10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ #امام_صادق
🎥از ترور تا ترور
👈بازخوانی علل شهادت #امام_حسین علیهالسلام و نقش #امام_جعفر_صادق علیه السلام در تبیین #عاشورا
🔊 حجتالاسلام #محمود_ریاضت
💥ببینید و انتشار دهید
CQACAgQAAx0CVu8VSgACA-VikH20Qd820k6AJqFV-mJ2mldUHwACYwcAAjf2UFPsKou_at7zJyQE.mp3
حجم:
5.63M
🔳 #شهادت_امام_جعفر_صادق(ع)
🌴صادق آل مصطفی رفته از دنیا
🌴رخت عزا شد بر تن مادرش زهرا
🎤 #میثم_مطیعی
فردی آمد خدمت امام صادق علیه السلام و گفت: فلانی در میهمانی بر علیه شما "سخن" میگوید. امام فرمودند: حتما اشتباه شنیدی
عرضکرد نه "مطمئن" هستم.
امام فرمودند شاید "تاریک"و شلوغ بوده و اشتباه فهمیدی.
گفت نه یقین دارم.
امامصادق علیهالسلام فرمود شاید از روی عصبانیتحرفی زده..! عرض کرد نه در آرامش و اختیار بود
امام صادق علیهالسلام آنقدر بهانه آوردند، نوشتهاند هفتاد مرتبه بهانه و تاویل آوردن تا خبرچین خستهو پشیمانشد.
اخلاق مومنانه ، یعنی: نسبت به "برادر دینی" خودت حسن ظن داشتهباشی. ما دَرجامعه اینگونه رفتار می کنیم؟
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ته يا به آن بيافزايد، و يا بر اثر كم رنگ شدن مرزبنديهاي اصولي مكتب، خطوط انحرافي با آن آميخته و انح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شعيه مطمئن بود كه اگر در خط كلي مكتب، از سويي زاويه ي انحرافي پديد آيد بالاخره حجت آشكار خواهد شد و آن كه در پي كشف حقيقت است آن را خواهد يافت. در تاريخ دوران زندگي ائمه (عليهم السّلام) به نام اشخاصي بر ميخوريم كه به خاطر احداث بدعتي يا تأسيسي راه غلطي و ترويج عقيده ي باطلي، صريحاً از سوي ائمه (عليهم السّلام) مورد طعن و رد قرار گرفته اند، مانند محمّد بن مفلاص معروف به ابي الخطاب، يا اين ابي العزافر معروف به شلمغاني (كه اين مورد در دوران غيبت صغري اتفاق افتاده است) و كثيري امثال آن. حتي به مواردي نيز برخورد ميكنيم كه
در اختلاف ميان دو دسته از اصحاب با اخلاص و صادق هنگامي كه يك دسته از آنان كسي يا جمعي را به خاطر عقيده يي مورد طرد و لعن قرار داده اند، امام در دفاع از آن فرد يا جمع مطعون، وي را مورد مدح قرار داده و بدينوسيله آن عقيده را تاييد كرده يا انحرافي را كه بدو گمان برده بودند، رد فرموده است. مثل تاييد امام از يونس بن عبدالرحمن هنگامي كه قميين او را طرد و روايات منكري از او نقل كردند و صدور عبارت: رحمةاللَّه كان عبداً صالحاً... يا: ان يونس اول من يجيب علياً اذادعا (رجوع شود به رجال كشي در شرح حال يونس بن عبدالرحمن) و نيز هنگامي كه خاندان بني فضال كه به خاطر و ثاقت و علم مورد اتفاقشان مورد مراجعه ي طالبان علوم اهل بيت قرار ميگيرند، با صدور عبارت: خذوا ما رووا و ذروا مادروا.. از نفوذ عقيده ي انحرافي آنان (فطحي) در ميان توده ي شيعه مانع ميگردد. و از اين قبيل موارد در تاريخ مناسبات ائمه (ع) با اصحاب معاصرينشان بسيار است. با اين نگرش، امام (عليه السّلام) در دوران حضور، همان مرزبان بيدار و هماره هوشياري است كه وظيفه ي حراست از مرزهاي مكتب را كه وي حافظ كليت آن است شخصاً بر دوش گرفته است. اما در دوران غيبت، بخصوص غيبت كبري وضع كاملاً تفاوت مييابد. در اين دوران از طرفي به خاطر نيازهاي روز افزوني كه اكنون ديگر نه به وسيله يي امام (عليه السّلام)، بل به وسيله ي علماء دين بايد بر آورده شود، و از طرف ديگر، به خاطر اختلاف نظرهاي طبيعي ميان علماء و خبرگان دين كه
