eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴جاده چالوس یک‌طرفه شد 🔹مدیرکل راهداری البرز: محدودیت تردد كلیه وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال در جاده‌های چالوس (محدوده بیلقان) و آزادراه تهران - شمال (ابتدای آزادراه) به‌علت تخلیه بار ترافیكی اجرا شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دهنوی: رفتار اپراتورهای موبایل متناقض است؛ از یک طرف می‌گویند درآمد ندارند اما هزینه‌های غیرضروری می‌کنند 🔹رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس: وزارت ارتباطات و اپراتورها تضمینی برای افزایش کیفیت شبکه در ازای افزایش تعرفه به مردم ندادند که باید بدهند. 🔹رفتار اپراتورها متناقض است؛ به این معنا که اپراتورها از یک سمت می‌گویند که پول نداریم از طرف دیگر هزینه‌های غیرضروری می‌کنند. 🔹نگرانیم بلایی که بر سر صنعت خودرو آمده را بر سر صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور هم بیاورند و مردم را اسیر خود کنند.
⭕️ 🔻مجلس تفحص از بانک‌ها را کلید زد. هیات تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی، با ارسال نامه ای خطاب به مدیران‌عامل ۲۵ بانک، داده‌های مالی مربوط به ده سال منتهی به سال ۱۴۰۰ که براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده‌اند را مطالبه کرده است. 🔻در این نامه مجلس در ضمن تاکید بر قانون، به شکل تلویحی مؤسسات و بانک‌ها را تهدید کرده است که در صورت عدم ارسال درست مفاد خواسته شده، عوامل را به قوه قضائیه معرف خواهد کرد./ پدرفتنه
🔴 تهدید به قتل استاد رائفی پور توسط یکی از سلبریتی ها 🔹 اگه یه بسیجی تو تورقوزآباد یک پست میزد و یک بازیگر رو به طور تلویحی تهدید به قتل میکرد سلبریتی‌ها چنان شور و بلوا بپا میکردن که آهای ملت‌های جهان ببینید تروریست‌های حکومت حتی برای ما آسایش جانی هم نذاشتن.
🔰امام خامنه ای: ⬅️در پانزده خرداد سه عنصر وجود داشت. یکی عنصر مردم بود، یکی عنصر رهبر و امام بود و سومی عنصر انگیزه‌ی مذهبی و روح شهادت‌طلبی و فداکاری برای خدا بود. نطفه‌ی انقلاب ما با این سه عنصر بسته شد. 💠وقتی می‌گوئیم مردم بوده‌اند، معنایش این است که هیچ یک از احزاب و گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و سردمداران سیاسی و مدعیان مبارزه و مقاومت در این حرکت مردمی کوچکترین نقشی نداشتند. نه آن کسانی که با انگیزه‌ی ملی‌گرایی حرکت می‌کردند و نه آن کسانی که با انگیزه‌های مادی و مارکسیستی راه می‌رفتند و نه حتی آن گروه‌هایی که با انگیزه‌های مذهبی و اسلامی تشکلی داشتند. هیچ کدام در این خیزش عمومی خونین پرشکوه کمترین تأثیری نداشته‌اند. چرا، تأثیر منفی بعضی از گروه‌ها داشتند. 💠فردای پانزده خرداد تحلیلگران مادی معتقد به اندیشه‌های خرافی الحادی به کمک دستگاه جبار آن روز رفتند و برای او حادثه را تحلیل کردند. حادثه دینی بود، آن را طبقاتی و اقتصادی و از این قبیل تحلیل کردند و در حقیقت آب به آسیاب دستگاه جبار ریختند. هیچکس به کمک این قیام نیامد جز مردم و جز رهبران دینی مردم. ⬅️شکی در این نیست که در حادثه‌ی پانزده خرداد و جریان‌هایی که از آن منشعب می‌شد، جز علمای اسلام، روحانیون مبارز و کسانی که آماده‌ی جانبازی برای اسلام بودند، هیچکس نقش گرداننده نداشت.۱۳۶۱/۳/۱۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◉━━━━━────     ↻  ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆ 🎞 🌐 موضوع: خصوصیت الگوی رفتاریِ امام خمینی علیه الرحمه 🍃🌀🍃 🖇 🖇 🖇
