eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
Part15_گلستان سعدی.mp3
13.91M
📗کتاب صوتی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 5⃣1⃣
.......: دانشمند و حاکم علماء گذشته گفته اند: عالم بد، کسی است که ملازم سلطان باشد و سلطان خوب کسی است که با دانشمندان همنشینی نماید. گویم شراب عشق می‌سازد تو را از سر کار آگه نه تدقیقات مشایی و تحقیقات اشراقی سعدی گوش تواند که همه عمر وی نشنود آواز دف و چنگ و نی دیده شکیبد ز تماشای باغ بی گل و نسرین بسر آرد دماغ گر نبود بالش آکنده پر خواب توان کرد حجر زیر سر ور نبود دلبر همخوابه پیش دست توان کرد در آغوش خویش وین شکم بی هنر پیچ پیچ صبر ندارد که بسازد به هیچ در جواب سعدی گویم گر نبود خنگ مطلی لگام زد بتوان بر قدم خویش گام ور نبود مشربه از زر ناب با دو کف دست توان خورد آب ور نبود بر سر خوان آن و این هم بتوان ساخت به نان جوین ور نبود جامه ی اطلس ترا دلق کهن ساتر تن بس ترا شانه ی عاج ار نبود بهر ریش شانه توان کرد به انگشت خویش جمله که بینی همه دارد عوض وز عوضش گشته میسر غرض آنچه ندارد عوض ای هوشیار عمر عزیز است غنیمت شمار شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام لَتَعْطِفَنَّ‌ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا عَطْفَ‌ الضَّرُوسِ‌ عَلَى وَلَدِهَا، وَ تَلَا عَقِيبَ‌ ذَلِكَ‌:« وَ نُرِيدُ أَنْ‌ نَمُنَّ‌ عَلَى الَّذِينَ‌ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ‌ وَ نَجْعَلَهُمْ‌ أَئِمَّةً‌ وَ نَجْعَلَهُمُ‌ الْوارِثِينَ‌ ». امام عليه السلام فرمود: دنيا همچون شتر بدخويى است كه بعد از چموشى به ما روى مى‌آورد و همچون شترى است كه دوشندۀ شير را گاز مى‌گيرد تا شير را براى فرزندش نگه‌دارى كند، سپس امام اين آيه را تلاوت فرمود: ما مى‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت گذاريم و آنها را پيشوايان و وارثان آن قرار دهیم
شرح و تفسير آينده از آنِ‌ ماست امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود خبر مسرت‌بخشى از آيندۀ اهل بيت و پيروان مكتب آنها مى‌دهد و مى‌فرمايد:«دنيا همچون شتر بدخويى است كه بعد از چموشى به ما روى مى‌آورد و همچون شترى است كه دوشندۀ شير را گاز مى‌گيرد تا شير را براى فرزندش نگه‌دارى كند. سپس امام آيۀ ٥ سورۀ «قصص» را تلاوت فرمود: ما مى‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت گذاريم و آنها را پيشوايان و وارثان آن قرار دهيم»؛ (لَتَعْطِفَنَّ‌ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا عَطْفَ‌ الضَّرُوسِ‌ عَلَى وَلَدِهَا، وَ تَلَا عَقِيبَ‌ ذَلِكَ‌:« وَ نُرِيدُ أَنْ‌ نَمُنَّ‌ عَلَى الَّذِينَ‌ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ‌ وَ نَجْعَلَهُمْ‌ أَئِمَّةً‌ وَ نَجْعَلَهُمُ‌ الْوارِثِينَ‌ ») . «شِماس» (بر وزن كتاب) معناى مصدرى دارد و در اصل به معناى سركشى و چموشى حيوان است، سپس در مورد انسان‌هاى سركش و عصيان‌گر نيز به كار رفته است و شَماس (بر وزن تماس) معناى وصفى آن است و به حيوان سركش و انسان عصيانگر گفته مى‌شود. «عطف» (بر