ترجمه احمد تدین،صفحه349
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
◀️ ادامه غزوه تبوک 📖آیات دیگری از این سوره درباره "مسجد ضرار" است. زمانی که مسجد قبا به دست اصحاب پ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐گسترش اسلام در جزیره العرب در سال نهم و دهم
🔸پس از فتح مکه، اسلام به سرعت در قبایل عربی و اعرابی گسترش یافت. اکنون قریش کلید دار حرم، 🔐مسلمان شده و مکه تحت سلطه اسلام در آمده بود. بنابراین، دیگر مشکل چندانی بر سر راه اسلام قبایل عرب وجود نداشت. رسول خدا (ص) به بسیاری از سران قبایل مهم نامه نوشت🗞 و از آنان خواست تا اسلام را بپذیرند. بسیاری دیگر نیز تسلیم شرایط جدید شده و عجالتا اسلام را پذیرفتند. از برخی از آنها نقل شده که وقتی دیدیم همه "وفود عرب" مسلمان می شوند، ما نیز برای اینکه به عنوان "شرالعرب" شناخته نشویم مسلمان شدیم.
👈روشن بود که این اظهار اسلام به هیچ روی، و به تمام معنا، صادقانه نبود بلکه بیشتر قبایل 👨👩👧👦 با ملاحظه اوضاع جدید، چاره ای جز پذیرش اسلام نداشتند.
👈از سوی دیگر، رسول خدا (ص) نیز "اسلام" آنان را متفاوت از "ایمان" دانست. آنها فقط "تسلیم" شده بودند اما هنوز اسلام را از عمق "عقل" نشناخته، و طبعا از عمق "قلب"❤️ نپذیرفته بودند. ارتداد بسیاری از قبایل پس از رحلت رسول خدا (ص)، شاهد عدم ایمان اعراب نومسلمان بود. سال نهم، سال"اسلام قبایل" یا سال "وفود"؛ یعنی حضور نمایندگان قبایل در حضور پیامبر (ص)✨ برای اظهار اسلام بوده است.
⚠️یکی از مهمترین وفدها، وفد ثقیف است. ثقیف ساکنان شهر طائف بودند که در برابر حمله رسول خدا (ص)✨ به شهرشان مقاومت کردند. اکنون پس از گذشت چندماه، چاره ای جز پذیرش اسلام نداشتند. آنان احساس می کردند تا وقتی اسلام را نپذیرند یک قدم از حصن خود نمی توانند 🏇 خارج شوند، بنابراین باید هر چه زودتر در این باره فکری بکنند.
🌀هیئتی از ثقیف راهی مدینه شد که مسئولیت آن به عهده عبدیالیل بن عمرو بود. حضرت از آمدن آنها اظهار مسرت کرده از ایشان به گرمی استقبال کرد. پس از آن، وفد ثقیف چند شرط برای پذیرش اسلام مطرح کرد👇
💢یکی حلال شمردن زنا بود که رسول خدا (ص) سخت با آن مخالفت کرده آیه 32 اسراء را تلاوت📖 فرمودند.
💢پس از آن درخواست حلال شمردن "ربا" را کردند که حضرت با خواندن آیه 278 بقره فرمودند که خداوند آن را تحریم کرده و راهی برای حلال شمردن آن وجود ندارد.
💢درباره "شراب" همین درخواست مطرح شد که 📖آیه 90 سوره مائده تلاوت شد.
💢پس از آن اجازه خواستند تا بت آنان که نامش "الربه" بود برجای بماند. حضرت فرمود: باید منهدم شود.
👌بدین ترتیب طائف یکی دیگر از شهرهای حجاز، اسلام را پذیرفت.
🔶رسول خدا (ص) به روسای قبایل که متنفذان قوم و قبیله خویش بوده و در خصلتهای انسانی برگزیدگان قبیله بودند، احترام می گذاشتند. این هیئتها معمولا شامل همین روسای قبیله می شد. آنان چند روزی را که در مدینه می ماندند میهمان رسول خدا (ص) بودند، هنگام رفتن نیز، رسول خدا (ص) 🎁 هدایایی که گاه عبارت از طلا و فضه بود به آنان تقدیم می کرد. این احترام سبب می شد تا به رسول خدا (ص) علاقمند شوند💞. کافی بود رئیس یک قبیله اسلام را بپذیرد، به دنبال آن، گاه تمام افراد قبیله اسلام را می پذیرفتند.