محور بارز و قاطعي هم براي رفع آن نيست، راه به روي افكار و نظرات و برداشتهاي مختلف در اصول و فروع دين باز است، و در ميان نظرات گوناگوني كه ابراز ميشود طبيعتاً عناصري هم از مكاتب انحرافي يا از مذاهب غير امامي شيعي (زيدي، اسماعيلي، فطحي و.... ) به مجموعه ي مكتب اهل بيت (عليهم السّلام) راه مييابد كه خلوص و اتقان آن را تهديد ميكند و حتي در دراز مدت ممكن است جهت مكتب را بكلي دگرگون نمايد. اين جاست كه يكي از مهمترين وظايف رهبران امت در آن برهه از زمان رخ مينمايد، وظيفه يي كه درست به انجام رسيدن آن ميتوانسته است به معناي حفظ
مذهب و معادل جهادي سرنوشت ساز باشد. و آن وظيفه عبارت است از اين كه تشيع به مثابه ي يك نظام فكري و عملي، مرزبندي شود و براي آن از لحاظ عقيدتي و عملي با استفاده از ميراث ارزشمند سخنان ائمه (عليهم السّلام) چهار چوبي ترسيم گردد. و بدين گونه هويت مستقل و مرز بندي شده ي مذهب اهل بيت (ع) مشخص گشته در معرض فهم و استفاده ي پيروانش قرار گيرد. اين كار به علماء و متفكران شيعه اين امكان را ميداد كه انحراف اصولي يعني خروج از حيطه ي مباني مذهب در فقه و كلام را، از اختلاف نظرهايي كه در داخل محدوده ي مكتب پيش ميآيد، بتوانند جدا كرد. بي شك اين كار تا پيش تا پيش از زمان مفيد (ره) انجام نشده است. وجود گرايش قياسي در فقه اين جنيد و گرايشهاي معتزلي در كلام خاندان نوبخت، بهترين دليل بر اين مدعا است و اين فقط دو نمونه از نتايج و تبعات مرزبندي نشدن
مكتب تشيع در زمينههاي اصول و فروع دين است. در عرصه ي فقه، بهره نگرفتن از مباني عقلي و اصولي استنباط و تفريع فرع بر اصل كه از تعاليم مسلم ائمه (عليهم السّلام) است، و يا در طرف مقابل، لغزيدن به وادي قياس، دو سوي انحراف غير عمدي از مكتب و نتيجه ي مرزبندي نشدن و عدم ترسيم چهار چوب روشن براي آن محسوب ميگردد. و در عرصه ي كلام، مظهر عمده ي انحرافي كه ناشي از عدم تحديد حدود مذهب است، همانا خلط كلام شيعي با كلام معتزلي است. در مورد اخير، عوارض ناشي از مرزبندي نشدن مذهب بسي زياد و خسارتبار بوده است. از آن جمله به موارد زير توجه شود: - متكلمين بزرگ و معروفي چون خاندان نوبخت در بسياري از مسائل مطرح شده در علم كلام، دچار گرايشهاي معتزلي شده و همانند معتزله در فهم مباحث كلامي
به عقل گرايي افراطي روي آورده اند.
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مطبوعات كار مطبوعات به خاطر همين تأثيري كه بر روي ذهن و به تبع آن عمل و رفتار يك مجموعه يي از مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا