eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: خداوند از همان وقتى كه خدا بود، اراده مى كرد (پس اراده ازلى و بى آغاز است. ) اى سليمان! اراده خداوند عين وى است يا غير از او؟ غير اوست. پس به اين موضوع عقيده دارى كه: همراه خداوند از همان ابتدا، چيزى (اراده اى) بود كه در عين حال ازلى و بى آغاز بود! (و اين خود تناقض گويى است. ) من چنين چيزى نمى گويم. آيا اراده، بعدها پديد آمد؟ خير؟ مروزى در بن بست گرفتار شد. از طرفى مى گفت: « اراده همانند خداوند بى آغاز نيست! » واز طرف ديگر مى گفت: « از همان ابتدا با خداوند بود و بعدها پديد نيامد. » مأمون برگشت وبا تلخى به سليمان گفت. « انصاف داشته باش. نمى بينى صاحب نظران در اطرافت نشسته اند؟ » خليفه رو به امام كرد و محترمانه گفت: « اى ابالحسن! با او مناظره كن؛ او متكلم خراسان است. » اين بار امام رو به حريف خود كرد و پرسيد: « آيا اراده بعدها پديد آمد؟ » خير! اى سليمان اراده بعدها به وجود آمد؛ چون هيچ چيز (مانند پروردگار) بى آغاز نيست. اما اگر بعدها به وجود نيامد پس ازلى است. اراده از خداوند است؛ همان گونه كه شنيدن، ديدن و دانش جزو خداوند است. اراده خود خداست؟ نه. پس اراده كننده مانند شنونده و بيننده نيست. (۱۱۰) همان طور كه مى گويد: « خودش را شنوا، بينا و يا دانا كرد »، مى شود گفت كه خودش را اراده كرد. » امام با پرسشى راه را بر او بست. خودش را اراده كرد يعنى چه؟ خواست چيزى شود؟ اراده كرد زنده، شنوا، شنونده، بيننده و توانا شود؟! سليمان دستپاچه شد؛ اما خويش را نباخت. بله. پس با خواست و اراده خودش اين كارها را كرد؟ مروزى در چاله تناقض افتاد. بله. امام ضربه اى ديگر فرود آورد: پس اين كه مى گويى: « تصميم گرفت زنده ، شنونده و بينا شود، معنايى ندارد » ؛ چون اين كارها با خواست خودش نبود. مجلسيان به خاطر ضد و نقيض گويى او از خنده روده بر شدند. امام لبخندى زد و رو به حاضران گفت: « بر او سخت نگيريد! » رو به حريف سرگردانش كرد و گفت: « اى سليمان! مى توانم از تو سؤالى بپرسم؟ » بپرس جانم به فدايت. به من بگو آيا شما و پيروانت با زبانى با مردم حرف مى زنيد كه آن زبان را مى فهميد يا نمى فهميد؟ به زبانى حرف مى زنيم كه مى فهميم چه مى گوييم. آن چه مردم مى دانند اين است كه: « اراده كننده غير از اراده شده است و اراده كننده پيش از خواسته شده بايد وجود خارجى داشته باشد. فاعل بايد قبل از مفعول باشد. » اما اين مطلب اين حرف شما را باطل مى كند كه مى گوييد: « اراده كننده و اراده شده يكى هستند. » سليمان با پاسخى كه داد، در گودال انكار مسائل مسلم عقلى افتاد. او گفت: « فدايت شوم مردم از اين موضوع سر در نمى آورند! » امام گام پيش نهاد تا از فطرت وانديشه آدمى ستايش كند. او گفت: « پس شما ادعاى بى شناخت مى كنى. گفتى كه اراده، مانند شنيدن و ديدن است. اگر چنين است، اين حرف شما قابل فهميدن نيست. » امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزی مأمون به امام رضا علیه السلام گفت: «ان شاء الله به بغداد می‌رویم و چنین و چنان می‌کنیم! » امام رو به مأمون کردند و فرمودند: «تو به بغداد خواهی رفت! » وقتی مجلس خلوت شد از امام علیه السلام پرسیدم: «قصه ی بغداد چه بود؛ مگر شما به بغداد نمی روید؟! » حضرت فرمودند: «مرا به بغداد چه کار؟! نه من بغداد را می‌بینم و نه بغداد مرا خواهد دید! » [۱] و امام در مسیر بغداد؛ در توس شهید شدند ---------- [۱]: . عیون اخبار الرّضا علیه السلام، ج ۲، ص ۴۷۱ یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بررسی جریانات انحرافی معاصر در مهدویت (عوامل ایجاد عاشورا چه بوده است؟) 🔶🔹🔶
7.mp3
1.8M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روزهفتم 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در