🔰برخی از قبایل چندان مورد لطف رسول خدا (ص) قرار می گرفتند که مرتعی به آنان واگذار می گردید.🏜
آنها جدای از گرفتن زمین و هدایا، "امانی" از رسول خدا (ص) می گرفتند. این "امان" بدان معنا بود که قبیله مذکور مسلمان شده و از حقوق مسلمانی برخوردار است.
یکبار نیز وفد بنی تغلب مشتمل بر شماری مسلمان و مسیحی آمد که قرار شد مسیحیان بر نصرانیت خود بمانند، اما از مسیحی کردن فرزندانشان🧑🏻 اجتناب کنند.
در مدتی که روسای وفود در مدینه میماندند به دستور رسول خدا (ص) برخی از اصحاب به آنان قرآن و احکام شریعت تعلیم می کردند.
👈زمانی وفد جعفی به مدینه آمد؛ این طایفه خوردن "قلب" را جایز نمی دانستند حضرت فرمودند: اسلام شما جز به خوردن قلب کامل نمی شود، آنگاه قلب بریان شده ای را برای آنان آوردند.
🌀یکی از اقدامات رسول خدا (ص) نصب رئیس برای قبیله بود که البته از میان همان متنفذان انتخاب می شد. بدین ترتیب رسول خدا (ص)✨ حاکمیت سیاسی مدینه را بر قبایل تحکیم میکردند.
مساله امنیت🗡 قبایل برای آنها بسیار مهم بود، آنان طالب "امان الله و امان رسوله" و "ذمه الله و ذمه رسوله" بودند. در نامه هایی که برای قبایل نوشته شده معمولا به این مساله توجه شده است.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1، ص654-658"،
رسول جعفریان
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۶۱
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: 🔯🕎🔯🕎 #یهودیت #صهیونیزم #تاریخی 📝 ادامه مباحث محوری کانال 🔯 در گذار تاریخی مون به نف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ادامه پست قبل 👆👆👆
#یهودیت
#صهیونیزم
#تاریخی
🔯 فرمان پذیری یهود از 1 منبع ، اتحاد یهود رو باعث شده . اونها هر کاری انجام میدن با برنامه و به دستور واحد صورت میگیره و در سطح جهانی و کلان . هیچ کدام از مهاجرت ها رو هم بدون برنامه و اتفاقی انجام نداده اند . توسعه شبکه مالی یهود هم در راستای سلطه اقتصادی و به تبع اون سلطه سیاسی انجام شده . گفتیم که یهود جایی هست که پول هست .
کمی در این مورد صحبت کنیم . هر شهری که یهود در اون شروع به فعالیت مالی میکرد ، به سرعت به کانون رباخواری تبدیل میشد . در برابر این ، تنها کلیسا قرار داشت که گاه مخالفت میکرد با این رباخواری های گسترده . از 1230 م کلیسا شروع به اعلام مخالفت با ربا کرد . گاهی شاهان یا حکام محلی اروپا تحت نفوذ پاپ و نمایندگانش در برابر رباخواران ایستادگی میکردند تا حدی . در سیسیل که گفتیم جزو مراکز تجاری یهود بود ، رباخواری اوج گرفته بود و شاه سیسیل به ناچار سقف بهره 10 درصد تعیین کرد .
در 1239 م ، لویی نهم در فرانسه ربا رو ممنوع اعلام کرد. حکام ایتالیا سقف سود رو 20 درصد اعلام کردند ولی در عمل ، یهودیان به قوانین پایبند نبودند و بین 33 تا 43 درصد سود میگرفتند .
