.......:
سوء استفاده از لقب مهدى
منصور نيز قصد كوبيدن علويان را از طريق استدلال داشت. ولى براى اين كار شيوه ديگرى را به كار گرفته بود. چون مى ديد كه مردم بسيارى (به جز امام صادق) مهدى بودن « محمد بن عبدالله علوى » را پذيرفته اند، تصميم گرفت كه اين پديده را نيز پايمال كند. لذا فرزند خود را مهدى لقب داد تا چون به خلافت برسد تكرار اين لقب ذهن مردم را كم كم از محمد بن عبدالله علوى دور گرداند.
روزى منصور يكى از غلامان خود را پاى منبر محمد بن عبدالله فرستاد تا ببيند او چه مى گويد. پس از بازگشت تعريف كرد كه محمد مى گفت: « شما ترديدى نداريد كه من مهدى هستم. » منصور از شنيدن اين كلام گفت: « دروغ مى گويد دشمن خدا، چه مهدى او نيست بلكه فرزند من است.
» (۶۶)
سپس براى متقاعد كردن مردم، منصور به سراغ كسانى رفت كه برايش حديث بسازند و بر پيغمبر اين گفته دروغ را نسبت دهند كه « مهدى امّت » همان فرزند اوست. (۶۷) در مورد اينگونه احاديث احمد امين مصرى و ديگران به دروغ و جعلى بودنشان اعتراف كرده اند. (۶۸)
مسلم بن قتيبه مى گويد: « منصور روزى مرا احضار كرد، چون بر او وارد شدم گفت: محمد بن عبذالله به نام مهدى قيام كرده، ولى به خدا سوگند كه او مهدى نيست. مطلبى كه مى خواهم به تو بگويم و تا كنون به كسى اظهار نكردهام اين است كه فرزند من نيز كه درباره اش روايت هم آمده، مهدى نمى باشد. من به اين انتساب تنها تيمّن جسته و آن را به فال نيك گرفته ام. » (۶۹)
مهدى خليفه خودش هم اقرار مى كرد كه اين فقط پدرش بود كه با آوردن رواياتى او را مهدى معرفى كرده بود. (۷۰)
اما اينها هيچ كدام كافى نبود در هيچ يك از اين شگردها عباسيان كارايى نديدند و جريان امور پيوسته برخلاف مصالح ايشان را در برابر علويان نگشايند، چه با اين كار به آنان فرصت مى دادند كه تمام خصوصيات و مزاياى خود را براى مردم به اثبات برسانند. و در برابر، عبّاسيان را نيز شديداً به رسوايى كشانده، پرده از چهره واقعيشان نزد مردم برمى داشتند.
از اين رو، بايد شگردهاى ديگرى به منظور از بين
بردن علويان در پيش گرفت. لذا آنان را شديداً زير نظر مى گرفتند و لحظه اى از حالات و حركاتشان غفلت نمى ورزيدند. البته اين شيوه را سفاح شروع كرد و سپس خلفاى بعد از او همه پيروى كردند. امّا ديدند كه حتّى تهديد و ارعاب كه عليه علويان به منظور لوث كردن شخصيّت و معنويتشان اعمال مى شد، كارگر نمى آمد.
به مصادره اموال علويان، خراب كردن خانهها و محدود كردن كار و كسبشان روى آوردند و به قدرى وضع زندگى ماديشان را به وخا مت كشاندند كه زنان علوى براى گزاردن نماز، لباسهاى يكديگر را از هم قرض مى گرفتند. (۷۱) ولى اينها نيز هرگز پاسخگوى هدف عباسيان نبود…
علويان را از مردم جدا مى كردند، نمى گذاشتند كسى با آنان تماس بگيرد تا بتوانند زمينه باور كردن شايعات و دروغ پردازيهاى خود را فراهم آورند. چه شيوه پسنديده علويان، بويژه اهل بيت، خود هر گونه شايعه اى را تكذيب مى كرد، و رفتار نمونه شان هر افترايى را دفع مى نمود.
