eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
55.2هزار عکس
41هزار ویدیو
1.8هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پيام به نشست سالانه ى اتحاديه انجمنهاى اسلامى دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت) پيام به نشست سالانه ي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت) بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم عزيزان من، هر كس در مسائل جاري جهاني و مسائل كنوني انقلاب، بصيرتي داشته باشد به روشني مي‌فهمد كه انقلاب اسلامي ايران در حال حاضر از يك معبر دشوار و حائل و البته تعيين كننده در حال عبور است. اگر بخواهيم اين مسائل را در چند جمله خلاصه كنيم بايد بگوييم در سطح جهان مراكز استكباري و صهيونيستي به اين نتيجه قطعي رسيده اند كه اگر نتوانند اين انقلاب را در مرحله كنوني اش شكست بدهند به احتمال زياد، سر رشته كار را از دست داده و ديگر نخواهند توانست موج فزاينده ي بيداري اسلامي و حتي گرايش ملتهاي غير مسلمان را به معنويت بلكه به مفاهيم معنوي اسلامي مهار كنند. و اين موج عظيم كه در اين شانزده سال، عمق كافي هم يافته است تهديدي جدي عليه حاكميت استكباري و مشخصاً عليه سلطه فرهنگي غربي خواهد بود. بر اساس اين بينش و برداشت كه البته بينش و برداشت درستي هم هست، فشارها و حملات گوناگون خود را عليه اين انقلاب فشرده تر و قوي تر سازماندهي كرده اند. در سطح داخلي، انقلاب اكنون در مرحله يي است كه مي‌توان آن را دوران «جهاد اكبر» ناميد كه دوراني است بسيار سخت، بسيار خطرناك و همه انقلابها اين دوران را قاعدتاً تجربه مي‌كنند و شايد بشود گفت كه اكثر انقلابها در اين دوران دچار لغزش و انحطاط مي‌شوند. و شايد تعجب كنيد اگر عرض كنم كه انقلاب عظيم تاريخي نخستين اسلام در چنين دوراني بود كه بيشترين نيروي خود را از دست داد. بلي دوران جهاد اكبر يعني دوراني كه شور و هيجان اوليه انقلاب تا حدود زيادي فرو نشسته، ضمناً موفقيتهايي هم بدست آمده و چهره راحت زندگي، خود را به بسياري نشان داده و چرب و شيرين زندگي در دهانهايي مزه كرده است. اين، آن دوران خطرناك است. اميرالمومنين (ع) در چنين دوراني بود كه به حكومت رسيد و لذاست كه نهج البلاغه بيش از هر چيز ديگر سخن از زهد و بي اعتنايي به دنيا دارد و غمگنانه بايد گفت كه حتي «عدل علوي» و «زهد علوي» هم نتوانست موج مخرب دنياطلبي را در آن دوران مهار كند و در نهايت شد آنچه شد. ما امروز در اين دوران از انقلاب كبير و عظيم و عميق خود قرار داريم. البته امتياز ما به صدر اول در دو نكته، مهم است. نخست: وجود تجربه ي آن دوران در برابر ما كه براي ما صفحه درس آموزنده و هشداردهنده يي است كه اي بسا خواهد توانست از آن خطرات مانع شود. و نكته دوم: كثرت و تراكم دلهاي مؤمن و آگاه با ايمانهاي جوشان و دلهاي پاك و در همه جاي اين كشور بزرگ است. اين دو نكته خواهد توانست ما را از خطر عظيمي كه مسلمانان آن دوران ضربه آن را چشيده اند و انقلابهاي بزرگ دنيا در باتلاق آن فرو رفته اند نجات بدهد اما به يك شرط و آن شرط تا حدود زيادي به شما جوانان دانشجوي عزيز ارتباط مي‌يابد و آن اين است كه شما به مدد صفا و پاك نهادي و كم علاقگي خود به دنيا، ميدان را با همه ايمان و مجاهدت خود پر كنيد. حضور انقلابي، فعاليت انقلابي، پارسايي انقلابي، طهارت و معصوميت انقلابي، آگاهي و هوشياري انقلابي، وحدت و يكپارچگي حقيقي، بي اعتنايي به انگيزه‌هاي گروهي و خطي و امثال آن و در نهايت، توكل و تضرع و توسل شما به خداي قادر متعال خواهد توانست خطر اين دوران را كم كند و سدي عظيم در مقابل تهاجم دشمنان نيز پديد بياورد. اين جانب سرشار از اميد به چنين سرانجامي مي‌باشم. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيّد علي خامنه اي - ۰۶/۰۲/۱۳۷۴ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: جهانیان گواه آن بودند علیرغم ادعاهای لسانی دموکراسی، توزیع فراوانیِ مصادیقِ عدم رعایت حق زنان و ایذاء و آزار آن ها، استفاده ی تحقیر آمیز از زن در تبلیغ کالاهای اقتصادی، بی حرمتی فاجعه بار نسبت به زن در مراکز...، زنان و کودکان بی سرپرست، دختران فراری، انجام یک تجاوز در هر دقیقه در امریکا، نامشروع بودن یک سوّم از کودکان در انگلستان، وجود بیش از ۲۰ ملیون کودک آواره، از پیامدهای ناگوار نهضت‌های فمنیستی است، حرکتی که بر پایه‌های متزلزل افکار سکولار «هوس مداری» و «آزادی مطلق» و عدم توجّه به وحی و احکام دینی استوار است. جهانیان گواه آن بودند که بین نگرش فمنیستی که معتقد است تا کنون با عدسی مردانه به جهان نگریسته شده است و زمانِ آن رسیده که از این پس، با عدسی زنانه، جهان را نظاره گر باشیم، با بینش اسلامی که طالب نگاه حق طلبانه به هستی است و ملاک ارزیابی و سنجش را حق می‌داند و به بند کشیدن حق در قفس تنگ نظری‌ها را خطای بزرگی می‌شمارد، تفاوت عمیقی است. [۱] در چنین فضایی آلوده و جان‌هایی خسته، ضرورت تدوین نظام فکری جامع اسلام در زمینه ی شخصیت فردی، خانوادگی، اجتماعی [۲] و مسایل مرتبط، احساس و کتاب حاضر آماده گردیده است [۳] تا اندیشه‌های بلند اسلام و الگوهای مجسّم دین، مکرّر به جان جوامع و زنان، تزریق گردد و البتّه مسؤولیت و انجام چنین رسالتی، جز به دست جانشینان بحق امامت، ناممکن می‌نماید. رسالتی که به جان رمیده انسان‌ها و دلتنگ از ریا و تزویر، روح سبز استقامتِ بر پای عقیده ماندن و برایش دفاع سرخ نمودن را بدمد. مجموعه پیام‌های گرد آوری شده در این کتاب از لسان مقام عظمای ولایت دام عزّه العالی، در واقع نوعی بازخوانی کلام وحی و سخن معصومین و برگردانی صادق از آن است. محتوای این کتاب اگرچه در اقتضائات و شرایط و زمان‌های مختلف افاضه و ایراد گشته امّا از یک هماهنگی و ارتباط درونی و روح واحد بهره مند است و نیز این کلمات از زبان انسانی جاری است که با ره توشه ی دانش الهی در ثقلین و آگاهی به مسائل زمان و حوادث واقعه، وظیفه ی سنگین پاسخگویی به نیاز انسانی و هدایتگری را عهده دار است. این پیام‌ها از جان و اندیشه انسانی برخاسته که دو حیثیّت معرفت نظری و عمل را در خود، ملکه ساخته است. لذا حرکت معقول و مدیریت منطقی، اقتضا دارد که برای دسترسی وتدوین الگوی جامع در ابعاد مختلف شخصیت وجودی، فردی، خانوادگی، اجتماعی، وظایف، اختیارات و مسؤولیت‌های زن و ارتباطش با دیگر اجزای جامعه، دیدگاه‌های دینی در سه حوزه و نظامِ توصیفات، ارزش‌ها و تکالیف را از دو منبع «سند چشم انداز» و «کتاب حاضر» که هردو از یک چشمه جاری است و فرمایشات حضرت امام قدس سرّه الشریف، استخراج گردد، احکام و آموزه‌هایی که نظام مند و مرتبط باهم بوده و گزاره‌های بی ارتباط باهم نمی باشند و به همه ی ابعاد وجودی زن در یک سیستم، نظر دارد و نیز شایسته است از موازی کاری و هر گونه چهره سازی، ارائه طریق و راهکار و تصمیم گیری بدون پشتوانه ی نقشه و الگوی جامع،، دوری جسته، راه را برای نفوذ افکار مخرّب و جریانات فاسد دشوار نمود. دکتر طوبی کرمانی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ---------- [۱]: . اشاره به گفتگوی سائل نادان با علی بن ابیطالب علیه السلام است. [۲]: . مقوله ی خطاب و عناصر تشکیل دهنده آن از زاویه ی زبان شناختی و از دیدگاه تحلیل گفتمانی در مباحث قرآنی در خصوص زن، شگفت انگیز است و می‌توان به چندین بخش تقسیم و مورد بررسی قرار دادکه هر بخش، قابلیت تحلیل و تفسیر زیبائی دالّ بر نگرش جامع اسلام در خصوص زن دارد. ابتدا باید از این بعد سخن گفت که خطاب کننده خالق انسان و ربّ جهان است و علیم و حکیم و آشنا به همه ی زوایای خلقت انسان ها. ثانیاً خطاب شونده زن است، مولّد و مربّی جامعه یعنی دارنده ی مسؤولیتی چون خالق و مربّی جهان. ثالثاً شنوندگان که همه ی انسان‌ها و در همه ی زمان‌ها می‌باشند. رابعاً واژه‌های بکار رفته در این خطاب و نحوه ی بیان و گستره ی آن چون مرأه، نساء، زوجه، امّ و ریشه، اخت، عام و خاص، بصورت مستقیم وغیر مستقیم، پیدا و پنهان. خامساً زوایای خطاب چون مصلح و مفسد، مؤمن و کافر، مورد وثوق و بد عهد و... [۳]: . با مراجعه به سرفصل‌ها و محتوای این کتاب که در بُعد فردی، خانوادگی، اجتماعی، پیشینه، وظایف، شرایط، تکالیف و مسؤولیت ها، ورود شایسته دارد، این جامعیت، مشاهده می‌شود. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تصویری دیدنی از نظم اجتماعی در غرب همراه با سخنی راهگشا از استاد مطهری درباره غرب: 🔻 از عدم اعتراف به فضیلت دشمن، برای ما فضیلتی درست نمی‌شود؛ برعکس ....
قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي﴿۲۵﴾ گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان (۲۵) وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي ﴿۲۶﴾ و كارم را براى من آسان ساز (۲۶) وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي ﴿۲۷﴾ و از زبانم گره بگشاى (۲۷) يَفْقَهُوا قَوْلِي ﴿۲۸﴾ [تا] سخنم را بفهمند (۲۸) سوره مبارکه طه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
3.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 قاری استاد عبدالباسط عبدالصمد 📖 مقطع تلاوت کمیاب مفقودی و مجلسی سوره مبارکه فرقان
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)