#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: واژههای آزادی، [۴] حقوق بشر، زن، دموکراسی از جمله ی این موارد است. و امروزه زن، نه بعنوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جهانیان گواه آن بودند علیرغم ادعاهای لسانی دموکراسی، توزیع فراوانیِ مصادیقِ عدم رعایت حق زنان و ایذاء و آزار آن ها، استفاده ی تحقیر آمیز از زن در تبلیغ کالاهای اقتصادی، بی حرمتی فاجعه بار نسبت به زن در مراکز...، زنان و کودکان بی سرپرست، دختران فراری، انجام یک تجاوز در هر دقیقه در امریکا، نامشروع بودن یک سوّم از کودکان در انگلستان، وجود بیش از ۲۰ ملیون کودک آواره، از پیامدهای ناگوار نهضتهای فمنیستی است، حرکتی که بر پایههای متزلزل افکار سکولار «هوس مداری» و «آزادی مطلق» و عدم توجّه به وحی و احکام دینی استوار است. جهانیان گواه آن بودند که بین نگرش فمنیستی که معتقد است تا کنون با عدسی مردانه به جهان نگریسته شده است و زمانِ آن رسیده که از این پس، با عدسی زنانه، جهان را نظاره گر باشیم، با بینش اسلامی که طالب نگاه حق طلبانه
به هستی است و ملاک ارزیابی و سنجش را حق میداند و به بند کشیدن حق در قفس تنگ نظریها را خطای بزرگی میشمارد، تفاوت عمیقی است. [۱] در چنین فضایی آلوده و جانهایی خسته، ضرورت تدوین نظام فکری جامع اسلام در زمینه ی شخصیت فردی، خانوادگی، اجتماعی [۲] و مسایل مرتبط، احساس و کتاب حاضر آماده گردیده است [۳] تا اندیشههای بلند اسلام و الگوهای مجسّم دین، مکرّر به جان جوامع و زنان، تزریق گردد و البتّه مسؤولیت و انجام چنین رسالتی، جز به دست جانشینان بحق امامت، ناممکن مینماید. رسالتی که به جان رمیده انسانها و دلتنگ از ریا و تزویر، روح سبز استقامتِ بر پای عقیده ماندن و برایش دفاع سرخ نمودن را بدمد. مجموعه پیامهای گرد آوری شده در این کتاب از لسان مقام عظمای ولایت دام عزّه العالی، در واقع نوعی بازخوانی کلام وحی و سخن معصومین و برگردانی صادق از آن است.
محتوای این کتاب اگرچه در اقتضائات و شرایط و زمانهای مختلف افاضه و ایراد گشته امّا از یک هماهنگی و ارتباط درونی و روح واحد بهره مند است و نیز این کلمات از زبان انسانی جاری است که با ره توشه ی دانش الهی در ثقلین و آگاهی به مسائل زمان و حوادث واقعه، وظیفه ی سنگین پاسخگویی به نیاز انسانی و هدایتگری را عهده دار است. این پیامها از جان و اندیشه انسانی برخاسته که دو حیثیّت معرفت نظری و عمل را در خود، ملکه ساخته است. لذا حرکت
معقول و مدیریت منطقی، اقتضا دارد که برای دسترسی وتدوین الگوی جامع در ابعاد مختلف شخصیت وجودی، فردی، خانوادگی، اجتماعی، وظایف، اختیارات و مسؤولیتهای زن و ارتباطش با دیگر اجزای جامعه، دیدگاههای دینی در سه حوزه و نظامِ توصیفات، ارزشها و تکالیف را از دو منبع «سند چشم انداز» و «کتاب حاضر» که هردو از یک چشمه جاری است و فرمایشات حضرت امام قدس سرّه الشریف، استخراج گردد، احکام و آموزههایی که نظام مند و مرتبط باهم بوده و گزارههای بی ارتباط باهم نمی باشند و به همه ی ابعاد وجودی زن در یک سیستم، نظر دارد و نیز شایسته است از موازی کاری و هر گونه چهره سازی، ارائه طریق و راهکار و تصمیم گیری بدون پشتوانه ی نقشه و الگوی جامع،، دوری جسته، راه را برای نفوذ افکار مخرّب و جریانات فاسد دشوار نمود.
دکتر طوبی کرمانی
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران
----------
[۱]: . اشاره به گفتگوی سائل نادان با علی بن ابیطالب علیه السلام است.
[۲]: . مقوله ی خطاب و عناصر تشکیل دهنده آن از زاویه ی زبان شناختی و از دیدگاه تحلیل گفتمانی در مباحث قرآنی در خصوص زن، شگفت انگیز است و میتوان به چندین بخش تقسیم و مورد بررسی قرار دادکه هر بخش، قابلیت تحلیل و تفسیر زیبائی دالّ بر نگرش جامع اسلام در خصوص زن دارد. ابتدا باید از این بعد سخن گفت که خطاب کننده خالق انسان و ربّ جهان است و علیم و حکیم و آشنا به همه ی زوایای خلقت انسان ها. ثانیاً خطاب شونده زن است، مولّد و مربّی جامعه یعنی دارنده ی مسؤولیتی چون خالق و مربّی جهان. ثالثاً شنوندگان که همه ی انسانها و در همه ی زمانها میباشند. رابعاً واژههای بکار رفته در این خطاب و نحوه ی بیان و گستره ی آن چون مرأه، نساء، زوجه، امّ و ریشه، اخت، عام و خاص، بصورت مستقیم وغیر مستقیم، پیدا و پنهان. خامساً زوایای خطاب چون مصلح و مفسد، مؤمن و کافر، مورد وثوق و بد عهد و...
