eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: در شب سوم عمليات، حمله در دو محور جاده ي بصره و جاده ي‌ام القصر ادامه يافت. در جاده ي بصره، ستوني از قواي دشمن، با تقويت خود در تقاطع جاده ي شني و آسفالت (سه راهي زاويه ي جنوب غرب كارخانه ي نمك در كيلومتر ۷ جاده ي فاو - بصره) مستقر شدند. بسيجيان حركت خود را به سوي دشمن آغاز كردند. هر لحظه بر تعداد و امكانات عراقي‌ها افزوده مي‌شد. جنگ سختي ميان طرفين درگرفت. نبرد آن قدر نزديك بود كه يكي از فرمان دهان گردان به فرمانده ي لشكرش با بي سيم چنين گزارش داد: ما مشغول جنگيدن سنگر به سنگر هستيم. با توجه به افزايش آتش و گسترش نيروهاي پياده ي دشمن، فرمانده عمليات در اين محور تصميم گرفت پيش روي نيروها [ صفحه ۳۹] را به تاخير انداخته و آن‌ها را به عقب بازگرداند. هم زمان در محور جاده ي‌ام القصر اتفاقاتي افتاد. رزمندگان لشكر ۲۷ محمد رسول الله (ص) متشكل از دو گردان مالك و انصار از محل پايگاه موشكي دوم براي تصرف پايگاه سوم موشكي دشمن در سمت چپ جاده ي‌ام القصر و سپس انهدام و تصرف مقر فرمان دهي لشكر ۲۶ دشمن در غرب كارخانه ي نمك، آماده ي حركت شدند. در شب سوم عمليات در اين محور، نتايج زير به دست آمد: - تصرف كامل قرارگاه لشكر دشمن. - به هلاكت رساندن يا اسارت درآوردن تعدادي از عراقي ها. - به غنيمت گرفتن چندين توپ ۱۳۰ ميلي متري و تعداد زيادي توپ‌هاي ۵۷، ۳۷، ۳۵، ۲۳ ميلي متري. - به تصرف درآوردن چندين كيلومتر ديگر از اراضي دشمن و ايجاد خط دفاعي مطمئن تر در گلوگاه‌هاي ورودي فاو [۱۰]. -روز سوم عمليات با پاتك عراقي‌ها شروع شد. عراقي‌ها از ساعت ۳ بامداد در شمالي ترين جبهه ي داخل نخلستان و [ صفحه ۴۰] حاشيه ي اروند رود، مقدمات پاتك سنگيني را روي مواضع خودي آماده كردند. در حالي كه آتش سنگين توپخانه، شليك گلوله‌هاي مستقيم تانك آن‌ها را حمايت مي‌كرد، جنگ سختي درگرفت و به صورت تن به تن درآمد. كاندوهاي عراقي به خاك ريز رزمندگان حمله كردند. با آتش سنگين بسيجيان، آن‌ها دسته دسته روي زمين افتادند. از طرف ديگر، در محور جاده ي البحار هم خبرهايي بود. لشكر گارد عراق از ساعت ۷ و ۳۰ دقيقه ي صبح پاتك خود را آغاز كرد. ستوني از تانك، نفربر و خودروهاي نظامي در حال حركت بودند. تانك ها، پيشاپيش ستون، خاك ريز رزمندگان را هدف قرار دادند. دشمن با اين حربه خود را به نزديكي «كنج» رساند. نيروها به سختي موفق شدند تعدادي از تانك‌هاي تي - ۷۲ را كه ضد آرپي جي هستند، شكار كنند. عراقي‌ها در پناه تانك‌هاي سعي در نزديك شدن به خاك ريز خودي را داشتند. در همين حال، هلي كوپترهاي هوانيروز سر رسيدند و به شكار تانك پرداختند. عراقي‌ها با ديدن هلي كوپترها پس از ۴ ساعت درگيري از منطقه ي نبرد عقب نشيني كردند. به اين ترتيب، لشكرهاي سپاه پاسداران با حملات شبانه در سه محور عراقي‌ها را عقب راندند و در نقاط جديد مستقر شدند. در اين روز قرارگاه خاتم الانبياء اطلاعيه اي صادر كرد. در بخشي از اين اطلاعيه آمده بود: روز گذشته رزمندگان پرتوان اسلام در ادامه ي عمليات [ صفحه ۴۱] والفجر ۸ موفق شدند ضمن پيش روي در امتداد جاده ي استراتژيك فاو -‌ام القصر و آزاد سازي بخش ديگري از اراضي دشمن، مقر لشكر ۲۶ عراق را به تصرف درآورده، قسمت