وزن فتح) به معناى تمايل پيدا كردن يا مايل ساختن به چيزى است. اين واژه گاهى به صورت متعدى به كار مى‌رود كه به معنى مايل ساختن است و زمانى با «إلى» متعدى مى‌شود كه به معنى مايل شدن به چيزى است و هنگامى با «على» متعدى مى‌شود كه به معنى بازگشت به چيزى است و گاه با «عن» كه به معنى انصراف از چيزى است. «ضروس» از مادّۀ «ضَرْس»(بر وزن ترس) به معناى دندان گذاردن بر چيزى و فشار دادن است و «ضروس» به شتر كج خلقى مى‌گويند كه افراد را گاز مى‌گيرد. مفهوم جمله اين است: همان‌گونه كه شتر شيرده از دوشيدن شير خود ممانعت مى‌كند مبادا گرفتار كمبود شير براى بچه‌اش گردد و افرادى را كه به سراغ دوشيدن شير مى‌روند گاز مى‌گيرد همچنين در آينده دنيا به سوى ما باز مى‌گردد و به قدرت پروردگار، مخالفان ما سركوب مى‌شوند و حكومت به دست صالحان مى‌افتد، همان‌گونه كه قرآن مجيد وعده داده است. جملۀ «نريد» كه فعل مضارع است و معمولا دلالت بر استمرار دارد نشان مى‌دهد كه اين آيه گرچه در داستان بنى اسرائيل ذكر شده كه خداوند به آنها وعده داد بر فرعونيان پيروز مى‌شوند و سرانجام پيروز شدند؛ ولى منحصر به آنها نيست؛ افراد مستعضف هرگاه تكيه بر ذات پاك پروردگار كنند و از او يارى بطلبند و انجام وظيفه نمايند سرانجام بر ظالمان و مستكبران پيروز مى‌شوند، ائمه و پيشوايان روى زمين مى‌گردند و وارث امكانات وسيع ظالمان و مستكبران. اين آيه از آياتى است كه اشاره به ظهور حضرت مهدى (ارواحنا فداه) دارد. در حديثى كه مرحوم شيخ طوسى در كتاب غيبت خود آورده است، اميرمؤمنان على عليه السلام در تفسير آيۀ فوق فرمود: «هُمْ‌ آلُ‌ مُحَمَّدٍ يَبْعَثُ‌ اللّهُ‌ مَهْدِيُّهُمْ‌ بَعْدَ جَهْدِهِمْ‌ فَيُعِزُّهُمْ‌ وَ يُذِلُّ‌ عَدُوَّهُمْ‌ ؛منظور از مستضعفان در آيۀ فوق آل محمد است كه خداوند مهدى آنها را بعد از زحمت و فشارى كه بر آنان وارد شده بر مى‌انگيزد و به آنها عزت مى‌بخشد و دشمنانشان را خوار و ذليل مى‌كند». ١ همين مضمون در حديثى از امام على بن الحسين عليه السلام آمده است كه مى‌فرمايد: «وَ الَّذي بَعَثَ‌ مُحَمَّداً بِالْحَقِ‌ّ بَشيراً وَ نَذيراً إنَّ‌ الْأبْرارَ مِنّا أهْلَ‌ الْبَيْتِ‌ وَ شيعَتَهُمْ‌ بِمَنْزِلَةِ‌ مُوسى‌ وَ شيعَتِهِ‌ وَ إنَّ‌ عَدُوَّنا وَ أشْياعَهُمْ‌ بِمَنْزِلَةِ‌ فَرْعَوْنَ‌ وَ أشْياعِهِ‌ ؛سوگند به كسى كه محمد را به حق بشارت دهنده و بيم دهنده قرار داد كه نيكان از ما اهل بيت و پيروان آنها به منزلۀ موسى و پيروان او و دشمنان ما و پيروانشان به منزلۀ فرعون و پيروانش هستند (سرانجام پيروز مى‌شوند و آنها نابود مى‌گردند و حكومت حق و عدالت برقرار خواهد شد)». ١ اضافه بر آيۀ شريفه و كلام ائمۀ هدى عليهم السلام اين مسئله را نيز مى‌توان به صورت منطقى اثبات كرد و آن اين‌كه خداوند حكيم و رحيم، انسان را براى هدف والايى آفريده است و اگر قرار باشد تا آخر دنيا وضع كنونى ادامه يابد؛ ظالمان بر اوضاع مسلط‍‌ باشند، احكام الهى به فراموشى سپرده شود و ظلم و فساد و قتل و جنايت در مقياس‌هاى وسيع جهانى حكمفرما گردد، به يقين چنين امرى با حكمت خداوند دربارۀ آفرينش انسان