eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
MiladHazratMasoumeh1394[03].mp3
2.87M
💠 عمه جان امام های منی (مدح) 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 🌸 ویژه‌ولادت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام جواد علیه السّلام : مَن زارَ قَبرَ عَمَّتي بِقُمَّ ، فَلَهُ الجَنَّةُ هركس قبر عمّه ام حضرت معصومه سلام الله علیها را در قم زيارت كند، بهشت پاداش اوست. 📚 كامل الزيارات، صفحه۵۳۶ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
CQACAgQAAx0CVu8VSgACBCZilkQX6O8Bo-RQF_m_2buanvEtQAACJgoAAmoZIFKKDZeI-p01eyQE.mp3
3.02M
🌸 (س) ♨️مقام شفاعت حضرت معصومه(س) 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸خاڪ قم گشته مقدس 🌺از جلال فاطمه 🌸نورباران گشته این شهر 🌺ازجمال فاطمه 🌸گرچه شهرقم شده 🌺گنجینه علم وادب 🌸قطره‌ای باشد ز دریای 🌺ڪمـال فاطمه 🌸ولادت کریمه اهل بیت 🌺حضرت معصومه (س) 🌸و روز دختر مبارک
📗 کتاب «بانوی کرامت» 🔸 سیری در زندگانی حضرت فاطمه معصومه (س) ✍️ سلیمان صمدی رودباری 👇دریافت فایل pdf کتاب👇 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
4_6048421826697103609.pdf
4.92M
📥 دریافت کتاب «بانوی کرامت» ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 فاطمه ایران 🇮🇷 🔆 اقبالِ عَجَم بود، قدم رنجه نمودید یک فاطمه هم قسمت ایران شده باشد 🌱 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر بر همه مسلمانان جهان مبارک باد 📎 سلام_الله_علیها 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌♡•• صحنِ تُـو غرقِ بوے گلِ یاس مۍشود اینجا حضور فاطِـمـہ احساس مۍشود.. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این‌که راه جمکران از قم می‌گذرد برای آن است که همه، معلم مکتب انتظار را بشناسند؛ باید پای درس حضرت معصومه سلام الله علیها نشسته باشی تا بتوانی جمکرانی شوی. گرچه پایان قصّه انتظار او وصال نبود، اما تا دنیا دنیاست او آموزگار منتظران است. 💐 ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر ، همچنین آغاز دهه‌ی کرامت مبارکباد. 💐
.......: در اصول پنجگانه ي مكتب اعتزال، اين مسأله اولين و مهمترين يا ريشه يي ترين اصل اعتزال نيست، چنانكه توحيد و عدل هست، ولي مسأله ي «المنزلة بين المنزلتين» خاصه ي اعتزال و نشانه ي بارز و نيز منشاء پيدايش آن است و هيچ معتزلي يي نيست كه اين اسم بر او صدق كند و معتقد به آن مسأله نباشد. اين خصوصيت در نظام فكري شيعه متعلق به «امامت» است. از آنچه گفته شد دانسته مي‌شود كه شيخ مفيد، آن نابغه ي بزرگ تاريخ شيعه، نخستين كسي است كه در فقه و كلام، مكتب تشيع را مرز بندي و منضبط ساخته، در علم كلام يك نظام فكري منسجم و محدد را از مجموع عقايد شيعه فراهم آورده و از اشتباه آن با ديگر مذاهب و فرق اسلامي و شعب غير امامي مذهب شيعه، جلوگيري كرده و در علم فقه با روش استنباط مبتني بر اصول متخذه از تعاليم اهل بيت (عليهم السّلام) يك دوره فقه فراهم آورده و راه را بر روشهاي نامعتبر همچون قياس، يا ناقص و ابتدايي همچون روش اهل حديث، مسدود ساخته است. و به عبارت ديگر: او كسي است كه هويت مستقل مكتب اهل بيت (عليهم السّلام) را تثبيت كرده است. و اين آن بُعد نخستين از ابعاد سه گانه يي است كه شخصيت مفيد به عنوان مؤسس و سر حلقه ي جريان علمي رو به تكامل مكتب اهل بيت (عليهم السّلام)، بر آن مبتني است. ۲ - بنيانگذاري شكل و قالب علمي صحيح فقه شيعه فقاهت به معناي استنباط حكم شريعت از منابع كتاب و سنت، در شيعه داراي سابقه يي طولاني است. سخن امام باقر (ع) به ابان بن تغلب كه: اجلس في مسجد المدينة و افت الناس ... (۱۵) و نيز تعليم آن حضرت به عبدالاعلي كه: يعرف هذا و اشباهه من كتاب اللَّه عز و جل قال اللَّه تعالي ما جعل عليكم في الدين من حرج... (۱۶) و بيانات ديگري از اين قبيل حاكي از آن است كه اصحاب ائمه (عليهم السّلام) از دير باز به مرحله ي استنباط احكام از قرآن و سنت پيامبر (صلّي اللَّه عليه واله وسلّم) و كلمات آن حضرات نائل گشته، و فقه به معناي معرفت احكام، در دائره ي شيعيان آن بزرگواران به صرف تقليد و عمل به كلمات ائمه (عليهم السّلام) منحصر نمانده و به سمت گسترش به جزئيات بيشتر و پيچيده تر شدن در استدلال پيش رفته است. با اين حال ميان آنچه فقهاي اصحاب ائمه (عليهم السّلام) در باب فقاهت و افتاء انجام مي‌دادند، با آنچه از فقاهت در دورانهاي شكوفايي فقه شيعه فهميده مي‌شود يعني رد فروع به اصول و استنباط صدها قاعده ي كليه و هزاران حكم فقهي پيچيده و مشكل از كتاب و سنت و حكم عقل، و تفريع فروع بي شماري كه قادر باشد در غيبت امام معصوم همه ي سؤالهاي مكلفين را از شريعت پاسخ گويد و حلال و حرام خدا را در همه ي ابواب با همه ي جزئيات بيان كند، فاصله يي ژرف وجود داشت و اين فاصله بايد به مرور و با پيشرفت تدريجي فقاهت پر مي‌شد. بي شك فقهاي پيش از مفيد قدمهاي ارزنده يي در اين راه برداشته اند، ليكن اين شيخ بزرگ با قدرت فكري نبوغ آساي خود، در اين عرصه نيز مبدأ يك تاريخ پر تحول و سر سلسله ي يك جريان زاينده و رو به عمق و افزايش، محسوب مي‌گردد. گويا پس از چند قرن جمع آوري منابع فقه يعني كلمات صادره از معصومين و افتاء براساس متون و ظواهر روايات، در مقطعي از تاريخ فقه لازم بوده است كه اين ذخيره و سرمايه ي ارزشمند به قالب انديشه ي علمي زده شود و شيوه يي فني براي استنباط ابتكار گردد. پيش از شيخ مفيد دو جريان متفاوت در فقه شيعه وجود داشته است يكي جرياني است كه فرد شاخص آن علي بن بابويه (متوفي ۳۲۹) است و شايد بشود آن را جريان قميين ناميد و به گمان زياد استاد مفيد در فقه يعني جعفربن قولويه (متوفي ۳۶۸) نيز از آن زمره است. فقاهت در اين جريان به معناي افتاء بر طبق متون روايات است. بطوري كه هر فتوا در كتب فقهي اين گروه از فقهاء، حاكي از وجود روايتي در مضمون آن بوده و لذا هر گاه صاحب آن فتوا از وثاقت و ضبط لازم برخوردار باشد آن فتوا مي‌تواند جايگزين يك حديث باشد. بدين جهت است كه شهيد (ره) در ذكري فرموده است كه: قد كان الاصحاب يتمسكون بما يجدونه في شرائع الشيخ ابي الحسن بن بابويه رحمة اللَّه عند اعواز النصوص لحسن ظنهم به وان فتواه كروايته. (۱۷) بديهي است كه فقاهت با اين كيفيت، بسي ابتدايي و عاري از اسلوب فني و پيچيده است و فروع مذكور در كتب فقهي اين جريان منحصر به فروع منصوص و بسي كم و محدود است و اين همان است كه طعن مخالفين به قلت فروع را متوجه فقه شيعه مي‌كرده و شيخ طوسي رحمةاللَّه بعدها به خاطر دفع اين طعن كتاب «المبسوط» را تاليف فرموده است. جريان دوم نقطه ي مقابل اين جريان و متكي به استدلال و به ظن غالب، متخذ و سرمشق گرفته از فقه سني است و دو چهره ي معروف اين جريان حسن ابي ابي عقيل العماني (متوفي؟ ) و ابن جنيد الاسكافي (متوفي احتمالاً ۳۸۱) مي‌باشند. اگر چه درباره ي اين جريان و حتي همين دو فقيه معروف اطلاعات كافي وجود ندارد كه نشان دهد دقيقاً چه مايه از اجتهاد و نظر در استنباطات فقهاي آنان وجود دا