ديگري از درياچه ي مصنوعي نمك را آزاد كردند. رسانه‌هاي گروهي جهان، تمام حواس شان به حمله ي زميني ايران عليه عراق جلب شده بود. هر كدام از اين رسانه‌ها به نوعي خبرهاي جنگ را پوشش مي‌دادند. كانال ۲ تلويزيون فرانسه در آخرين بولتن خبري خود در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقيقه ي پنج شنبه ۲۴ بهمن اعلام كرد: استفاده ي عراق از سلاح شيميايي بر عليه ايرانيان، دال بر موفقيت حمله ي ايراني‌ها است. جنگ و گريز در روزها و شب‌هاي بعد ادامه پيدا كرد. مهم ترين آن شكست پاتك سنگين عراقي‌ها در روز هفتم عمليات بود. خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي گروهي دنيا لب به تحسين ايرانيان گشودند و حمله ي سپاه ايران از نظر نظامي و در نوع خود بي نظير عنوان كردند. صدام حسين، پس از يك هفته به آزاد شدن شهر وفا توسط بسيجيان اعتراف كرد. دفاع مقدس خاطرات اروند..... https://eitaa.com/zandahlm1357
hafez 50.mp3
6.66M
صوفی بیا که آینه صافیست جام را
دنیا از اشعار منسوب به امام زین العابدین علیه السلام: به دنیا عتاب کرده، گفتم: تا کی باید متحمل اندوهناکی شوم و گشایشی برای من نباشد؟ آیا بر هر بزرگواری از فرزندان امام علی علیه السلام، معیشت حلال حرام است؟ دنیا در پاسخ من گفت: ای پسر حسین علیه السلام، بر اثر دشمنی که با پدرت علی علیه السلام دارم که مرا طلاق داده شما را هدف تیر ستمگری خود قرار داده ام. عتبت علی الدنیا فقلت الی متی اکابد همّاً بؤسه لیس ینجلی اکلّ شریف من علیّ تجارة حرام علیه العیش غیر محلل قالت نعم یابن الحسین رمیتکم بسهمی عنادا منذ طلقنی علیّ شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: مراسم عروسى يكى از آرزوهاى بسيارى از پدران و مادران آن است كه زنده بمانند و مراسم زفاف فرزندان خود را ببينند، و در حقيقت ديدنى است، به شرط آنكه با ندانم كاريها و اعمال بى رويّه خود آن شب شادمانى را به عزا مبدّل نكنند. اين مراسم در اسلام نيز وجود دارد و به عنوان «وليمه» زفاف در اخبار و احاديث آمده است. [۱] هر كس مى تواند با اندكى انديشه و تأمّل، فلسفه آن را نيز درك كند، زيرا: ---------- [۱]: وسائل الشّيعه، جلد ۱۴، باب ۴۰- از ابواب مقدّمات النّكاح. اوّلًا، اين مراسم كه با حضور سرشناسان فاميل و دوستان و آشنايان انجام مى گيرد، به زندگى مشترك جديد زوجين كاملًا رسميّت مى بخشد، و آنها را به قبول مسؤوليّت در برابر آن جدّاً وادار مى سازد، چه آنكه اگر در خفا و بدون هيچگونه مراسمى انجام مى شد براى هر دو طرف ممكن بود به آسانى تعهّدات خود را زيرپا بگذارند، و با برخورد با اوّلين مشكلات در زندگى جديد، راه جدائى را پيش گيرند! ولى كارى كه با آن همه سروصدا و در حضور آن جمع سرشناس و آشنا انجام مى گيرد چيز ساده اى نيست كه به آسانى بتوانند از آن چشم بپوشند، يا به صورت يك مطلب خصوصى و كوچك با آن برخورد كنند؛ بنابراين، مراسم فوق در درجه اول به عقد زناشوئى استحكام مى بخشد، و به آن رسميّت و عينيّت مى دهد. ثانياً، وقتى پايه شروع زندگى جديد بر شادمانى و سرور گذارده شود خاطره خوبى كه از آن در ذهن طرفين باقى مى ماند سبب مى شود كه آن را به عنوان يك حادثه مسرّت بخش و سرورآفرين در تمام طول عمر، بدانند، و طبعاً بسيارى