سازگار نيست. بايد منتظر بود زمانى فرا رسد كه ايمان و اخلاق و عقلانيت بر جهان حاكم گردد و اولياى الهى بر جهان حكمرانى كنند و مدينۀ فاضلۀ انسانيت كه هدف نهايى خلقت انسان بوده است برقرار شود به مصداق «أَنَّ‌ الْأَرْضَ‌ يَرِثُها عِبادِيَ‌ الصّالِحُونَ‌» ٢ و به مصداق آيۀ: «وَعَدَ اللّهُ‌ الَّذِينَ‌ آمَنُوا مِنْكُمْ‌ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ‌ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ‌ فِي الْأَرْضِ‌ كَمَا اسْتَخْلَفَ‌ الَّذِينَ‌ مِنْ‌ قَبْلِهِمْ‌ وَ لَيُمَكِّنَنَّ‌ لَهُمْ‌ دِينَهُمُ‌ الَّذِي ارْتَضى‌ لَهُمْ‌ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ‌ مِنْ‌ بَعْدِ خَوْفِهِمْ‌ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْ
رِكُونَ‌ بِي شَيْئاً» ؛خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‌اند وعده داده است كه به يقين، خلافت روى زمين را به آنان خواهد داد، همان‌گونه كه به پيشينيان آنها خلافت بخشيد؛ و دين و آيينى را كه براى آنان پسنديده، برايشان پا برجا و ريشه‌دار خواهد ساخت؛ وترسشان را به امنيّت و آرامش مبدّل مى‌كند، به گونه‌اى كه فقط‍‌ مرا مى‌پرستند، و چيزى را همتاى من قرار نخواهند داد». ١ بنابراين آنچه در آيات و روايات آمده است با دليل عقل نيز هماهنگ است.
ناز یخی گلهای زمستانی گرچه در زیبایی فرم و تنوع رنگ با گلهای فصول دیگر قابل مقایسه نیستند ولی معمولا" رایحه مطبوعشان که فضای اطراف را عطرآگین می کند جبران این کمبود را می نماید گل یخ همانگونه که از نامش پیداست یکی از این گلهای زمستانی است که در فصل سرما شکوفه می دهد و در قلب یخ گرمی می آفریند . این گل خصوصا" برای استفاده گل بریده و تزئین منزل بسیار طرف توجه است . اصل این گیاه از چین می آید و شامل درختچه های همیشه سبز و یا برگ ریز می شود . از چهار گونه موجود این گیاه تنها c. praecox بطور عمده کاشته می شود . این همان گیاهی است که ما با نام گل یخ آنرا می شناسیم . بلندی این گیاه به سه متر و گسترش آن به 5/2-3 متر میرسد. c. praecox درختچه برگ ریز ( سیاه ریشه ) است و شاخه های متعددی دارد که از پای گیاه می رویند . برگهای آن نیزه ای شکل . گلهای فنجانی مانندش بطور تنها و یا جفت در محل اتصال برگ به ساقه ظاهر می شوند . رنگ گلبرگهای خارجی که بلندترند زرد و گلبرگهای کوتاهتر داخلی بنفشند . فصل گل از اواسط آذرماه شروع شده و تا اسفند بطول می انجامد . این گیاه قابلیت تحمل سرما را دارد ناز یخی گل یخ گونه ای از گیاهان گلدار از جنس Chimonanthus در خانواده Calycanthaceae بومی چین می باشد. این گیاه همچنین در ایران از قدیم رشد می کرده است.این جنس شامل سه تا شش گونه بسته به تفسیر طبقه بندی می باشد. این گیاه با نام گل زمستان (Winter Sweet) در بسیاری کشور ها شناخته میشود نرخ رشد درختچه گل یخ بسیار سریع است و به سرعت در محل کاشت تکثیر و پراکنده میشود. گل یخ درختچه ای برگ ریز ( سیاه ریشه ) است و شاخه های متعددی دارد که از پای گیاه می رویند . برگها سبز درخشان، كشیده، بیضی شكل، متقابل، به طول 7.5 تا 13 سانتیمتر و عرض 3.5 تا 6 سانتیمتر میباشند. گلها در فصل زمستان كه شاخه ها فاقد برگ هستند ظاهر شده و بسیار معطرند.