eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پيام به كنگره ي جهاني هزاره ي شيخ مفيد بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم و الحمدللَّه رب العالمين و افضل صلواته و ازكي تحياته علي سيدنا النبي الاعظم محمّد المصطفي و اله الغُرّالميامين سيّما بقيةاللَّه في الارضين روحي له الفداء هزار سال پيش از اين، در يكي از روزهاي پر حادثه ي بغداد، ميدان «اشنان»، بر مردمي كه به خاطر واقعه يي غم انگيز در آن انبوه شده بودند تنگ آمد. و هزاران چشم بر مردم كه مرگش حادثه يي بزرگ بود، گريست. و دهها هزار نفر بر جنازه ي انسان والايي نماز گزاردند كه پنجاه سال، چون مشعلي تابناك، بخش گسترده يي از جهان اسلام را با دانش و معرفت خود، روشن ساخت، و در كرانه ي دجله ي بغداد، دجله ي ديگري از علم و معرفت به راه انداخته بود. تندباد حوادث تلخ و خونين در پايتخت عباسي و طوفان تعصبها و بد دلي‌ها نتوانسته بود چراغ علم و عملي را خاموش سازد كه به شجره ي زيتونه ي علوم قرآن و معارف اهل بيت (عليهم السّلام)، متصل گشته و با مصباح خِرَد بشري تلألؤ يافته بود. و خار و خاشاك كج فهمي‌ها و بدسگالي‌ها نتوانسته بود در برابر آن شطّ خروشاني سدّ گردد كه فقه و كلام و عقل و نقل را در بستر پر فيضش به سرزمينهاي حاصلخيز رسانيده بود. آن روز كه پيكر مفيد را انبوه خلايق تشييع كردند و به امامت سيد شريف، علي مرتضي بر او نماز گزاردند، دلهايي پر از كينه و تهي از كياست و حكمت، اين را پايان كار آن بزرگمرد شمرده و ساده انديشان مرگ او را جشن گرفتند. اما چشم و دل هر فرزانه يي مي‌توانست به وضوح در يابد كه مرگ آن سالار فرزانگان نمي تواند پايان كار كسي باشد و فيضان پنجاه ساله ي او، چشمه ساري از دانش و فرهنگ و اخلاق و حكمت، در فضاي انديشه ي بشري جاري ساخته و اراده ي الهي و سنت تاريخ، زايندگي و فزايندگي آن را در عبور جاودانه اش از لابلاي نسلها و دوره‌ها و قرنها، تا رسيدن به درياي منتهاي رشد نهايي بشر، تضمين كرده است. آن روز بدن نحيف مفيد در خانه اش در درب الرياح بغداد به زمين سپرده شد تا روزي به جوار بارگاه حضرت ابي جعفر جواد (عليه السّلام) منتقل شود و در آن دارالسّلام رحمت الهي بيارامد، اما شخصيت سترگ او كه پنهان كردني و از يادرفتني نبود، پيوسته در برابر چشم زمان باقي ماند و هر گز از ياد نرفت، و در روند شكوفايي فقه و كلام و مذهب اهل بيت (عليهم السّلام) نقش برجسته ي خود را ايفاء كرد. امروز پس از گذشت هزار سال از آن روز، تشكيل هزاره شيخ مفيد به همّت شما عزيزان، تجديد خاطره ي آن حادثه ي بزرگ و تجليل از آن قله ي علم و تقوا است كه گذشت ده قرن و رشد ده قرني علم و فرهنگ نتوانسته است از سرافرازي او بكاهد و او را از نظرها بيندازد. نسل علمي امروز با بزرگداشت مفيد و نشر آثار مكتوب او، در حقيقت وظيفه ي سپاس خود را نسبت به مردي انجام مي‌دهد كه خود و افكارش همواره در ضمن جريان غني و پربار فقه و كلام مدرسه ي اهل بيت (عليهم السّلام)، حضور داشته و به مثابه ي سنگ زاويه و قاعده ي اصلي، در بناي رفيع فقاهت و تكلم شيعي، چنانكه در اين هزار سال شناخته شده