از مشكلات را به خاطر آن تحمّل كنند، و با خوشبينى به مسائل مربوط به آينده بنگرند. ثالثاً، اين مراسم، آشنايان و بستگان را نيز دعوت مى كند كه با شركت در آن، خود را در حلّ مشكلات خانواده جديد، در حال و آينده شريك و سهيم بدانند، و با توجّه به اين كه تشكيل زندگى مشترك به هر حال مشكلاتى دارد سهيم شدن آنان در حلّ آنها بسيار مفيد و با ارزش خواهد بود و فوائد مهمّ ديگر. ولى مشكل از زمانى شروع مى شود كه اين مراسم مفيد و با ارزش و شادى آفرين، با تجمّل پرستى، و انواع هوى و هوسها، و ولخرجيها و بى بند و باريها و اسراف و تبذيرها، وانواع گناهان آلوده شود، و در اينجا نتيجه كاملًا معكوس خواهد شد. شبى غم انگيز، با هزينه هائى كمرشكن، و خاطره اى تلخ و دردناك خواهد بود. شبى با انواع آلودگيها و مفاسدى كه خداوند بزرگ را به خشم مى آورد. و بالاخره شبى كه آثار سوءِ آن نه تنها در روح دو زوج جوان، بلكه در اطرافيان و بستگان آنها تا ساليان دراز باقى مى ماند. آنچه در اين زمينه مى گوئيم مطالبى است كه از دور شنيده ايم، و مسلّماً آنها كه از نزديك ديده اند به عمق اين فجايع آشناترند كه «شنيدن كى بود مانند ديدن! » شب زفاف در خانواده هاى تجمّل پرست نه تنها مصيبتى است براى پدر و مادر و عروس و داماد، بلكه شب بسيار پر زحمتى است براى تمام دعوت شدگان، چه اينكه شب مسابقه تجمّل و خودآرائى، و شب به رخ كشيدن لباسهاى گرانقيمت و جواهرات رنگارنگ به يكديگر است. بسيارى از زنان آنها از هفته‌ها و ماهها قبل خود را براى نمايش ثروت در آن شب آماده مى كنند، و لباسهاى تازه و جواهرات نوين سفارش مى دهند. بسيارى از بزرگترها چنان خودآرائى مى كنند كه گوئى فراموش كرده اند عروس، دختر آنها است نه خود آنها! و از آنجا كه در ميدان مسابقه، هر كس تلاش مى كند از رقبا عقب نيفتد بايد هر كدام هزينه زياد و رنج طاقتفرسائى را متحمّل شوند، و چه بسا همين مسائل باعث اختلافاتى ميان آنها و شوهرانشان مى شود كه چرا در اين زمينه ولخرجى لازم را نكرده اند، تا از رقيبان عقب نمانند؛ و آبرويشان در ميان جمع رفته است! حال فكر كنيد اگر در اين جلسات زنان و مردان به هم آميخته شوند چه مفاسد وحشتناكى به بار مى آيد! مسلّماً محيطى به وجود مى آيد «آماده» و «مملو» براى انواع گناهان، و پر واضح است كه اين گناهان اثر شوم خود را خواهد بخشيد و ازدواجى اين چنين، قرين سعادت و خوشبختى نخواهد بود. چيزى كه در اين گونه مجالس معنى و مفهوم ندارد، ياد خدا و پاكى و تقوا و خوشبختى دو زوج جديد است. تاريخ نيز اسراف كاريهاى جنون آميزى را از سوى ثروتمندان مرفّه و بى درد، و طاغوتهاى هر زمان، به خاطر دارد، و از آن جمله ريخت و پاشهاى بيحساب «عبّاسيان» از «بيت المال مسلمين» در عروسيهاى پر خرجشان است. در يكى از اين گونه مراسم، خلفاى عباسى به جاى «نقل» يا «سكّه هاى كوچك» كه بعضى از مردم بر سر عروس مى پاشند (و به تعبير عربها «نثار» مى كنند) ورقه هاى كوچكى را كه هر كدام سند مالكيّت يك ملك و آبادى ششدانگ! بود، بر سر عروسشان پاشيدند و هر كس يكى از آنها را ربود مالك يك آبادى شد (و طبعاً كسانى كه در آن مجالس راه داشتند همان درباريان پر پول و ثروتمندان حاشيه نشين بودند). #✍آیت الله مکارم شیرازی https://eitaa.com/zandahlm1357