گلهای فنجانی مانندش بطور تنها و یا جفت در محل اتصال برگ به ساقه ظاهر می شوند . رنگ گلبرگهای خارجی که بلندترند زرد و لیمویی و گلبرگهای کوتاهتر داخلی بنفشند . فصل گل از اواسط آذرماه شروع شده و تا اسفند بطول می انجامد . ناز یخی نام علمی : aptenia cordifolia نام انگلیسی : heartleaf iceplant / baby sun rose منشأ : آفریقای جنوبی زمان گلدهی : بهار تا پاییز گل یخ کوچک بومی آفریقای جنوبی گونه ای گوشتی و چند ساله است که در فضای سبز جنوب ایران به وفور کاربرد دارد. به عنوان گیاه پوششی مقاوم، گلدار، چندساله و علفی شناخته شده است. در ایران آن را با نام ناز یخی نیز معرفی کرده اند. گل یخی به گرما و خشکی مقاوم است. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: فصل یازدهم: آداب مشایعت و استقبال مسافر و آداب برگشتن او در حدیث صحیح از حضرت صادق علیه السلام منقول است: چون حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم مؤمنی را وداع می‌کرد می‌فرمود: «رَحِمَکُمُ اللَّهُ، وَزَوَّدَکُمُ التَّقْوی وَوَجَّهَکُمْ اِلی کُلِّ خَیْرٍ، وَقَضی لَکُمْ کُلَّ حاجَةٍ، وَسَلَّمَ لَکُمْ دینَکُم وَدُنْیاکُمْ، وَرَدَّکُمْ سالِمینَ اِلی سالِمِینَ». یعنی خدا شما را رحمت کند و پرهیزکاری را توشه شما گرداند و شما را به سوی هر خیری متوجه گرداند و جمیع حاجات شما را برآورد و دین و دنیای شما را سالم دارد و شما را به سلامت برگرداند به سوی جمعی که ایشان به سلامت باشند. در حدیث معتبر دیگر از امام محمّد باقرعلیه السلام منقول است: چون حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم مسافری را وداع می‌کردند، دست او را می‌گرفتند و می‌گفتند: «اَحْسَنَ اللَّهُ لَکَ الصَّحابَةَ، وَاَکْمَلَ لَکَ الْمَعُونَةَ، وَسَهَّلَ لَکَ الْحَزُونَةَ، وَقَرَّبَ لَکَ الْبَعیدَ، وَکَفاکَ الْمُهِمَّ، وَحَفِظَ لَکَ دینَکَ وَاَمانَتَکَ وَخَواتیمَ عَمَلِکَ، وَوَجَّهَکَ لِکُلِّ خَیْرٍ، عَلَیْکَ بِتَقْوَی اللَّهِ، اَسْتَودِعُکَ اللَّهَ، سِرْ عَلی بَرَکَةِ اللَّهِ». در روایت دیگر منقول است: در این وقت می‌فرمود: «اَسْتَودِعُ اللَّهَ دینکَ وَاَمانَتکَ وَخَواتِیْمَ عَمَلِکَ، وَوَجَّهَکَ لِلْخَیْرِ حَیْثُ ما تَوَجَّهْتَ، وَزَوَّدَکَ التَّقْوی وَغَفَرَ لَکَ الذُّنُوبَ». در روایت دیگر منقول است: جمعی از اصحاب به خدمت حضرت صادق علیه السلام رفتند که آن حضرت را وداع کنند، فرمود: «اَللَّهُمَّ اغْفِرلَنا ما اَذْنَبْناها وَنَحْنُ مُذْنِبُونَ، وَثَبَّتَنا وَایّاهُمْ بِالْقَوْلِ الثّابِتِ فِی الْآخِرَةِ وَالدُّنْیا، وَعافِنا وَاِیّاهُمْ مِنْ شَرِّ ما قَضَیْتَ فِی عِبادِکَ وَبِلادِکَ فِی سُنَّتِنا هذِهِ الْمُسْتَقْبَلَةِ، وَعَجِّلْ نَصْرَ آلِ مُحَمَّدٍ وَوَلِیَّهُمْ وَاَخْزِ عَدُوَّهُمْ عاجِلاً». در حدیث معتبر منقول است: مسافر را سنّت است که چون از سفر برگردد برادران مؤمن خود را به ضیافت بطلبد. در حدیث معتبر از امام محمّد باقرعلیه