eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در مورد توهین به امام رضا ساکت ننشین
.......: وي در اين موارد بيان مطلب را جوري انتخاب مي‌كند كه استقلال مكتب اهل بيت در گرايش به آن عقيده آشكار مي‌شود و گمان تبعيت از معتزله منتفي مي‌گردد. مثلاً در باب نفي رويت حق تعالي چنين مي‌گويد: «من گويم: همانا ديدن خداي سبحان به چشم، ممكن نمي گردد و بدين سخن، عقل گواهي مي‌دهد و قرآن بدان گويا و روايات از ائمه ي هدي در اين باب، متواتر است. و جمهور اهل امامت و همه ي متكلمان آنان بر اين سخن متفق اند، مگر يكي از آنان كه در اين باب از راه راست كناره گرفته، زيرا كه در تأويل روايات او را شبهه يي عارض گشته است. و معتزله همگي در اين باب با اهل امامت، موافق اند و نيز مرجئه و بسياري از خوارج و زيديه و گروه‌هايي از اهل حديث» (ص ۱۶۲ اوائل المقالات). در اين سخن، شيعه متكي به ادله ي معتبره ي خود يعني كتاب و سنت متواتر است علاوه بر اين كه دليل عقلي نيز بر آن دلالت مي‌كند پس نيازي به اين ندارد كه اين سخن را از معتزله يا ديگري اخذ كند، بلكه اين معتزله اند كه با اهل امامت در اين مسأله توافق كرده اند، و اين بيان بر مي‌تابد آن را كه معتزله در اين مسأله وام دار شيعه باشند. و باز در باب «علم خداي تعالي به اشياء پيش از وجود آن» چنين مي‌گويد: «من مي‌گويم كه خداي تعالي به هر آنچه كه وجود مي‌يابد، پيش از آن كه وجود يابد عالم است، و هيچ حادثي نيست مگر آن كه پيش از حدوثش بدان عالم است. و هيچ معلومي يا چيزي كه بتواند معلوم باشد نيست مگر آن كه او به حقيقت آن عالم است، و بر او - سبحانه - هيچ چيز در زمين و آسمان، پنهان نيست. و به اين سخن دلائل خرد و كتاب مسطور و روايات متواتر از آل رسول (ص) دلالت دارد، و اين مذهب همه ي اماميه است. و آنچه معتزله از هشام بن الحكم آورده اند كه وي بر خلاف اين سخن گفته است، ما از آن خبري نداريم، و عقيده ي ما آن است كه اين نقل، تهمتي است بدو از سوي ايشان و اشتباهي است از سوي كساني كه در اين نقل از آنان تقليد كرده و آن را به شيعه نسبت داده اند.... و در اين عقيده همه ي منسوبين به توحيد با ما همراه اند مگر جهم ابن صفوان از مجبره و هشام بن عمرو الفوطي از معتزله... » (ص ۶۰ - ۶۱) در اين جا نيز لحن سخن و استناد به حديث متواتر و قرآن و عقل، چنان است كه استقلال شيعه در منشأ استناد، كاملاً واضح مي‌گردد. گو اين كه معتزله همچون فرقه‌هاي ديگري نيز آن را پذيرفته اند. در بعضي موارد، شيعه و معتزله در بخشي از يك مسأله ي معروف با يكديگر موافق اند. مفيد در چنين مواردي نقطه تفارق ميان شيعه با معتزله يا با ديگر فرق را ذكر مي‌كند تا اتفاق در عنوان مسأله موجب اشتباه در جوانب آن نشود. مثلاً: شيعه و معتزله هر دو قائل به لطف و اصلح اند ولي مفيد در ذيل باب لطف براي آن كه در فهم مسأله اشتباهي رخ ندهد و شيعه، گردنگير اشتباه معتزله در اين باب نگردد، پس از بيان اصلح بلافاصله مي‌افزايد: «و من مي‌گويم كه آن لطفي كه اصحاب لطف لازم مي‌شمرند، تنها از باب جود و كرم خداوند لازم مي‌آيد، نه چنانكه (معتزله و ديگران) پنداشته اند عدل، چنين لطفي را (بر خدا) واجب مي‌سازد كه اگر نكند ظلم كرده است» (ص ۶۵). حتي در مواردي كه نظر شواذ از متكلمين شيعه با معتزله متفق گشته است، اصرار بر اين دارد كه آنان را به نام يا به اشاره ذكر كند تا نظر آن شاذ، به عنوان عقيده ي شيعه و به حساب مكتب تشيع تلقي نشود. مثلاً در مسأله ي عصمت، پس از آن كه نظر اماميه را در عصمت ائمه (عليهم السّلام) از صغاير و حتي از سهو و نسيان، ذكر مي‌كند، مي‌گويد: «و بر اين قرار است مذهب همه ي اماميه