این فشارها و ظلم ها به مردم و همین طور آسیب های ناشی از ربا در جوامع ، گاهی باعث میشد که پادشاهان اروپا ، یهودیان رو از کشور تحت سلطه خودشون اخراج کنند . مثلا ادوارد اول ، شاه انگلیس در اواخر قرن 13 م فرمان اخراج یهودیان رو صادر کرد.
البته اخراج یهودیان تنها به دلیل رباخواری های گسترده و بیرحمانه اونها نبود و دلایل بسیاری در ایجاد نفرت از یهود در کشورها وجود داشت که ما در بحث آنتی سمیتیزم بطور مبسوط تری بهش پرداختیم.
در 1306 م ، فیلیپ چهارم فرمان اخراج یهودیان رو از فرانسه صادر کرد . لویی دهم اونها رو برگردوند ولی فیلیپ دراز در 1322 م دوباره فرمان اخراج یهودیان رو صادر کرد .
در واقع طی قرون متمادی ، یهودیان بارها و بارها از کشورهای مختلف اخراج شده ان ولی یهود بطور مستمر و جدی ، رفته رفته چنگال خودش رو در تن اقتصاد کشورها و قدرت های حاکم فرو کرده و به جایی رسیدند که نگاه چپ به یهود نمیتونستن بندازن . البته یهود با به قدرت رساندن حاکمان یهودگرا به خواسته هاش رسیده .
کم کم خاندان های زرسالار یهود در اروپا استیلا پیدا کردند . در آلمان خاندان بهرندز ، لهمن ، گلد اشمیت ، اوپنهایمر ، ورتیمر ، داگوئیلار ، آرنشتاین ، اسکلس و دیگران سرآمد کانون مالی مبتنی بر ربا بودند . در قرن 18 خاندان های جاکوبسن ، بلیشرودر ، باروخ ، اوپنهایم ، روتاینگر ، سلیگمان ، هابر ، کائولا ، ایشتال ، مندلسون . خاستگاه اولیه روچیلدها در فرانکفورت آلمان بوده و بعدها فرزندانشون به کشورهای دیگر رفتند و شاخه های دیگر رو با بانک های جدید ایجاد کردند . شاخه انگلیسی روچیلد و شاخه فرانسوی روتچیلد از مهمترین اونها بودند که هنوز هم صاحب قدرت و ثروت هستند . میدونیم که یهودیان آلمان از مهمترین یهودیان جهان بوده ان . اونها منشأ یهودیان اشکنازی اروپا بودند و زبان ییدیش رو درست کردند. ییدیش زبانی ترکیبی عبری و آلمانی هستش که یهودیان اشکنازی به اون تکلم میکنند .
سابقه بانکداری رو در جنگ های صلیبی میشناسند که به صورت صرافی ها بودند . صرافان یهودی اروپا کم کم به بانک تبدیل شدند. بانکداری نوین رو در قرن 19 م روچیلدها در فرانکفورت آغاز کردند . کم کم بانک ها مثل قارچ از نقاط دیگه جهان تأسیس شدند و به سرعت گسترش پیدا کردند
╚═ 🌺⚘════ 💝🌿 ═╝
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔸میدانستید بر کتیبههای آبی گنبد امام رضا (ع) آیه قرآن یا روایات نوشته نشده؟
🔹بر روی کتیبههای آبی گنبد حرم، شرح سفر شاه عباس اول به مشهد با پای پیاده و طلا آذین نمودن گنبد است!
🔹ترجمه متن این است! به نام خداوند بخشنده مهربان! از بزرگترین توفیقات خداوند این بود که سلطان اعظم و مولایِ پادشاهان عرب و عجم و دارنده نسب پاک نبوی و افتخار درخشان علوی، خاک پای خادمان این روضه نورانی ملکوتی و رواج دهنده آثار پدران معصومش یعنی سلطان فرزند سلطان شاه عباس موسوی صفوی بهادرخان افتخار یافت که با پای پیاده از پایتخت اصفهان به زیارت این حرم شریف بیاید و از خالص ترین اموالش این گنبد را به طلا آذین کند که در سال ۱۰۱۰ هجری قمری آغاز شد و در ۱۰۱۶ به پایان رسید.
https://eitaa.com/zandahlm1357