السلام منقول است: چون کسی از سفر آید، برای اهل خود تحفه بیاورد اگر چه سنگی باشد. از حضرت صادق علیه السلام منقول است: حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم می‌فرمود با کسی که از مکّه می‌آمد: «قَبَّلَ اللَّهُ مِنْکَ وَاَخْلَفَ عَلَیْکَ نَفَقَتَکَ وَغَفَرَ ذَنْبَکَ». در حدیث دیگر منقول است: هرکه دست در گردن حاجی بکند در وقتی که با گرد راه برسد، چنان است که حجر الاسود را بوسیده است. در روایت دیگر منقول است: چون کسی از سفر برگردد سزاوار آن است که مشغول کاری نشود تا غسل کند و دو رکعت نماز بخواند و به سجده رود و صد مرتبه شکر الهی بگوید. و چون جعفر طیار از حبشه آمد، حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم او را به سینه خود چسبانید و میان دو چشمش را بوسید. و اصحاب حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم چون به یکدیگر می‌رسیدند، مصافحه می‌کردند، و چون یکی از ایشان از سفر می‌آمد، دیگران دست در گردن او می‌کردند. در احادیث معتبر وارد شده است که مشایعت و استقبال مؤمنان مستحب است، و از برای مشایعت و استقبال مؤمنان نماز را قصر می‌توان کرد و روزه ماه مبارک رمضان را می‌توان خورد. [به سبب طی مسافت و خارج شدن از حد ترخص برای استقبال رفتن. #https://eitaa.com/zandahlm1357
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" 🌀 شماره ۲۳ ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت نهم ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ ☑️ ویژگی‌های افرادی که سلامت(بهداشت) روانی دارند: 1⃣ بی تفاوت نبودن نسبت به جامعه، خانواده و خود؛ 2⃣ با دیگران سازگاری دارند؛ 3⃣ شاد و مثبت هستند؛ 5⃣ به خود و دیگران احترام می‌گذارند؛ 6⃣ بدبین نیستند؛ 🔸به نقاط ضعف و قوت خود آگاه است 7⃣ انعطاف پذیری؛ 8⃣ واقعیت‌ها را درک می‌کنند و بر اساس همان برنامه‌ریزی دارند؛ 9⃣ مشکلات و ناکامی‌ها را تحمل می‌کنند و درصدد رفع آن برمی‌آیند؛ 🔟 نگرش مثبت نسبت به خود و دیگران؛ 🔸منظور از نگرش مثبت این است که در افراد دنبال نقاط مثبت بگردیم. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ☑️ نقاط ضعف افراد: 1⃣ ضعف ارتباطی 2⃣ درون گرایی 3⃣ آستانه تحمل 4⃣ کوچک بودن ظرفیت
با سلام و ادب خدمت شما ممنونم از کانال خوبتان،اجرتان با خدا ببخشید سوال مهمی داشتم اینکه ما سه فرزند 9و 5و3ساله داریم و به خاطر امر رهبری مبنی بر فرزند آوری خیلی دوست دارم چهارمی و پنجمی هم به لطف خدا داشته باشم ،اما متاسفانه من در این مدت فرزندداری خیلی خسته و بی حوصله شدم و خیلی با بچه ها بی خودی تندی کردم که این موضوع خیلی خیلی ناراحتم میکنه و طوریکه همین بی حوصلگی خودم به بچه هام انتقال پیدا کرده و هر روز صبح که بیدار میشم از خدا میخوام بهم صبر بده تا امروز باهاشون مهربون و صبور باشم اما خودم تا میام مهربون باشم وقتی با غرزدن و دعوای بچه ها نسبت به یکدیگر روبرو میشم ،سریع اعصابم میریزه بهم 😞 خواستم بپرسم چکار کنم صبرم زیاد شه و چکار کنم دیدگاهم عوض شه خواهش میکنم کمکم کنید؟؟؟ 🌸 پاسخ استاد پوراحمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"📽.. ❍چرا ‌ مخالف‌انتخاب‌دوست‌ از جنس‌مخالف است؟! 🎙دکتر‌ مهدی دوایی
