#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دود آه سینهٔ نالان من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مولوی این جهان همچون درخت است ای گرام ما بر او چون میوههای نیم خام سخت گیرد میوهها مر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خمول
ابوالحسین نوری از سیاحت صحرا بازگشت، متوجه شد موی صورت و ابروان و پلک او ریخته و حالاتش تغییر یافته است. به او گفته شد: آیا با تغییر صفات، اسرار هم تغییر مییابد؟ گفت: اگر اسرار با تغییر صفات، تغییر یابد، عالم نابود میشود. و سپس سرود:
بطوری که مشاهده میکنی سفر در بیابان و دامنه ی کوهها مرا به این حال درآورده است.
مرا به شرق و غرب عالم کشانید و از وطن آواره کرد. وقتی غایب میشدم آشکار میشد و وقتی آشکار میشد، غایب میگشتم. میگفت آنچه میبینی نادیده بگیر و تنها من را مشاهده کن. سپس فریادی کشید و دوباره سر به بیابان گذاشت.
کماتری صیرنی
قطع القفار الدمن
شرّقنی غرّبنی
ازعجنی عن وطنی
اذا تغیبت بداً
و ان بدا غیبنی
یقول لا تشهد ما
تشهد او تشهدنی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ اهمیت خواندن قران ☝️
🎤استاد #رفیعی
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.001.mp3
3.01M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.002.mp3
1.52M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.003.mp3
3.62M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مقدمه دوم ✅مثلا کسی که نماز اول وقت میخواند #بیشتر و #پیشتر (یعنی قبل از آن عمل) خود مصلی(کسی که نم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شبهه
♨️👈ما گفتیم هر کسی هر عملی انجام بدهد #بیشتر و #پیشتر به خودش باز میگردد و این لام لانفسکم (إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ)یعنی این نفع و ضرر اول به خودش اختصاص پیدا میکند بعد به دیگران ولی ما افرادی میبینیم که اثر احسان یا گناه بیشتر و پیشتر به خودش برنگشته است❓❓
جواب👇👇
👌✅ اولاجوابش روشن است، و آن اين است كه صاحب اين اشكال غفلت ورزيده از اينكه قرآن كريم چه نظرى نسبت به آثار اعمال دارد و اينكه اثر هر عملى به عاملش بر میگردد مربوط به آثار اخروى اعمال است كه به هيچ وجه به غير صاحب عمل ربطى ندارد، و در اين باره فرموده است:" مَنْ كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ وَ مَنْ عَمِلَ صالِحاً فَلِأَنْفُسِهِمْ يَمْهَدُونَ
✅👈ثانیا 👈اما آثار دنيوى اعمال چنان نيست كه به کننده کار نرسد مگر در صورتى كه خدا بخواهد به عنوان امتحان یا چیز دیگر اثر عمل شخصى را به شخص ديگر نيز میرساند بنا بر اين اينطور نيست كه هر فاعلى بتواند به طور دائم اثر فعل خود را به ديگرى برساند، مگر همان احيانا كه گفتيم مشيت خدا بر آن تعلق گرفته باشد، و اما خود فاعل اثر فعلش دائما و بدون هيچ تخلفى به خودش برمیگردد.
بنا بر اين نيكوكار سهمى از عمل نيك و بدكار سهمى از عمل بد خود دارد، هم چنان كه فرمود:" فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ" «2».
پس اثر فعل از فاعلش جدا نمیشود، و بطور دائم به غير او نمیرسد، و اين همان معنايى است كه از حضرت على (علیه السلام) روايت شده كه فرمود: تو هيچ احسانى به غير نمیكنى و هيچ بدى نيز به غير نمیكنى آن گاه اين آيه را تلاوت فرمود.
" فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِيراً".
ترجمه تفسير الميزان، ج13، ص: 54
#قرآن_شناسی