آزار و طرد و به زندان افكندن دهها و صدها نفر آن هم در سلول هاى وحشتناكى كه هر كس وارد آنها مى شد اميدى به رهاييش نبود؛ چه ورود به چنين سلول هايى يعني ورود به گور… مسموم كردن شخصيتهايى كه جرأت تجاوز آشكار بر او را نمى كردند اينها هيچ كدام برايشان كافى نبود. آنها در واقع به خون علويان تشنه و در شكنجه شان بسيار تنوع طلب بودند. هر روز شيوه جديدى را مى گزيدند. عدهّ اى را
به ديوارها ميخكوب مى كردند، عده ّاى را مى كشتند، عده اّى را هم در استوانهها قرار مى دادند. اما قتل هاى دسته جمعى علويان روشن تر از آن است كه نيازى به بيان داشته باشد. داستان منصور با اولاد حسن را تقريباً در تمام كتاب هاى تاريخى نوشته اند و همينطور ماجراى شصت علوى، كه به فرمان منصور همه بجز يك تن از آنان كه پسر بچه اى خردسال بود، از دم تيغ گذشتند. (۷۲)
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
در کنار حصار توس صدای ناله ای شنیدیم. نزدیک تر رفتیم. جنازه ای روی زمین بود و عده ای در اطراف جنازه شیون میکردند. امام رضا علیه السلام پیاده شدند، کمک کردند تا جنازه را برداشتند، به دنبال جنازه راه افتادند در حالی که خیلی ناراحت بودند و فرمودند: «ای موسی بن سیّار! هر کس در تشییع جنازه ی یکی از دوستان ما شرکت کند، از گناهان پاک میشود گویی که تازه از مادر متولد شده است! »
جنازه را در خاک نهادند، دست مبارکشان را روی سینه ی مرده نهادند، اسم مرده را گفتند و فرمودند: «تو را به بهشت بشارت میدهم! »
گفتم: «آیا او را میشناختید؟ »
امام رضا علیه السلام فرمودند: «مگر نمی دانی که اعمال شیعیان ما هر صبح و شب به دست ما میرسد و ما در برابر تقصیرهای آنان از خدا طلب آمرزش و از برای خوبی هایشان از خدا طلب اجر و پاداش میکنیم؟!
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در تدریسهای معلمان کتابی را پیشنهاد میکنید برای اینکه دانش آموزان امام زمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
می خواستم بدونم در مورد سرنوشت یمانی روایتی وجود داره؟ اینکه میگن یمانی از فرماندهان سپاه امام هست و جزء ۳۱۳ نفر درسته یا نه؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
📚من جایی ندیدم که نوشته باشه یمانی جزء ۳۱۳ تا هست، اما اشکال نداره هم بگیم فرمانده لشکره، هم جزء ۳۱۳ تا، مگر این قضیه اشکالی داره؟
هر دو باشد، به هر حال ۳۱۳ نفر هم جزء فرماندهان امام زمان✨ هستن... اونا هم جزء فرماندهان اصلی هستند پس اشکالی نداره، همزمان هم فرمانده باشه هم جزء ۳۱۳ نفر. هیچ اشکال خاصی نداره.
👈🏻سرنوشتش نه. روایت راجع به سرنوشت یمانی نداریم که مثلا بگوید یمانی آخر سر امام زمان (عج) را میبینه یا مثلا شهید میشه قبل از ظهور، راجع به این ها روایت نداریم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظاتی دیدنی از وابستگی حاج قاسم سلیمانی به نوههای خود
🔹 حاج قاسم میگفت میترسم وابستگی به نوههایم نگذارد برود شهید شوم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆 ✨ جلسه ۳۲ ✨موضوع:حقیقت گسترده #تقوا . رابطه تقوا، #ورع و تلاش. قرب فرائض و ق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 206 کتاب جهاد.mp3
8M
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆
✨ جلسه ۳۳
✨موضوع: معنی و عوامل #عفت .
رابطه عفت با عقل، غیرت و حیا.
🔊 #کلیپ_صوتی :
📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ #حر_عاملی (ره)
✨ #درس_اخلاق
✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏
═══✼🍃🌹🍃✼══
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آشنا آشنا: خاقانی خاقانی را مپرس کز غم ایام چگونه میگذارد جو جوستد آنچه دادش ایام خرمن خرمن همی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گله از دوستان
گفته اند: ای کسانی که رفتید و حالم را بد کردید. از دست ستم شما چه کنم، ببخشید بیمار خود را که عمر سپری شد و حالم دگرگون است.
یا من هجروا و غیّروا احوالی
مالی جلد علی جفاکم مالی
جودوا بوصالکم علی مدنفکم
فالعمر قد انقضی و حالی حالی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
• ارتباط با کودک ۳۴۶• محمود سلطانی 《مهربانی محور》 - مادر فداکار - توجه به نیازهای کودک - توجه به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5782755168609113770.mp3
5.69M
《مهربانی محور》
- پوشاک مناسب کودک
- اسباب بازی کودک
- درک محدودیت
#ارتباط_با_کودک
#مهربانی_محور
4_5774137857895566104.mp3
5.62M
《مهربانی محور》
- افراط در آزادی
- درک محدودیت
- آزادی در فطرت و محدودیت در غریزه
#ارتباط_با_کودک
#مهربانی_محور
4_5778251568981741411.mp3
5.67M
《مهربانی محور》
- هماهنگی غریزه و فطرت
- مطلوبیت؛ لذت و حظ
- بدغذایی و تغذیه
#ارتباط_با_کودک
#مهربانی_محور
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تا حالا فکر کرده اید که چگونه می توانیم بهره وری را بالا ببریم؟ برای مبحث بعد یک تمرین می د
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠مفاهیم ارزشی، قبلاً هم راجع به این موضوع صحبت کرده ایم، اصل – اصول – ارزش ها –مهارت ها.