ادامه داستان يک فنجان چاي با خدا 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 قسمت هشتاد و هفت: با گوشی اش شماره ایی را گرفت و بعد از چند بوق به زبان آلمانی احوال پرسی کرد. مکالمه ایی به شدت صمیمانه، یعنی با دانیال حرف میزد؟؟ ( پسر تو چرا انقدر پرچونه ایی.. یه مقدار سنگین باش برادرمن.. یه کم از من یاد بگیر.. آخه هر کَس دو روز با من گشته، ترکشِ فرهیخته گیم بهش اثابت کرده اما نمیدونم چرا به تو امیدی نیست.. باشه.. باشه.. گوشی..) چقدر راست میگفت، و نمیدانست که کار منِ موجی از ترکش هم گذشته ست. موبایل را به سمتم گرفت. ( بفرمایید با شما کار دارن..) با تعجب گوشی را رویِ گوشم گذاشتم و لبخند رویِ لبهایم خانه کرد. خودش بود. دیوانه ترین، روانشناسِ دنیا.. یانی که شیک میپوشید، شیک حرف میزد، شیک برخورد میکرد.. اما نه در برابرِ دوستانش.. صدایِ پر شیطنتش را میشنیدم که با لحنی با مزه صدایم میکرد.. این مرد واقعا، پزشکی ۳۴ ساله بود؟؟ (سلام بر دختر ایرانی.. شنیدم کلی برام گریه کردی.. سیاه پوشیدی.. گل انداختی تو رودخونه.. روزی سه بار خود زنی کردی.. شیش وعده در روز غذا خوردی.. بابا ما راضی به این همه زحمت نبودیم…) حسام راست میگفت، یان همیشه پر حرف بود. اما حسِ خوبِ برادرانه هایش وادار به شکرگذاریم میکرد.. اینکه زنده بود و سالم، طبق طبق شادی در وجودم میپاشید.. حسام از اتاق خارج شد. و من حرف زدم.. از خسته گی هایم.. از دردهایم.. از ترسهایم.. از روزهایی که گذشت و جهنم بود.. از موهایی که ریخت و ابروهایی که حتی جایش را با مداد هم پر نکردم.. از سوتی که در دقیقه ی نود عمرم زده شد و وقت اضافه ایی که داور در نظر داشت و من میدانستم خیلی کم است.. از.. از حسی به نام دوست داشتن و شاید هم نوعی عادت، که در چشمک زنِ کمبودِ فرصت برایِ زندگی، در دلم جوانه زده بود.. و او فقط و فقط گوش داد.. یانِ پر حرف در سکوت، سنگ صبور شد و مهربانی خرجم کرد.. که ای کاش با پوزخندی بلند، به سخره ام میگرفت و سرم فریاد میکشید.. بعد از اتمام تماس، بغضم را قورت دادم و زانو به بغل، رویِ تخت چمپاتمه زدم. تمام خاطرات، تصویر شد برایِ رژه رفتن در مقابل چشمانم. حسام چند ضربه به در زد و وارد شد. وقتی دید تکان نمیخورد، صدایی صاف کرد محضه اعلامِ حضور. سرم را بلند کردم. چشمانش را دزدید. دست پاچه کتابها را از روی میز برداشت ( خوندینشون؟؟ به دردتون خوردن؟؟) نفسی عمیق کشیدم ( علی.. خیلی دوسش دارم..) لبخندی عمیق بر صورتش نشست. نمیدانستم آرزویم چیست. اینکه ای کاش سالها پیش میدیدمش.. و یا اینکه ای کاش هیچ وقت نمیدیدمش؟؟ ( دانیال کی میاد؟؟ دلم واسه دیدنش پر میکشه..) به جمله ی (خیلی زود برمیگرده ) اکتفا کرد. اجازه گرفت که برود. صدایش کردم.. شنیدنِ چند آیه از قرآن برایِ منی که خمارِ صدایش بود، پرتوقعی محسوب نمیشد.. که اگرهم محسوب میشد، اهمیتی نداشت.. ادامه دارد.. بامــــاهمـــراه باشــید🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357