مگر آنكس كه از راه مستقيم آنان كناره گرفته و براي عقيده ي خود به ظواهر بعضي روايات تمسك كرده است كه باطن و تأويل آن بر خلاف رأي فاسد او است. و معتزله همگي در اين مسأله مخالف اند و بر ائمه گناهان كبيره و حتي ارتداد را ممكن مي‌شمرند» (ص ۷۴) كه گويا اشاره ي مفيد در اين سخن به شيخ صدوق رحمةاللَّه عليه است. در اين مثالها و در سراسر كتاب اوائل المقالات نقش برجسته ي شيخ مفيد در تحديد مكتب و در چهره مرزبان هوشيار و بي اغماضي كه با اصرار تمام بر آن است كه چهار چوب اعتقادي و كلامي شيعه را چنانكه پيرو آن با هيچ يك از فرق و نحل ديگر قابل اشتباه نباشد، ترسيم كند. مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
نهضت سوادآموزى برادران و خواهران نهضت سوادآموزي در حال جهادند. بايد صحنه ي جامعه را از سه دشمن بزرگ، يعني فقر و ناامني و بي سوادي پاك كنيم. از جمله ي كارهاي بسيار اساسي، باسواد كردن و كتابخوان كردن زنان است. قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
⭕ رونمایی از ۲۲ محصول دانش بنیان در ایران هلث ۱۴۰۱/ اذعان نماینده سازمان ملل به تحریم دارو و تجهیزات پزشکی ایران 🔸️بهرام دارایی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در نمایشگاه ایران سلامت (ایران هلث) ١۴٠١: 🔹️در نمایشگاه ایران هلث ۲۲ محصول دانش بنیان رونمایی شد که نشان از توجه به نخبگان، جوانان و شرکت‌های دانش بنیان دارد. 🔹️روز گذشته گزارشگر سازمان ملل اذعان کرده است که تحریم دارو و تجهیزات پزشکی سلامت مردم ایران را هدف قرار داده و غیر قانونی است، ولی ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و مردم را محافظت کرده‌ایم. 🔹️صنعت تجهیزات پزشکی توان صادرات به بازار کشورهای مختلف دنیا را دارد و برای افزایش صادرات دولت باید حمایت کند. 🔹️ما نمی توانیم رقیب بخش خصوصی باشیم و محصولات شرکت‌های دانش بنیان در بازار پیشرو هستند. 🔹️در نمایشگاه ایران هلث به نخبگان، جوانان و شرکت‌های دانش بنیان توجه شده است و نشان می دهد که همکاری دانشگاه با صنعت می تواند به خودکفایی کشور کند.
پسرم! اگر به اندازه سنگینی دانه خردلی (کار نیک یا بد) باشد، و در دل سنگی یا در (گوشه‌ای از) آسمان‌ها و زمین قرار گیرد، خداوند آن را (در قیامت برای حساب) می‌آورد؛ خداوند دقیق و آگاه است! 📚سوره - 16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️صدایی که ارامش دهنده قلبهاست ! 🔵مقطعی بی نظیر و فوق العاده زیبا و آرامش بخش ٬ باصدای بهشتی استاد 📖سوره ضحی
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: انفال متن حديث سورة الأنفال (۸) ۱- الحميرى عن البزنطى قال: وسألته عن قول الله تبارك و تعالي (و اعلموا أنّما غنمتم من شى ء فأنّ للّه خمسه و للرّسول و لِذى القربي و اليتامي و المساكين) فقيل له: أفرأيت إن كان صنف من هذه الأصناف أكثر و صنف أقلّ من صنف كيف يصنع به؟ قال: ذلك إلي الإمام، أرأيت رسول الله صلّي الله عليه و آله كيف صنع، أليس إنّما كان يفعل مايرى هو؟! و كذلك الإمام. و ذكر له الخراج و ما سار به أهل بيته، فقال: العشر و نصف العشر علي من أسلم طوعاً تركت أرضه بيده، يأخذ العشر ونصف العشر فيما عمّر منها، و ما لم يعمّر منها أخذه الوالى، فقبّله الوالى ممّن يعمّره، وكان للمسلمين وليس فيما كان أقل من خمسة أوساق، و ما أخذ بالسيف فذلك للإمام، يقبّله بالّذى يرى، كما صنع رسول الله صلّي الله عليه و آله بخيبر قبّل أرضها و نخلها، و الناس يقولون لاتصلح قبالة الأرض و النخل إذا كان البياض أكثر من السواد، و قدقبّل رسول الله صلّي الله عليه و آله خيبر و عليهم فى حصّتهم العشر و نصف العشر. ۲- العيّاشى عن علىّ بن أسباط، سمع أباالحسن الرضا عليه السلام، يقول: قال أبوعبدالله عليه السلام: أتى النبىّ صلّي الله عليه و آله بمال، فقال للعبّاس: أبسط رداءك فخذ من هذا المال طرفاً، قال: فبسط رداءه فأخذ طرفاً من ذلك المال، قال: ثمّ قال رسول اللهصلّي الله عليه و آله: هذا ممّا قال الله (يا أيّها النبىّ قل لمن فى أيديكم من الأسري إن يعلم الله فى قلوبكم خيراً يؤتكم خيراً مما أخذ منكم). سوره انفال (۸) ۱- حميري از بزنطي روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا درباره آيه شريفه (و بدانيد كه آنچه غنيمت گرفتيد پس يك پنجم آن براي خدا و رسولش و نزديكانش و ايتام و درماندگان است) ۱ سؤال كردم، به ايشان گفته شد: اگر گروهي از اين طبقات تعدادشان بيشتر و گروهي ديگر كمتر از بقيه باشد، چگونه بايد عمل كرد؟ حضرت فرمود: اين به نظر امام بستگي دارد، مگر نديده اي كه رسول خدا (ص) چگونه عمل كرد، آيا نه اين است كه ايشان به صلاحديد خود عمل مي‌كرد؟! امام هم همين طور. همچنين درباره خراج و سيره اهل بيت انسان در اين خصوص سؤال شد، حضرت رضا (ع) فرمود: كسي كه داوطلبانه اسلام آورده باشد زمينش به او واگذار مي‌شود، در صورتي كه در آن كشت و كار كند عشر و نيم عشر (از محصول آن) گرفته مي‌شود، ولي اگر آبادش نكند والي زمين را از او مي‌گيرد و به كسي از مسلمانان كه آبادش كند مي‌سپارد و اين در كمتر از پنج جريب نيست، اما زمينهايي كه به زور شمشير (از طريق جنگ و جهاد) گرفته شود در اختيار امام است و امام آن را به هر كه صلاح بداند مي‌سپارد، چنان كه رسول خدا (ص) با خيبر كرد و اراضي و نخلستانهاي آن را به قباله داد. مردم مي‌گويند در صورتي كه مقدار درختها بيشتر از زمين باشد به قباله دادن زمين و نخلستان درست نيست، در حالي كه رسول خدا (ص) خيبر را به قباله داد و از سهم آنان عشر و نصف عشر گرفت ۲. ۲- عياشي از علي بن اسباط روايت كرده است كه گفت: شنيدم ابوالحسن الرضا (ع) مي‌فرمايد: ابوعبدالله (صادق) (ع) فرمود: مالي را نزد پيامبر (ص) آوردند، حضرت به عباس فرمود: ردايت را پهن كن و مقداري از اين مال را بردار، عباس ردايش را پهن كرد و مقداري از آن مال را برداشت. رسول خدا (ص) آن گاه فرمود: اين مواردي است كه خداوند فرموده است (اي پيامبر بگو به كساني كه اسيراني در دست داريد اگر خداوند در قلبهاي شما خوبي سراغ داشته باشد به شما خير مي‌دهد بيش از آنچه كه از شما گرفته شد) ۳. منبع حديث ۱- أنفال / ۴۱. ۲- قرب الإسناد ۳۸۳ - ۳۸۴. ۳- تفسير عيّاشى ۲/ ۶۹ - ۷۰، آيه در سوره أنفال / ۷۰. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت ۰۸ صديقُ كُلِّ امْرِئٍ عَقلُهُ و عَدُوُّه جَهلُهُ به نزديك نادان بوَد تار گيتي ز دانش بكن گيتي تار روشن بفرمود فرزند مُوسَي بن جَعْفَر تو را عقل يار است و جهل است دشمن حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ کارشناس برنامه به شبهه علما ریاست طلب هستند و مخالف امام زمان(عج) هستند 🔶🔹🔶
در تمنای دوست در تمنای دوست تا کی به اشک و آه تمنا کنم تو را جانا بیادمی که تماشا کنم تو را امید دل به راه وصالت نشسته ام تا یک نظر به آن قد رعنا کنم تو را وقت سحر امید اجابت رود که من با سوز دل دعا به سحرها کنم تو را گفتم چه چاره آتش سوزان عشق را گفتا به آب دیده تسلی کنم تو را ای مشعر و منی ز صفای تو با صفا من از صفا و مره تمنا کنم تو را از درد هجر تو دل مجروح ناله کرد گفتم به وصل یار مداوا کنم تو را ای غایب از نظر به خدا من هم از خدا چون هاشمی همیشه تقاضا کنم تو را [صفحه ۶۷] دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357