چه مفاهیم ارزشی در اقتصاد داریم؟ مهم ترین ارزش که حتی در دسته بندی ارزش های سازمان ملل هم هست، سادگی است. از دل سادگی یک سری ارزش های دیگر بیرون می آید مثل: قناعت که یعنی صرفه جویی، بهره وری؛ برکت، ما با این کلمه خیلی غریبه شده ایم در حالی که خیلی از آن استفاده می کنیم فقط خود کلمه ی برکت منظورم نیست،
🔷 وقتی نوزادی در خانواده ای به دنیا می آید شما چه می گویید؟ مبارک باشد و یا سال نو را تبریک می گوییم. تبریک از ریشه ی برکت است یعنی وقتی به کسی تبریک می گویید یعنی برای او طلب برکت می کنید از این کلمات استفاده می کنیم ولی از مفهومشان غافل مانده ایم. حتی به اشتباه تبریک و مبارک باد را به شادباش معنی می کنیم در حالی که تبریک، تبرک است و از برکت می آید و ما فراوانی برای کسی که به او تبریک می گوییم آرزو می کنیم.
🔷🔹تفکر وفور و اتصال به مبدأ برکت است. استفاده از کلمه ی برکت در قدیم خیلی رایج بود و کاسب های قدیم همیشه هنگام گرفتن پول، جمله ی «خدا برکت دهد را استفاده می کردند» چون معتقد بودند که من برکت این پول را می خواهم. برکت، سود معنوی است و دقیقاً چیزی است که امروزه ما با آن غریبه شده ایم و باید پیدایش کنیم. رزق و روزی، از قوانین آفرینش هستند. (ادامه دارد...)
#کودک_و_تفکراقتصادی {قسمت50}
[مباحث کودک متعادل ]
https://eitaa.com/zandahlm1357
شکل مخروط را به یاد آورید (در نشستهای ابتدایی بحث شد) که قسمت پایین آن کوچکتر از بالا بود این قسمت پایین یا مادی از یک حدی دیگر کوچکتر نمی شود و این حد رزق ما است امکان ندارد که هیچ کس در جهان هستی بدون این حداقل باشد، برای همه هست. این یک باور معنوی و یک ارزش معنوی است. رزق یک بحث بسیار مهمی است که کاملاً با بحث امنیت در ارتباط است؛ هیچ کس به صفر نمی رسد و همه در هستی به حد تعادل میرسند.
احساس بی نیازی ، مناعت طبع، بی نیازی ذهنی. سپاسگزاری و شُکر، بخشش و انفاق. سخاوت و مروت ، مروت یعنی جوانمردی و سخاوت یعنی بخشندگی. این ها ارزش های اقتصادی اند که در سنت ما هستند و ارزش های معنوی ما هستند که باید در مفاهیم اقتصادی مدنظر داشته باشیم.
حال مفاهیمی که به مهارت های اقتصادی مربوط می شود و علم است و باید فرا بگیریم که در بالا همه را توضیح دادم اما لیست وار این جا تکرار می کنم:
🔹تفکر تولید و خلاقیت،
🔹 بهره وری،
🔹سرمایه،
🔹برنامه ریزی و پس انداز.
ارزش ها جزو فرهنگ هستند که ما در فرهنگ خودمان همه ی آن ها را داریم. در ارزش هایی که نام بردم چیزی بود که ما در فرهنگمان نداشته باشیم و مجبور باشیم از خارج بیاوریم؟ ارزش ها در فرهنگ ما هستند فقط باید آن ها را جلا دهیم و بیرون بیاوریمشان. اما علم را باید یاد بگیریم یعنی بهره وری و پس انداز و غیره که مهارت و علم هستند را باید یاد بگیریم حتی اگر از خارج وارد کنیم، خیلی از بزرگان زحمت کشیده اند و این علم ها را در اختیار گذاشته اند و ما فقط باید این علم ها را فرا بگیریم. و با ترکیب ارزش ها و مهارت ها برای بچه هایمان یک تفکر اقتصادی متعادل پایه گذاری کنیم.
#کودک_و_تفکراقتصادی {قسمت51}
[مباحث کودک متعادل ]
https://eitaa.com/zandahlm1357