#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اين كارها اسمش ريخت وپاش است و ريخت وپاش امري نكوهيده و ناپسند است. اين كارها زندگي ديگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام به نشست سالانه ى اتحاديه انجمنهاى اسلامى دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت)
پيام به نشست سالانه ي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت) بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم عزيزان من، هر كس در مسائل جاري جهاني و مسائل كنوني انقلاب، بصيرتي داشته باشد به روشني ميفهمد كه انقلاب اسلامي ايران در حال حاضر از يك معبر دشوار و حائل و البته تعيين كننده در حال عبور است. اگر بخواهيم اين مسائل را در چند جمله خلاصه كنيم بايد بگوييم در سطح جهان مراكز استكباري و صهيونيستي به اين نتيجه قطعي رسيده اند كه اگر نتوانند اين انقلاب را در مرحله كنوني اش شكست بدهند به احتمال زياد، سر رشته كار را از دست داده و ديگر نخواهند توانست موج فزاينده ي بيداري اسلامي و حتي گرايش ملتهاي غير مسلمان را به معنويت بلكه به مفاهيم معنوي اسلامي مهار كنند. و اين موج عظيم كه در اين شانزده سال، عمق كافي هم يافته است تهديدي جدي عليه حاكميت استكباري و مشخصاً عليه سلطه فرهنگي غربي خواهد بود. بر اساس اين بينش و برداشت كه البته بينش و برداشت درستي هم هست، فشارها و حملات گوناگون خود را عليه اين انقلاب فشرده تر و قوي تر سازماندهي كرده اند. در سطح داخلي، انقلاب اكنون در مرحله يي است كه ميتوان آن را دوران «جهاد اكبر» ناميد كه دوراني است بسيار سخت، بسيار خطرناك و همه انقلابها اين دوران را قاعدتاً
تجربه ميكنند و شايد بشود گفت كه اكثر انقلابها در اين دوران دچار لغزش و انحطاط ميشوند. و شايد تعجب كنيد اگر عرض كنم كه انقلاب عظيم تاريخي نخستين اسلام در چنين دوراني بود كه بيشترين نيروي خود را از دست داد. بلي دوران جهاد اكبر يعني دوراني كه شور و هيجان اوليه انقلاب تا حدود زيادي فرو نشسته، ضمناً موفقيتهايي هم بدست آمده و چهره راحت زندگي، خود را به بسياري نشان داده و چرب و شيرين زندگي در دهانهايي مزه كرده است. اين، آن دوران خطرناك است. اميرالمومنين (ع) در چنين دوراني بود كه به حكومت رسيد و لذاست كه نهج البلاغه بيش از هر چيز ديگر سخن از زهد و بي اعتنايي به دنيا دارد و غمگنانه بايد گفت كه حتي «عدل علوي» و «زهد علوي» هم نتوانست موج مخرب دنياطلبي را در آن دوران مهار كند و در نهايت شد آنچه شد. ما امروز در اين دوران از انقلاب كبير و عظيم و عميق خود قرار داريم. البته امتياز ما به صدر اول در دو نكته، مهم است. نخست: وجود تجربه ي آن دوران در برابر ما كه براي ما صفحه درس آموزنده و هشداردهنده يي است كه اي بسا خواهد توانست از آن خطرات مانع شود. و نكته دوم: كثرت و تراكم دلهاي مؤمن و آگاه با ايمانهاي جوشان و دلهاي پاك و در همه جاي اين كشور بزرگ است. اين دو نكته خواهد توانست ما را از خطر عظيمي كه مسلمانان آن دوران ضربه آن را چشيده اند و انقلابهاي بزرگ دنيا در باتلاق آن فرو رفته اند نجات بدهد اما به يك شرط و آن
شرط تا حدود زيادي به شما جوانان دانشجوي عزيز ارتباط مييابد و آن اين است كه شما به مدد صفا و پاك نهادي و كم علاقگي خود به دنيا، ميدان را با همه ايمان و مجاهدت خود پر كنيد. حضور انقلابي، فعاليت انقلابي، پارسايي انقلابي، طهارت و معصوميت انقلابي، آگاهي و هوشياري انقلابي، وحدت و يكپارچگي حقيقي، بي اعتنايي به انگيزههاي گروهي و خطي و امثال آن و در نهايت، توكل و تضرع و توسل شما به خداي قادر متعال خواهد توانست خطر اين دوران را كم كند و سدي عظيم در مقابل تهاجم دشمنان نيز پديد بياورد. اين جانب سرشار از اميد به چنين سرانجامي ميباشم. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيّد علي خامنه اي - ۰۶/۰۲/۱۳۷۴
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: واژههای آزادی، [۴] حقوق بشر، زن، دموکراسی از جمله ی این موارد است. و امروزه زن، نه بعنوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جهانیان گواه آن بودند علیرغم ادعاهای لسانی دموکراسی، توزیع فراوانیِ مصادیقِ عدم رعایت حق زنان و ایذاء و آزار آن ها، استفاده ی تحقیر آمیز از زن در تبلیغ کالاهای اقتصادی، بی حرمتی فاجعه بار نسبت به زن در مراکز...، زنان و کودکان بی سرپرست، دختران فراری، انجام یک تجاوز در هر دقیقه در امریکا، نامشروع بودن یک سوّم از کودکان در انگلستان، وجود بیش از ۲۰ ملیون کودک آواره، از پیامدهای ناگوار نهضتهای فمنیستی است، حرکتی که بر پایههای متزلزل افکار سکولار «هوس مداری» و «آزادی مطلق» و عدم توجّه به وحی و احکام دینی استوار است. جهانیان گواه آن بودند که بین نگرش فمنیستی که معتقد است تا کنون با عدسی مردانه به جهان نگریسته شده است و زمانِ آن رسیده که از این پس، با عدسی زنانه، جهان را نظاره گر باشیم، با بینش اسلامی که طالب نگاه حق طلبانه
به هستی است و ملاک ارزیابی و سنجش را حق میداند و به بند کشیدن حق در قفس تنگ نظریها را خطای بزرگی میشمارد، تفاوت عمیقی است. [۱] در چنین فضایی آلوده و جانهایی خسته، ضرورت تدوین نظام فکری جامع اسلام در زمینه ی شخصیت فردی، خانوادگی، اجتماعی [۲] و مسایل مرتبط، احساس و کتاب حاضر آماده گردیده است [۳] تا اندیشههای بلند اسلام و الگوهای مجسّم دین، مکرّر به جان جوامع و زنان، تزریق گردد و البتّه مسؤولیت و انجام چنین رسالتی، جز به دست جانشینان بحق امامت، ناممکن مینماید. رسالتی که به جان رمیده انسانها و دلتنگ از ریا و تزویر، روح سبز استقامتِ بر پای عقیده ماندن و برایش دفاع سرخ نمودن را بدمد. مجموعه پیامهای گرد آوری شده در این کتاب از لسان مقام عظمای ولایت دام عزّه العالی، در واقع نوعی بازخوانی کلام وحی و سخن معصومین و برگردانی صادق از آن است.
محتوای این کتاب اگرچه در اقتضائات و شرایط و زمانهای مختلف افاضه و ایراد گشته امّا از یک هماهنگی و ارتباط درونی و روح واحد بهره مند است و نیز این کلمات از زبان انسانی جاری است که با ره توشه ی دانش الهی در ثقلین و آگاهی به مسائل زمان و حوادث واقعه، وظیفه ی سنگین پاسخگویی به نیاز انسانی و هدایتگری را عهده دار است. این پیامها از جان و اندیشه انسانی برخاسته که دو حیثیّت معرفت نظری و عمل را در خود، ملکه ساخته است. لذا حرکت
معقول و مدیریت منطقی، اقتضا دارد که برای دسترسی وتدوین الگوی جامع در ابعاد مختلف شخصیت وجودی، فردی، خانوادگی، اجتماعی، وظایف، اختیارات و مسؤولیتهای زن و ارتباطش با دیگر اجزای جامعه، دیدگاههای دینی در سه حوزه و نظامِ توصیفات، ارزشها و تکالیف را از دو منبع «سند چشم انداز» و «کتاب حاضر» که هردو از یک چشمه جاری است و فرمایشات حضرت امام قدس سرّه الشریف، استخراج گردد، احکام و آموزههایی که نظام مند و مرتبط باهم بوده و گزارههای بی ارتباط باهم نمی باشند و به همه ی ابعاد وجودی زن در یک سیستم، نظر دارد و نیز شایسته است از موازی کاری و هر گونه چهره سازی، ارائه طریق و راهکار و تصمیم گیری بدون پشتوانه ی نقشه و الگوی جامع،، دوری جسته، راه را برای نفوذ افکار مخرّب و جریانات فاسد دشوار نمود.
دکتر طوبی کرمانی
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران
----------
[۱]: . اشاره به گفتگوی سائل نادان با علی بن ابیطالب علیه السلام است.
[۲]: . مقوله ی خطاب و عناصر تشکیل دهنده آن از زاویه ی زبان شناختی و از دیدگاه تحلیل گفتمانی در مباحث قرآنی در خصوص زن، شگفت انگیز است و میتوان به چندین بخش تقسیم و مورد بررسی قرار دادکه هر بخش، قابلیت تحلیل و تفسیر زیبائی دالّ بر نگرش جامع اسلام در خصوص زن دارد. ابتدا باید از این بعد سخن گفت که خطاب کننده خالق انسان و ربّ جهان است و علیم و حکیم و آشنا به همه ی زوایای خلقت انسان ها. ثانیاً خطاب شونده زن است، مولّد و مربّی جامعه یعنی دارنده ی مسؤولیتی چون خالق و مربّی جهان. ثالثاً شنوندگان که همه ی انسانها و در همه ی زمانها میباشند. رابعاً واژههای بکار رفته در این خطاب و نحوه ی بیان و گستره ی آن چون مرأه، نساء، زوجه، امّ و ریشه، اخت، عام و خاص، بصورت مستقیم وغیر مستقیم، پیدا و پنهان. خامساً زوایای خطاب چون مصلح و مفسد، مؤمن و کافر، مورد وثوق و بد عهد و...
[۳]: . با مراجعه به سرفصلها و محتوای این کتاب که در بُعد فردی، خانوادگی، اجتماعی، پیشینه، وظایف، شرایط، تکالیف و مسؤولیت ها، ورود شایسته دارد، این جامعیت، مشاهده میشود.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تصویری دیدنی از نظم اجتماعی در غرب همراه با سخنی راهگشا از استاد مطهری درباره غرب:
🔻 از عدم اعتراف به فضیلت دشمن، برای ما فضیلتی درست نمیشود؛ برعکس ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 قاری استاد عبدالباسط عبدالصمد
📖 مقطع تلاوت کمیاب مفقودی و مجلسی سوره مبارکه فرقان
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مراه آن حضرت با دشمنانش ميجنگد۲. ۲- علي بن ابراهيم از محمد بن علي بن بلال، از يوسف نقل كرده است ك
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(موسي) گفت: فراموشيم را بر من مگير و بر من سختگيري مكن... ۵، پس از كشتي خارج شدند و رفتند، خضر پسر بچه اي را ديد كه با بچهها مشغول بازي بود و از زيبايي به ماه پاره اي ميمانست و در دو گوش او دو مرواريد بود، خضر قدري به او نگريست و آن گاه وي را گرفت و كشت، موسي به خضر پريد و او را به زمين زد و گفت: (آيا كودك بي گناهي را بدون آن كه قتلي مرتكب شده باشد كشتي؟ چه كار زشتي كردي (خضر) گفت: نگفتم كه تو طاقت همراهي با من را نداري (موسي) گفت: اگر از اين پس راجع به چيزي از تو پرسيدم ديگر با من همراهي مكن كه از جانب من معذور باشي، پس برفتند تا به آبادي رسيدند) ۶، هنگام غروب بود و آن آبادي ناصره نام داشت يعني همان جايي كه نصارا به آن منسوبند. مردم اين آبادي هرگز در عمر خود ميهماني را پذيرايي نكرده و غريبي را غذا نداده بودند. آن سه نفر از مردم ناصره غذا خواستند اما آنان به ايشان
غذايي ندادند و پذيرايي شان نكردند، خضر چشمش به ديواري افتاد كه كج شده و در شرف فرو ريختن بود، خضر دستش را روي آن گذاشت و گفت: به اذن خدا راست شو، ديوار راست شد، موسي گفت: نبايد اين ديوار را راست ميكردي تا آن گاه كه به ما غذا و پناه بدهند. و اين است معناي آيه شريفه (كاش براي اين كار مزدي ميخواستي (خضر به موسي) گفت: اكنون زمان جدايي ميان من و توست، و اينك تو را از راز آن كارهايي كه تحملشان را نداشتي آگاه ميسازم، اما آن كشتي (كه آن بلا را سرش آوردم) از عده اي بينوا بود كه در دريا كار ميكردند، خواستم معيوبش كنم چون در آن سوي آنها (يعني در آن سوي كشتي) پادشاهي بود كه هر كشتي سالمي را غصب ميكرد) ۷ - آيه اين گونه نازل شده است - اما اگر كشتي معيوب بود كاري به آن نداشت. (و اما آن پسر بچه، پدر و مادرش مؤمن بودند (ولي او كافر سرشت بود - آيه اين گونه نازل شده است - به پيشاني اش نگاه كردم ديدم نوشته است: كافر سرشت است) پس، ترسيدم كه والدين خود را به عصيان و كفر در اندازد، لذا خواستم تا پروردگارشان در عوض او فرزندي پاكتر و مهربانتر نصيبشان كند) ۸، پس خداوند به جاي او دختري به پدر و مادرش بخشيد
كه هفتاد پيامبر از او به دنيا آمد. (و اما آن ديوار (كه راستش كردم) از آنِ دو پسر بچه يتيم از مردم اين شهر بود و در زير ديوار گنجي متعلق به آنان قرار داشت، پدر آن دو مردي نيك بود، و پروردگار تو ميخواست كه آن دو به حد رشد رسند... اين است راز كارهايي كه تو تحمل آنها را نداشتي) ۹. ۱۰ ۳- كليني از حسين بن محمد، از معلي بن محمد، از علي بن اسباط روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) شنيدم كه ميفرمايد: در آن گنجي كه خداوند عزّوجلّ فرموده است (و زير آن ديوار گنجي متعلق به آن دو بود) ۱۱، اين عبارات نوشته شده بود: به نام خداوند بخشنده مهربان در شگفتم از كسي كه يقين به مردن دارد چگونه ميخندد؟ و در شگفتم از كسي كه به تقدير يقين دارد چگونه اندوهگين ميشود؟ و در شگفتم از كسي كه دنيا و ناپايداري آن را نسبت به مردم دنيا ميبيند چگونه به آن دل ميبندد و اعتماد ميكند؟ سزاوار است كسي كه خدا را شناخته و خدايي ميانديشد خدا را در قضا و قدرش متهم نسازد، و در روزي رساندنش او را به كندي نسبت ندهد. راوي گويد: عرض كردم: قربانت گردم، مايلم اين مطلب را بنويسم، به خدا قسم حضرت دست به سوي دوات برد تا
آن را پيش من بگذارد، ولي من دست ايشان را گرفتم و بوسيدم و خودم دوات را برداشتم و اين مطالب را نوشتم ۱۲.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈جواني که بر اثر اسید پاشی به
صورتش نابینا شده بود و توی حرم امام
رضا (ع)شفا پیدا کرد...
👌پیشنهاد دانلود
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥بیان قسمتی از حدیث غدیر درباره امام زمان(عج) #استاد_طبسی #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دو رکن اساسی برای ولایت پذیری و ولایت مداری
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد همه میدونیم که زمان ظهور برکت به حدی فراوان میشه که کوه ها و همه جا پر از غلات رزق و روزی میشه حال بنده برام سواله کی انجام میشه هنگام آمدن امام هست یا بعد تشکیل حکومتش؟ و اونچه که برام مهمتره این فراوانی و برکات به خاطر چی هست بخاطر امام؟ امام که الانم هم حی و حاضر هست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💠اینها پس از تشکیل حکومت امام عصر (عج) هست و این برکات هم به خاطر این است که
-اولا مدیران لایق و خوب روی کار می آیند
-و ثانیا امام با افزایش علم و افزایش تکنولوژی قدرت بهره وری از طبیعت را بالاتر می برند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
همه برای پیروزی حق بر باطل تلاش میکنند. این جنگ نعمتی است که خداوند برای وحدت بیشتر در میان امت ایر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهرنشینی و قید و بندها
مدتی است که به خاطر شرایط زندگی مجبور شده ای از گردان تسویه حساب بگیری و در شهر باقی بمانی. مشکلات زندگی تمامی ندارد. هر روز یک مسأله جدید. اساس زندگی در شهر توأم با گرفتاری است. شهرنشینی مجموعه ای از قید و بندهای مصنوعی است که روند زندگی را بی محتوا میکند. البته خواص شهرنشینی و امتیاز این تمدن غیر قابل انکار است و فرهنگ جامعهها معمولا مترقی است.
ولی گاهی اوقات این گونه زندگی، انسان را اسیر میکند و هدف از آفرینش در نوسانهای زندگی فراموش میشود. انسانها فقط به دنبال خورد و خوراک میروند و خالق را از یاد میبرند. میخورند تا زنده بمانند و زنده میمانند تا بخورند. دور تسلسلی از مادیات و فارغ از هر گونه معنا و حقیقت.
حضور در شهر نیز کم خطر نیست. خط خود فراموشی و افتادن در تسلسل مادیات. کار، مسکن، آزادی، نان، دام و... همه ی ذهن انسان را مشغول میکند تا آنجا که عده ای برای به دست آوردن آن، حزب و دسته و گروه تشکیل میدهند و در هیاهوی شهر گم میشوند.
بسیجیان نیز ناگزیر از این حضورند. آنها هم باید در شهر زندگی کنند. آنها هم
[صفحه ۱۷۳]
به جامعه تعلق دارند. تو هم باید در شهر زندگی کنی. فرار از شهر درست نیست. گوشه ی عزلت گزیدن، نوعی بیماری است. باید شرایط را پذیرفت و به آن خط داد،
و نه آنکه از آن خط گرفت. مشکلات زیاد است ولی باید با آنها ساخت و با تک تک آنها دست و پنجه نرم کرد. همه ی خانوادهها مشغول بر طرف کردن گرفتاریهایشان هستند و هر یک به شکلی راه را برای ادامه زندگی هموار میسازند.
امروز تو نیز به عنوان جزئی از یک خانواده باید در حل مشکلات زندگی تلاش کنی و به اندازه ی توانایی به پدر و مادر کمک کنی. با وجودی که چند ماه است در شهری، ولی هنوز برخی حرکتها و حرفها برای تو غیر قابل تحمل است و روح تو را آزار میدهد. معلوم نیست چرا وقتی کسی غیبت میکند، دیگران صلوات نمی فرستند تا جلوی غیبت او را بگیرند؟ معلوم نیست چرا نماز واجب، اول وقت و یا به جماعت خوانده نمی شود؟ معلوم نیست چرا وقتی مشکلی پیش میآید، دیگران خود را کنار میکشند و شانه خالی میکنند؟ معلوم نیست چرا مردم برای تنپوش خود شکلهای عجیب و غریب انتخاب میکنند و خود را به زحمت میاندازند؟ معلوم نیست چرا صله ی رحم و میهمانیها این قدر تشریفاتی و سنگین برگزار میشود؟ معلوم نیست چرا بعضیها برای کاخها و خانههای بزرگ دست به هر کاری میزنند؟ معلوم نیست...
تو جواب تمام این پرسشها را میدانی. تو نفس را میشناسی، نقش شهوت را میدانی، غرور را دیده ای، ولی پاکی و خلوص را هم یافته ای. تو میدانی که میشود، پاک بود. تو میدانی که میتوان بسیجی بود. تو میدانی که دنیا محل گذر است. تو میدانی که خدا مالک همه چیز است.
دیگران هم میدانند ولی غافل شده اند. میریزند و میپاشند و میخورند. بندگی خدا را
فراموش کرده اند و دل به این دنیای فانی بسته اند. البته عده ای هم هنوز متوجه اند و زمینههای یک زندگی خوب را فراهم کرده اند. ولی تعدادشان اندک است. عده ای هم از فقر، فرصت یافتن حقایق را نیافته اند و بیشتر از هر چیز
[صفحه ۱۷۴]
فقر فکری دارند. تحمل این شرایط مشکل است و کم کم تو هم دوباره آلوده میشوی. گویی از بهشت رانده شده ای. در هر فرصت از آن دیار قدسیان تعریف میکنی و خاطرات جنگ را گرامی میداری. مستعدین را دعوت به جبهه میکنی و آینده ی درخشان را برای آنها ترسیم میکنی. برای رفتن و یا بازگشتن به جبهه دنبال فرصت میگردی و متوجه میشوی که روزهایی را که توفیق حضور در جبهه را نداشتی در خسران بوده ای.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357