[۳]: . با مراجعه به سرفصلها و محتوای این کتاب که در بُعد فردی، خانوادگی، اجتماعی، پیشینه، وظایف، شرایط، تکالیف و مسؤولیت ها، ورود شایسته دارد، این جامعیت، مشاهده میشود.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تصویری دیدنی از نظم اجتماعی در غرب همراه با سخنی راهگشا از استاد مطهری درباره غرب:
🔻 از عدم اعتراف به فضیلت دشمن، برای ما فضیلتی درست نمیشود؛ برعکس ....
3.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 قاری استاد عبدالباسط عبدالصمد
📖 مقطع تلاوت کمیاب مفقودی و مجلسی سوره مبارکه فرقان
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مراه آن حضرت با دشمنانش ميجنگد۲. ۲- علي بن ابراهيم از محمد بن علي بن بلال، از يوسف نقل كرده است ك
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(موسي) گفت: فراموشيم را بر من مگير و بر من سختگيري مكن... ۵، پس از كشتي خارج شدند و رفتند، خضر پسر بچه اي را ديد كه با بچهها مشغول بازي بود و از زيبايي به ماه پاره اي ميمانست و در دو گوش او دو مرواريد بود، خضر قدري به او نگريست و آن گاه وي را گرفت و كشت، موسي به خضر پريد و او را به زمين زد و گفت: (آيا كودك بي گناهي را بدون آن كه قتلي مرتكب شده باشد كشتي؟ چه كار زشتي كردي (خضر) گفت: نگفتم كه تو طاقت همراهي با من را نداري (موسي) گفت: اگر از اين پس راجع به چيزي از تو پرسيدم ديگر با من همراهي مكن كه از جانب من معذور باشي، پس برفتند تا به آبادي رسيدند) ۶، هنگام غروب بود و آن آبادي ناصره نام داشت يعني همان جايي كه نصارا به آن منسوبند. مردم اين آبادي هرگز در عمر خود ميهماني را پذيرايي نكرده و غريبي را غذا نداده بودند. آن سه نفر از مردم ناصره غذا خواستند اما آنان به ايشان
غذايي ندادند و پذيرايي شان نكردند، خضر چشمش به ديواري افتاد كه كج شده و در شرف فرو ريختن بود، خضر دستش را روي آن گذاشت و گفت: به اذن خدا راست شو، ديوار راست شد، موسي گفت: نبايد اين ديوار را راست ميكردي تا آن گاه كه به ما غذا و پناه بدهند. و اين است معناي آيه شريفه (كاش براي اين كار مزدي ميخواستي (خضر به موسي) گفت: اكنون زمان جدايي ميان من و توست، و اينك تو را از راز آن كارهايي كه تحملشان را نداشتي آگاه ميسازم، اما آن كشتي (كه آن بلا را سرش آوردم) از عده اي بينوا بود كه در دريا كار ميكردند، خواستم معيوبش كنم چون در آن سوي آنها (يعني در آن سوي كشتي) پادشاهي بود كه هر كشتي سالمي را غصب ميكرد) ۷ - آيه اين گونه نازل شده است - اما اگر كشتي معيوب بود كاري به آن نداشت. (و اما آن پسر بچه، پدر و مادرش مؤمن بودند (ولي او كافر سرشت بود - آيه اين گونه نازل شده است - به پيشاني اش نگاه كردم ديدم نوشته است: كافر سرشت است) پس، ترسيدم كه والدين خود را به عصيان و كفر در اندازد، لذا خواستم تا پروردگارشان در عوض او فرزندي پاكتر و مهربانتر نصيبشان كند) ۸، پس خداوند به جاي او دختري به پدر و مادرش بخشيد
كه هفتاد پيامبر از او به دنيا آمد. (و اما آن ديوار (كه راستش كردم) از آنِ دو پسر بچه يتيم از مردم اين شهر بود و در زير ديوار گنجي متعلق به آنان قرار داشت، پدر آن دو مردي نيك بود، و پروردگار تو ميخواست كه آن دو به حد رشد رسند... اين است راز كارهايي كه تو تحمل آنها را نداشتي) ۹. ۱۰ ۳- كليني از حسين بن محمد، از معلي بن محمد، از علي بن اسباط روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) شنيدم كه ميفرمايد: در آن گنجي كه خداوند عزّوجلّ فرموده است (و زير آن ديوار گنجي متعلق به آن دو بود) ۱۱، اين عبارات نوشته شده بود: به نام خداوند بخشنده مهربان در شگفتم از كسي كه يقين به مردن دارد چگونه ميخندد؟ و در شگفتم از كسي كه به تقدير يقين دارد چگونه اندوهگين ميشود؟ و در شگفتم از كسي كه دنيا و ناپايداري آن را نسبت به مردم دنيا ميبيند چگونه به آن دل ميبندد و اعتماد ميكند؟ سزاوار است كسي كه خدا را شناخته و خدايي ميانديشد خدا را در قضا و قدرش متهم نسازد، و در روزي رساندنش او را به كندي نسبت ندهد. راوي گويد: عرض كردم: قربانت گردم، مايلم اين مطلب را بنويسم، به خدا قسم حضرت دست به سوي دوات برد تا
آن را پيش من بگذارد، ولي من دست ايشان را گرفتم و بوسيدم و خودم دوات را برداشتم و اين مطالب را نوشتم ۱۲.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357