است، منشاء اثر بوده است. حضور مفيد در محشر آراء و افكار زنده ي علمي و كلامي، به نشر كتب يا ذكر آراء او نيست - اگر چه نشر كتب و ذكر آراء او مقتضاي شكر منت او بر همه ي متكلمان و فقهاي پس از اوست - بلكه اين حضور درخشان، به تداوم روند و خط سيري است در فقه و كلام كه او گشاينده و مؤسس آن بوده است. تشكيل اين هزاره ي تجليل و سپاس، اولاً نسل امروز را با چهره ي اين بزرگمرد آشناتر مي‌كند و زمينه ي قدرشناسي و آنگاه بهره گيري از آثار او را براي نسلهاي امروز و فردا فراهم مي‌سازد. ثانياً به تحليلگران و پژوهندگان تاريخ فقه و علوم عقلي، اين فرصت را ارزاني مي‌دارد كه معرفتي تازه درباره ي مسير رشد و تكامل اين دانشها و چگونگي شكل گيري و بالندگي و عناصر سازنده ي آن در برهه ي حساسي از تاريخ كسب كنند. اين نكته آنگاه اهميت بيشتري مي‌يابد كه قرن چهارم و پنجم هجري همچون مقطع برجسته و درخشاني در اعتلاء فرهنگ و علمي و ادبي جهان اسلام، مورد عنايت و بررسي قرار گيرد. ثالثاً آشنايي با معارف كلامي و اساسي شيعه را براي پژوهشگران مسلمان از هر فرقه و مذهب و نيز براي افكار عمومي مسلمين در سطحي وسيع مسير مي‌سازد. اهميت اين نكته نيز آنگاه آشكار مي‌گردد كه توجه كنيم امروزه قلمهاي زهرآگين و مزدور دشمن يا مأمور كين و حقد، چندان دروغ و افتراء در باب معتقدات شيعه - كه يكي از بزرگترين مذاهب اسلامي و امروزه پيشقراول بيداري مسلمين است - نوشته و پخش كرده اند كه با همه ي آنچه در طول تاريخ انجام گرفته (۱) قابل مقايسه است. و متأسفانه امروز انگيزه ي سياسي و استعماري در اين حركت گمراه كننده، از هر زمان ديگر آشكارتر است، حتي از آن زمان كه خلفاي بني اميه و بني عباس دروغ پراكني در باب شيعه را همچون جزيي از مبارزه ي همه جانبه ي خود با پيروان اهل بيت (عليهم السّلام) لازم و مقدمه ي حتمي
سركوبگري آنان مي‌شمردند. با اين نگرش، هر پژوهشي در معرفي عقايد و معارف شيعه، كمكي به استقرار وحدت و برادري ميان مسلمين نيز هست، چرا كه دشمنان اسلام، براي تفرقه افكني ميان مسلمانان، همواره به بد نماياندن معارف اعتقادي و فقهي مذاهب آنان براي يكديگر، دست زده اند. اكنون با تشكر از فضلاي برجسته يي كه اين گردهمايي بلند پايه را فراهم آورده اند و نيز از همه ي شما فرزانگان و صاحبنظران كه با حضور علمي خود به آن غنا خواهيد بخشيد، اين جانب بر آنم كه با طرح نكته ي مهمي درباره شخصيت علمي شيخ عظيم الشأن مفيد، خود را در كار بزرگ دسته جمعي شما شريك سازم و در نمايش چهره ي نوراني اين مرد قرون و اعصار سهيم گردم. اين نكته درباره ي «جايگاه مفيد در خط سير تفكر علمي تشيع در دو زمينه ي كلام و فقه» است و من به كمك قرائن قابل اعتمادي از گفته‌ها و نظرات علمي و آثار مكتوب خود آن بزرگوار يا از گفته‌هاي كساني كه درباره ي آن بزرگمرد سخن گفته اند - از شاگردان يا مترجمان او - بدان قانع شده ام. آن نكته در عبارتي كوتاه اين است كه:........‌ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