.......: قرينه ي ديگري كه اين گمان را در ذهن بر مي‌انگيزد آن است كه امالي شيخ مفيد كه در هر سال در چند مجلس در حول و حوش ماه رمضان در خانه ي شيخ يا در مسجدش در درب الرياح، القاء مي‌شده است، و از سال ۴۰۴ تا سال ۴۱۱ ادامه داشته، در سالهاي ۴۰۵ و ۴۰۶ القاء نشده و هيچ مجلسي مربوط به اين دو سال در مجموعه ي امالي مفيد وجود ندارد. و باز قرينه ي ديگر آن است كه در قضاياي محرم سال ۴۰۶ كه فتنه ي بزرگي بر ضد شيعه بر پا شد و يكي از محنتهاي بارها مكرر آنان، در آن اتفاق افتاد كسي كه حكومت بغداد به عنوان نماينده و رئيس شيعه انتخاب كرد تا با او مذاكره كند، سيد مرتضي بود نه شيخ مفيد. در حالي كه رئيس مطلق و بي منازع شيعه در آن روزگار - و از سالهاي پيش از آن - شيخ مفيد بود و سيد مرتضي شاگرد و مريد متواضع و تابع او محسوب مي‌شد. اين قرائن، گمان گرفتاري و محنتي در آن دو سال براي مفيد را كه منتهي به غيبت او از بغداد شده باشد در ذهن بر مي‌انگيزد كه بايد پيرامون آن تحقيق كرد. ولي آنچه مسلم است آن است كه زندگي در بغداد براي عموم شيعه و از جمله رهبران آنها در بخش عظيمي از صد و سيزده سال حكومت آل بويه به عراق و بغداد بسي دشوار و محنت آميز و همراه با درگيري و كشتار و مظلوميت بود (۳۴) و شيخ مفيد در ميان اين مشكلات عظيم و با تحمل مسؤوليت رهبري شيعه در عراق بلكه در سراسر جهان اسلام، به چنين توفيق عظيمي در زمينه ي معارف شيعه دست يافته است. نكته ي پاياني اين مقال، توصيه ي مؤكّد من به علماء و انديشمندان حاضر در اين اجتماع فرهنگي است كه با همه ي توان بكوشند اين لقاء علمي را وسيله ي نزديكي فكري و اتحاد عملي ميان مذاهب اسلامي قرار دهند. چگونگي برخورد شيخ مفيد با خصم مذهبي زمانش بيگمان متأثر از حوادث تلخ اجتماع و مصائبي است كه شيعه ي مظلوم آن روز با آن مواجه بوده و آتش تعصبهاي كور آن را بر مي‌انگيخته است. آنگونه رفتار نمي تواند امروزه الگويي براي برخورد فرق اسلامي با يكديگر حتي در صحنه‌هاي كلامي باشد. امروز همه ي فرق اسلامي بايد با مشاهده ي آن صحنه‌هاي دردناك تاريخ، تجربه ي مسالمت و مهرباني بياموزند و در زماني كه اصول اسلام - كه مفيدها در هر مذهبي براي احياء آن، چنان رنجهايي را متحمل شده اند - از سوي دشمنان جهاني در معرض خطر است، به وحدت و اقتراب و همكاري همه ي فرقه‌ها و همه ي متفكران آنها بينديشند، و اين درس بزرگ انقلاب ما و رهنمود هميشگي امام راحل ما (قدس اللَّه نفسه الزكيه) است. بار ديگر توفيق شما عزيزان را از خداوند متعال مسألت كرده نتايج شايسته و دستاوردهاي ماندگاري را براي اين گردهمايي شما از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - علي الحسيني الخامنه يي - فرودين سال ۱۳۷۲ مصادف با شوال ۱۴۱۳ ------------------------------------------- ------------------------------------- ۱) در گذشته در اين مورد چندان تلاش غرض آلود يا جاهلانه انجام يافته كه براي پژوهشگر شيعي، دهشت ور و مبهوت كننده است. براي نمونه توجه شود كه صدوق كتاب توحيد را كه كتابي بزرگ و مشتمل بر ۶۷ باب و ۵۸۳ حديث در مسائل خداشناسي است، طبق گفته ي خودش در مقدمه ي آن بدين خاطر نوشته كه مخالفان شيعه را متهم به عقيده ي جبر و تشبيه مي‌كرده اند و اين در حالي است كه دو اصل: «امربين الامرين» و «نه تشبيه و نه تعطيل» در شماره معروفترين مباني اعتقادي شيعه بوده است. نسبتهاي شهرستاني در كتاب ملل و نحل و بسي نويسنده‌ها و نوشته‌هاي پيش از او و بعد از او نمونه‌هاي بارز اين تلاش ظالمانه نسبت به پيروان مكتب اه لبيت (عليهم السّلام) است و در زمان ما نويسندگان بي مسؤوليتي كه خود را پاسخگوي نوشته‌هاي خود درباره ي شيعه ندانسته اند و اهميت نداده اند كه به دست آوردن دل ارباب شوكت و دلار ميتواند به چه‌هايي از دريدن حفاظ تقوي و پايمال كردن حقيقت تمام شود، چندان زياد و بي محابا نوشته اندكه نويسنده ي مصري ضد شيعه ي نسل پيش يعني احمد امين كه در هرزه در آيي و دروغ پراكني حد نمي شناخت، ديگر در درجه ي دوم و سوم قرار گرفته است. يا آوري اين نكته بي فايده نيست كه از كتب و نوشته‌هاي استدلالي و برخوردار از امانت و صداقت در اثبات هر مذهب يا رد بر هر مذهبي، كمترين گلايه و شكوه يي نيست، بلكه چنين كتبي براي حسن انتخاب و رشد افكار مسلمين لازم نيز هست. در اين جا سخن از جعل و تزوير و لجن پراكني و نسبت دروغ است. ۲) جبريل بن احمد الفاريابي (فارياب: شهري ميان بلخ و مروالرود) وي به گفته ي شيخ طوسي ساكن كش وده است - ابراهيم بن نصير الكشي (كش: از قراء سمرقند) - خلف بن حمادالكشي - خلف بن محمّد الملقب بامنان الكشي - عثمان بن حامد الكشي - محمّد بن الحسن الكشي - محمّدبن سعدبن مزيد الكشي - ابراهيم بن علي الكوفي السمرقندي (ترتيب دو نسبت اين گمان را پيدد مي‌آورد كه اين شيخ كوفي به سمرقند مهاجرت كرده بوده است) - ابراهيم الور
اق السمرقندي - آدم بن محمّد القلانسي البلخي - احمد بن علي بن كلثوم السرخسي - احمد بن يعقوب البيهقي علي بن محمّد بن قتيبة النيشابوري - محمّد بن ابي عوف البخاري - محمّد بن الحسين الهروي - محمّد بن رشيد الهروي - نصربن الصباح البلخي و... ۳) عبارت نجاشي در شرح حال شيخ كشي ص ۳۷۲. ۴) عبارت نجاشي در شرح حال عياشي ص ۳۵۱. ۵) مؤيد ديگر اين كه علي بن محمّد القزويني براي اولين بار در سال ۳۵۶ كتابهاي عياشي را به بغداد ورده است. (رجوع شود به نجاشي ص ۲۶۷). ۶) مولوي در كتاب مثنوي داستان شاعري را نقل مي‌كند كه در روز عاشورا در حلب بود و ديد كه شهر سياه وش و بازارها تعطيل است بطوري كه گمان كرد امير يا شاهزاده يي بايد مرده باشد. و چون از مردم شهر سؤال كرد آنان به او گفتند معلوم مي‌شود غريبي.. ۷) توجه شود به رساله‌هاي مفيد در پاسخ به سؤالاتي كه از اكناف بلاد اسلامي وارد مي‌گشته، و به تنوع و ستردگي دامان اين سؤالها.... و در بعضي، پاسخ مفيد نه تنها حل مشكل فكري سؤال كننده، كه مبارزه با يك هماورد فكري و كلامي را هدف قرار مي‌دهد. مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
هفتم تير اين حادثه نشان داد كه حتي ضربه‌هاي سهمگيني از اين قبيل هم نمي تواند به استحكام بناي جمهوري اسلامي كه به ايمان و حضور مردم تكيه كرده است، خللي وارد كند. حادثه ي هفتم تير يك حادثه ي تلخ و غم انگيز و درعين حال تعيين كننده و پرفايده براي انقلاب بود. حادثه ي هفتم تير موجب شد كه خط امام بتواند حاكميت خود را بر عرصه ي عظيم انقلاب تثبيت كند. قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ ما خَلَقْنَا السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما إِلَّا بِالْحَقِّ وَ إِنَّ السَّاعَةَ لَآتِيَةٌ فَاصْفَحِ الصَّفْحَ الْجَمِيلَ «85» وما آسمان‌ها وزمين وآنچه را ميان آنهاست جز به حقّ نيافريديم وقطعاً ساعت قيامت آمدنى است، پس به نيكويى (از لغزش‌ها) صرف نظر كن. إِنَّ رَبَّكَ هُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِيمُ «86» همانا پروردگار تو، اوست آفريننده دانا.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: موجوداتي مانند بوزينه و خوك و خرس و امثال اينها كه نام مسخ روي آنها گذاشته شده است، در واقع شبيه انسانهايي هستند كه خداوند قومي را، به سبب انكار توحيد و يگانگي او و تكذيب پيامبرانش، مورد خشم و نفرين خود قرار داد و آنها را به صورت آن جانوران مسخ كرد (نه آن كه اين جانوران همان انسانهاي مسخ شده باشند). اما هاروت و ماروت دو فرشته بودند كه به مردم سحر مي‌آموختند تا به واسطه آن خود را از سحر ساحران حفظ كنند و افسونهاي آنان را باطل سازند، آن دو به هر كس مي‌خواستند سحر بياموزند قبلا به او مي‌گفتند (همانا كار ما آزمايش است، مباد كافر شوي) اما گروهي با به كارگيري چيزي كه مأمور به پرهيز از آن بودند يعني سوء استفاده از سحر كافر شدند و با افسونهايي كه آموخته بودند شروع به جدايي انداختن ميان زن و شوهر كردند. خداي عزّوجلّ مي‌فرمايد (و آنها بدون اذن خداوند به احدي ضرر نرسانند) يعني به علم خدا ۲۳. ۷- عياشي به اسنادش از حسن بن علي روايت كرده است كه گفت: در نامه ابوالأسد به ابوالحسن ثاني (ع) و جوابي كه آن حضرت با خط خود نوشته بود، خواندم كه ابوالاسد سؤال كرده بود تقسير آيه (اموالتان را در ميان خود به تباهي مخوريد و آن را به نزد داوران نبريد) ۲۴ چيست؟ حضرت به او نوشت: داوران همان قاضيانند. و در ذيل آن نوشت: معنايش اين است كه اگر انسان بداند قاضي در حكمي كه به نفع او داده مرتكب حق كشي و گناه شده است، در گرفتن آنچه به نفع او حكم شده است معذور نيست، اگر براستي بداند كه حق كشي كرده است ۲۵. ۸- صدوق از محمد بن ابراهيم بن احمد بن يونس معاذي، از احمد بن محمد بن سعيد كوفي همداني، از علي بن حسن بن علي بن فضال، از پدرش روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره آيه شريفه (آيا انتظار مي‌كشند خدا را در سايبانها و ملائكه) ۲۶ پرسيدم، فرمود: (يعني) آيا منتظرند كه خداوند فرشتگان را در ميان پاره‌هايي از ابرها به سراغشان فرستد. آيه اين گونه نازل شده است (يعني تأويل آيه چنين است) ۲۷. ۹- عياشي، از معمر بن خلاد، از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: درباره نزديÙʠبا زنان از پشت آنها چه مي‌گويند؟ عرض كردم: شنيدام كه (فقهاي) اهل مدينه در آن اشكالي نمي بينند. حضرت فرمود: يهود عقيده داشتند كه اگر مرد از پشت با زنش نزديكي كند فرزندش لوچ به دنيا مي‌آيد، پس خداوند اين آيه را نازل فرمود (زنان شما كشتزار شما هستند پس بياييد كشتزار خود را هر جا مي‌خواهيد) ۲۸ يعني بر خلاف گفته يهود، از پشت سر (! [pagebreak] ( صفحه ۵۱۲) در وضعيت دمرو) و يا از پيش رو مي‌توانيد نزديكي كنيد. مقصود آيه نزديكي كردن در دبر زنها نيست ۲۹. ۱۰- عياشي از ابوالقاسم فارسي روايت كرده است كه گفت: به حضرت رضا (ع) عرض كردم: قربانت گردم، خداوند در كتاب خود مي‌فرمايد (نگاه داشتن به خوبي يا رها كردن به خوبي) ۳۰ فرمود: نگاه داشتن به خوبي عبارت از اذيت نكردن و پرداختن نفقه است، و رها كردن به خوبي عبارت است از طلاق دادن بر طبق آنچه در كتاب خدا نازل شده است ۳۱. ۱۱- صدوق از فقيه مروزي از ابوبكر نيشابوري، از طائي، از پدرش، از حضرت رضا، از پدران بزرگوارش، از حسين بن علي (ع) روايت كرده است كه فرمود: اميرالمومنين (ع) براي ما خطبه اي ايراد كرد و فرمود: بزودي زماني بس بخيل و تنگ بر مردم فرا خواهد رسيد كه در آن زمان ثروتمند ثروت خود را با چنگ و دندان نگه مي‌دارد (و از احسان و بخشش بخل ورزد) حال آن كه به چنين كاري امر نشده است، بلكه (بر عكس) خداي تعالي فرموده است (و احسان را در بين خودتان فراموش نكنيد كه خداوند به آنچه انجام مي‌دهيد آگاه است) ۳۲ و نيز بزودي زماني فرا رسد كه بدكاران مقدم دانسته مي‌شوند و نيكان به فراموشي سپرده مي‌شوند و معامله با افراد مضطر (كساني كه از روي ناچاري آنچه دارند مي‌فروشند) شايع مي‌گردد، در صورتي كه رسول خدا (ص) از بيع مضطرّ و بيع غرر (مغبون كردن طرف معامله) نهي فرموده است. پس اي مردم از خدا بترسيد و به اصلاح خود بپردازيد، و مرا در ميان خانواده‌ام حفظ نماييد۳۳. ۱۲- علي بن ابراهيم، از پدرش، از حسين بن خالد، از حضرت رضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: (سكينه) ۳۴ نسيمي است از بهشت كه چهره اي مانند چهره انسان دارد، هر گاه تابوت (صندوق) در ما بين لشكر مؤمنان و كفار گذاشته مي‌شد، اگر كسي (از سپاه موحدين) از آن جلوتر مي‌رفت حق نداشت برگردد تا اين كه يا كشته شود و يا پيروز گردد، هر كس بر مي‌گشت كافر مي‌شد و امام (سالار سپاه) او را مي‌كشت، پس خداوند به پيامبر آنان وحي فرمود كه جالوت به دست كسي كشته مي‌شود كه زره موسي (ع) بر قامت او راست آيد، و او مردي است از فرزندان لاوي بن يعقوب (ع) و نامش داود بن اسي است، اسي چوپان بود و ده پسر داشت كه كوچكترين ايشان داود بود. چون طالوت بني اسرائيل را براي جنگ با جالوت بسيج كرد، به اسي پيغام داد كه پسرانت را احضار كن، هنگامي كه پسران اسي حاضر ش
دند آنها را يكي يكي صدا زد و زره موسي را بر آنها پوشاند اما زره براي برخي بلند بود و براي برخي كوتاه. پس طالوت به اسي گفت: آيا از فرزندانت كسي هست كه نياورده باشي؟ گفت: آري، يكي از پسرانم را كه از همه كوچكتر است گذاشتم كه گوسفندان را بچراند. طالوت كسي را فرستاد كه او را بياورد، داود با خود فلاخني داشت، در راه كه مي‌آمد سه قطعه سنگ او را صدا زدند و گفتند: اي داود، ما را بردار، داود آنها را برداشت و در توبره خود گذاشت، او جواني نيرومند و شجاع بود، چون نزد طالوت آمد، زره موسي را بر او پوشاند و زره برقامت وي راست آمد... تا آخر حديث ۳۵. ۱۳- احمد بن ابي عبدالله برقي از محمد بن عبدالحميد، از صفوان بن يحيي روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) درباره اين سخن خداي تعالي به ابراهيم (ع) (آيا ايمان نداري گفت: چرا ولي مي‌خواهم اطمينان قلبي پيدا كنم) ۳۶ سؤال كردم و عرض كردم: آيا در دل ابراهيم شك بود؟ فرمود: نه، او يقين داشت، اما از خداوند خواست كه بر يقين او بيفزايد۳۷. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357