🔰امام خامنه ای:
⬅️در پانزده خرداد سه عنصر وجود داشت. یکی عنصر مردم بود، یکی عنصر رهبر و امام بود و سومی عنصر انگیزهی مذهبی و روح شهادتطلبی و فداکاری برای خدا بود. نطفهی انقلاب ما با این سه عنصر بسته شد.
💠وقتی میگوئیم مردم بودهاند، معنایش این است که هیچ یک از احزاب و گروهها و دستهجات سیاسی و سردمداران سیاسی و مدعیان مبارزه و مقاومت در این حرکت مردمی کوچکترین نقشی نداشتند. نه آن کسانی که با انگیزهی ملیگرایی حرکت میکردند و نه آن کسانی که با انگیزههای مادی و مارکسیستی راه میرفتند و نه حتی آن گروههایی که با انگیزههای مذهبی و اسلامی تشکلی داشتند. هیچ کدام در این خیزش عمومی خونین پرشکوه کمترین تأثیری نداشتهاند. چرا، تأثیر منفی بعضی از گروهها داشتند.
💠فردای پانزده خرداد تحلیلگران مادی معتقد به اندیشههای خرافی الحادی به کمک دستگاه جبار آن روز رفتند و برای او حادثه را تحلیل کردند. حادثه دینی بود، آن را طبقاتی و اقتصادی و از این قبیل تحلیل کردند و در حقیقت آب به آسیاب دستگاه جبار ریختند. هیچکس به کمک این قیام نیامد جز مردم و جز رهبران دینی مردم.
⬅️شکی در این نیست که در
حادثهی پانزده خرداد و جریانهایی که از آن منشعب میشد، جز علمای اسلام، روحانیون مبارز و کسانی که آمادهی جانبازی برای اسلام بودند، هیچکس نقش گرداننده نداشت.۱۳۶۱/۳/۱۴
#امام_خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎞 #موشن_گرافیک
🌐 موضوع:
خصوصیت الگوی رفتاریِ
امام خمینی علیه الرحمه
🍃🌀🍃
🖇 #مکتب_امید #امام_انقلابی
🖇 #مکتب_خمینی #جهاد_تبیین
🖇 #بصیرت #روشنگری #ثامن
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ن و پيشواي بزرگوارشان وارد ميآمد، حقائقي است كه تاريخ بدان صريحاً گواهي داده است. به گماني شيخ مفيد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
قرينه ي ديگري كه اين گمان را در ذهن بر ميانگيزد آن است كه امالي شيخ مفيد كه در هر سال در چند مجلس در حول و حوش ماه رمضان در خانه ي شيخ يا در مسجدش در درب الرياح، القاء ميشده است، و از سال ۴۰۴ تا سال ۴۱۱ ادامه داشته، در سالهاي ۴۰۵ و ۴۰۶ القاء نشده و هيچ مجلسي مربوط به اين دو سال در مجموعه ي امالي مفيد وجود ندارد. و باز قرينه ي ديگر آن است كه در قضاياي محرم سال ۴۰۶ كه فتنه ي بزرگي بر ضد شيعه بر پا شد و يكي از محنتهاي بارها مكرر آنان، در آن اتفاق افتاد كسي كه حكومت بغداد به عنوان نماينده و رئيس شيعه انتخاب كرد تا با او مذاكره كند، سيد مرتضي بود نه شيخ مفيد. در حالي كه رئيس مطلق و بي منازع شيعه در
آن روزگار - و از سالهاي پيش از آن - شيخ مفيد بود و سيد مرتضي شاگرد و مريد متواضع و تابع او محسوب ميشد. اين قرائن، گمان گرفتاري و محنتي در آن دو سال براي مفيد را كه منتهي به غيبت او از بغداد شده باشد در ذهن بر ميانگيزد كه بايد پيرامون آن تحقيق كرد. ولي آنچه مسلم است آن است كه زندگي در بغداد براي عموم شيعه و از جمله رهبران آنها در بخش عظيمي از صد و سيزده سال حكومت آل بويه به عراق و بغداد بسي دشوار و محنت آميز و همراه با درگيري و كشتار و مظلوميت بود (۳۴) و شيخ مفيد در ميان اين مشكلات عظيم و با تحمل مسؤوليت رهبري شيعه در عراق بلكه در سراسر جهان اسلام، به چنين توفيق عظيمي در زمينه ي معارف شيعه دست يافته است. نكته ي پاياني اين مقال، توصيه ي مؤكّد من به علماء و
انديشمندان حاضر در اين اجتماع فرهنگي است كه با همه ي توان بكوشند اين لقاء علمي را وسيله ي نزديكي فكري و اتحاد عملي ميان مذاهب اسلامي قرار دهند. چگونگي برخورد شيخ مفيد با خصم مذهبي زمانش بيگمان متأثر از حوادث تلخ اجتماع و مصائبي است كه شيعه ي مظلوم آن روز با آن مواجه بوده و آتش تعصبهاي كور آن را بر ميانگيخته است. آنگونه رفتار نمي تواند امروزه الگويي براي برخورد فرق اسلامي با يكديگر حتي در صحنههاي كلامي باشد. امروز همه ي فرق اسلامي بايد با مشاهده ي آن صحنههاي دردناك تاريخ، تجربه ي مسالمت و مهرباني بياموزند و در زماني كه اصول اسلام - كه مفيدها در هر مذهبي براي احياء آن،
چنان رنجهايي را متحمل شده اند - از سوي دشمنان جهاني در معرض خطر است، به وحدت و اقتراب و همكاري همه ي فرقهها و همه ي متفكران آنها بينديشند، و اين درس بزرگ انقلاب ما و رهنمود هميشگي امام راحل ما (قدس اللَّه نفسه الزكيه) است. بار ديگر توفيق شما عزيزان را از خداوند متعال مسألت كرده نتايج شايسته و دستاوردهاي ماندگاري را براي اين گردهمايي شما از خداوند متعال مسألت مينمايم. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - علي الحسيني الخامنه يي - فرودين سال ۱۳۷۲ مصادف با شوال ۱۴۱۳ ------------------------------------------- -------------------------------------
۱) در گذشته در اين مورد چندان تلاش غرض آلود يا جاهلانه انجام يافته كه براي پژوهشگر شيعي، دهشت ور و مبهوت كننده است. براي نمونه توجه شود كه صدوق كتاب توحيد را كه كتابي بزرگ و مشتمل بر ۶۷ باب و ۵۸۳ حديث در مسائل خداشناسي است، طبق گفته ي خودش در مقدمه ي آن بدين خاطر نوشته كه مخالفان شيعه را متهم به عقيده ي جبر و تشبيه ميكرده اند و اين در حالي است كه دو اصل: «امربين الامرين» و «نه تشبيه و نه تعطيل» در شماره معروفترين مباني اعتقادي شيعه بوده است. نسبتهاي شهرستاني در كتاب ملل و نحل و بسي نويسندهها و نوشتههاي پيش از او و بعد از او نمونههاي بارز اين تلاش ظالمانه نسبت به پيروان مكتب اه لبيت (عليهم السّلام) است و در زمان ما نويسندگان بي مسؤوليتي كه خود را پاسخگوي نوشتههاي خود درباره ي شيعه ندانسته اند و اهميت نداده اند كه به دست آوردن دل ارباب شوكت
و دلار ميتواند به چههايي از دريدن حفاظ تقوي و پايمال كردن حقيقت تمام شود، چندان زياد و بي محابا
نوشته اندكه نويسنده ي مصري ضد شيعه ي نسل پيش يعني احمد امين كه در هرزه در آيي و دروغ پراكني حد نمي شناخت، ديگر در درجه ي دوم و سوم قرار گرفته است. يا آوري اين نكته بي فايده نيست كه از كتب و نوشتههاي استدلالي و برخوردار از امانت و صداقت در اثبات هر مذهب يا رد بر هر مذهبي، كمترين گلايه و شكوه يي نيست، بلكه چنين كتبي براي حسن انتخاب و رشد افكار مسلمين لازم نيز هست. در اين جا سخن از جعل و تزوير و لجن پراكني و نسبت دروغ است. ۲) جبريل بن احمد الفاريابي (فارياب: شهري ميان بلخ و مروالرود) وي به گفته ي شيخ طوسي ساكن كش وده است - ابراهيم بن نصير الكشي (كش: از قراء سمرقند) - خلف بن حمادالكشي - خلف بن محمّد الملقب بامنان الكشي - عثمان بن حامد الكشي - محمّد بن الحسن الكشي - محمّدبن سعدبن مزيد الكشي - ابراهيم بن علي الكوفي السمرقندي (ترتيب دو نسبت اين گمان را پيدد ميآورد كه اين شيخ كوفي به سمرقند مهاجرت كرده بوده است) - ابراهيم الور
اق السمرقندي - آدم بن محمّد القلانسي البلخي - احمد بن علي بن كلثوم السرخسي - احمد بن يعقوب البيهقي علي بن محمّد بن قتيبة النيشابوري - محمّد بن ابي عوف البخاري - محمّد بن الحسين الهروي - محمّد بن رشيد الهروي - نصربن الصباح البلخي و... ۳) عبارت نجاشي در شرح حال شيخ كشي ص ۳۷۲. ۴) عبارت نجاشي در شرح حال عياشي ص ۳۵۱. ۵) مؤيد ديگر اين كه علي بن محمّد القزويني براي اولين بار در سال ۳۵۶ كتابهاي عياشي را به بغداد
ورده است. (رجوع شود به نجاشي ص ۲۶۷). ۶) مولوي در كتاب مثنوي داستان شاعري را نقل ميكند كه در روز عاشورا در حلب بود و ديد كه شهر سياه وش و بازارها تعطيل است بطوري كه گمان كرد امير يا شاهزاده يي بايد مرده باشد. و چون از مردم شهر سؤال كرد آنان به او گفتند معلوم ميشود غريبي.. ۷) توجه شود به رسالههاي مفيد در پاسخ به سؤالاتي كه از اكناف بلاد اسلامي وارد ميگشته، و به تنوع و ستردگي دامان اين سؤالها.... و در بعضي، پاسخ مفيد نه تنها حل مشكل فكري سؤال كننده، كه مبارزه با يك هماورد فكري و كلامي را هدف قرار ميدهد.
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نيروى هوايى در دوران جنگ، نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كارها و اقداماتي كرد كه هر يك از آنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هفتم تير
اين حادثه نشان داد كه حتي ضربههاي سهمگيني از اين قبيل هم نمي تواند به استحكام بناي جمهوري اسلامي كه به ايمان و حضور مردم تكيه كرده است، خللي وارد كند.
حادثه ي هفتم تير يك حادثه ي تلخ و غم انگيز و درعين حال تعيين كننده و پرفايده براي انقلاب بود.
حادثه ي هفتم تير موجب شد كه خط امام بتواند حاكميت خود را بر عرصه ي عظيم انقلاب تثبيت كند.
#کلمات قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله)
https://eitaa.com/zandahlm1357