مجلس شوراى اسلامى مجلس شوراي اسلامي اميد نظام و مظهر اقتدار و اختيار ملت است. مجلس بايد هميشه، رأي و اراده ي ملت مسلمان و انقلابي را به كرسي بنشاند. مجلس، جاي افرادي از بطن توده‌هاي انقلابي مردم است. نمايندگان مجلس، به اتكاي آراي مردم و طبق وظيفه، حرفهاي خودشان رإ مي‌زنند و تصميم مي‌گيرند و قانون معين مي‌كنند. مجلس يكي از نهادهاي اساسي كشور است؛ نبايد آن را تضعيف كرد. مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند مظهر بسيار خوبي براي وحدت باشد. قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی جالبه👆👆👆 🎥 ببینید| ⭕️ گفتگوی منتشر نشده‌ی رهبر انقلاب با هاشمی رفسنجانی درباره‌ی اعتماد به غرب 🌍
وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيدٌ «7ابراهیم » و (نيز به يادآور) هنگامى كه پروردگارتان اعلام فرمود: همانا اگر شكر كنيد، قطعاً (نعمت‌هاى) شما را مى‌افزايم، و اگر كفران كنيد البتّه عذاب من سخت است. 👌در حديث مى‌خوانيم كه خداوند به موسى وحى كرد: حقّ شكر مرا بجا آور. موسى گفت: اين كار امكان ندارد، زيرا هر كلمه‌ى شكر نيز شكر ديگرى لازم دارد. وحى آمد: همين اقرار تو و اين كه مى‌دانى هر چه هست از من است، بهترين شكر من است. 👌به گفته‌ى روايات، كسى كه از مردم تشكر نكند از خدا نيز تشكر نكرده است. «من لم يشكر المنعم من المخلوقين لم يشكر الله». اگر نعمت خدا را در مسير غير حقّ مصرف كنيم، كفران نعمت و زمينه كفر است. «لَئِنْ كَفَرْتُمْ»، «بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْراً» كسانى‌كه نعمت خدا را به كفر تبديل كردند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 🎼پست ویژه🎼 🎼 📖تلاوت شاهکار سوره:فتح 👤استاد:سید سعید 🇮🇷اجرا:ایران-درحضوراستادغلوش،واستادشعیشع 🎬تصویری
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: متن حديث سورة الأحقاف (۴۶) الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن إبراهيم بن إسحاق الطالقانى رضى الله عنه قال: حدّثنا أحمد بن محمّد بن سعيد الهمدانىّ قال: حدّثنا علىّ بن الحسن بن فضّال عن أبيه، عن أبى الحسن الرضا عليه السلام، قال: إنّما سمّى (أولوا العزم) أولى العزم لأنّهم كانوا أصحاب العزائم و الشرائع، و ذلك أنّ كلّ نبىّ كان بعد نوح عليه السلام كان علي شريعته و منهاجه و تابعاً لكتابه إلي زمان إبراهيم الخليل عليه السلام، و كلّ نبىّ كان فى أيّام إبراهيم و بعده كان علي شريعة إبراهيم و منهاجه و تابعاً لكتابه إلي زمن موسي عليه السلام، و كلّ نبىّ كان فى زمن موسي و بعده كان علي شريعة موسي و منهاجه و تابعاً لكتابه إلي أيّام عيسي عليه السلام، و كلّ نبىّ كان فى أيّام عيسي و بعده كان علي منهاج عيسي و شريعته، و تابعاً لكتابه إلي زمن نبينا محمّد صلّي الله عليه و آله، فهؤلاء الخمسة هم أولوا العزم، و هم أفضل الأنبياء و الرسل، و شريعة محمّد صلّي الله عليه و آله لاتنسخ إلي يوم القيامة و لانبىّ بعده إلي يوم القيامة فمن ادّعي بعده نبيّناً أو أتي بعد القرآن بكتاب فدمه مباح لكلّ من سمع ذلك منه. سوره احقاف (۴۶) صدوق از محمد بن ابراهيم بن اسحاق طالقاني (رض) از احمد بن محمد بن سعيد همداني، از علي بن حسن بن فضال، از