شته است ولي از آنچه مفيد و ديگران درباره ي ابن جنيد گفته اند مسلم مي‌نمايد كه وي گرايش به قياس و رأي داشته و از طريقه ي معروف و مقبول شيعه بركنار بوده است. و اما عماني اگر چه به اين گرايش انتساب نيافته بلكه بنابه گفته ي نجاشي كه مي‌گويد «وسمعت شيخنا ابا عبداللَّه يكثر الثناء علي هذا الرجل رحمةاللَّه» (۱۸) و از آنچه او و شيخ در دو فهرست درباره ي كتاب او گفته اند (۱۹) مي‌توان چنين فهميد كه وي فقيهي مستقيم و شايد نزديك به همان طريقه يي بوده است كه مفيد اتخاذ كرده و مشي نموده و در آن، تأليف و تحقيق كرده و بر آن، شاگردان خود را پرورش داده است. ليكن، با اين حال از آن جا كه آراء وي غالباً در شمار شذوذات فقهي و متروك است و شايد به همين جهت هم از كتاب او جز نامي براي اعصار بعد از علامه و محقق (ره) باقي نمانده است، مي‌توان حدس زد كه وي نمي تواند سلف جريان فقهي بعد از خود باشد و فقاهت او داراي عيبي بوده است. البته شك نبايد كرد كه آن عالم اقدم كه بحر العلوم درباره ي او گفته است كه: هو اول من هذب الفقه و استعمل النظر و فتق البحث عن الاصول و الفروع في ابتداء الغيبة الكبري (فتاوي العلمين ص ۱۳) در دستيابي شيخ مفيد به قاعده و پايه ي صحيح فقاهت كه بايد گام اول در باب خود شمرده شود، تأثير داشته و چون مقدمه يي براي آن محسوب مي‌شده است. چنانكه ملاحظه مي‌شود هر يك از دو جريان فقاهت از جهتي ناقص است. در جريان اول، فتوا همان متن روايت است بدون تفريع و رد فرع بر اصل و بحث و مناقشه و نقد و استنتاج. اجتهاد به معناي مصطلح آن، در فقاهت دخالت و تأثيري ندارد. و در جريان دوم اگر چه استدلال و نظر هست، ليكن گويا آن نيست كه به اقتضاي تعاليم مكتب اهل بيت (عليهم السّلام) بايد باشد، با قياسي همراه است و يا به نحوي است كه به آراء شاذه، منتهي مي‌شود و بگونه يي است كه در حوزه ي فقاهت شيعه قابل دوام نيست. فقه مفيد از اين هر دو عيب، پاك و داراي هر دو مزيت است: هم تكيه بر روشهاي معتبر نزد اماميه و هم استفاده از اجتهاد مصطلح و دخالت دادن عنصر استدلال و استنباط نظري در فقه. بنابر اين او همان كسي است كه قالب علمي مقبول و معتبر نزد شيعه را به دست آورد و مواد مأثور و اصول متلقاة را نظم علمي بخشيد و آن را در حوزه ي فقاهت شيعه باقي گذارد، و اين همان است كه بعد از او تا قرنها و تا امروز، جريان قانونمند فقاهت، آن را دنبال كرده و به شكوفايي و رشدي كه امروز از آن برخوردار است رسانده است. ...... مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
نيروى انتظامى نيروي انتظامي مجموعه يي است كه امنيت و نظم اجتماعي را به مردم هديه مي‌كند. هر وقت مردم پليس را مي‌بينند، بايد احساس محبت و آرامش كنند. محبوبيت نيروي انتظامي در قاطعيت بر اساس قانون است. بزرگترين وظيفه ي نيروي انتظامي، حفظ ارزشهاست. قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا