eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ شبهه می گویند امام زمان می آید اما نمی آید بدبخت انسانی که منتظر است. او کیست که می آید ؟چرا می آید ؟ کسی که در جنگ جهانی نیامد میلیون ها تن سلاخی شدند زنانی بی آبرو شدند نیامد از گرسنگی انسانها گربه خوردند نیامد به جوانان در بند ها تجاوز شد نیامد هزاران نفر این روزها در حال مردن هستند ولی نمی آید. کجاست؟ کی می آید؟ می آید که چه کند؟ جنگ افروزی کند؟ انتقام یک بانو را بعد از هزاران سال بگیرد؟ انتقام کشتار عاشورا را از نسلهای بعدی بگیرد؟ دو سوم مردم جهان را بکشد؟ چه انتظاری می کشند منتظران؟ ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 خلاصه اشکال نویسنده متن فوق آن است که اگر امام زمانی وجود دارد، چرا با دیدن این همه ظلم و جنایت در طول تاریخ، ظهور نمی‌کند و جلوی مفاسد را نمی گیرد؟ برای پاسخ به این شبهه ابتدا می گویم: فرض کنید اصلاً امام زمان وجود ندارد، چرا خود خدای مهربان این همه ظلم را می‌بیند اما جلوی آن را نمی‌گیرد؟ اگر اشکالی در این زمینه وجود دارد، به خدای سبحان هم وارد است. یعنی همین ایراد را می‌توان به خداباوران هم گرفت (صرف نظر از اینکه دین دارند یا ندارند و اگر دین دارند، چه دینی دارند.) ▫️ممکن است کسی اساسا منکر خدای مهربان باشد که بحث با چنین کسی درباره امام زمان علیه السلام بی فایده است، بلکه باید ابتدا اصیل ترین اعتقاد دینی یعنی خداباوری را برای وی توضیح داد. 🔹جالب است بدانید که اتفاقا هزاران سال پیش از نویسنده متن فوق، یعنی در هنگام خلقت اولین انسان، فرشتگان همین سوال را از خدای سبحان پرسیدند: قالوا أَتَجعَلُ فيها مَن يُفسِدُ فيها وَيَسفِكُ الدِّماءَ ؛ فرشتگان به خدا گفتند: آیا قصد داری روی زمین کسی را قرار دهی که فساد و خونریزی می کند؟ (بقره: ۳۰) اما خدای سبحان پاسخ داد: «من چیزی می دانم که شما نمی دانید» و سپس گوشه ای از مقامات و کمالات انسان را به رخ فرشتگان کشید. 🔹بله! خلقت انسان خلقت خاصی است. بنا نیست خدای سبحان یا امام زمان به اجبار زمینی عاری از هرگونه فساد و تباهی ایجاد کنند، نه اینکه نتواند (عالم فرشتگان عالمی است سراسر نور و پاکی)، بلکه از آنجایی که انسان جانشین خدا بر روی زمین است (بقره: ۳۰)، بنا است که خود انسان ها با اختیار و اراده و شعور خود، جهانی بهشت گونه بر زمین ایجاد کنند. 🔹ممکن است سوال شود که پس نقش امام زمان در این خصوص چیست؟ پاسخ واضح است: ایشان رهبر است، و رهبر زمانی رهبری می کند که جامعه بشریت جایگاه او را شناخته و رهبری او را به رسمیت بشناسند. به عبارت ساده، زمانی که مردم دنیا (و نه فقط شیعیان) اصلاح وضع موجود را از حضرت مطالبه کنند و گام هایی عملی در این راستا بردارند، در این هنگام است که می‌توان به ظهور ایشان امیدوار بود چرا که به درستی به ما یاد داده اند که «از تو حرکت از خدا برکت» و معنای صحیح انتظار هم چیزی جز همین حالت نیست. 🔹با این توضیح معلوم می شود که مفهوم انتقام از بانوی پهلوشکسته یا عاشورا، انتقام از کسانی است با کشتن رهبران الهی مسیر سعادت انسان را منحرف کرده و آگاهی و سعادت حقیقی انسان را مخدوش کرده اند. 🔹اما اینکه ایشان دوسوم مردم جهان را می کشد، از تخیلات نویسنده است که نیازی به پاسخ دادن ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ ﷽ 🔹آیا بدحجاب تر شدیم؟ 🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟ 🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟ شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بی‌دینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟ به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش می‌کند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود. اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید. 🔹بدحجاب تر؟ گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزش‌‌ها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیت‌سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد. این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل می‌کند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد. بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی. حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند. 🔹خطای تحلیل ایستا تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل می‌گیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمه‌های شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است. 🔹حجاب پرقدرت نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و یک اعتقاد راستین به مبارزه و است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ شبهه اگر خدا روزی رسان است، پس چرا بسیاری از کودکان در دنیا همانند آفریقا از گرسنگی تلف می‌شوند؟؟ ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔻پیش از پاسخ به این شبهه نکته‌ای یادآوری می‌شود: 🔹این جهان بر اساس سنت‌هایی (قوانین) اداره می شود که تخلف از آن ممکن نیست. از بین آنها، دو مورد از زیربنایی ترین سنن هستند که عدم توجه به آن‌ها باعث فهم غلط در فلسفه زندگی انسان و در نتیجه شبهه و سوال در رابطه انسان و خدا می‌شود. اول اختیار انسان و دیگری آزمایش انسان. 🔹با توجه به این نکته و در جواب شبهه فوق باید دانست که منظور از این‌که خدا روزی رسان است؛ یعنی تمام نعمت‌ها و روزی‌ها از سوی او سرچشمه می‌گیرد و اینکه او برای تمام انسان‌‌ها و موجودات به اندازه کافی رزق و روزی مقدر کرده است. 🔻اما این بدان معنا نیست که چون روزی مادی انسان از قبل مشخص و معین شده، اعمال انسان نقشی در آن ندارد و آن‌را کم و زیاد نمی‌کند و یا هیچ فردی از گرسنگی نخواهد مرد. بهره‌‌مندی از رزق خدا شرایطی دارد که با وجود آن شرایط روزی به فعلیت می‌رسد. (همانگونه که در قرآن، خداوند هدایتگر همه‌ی انسان‌ها و موجودات معرفی شده (سوره طه؛ ۵۰) ولی این به این معنا نیست که هیچ کس به دلیل سوءاستفاده از اختیار خود یا اسباب دیگر مانند شیاطین جن و انس، به گمراهی کشیده نمی‌شود.) 🔹بنابراین کسانی ‌که سعی و تلاشی در به دست آوردن روزی نمی‌کنند، قطعاً شرط جلب روزی را اجرایی نکرده‌اند. یا کسانی که با اسباب قطعِ روزی (مانند ستمگران، بیماری و...) مبارزه نکرده‌اند هم شرط دیگری را از کسب نکرده‌اند. 🔻یا کسانی که در برابر شکر نعمت‌هایی که خداوند به آنها داده کفران نعمت می‌کنند، اینان خود درهای گشایش روزی را به روی خود می‌بندند. قرآن کریم در این زمینه داستانی را از امت‌های گذشته نقل می‌کند: «وَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً قَرْیَةً کانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً یَأْتیها رِزْقُها رَغَداً مِنْ کُلِّ مَکانٍ فَکَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللهِ فَأَذاقَهَا اللهُ لِباسَ الْجُوعِ وَ الْخَوْفِ بِما کانُوا یَصْنَعُون»؛‏ خداوند (براى آنان که کفران نعمت می‌کنند،) مثالى زده است. منطقه آبادى که امن و آرام و مطمئن بود و همواره روزیش از هر جا می‌رسید، امّا به نعمت‌هاى خدا ناسپاسى کردند و خداوند به سبب اعمالى که انجام می‌دادند، لباس گرسنگى و ترس را بر اندامشان پوشاند. (نحل؛ ۱۱۲) 🔹و البته همانطور که گفته شد گاهی نیز تنگی روزی برای آزمایش و امتحان است: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ»؛ قطعاً همه شما را با چیزى از ترس، گرسنگى، و کاهش در مال‌ها، جان‌ها و میوه‌‏ها، آزمایش می‌کنیم و بشارت ده به استقامت ‏کنندگان. (بقره؛ ۱۵۵) 🔹خلاصه اینکه وقتی گفته می‌شود رزق همه برعهده خداست، همراه با شرایط آن گفته شده است. مانند اینکه مدیر یک کاروان به اعضای آن بگوید: «هیچ زاد و توشه ای لازم نیست همراه بیاورید همه برعهده من است» حال برای دریافت سهمیه باید قوانین گروه رعایت شود، اگر دزدی به کاروان حمله کرد، با آن مقابله شود، در مصرف آذوقه زیاده روی نکرد و نهایتاً اینکه فراموش نشود این دنیا محل آزمایش انسان است و گاهی لازم است از راه کم و زیاد شدن روزی امتحان شود. ✅نکته: با وجود کثرت عوامل قطع رزق و روزی، باز هم خدای مهربان از برخی از آنان گذشت می‌کند و علیرغم عدم شایستگی کافی، رزق بسیاری از ما را تأمین می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓بسیاری از همراهان مکرراً می‌پرسند که گاهی در گروه‌هایی که عضو هستیم، اطلاعیه ای می‌بینیم مبنی بر اینکه مثلاً «صاحب این عکس گم شده آن را در گروهها پخش کنید تا پیدا شود» یا مثلاً «فلان دکتر با شماره تلفن فلان گفته من مجانی بیماران نیازمند را مجانی درمان میکنم این مطلب را پخش کنید تا به دست نیازمندان برسد» و.... حال سوال این است که با توجه به اینکه پخش آن کمک به دیگران و به نوعی کار خیر است، انتشار آن صحیح است؟ ✅ پاسخ در فضای مجازی اصل را در بر دروغ و شایعه بودن بگذارید. هیچ چیزی صحیح نیست مگر آنکه از منبع شناخته شده و معتبری صادر شده باشد. هدف از اینگونه مطالب گاهی جنگ روانی است، گاهی اذیت کردن صاحب عکس یا صاحب شماره تلفن است، گاهی از سر کنجکاوی است، یعنی سازنده پیام وسعت انتشار پیامش را رصد می‌کند و لذت می‌برد و ده‌ها انگیزه دیگری که موجب تولید اینگونه محتواها می‌شود. بنابراین در اصل "خیر" بودن این کار‌ها تردید جدی است و چه بسا انتشار آن موجب اذیت و آزار دیگران خواهد شد.