پدرش، از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: (پيامبران) (اولوا العزم) ۱ را اولوا العزم ناميده اند چون صاحب دين و شريعت (مستقل) بودند. هر پيامبري كه بعد از نوح (ع) آمد بر شريعت و آيين او و تابع كتاب آن حضرت بود تا زمان ابراهيم خليل (ع)، هر پيامبري هم كه در زمان ابراهيم و بعد از او بود از شريعت و آيين ابراهيم و كتاب او پيروي مي‌كرد، تا زمان موسي (ع)، هر پيامبري كه در زمان موسي و بعد از او بود از شريعت و راه او تبعيت مي‌كرده و پيرو كتاب او بود تا زمان عيسي (ع) هر پيامبري هم كه در زمان عيسي و بعد از او ظهور كرد بر راه و شريعت عيسي و كتاب او بود تا زمان پيامبر ما محمد (ص). اين پنج نفر پيامبران اولوا العزم هستند و از همه پيامبران و رسولان برترند. شريعت محمد تا روز قيامت منسوخ نمي شود و پس از او تا روز قيامت پيامبري نخواهد آمد. بنابر اين، پس از آن حضرت هر كس ادعاي نبوت كند، يا بعد از قرآن كتابي بياورد، ريختن خونش بر هر كس كه چنين ادعايي را از او بشنود، مباح است۲. منبع حديث ۱- أحقاف ۴۶/ ۳۵. ۲- علل الشرائع ۱۲۲- ۱۲۳. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: حكمت ۰۱ مِنْ أَخْلَاقِ الْأَنْبِيَاءِ التَّنَظُّف نظافت موجب پاكي جسم است نظافت مايه ي آرام جان است امام هشتمين فرمود با خلق نظافت شيوه ي پيغمبران است حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۲۶- و فضیلت رعایت و اداء امانت برایش حاصل می‌شود. ۲۷ - و سبب زیاد شدن اشراف نور امام علیه السلام در دل او می‌گردد. ۲۸ - و دعا برای فرج موجب طولانی شدن عمرش خواهد شد ان شاء الله. ۲۹ - و موفق به تعاون در کارهای نیک و تقوا می‌شود. ۳۰ - و به نصرت و یاری خداوند و پیروزی بر دشمنان به کمک خداوند توفیق می‌یابد. ۳۱ - و هدایت می‌شود به نور قرآن مجید. ۳۲ - و نزد اصحاب اعراف معروف می‌گردد. ۳۳ - و به ثواب طلب علم نائل می‌شود ان شاء الله. ۳۴ - و از عقوبتهای اخروی ان شاء الله در امان می‌ماند. ۳۵ - و در هنگام مرگ به او مژده می‌رسد و با او به نرمی رفتار می‌شود. ۳۶ - و این دعای برای فرج، اجابت دعوت خدا و رسول صلی الله علیه و آله است. ۳۷ - و با امیرالمومنین علیه السلام محشور و در درجه آن حضرت خواهد بود. ۳۸ - و محبوب ترین افراد نزد خداوند می‌گردد. ۳۹ - و عزیزتری و گرامی ترین افراد نزد پیامبر صلی الله علیه و آله می‌شود. ۴۰ - و ان شاء الله از اهل بهشت خواهد بود. ۴۱ - و دعای پیامبر صلی الله علیه و آله شامل حالش می‌گردد. ۴۲ - و کردارهای بد او به کردارهای خوب تبدیل می‌شود. ۴۳ - و خداوند در عبادت او را تایید فرماید. [صفحه ۵۹] ۴۴- و ان شاء الله با این دعا عقوبت از اهل زمین دور می‌شود. ۴۵ - و ثواب کمک به مظلوم را دارد. ۴۶ - و ثواب احترام به بزرگتر و تواضع نسبت به او را دارد. ۴۷ - و پاداش خونخواهی حضرت سیدالشهداء علیه السلام را دارد. ۴۸ - و شایستگی دریافت احادیث ائمه اطهار علیهم السلام را می‌یابد. ۴۹ - و نور او برای دیگران نیز [در روز قیامت] درخشان می‌گردد. ۵۰ - و هفتاد هزار نفر از گنهکاران را شفاعت می‌کند. دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357