هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اره پایت را درون آن بکنی. حرکت مسئول گروهان مثل نفر سر ستون مشکل است. چون او غالبا از کنار نیروها عب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
آتش نیروی مقدس را گرم سازند. نیروهای سپاه اسلام در میان شیارها و تپهها خود را برای شروع عملیات آماده میکنند. کارهای نظامی کم و بیش ادامه دارد و حتی هنگام برف و بوران، ستونهای نظامی از این سو به آن سو میروند. هوا خیلی سرد شده. هر روز هم سردتر میشود.
بچهها هم خود را آماده میکنند. زیارت عاشورا ترک نمی شود. رازهای شبانه برپاست. صدای تلاوت قرآن
گوشها را نوازش میدهد. در این هوای سرد، اکثر بچهها همیشه با وضو هستند. خاضعانه میخوابند و خاشعانه زندگی میکنند. اما همه منتظرند. منتظر عروج، منتظر فرج.
عراقیها هم گرفتار سرما و یخبندان شده اند. شاید احتمال هیچ گونه حمله ای را نمی دهند. حتی ممکن است اخبار خبرچینها و جاسوسان را باور نکنند. ولی به هر حال دشمن است و نباید او را ضعیف شمرد. در دستورات اسلامی آمده است که دشمن را باید قوی دانست تا براساس این تفکر، خود را همیشه قوی تر از او آماده کنی. امام هم این هوشیاری را همیشه به فرماندهان ارشد داده است و به همین منظور فرمودند، اگر این جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد، ما تا آخر ایستاده ایم. پس شاید دشمن کمی آن طرفتر منتظر عملیات ما در این سوز سرما باشد و ما باید آماده تر از او به میدان برویم. اگر نمی توانیم از خودرو و ماشین استفاده کنیم، امکان استفاده از اسب و قاطر و الاغ وجود دارد و به همین دلیل قرار است بسیاری از امور ترابری را این حیوانات انجام دهند.
وضعیت عملیات و ترتیب نیروها کاملا مشخص شده و قرارگاه مربوطه تمام کارها را انجام داده است. حالا وقت حمله شده. اطلاعات لازم توسط نیروهای فداکار و شجاع اطلاعات و عملیات به دست آمده است و مسائل لازم به نیروها گفته میشود. توجیهات لازم صورت میگیرد و فرماندهان گروهان و مسئولان دسته، برای شناسایی و توجیه وارد منطقه عملیاتی میشوند.
برای آخرین بار، نیروها اجتماع میکنند و فرمانده گروهان مشغول صحبت میشود:
[صفحه ۱۸۴]
«... همانطوری که ملاحظه میکنید، شرایط عملیات خاصی است. کار کمی دشوار است و با وجود برف
و باران و گل و شل باید توان زیادی برای دستیابی به اهداف به کار ببندیم. به هر حال فرماندهان عزیز سپاه و ارتش تصمیم گرفته اند در این منطقه عملیات کنند و این منطقه از نقطه نظرهایی، خیلی خوب و آماده است. با انجام این عملیات، بخشهای مهم و استراتژیکی از خاک عراق به تصرف ما در میآید و میتوانیم جای پای خوبی برای عملیات سرنوشت ساز آتی به دست بیاوریم. الحمدلله آمادگی کامل برای عملیات را به دست آورده اید و در شرایط آب و هوایی مختلف آموزش دیده اید. تعداد زیادی از شما عزیزان هم اعزام مجددید و با فراز و نشیب جنگ آشنا. ولی همان طوری که میبینید، این عملیات از ویژگیهای خاصی برخوردار است و ما مجبوریم در میان برف و بوران به دشمن حمله کنیم و بعد مثل تمام عملیاتهای دیگر، جواب پاتکها را هم بدهیم تا منطقه تثبیت شود. بنابراین همه ی ما به خداوند توکل میکنیم و آماده ی پذیرش سختیهای فراوانی هستیم. تدارکات و ترابری در منطقه خیلی مشکل است و باید با آنها ساخت تا ان شاء الله و به خواست خدا، عملیات به طور کامل انجام شود.
عزیزان من، خدا را در نظر داشته باشید و برای برپایی عدالت بر روی زمین نبرد کنید تا ان شاء الله پس از ظهور آقا امام زمان (عج) بتوانیم جزو سربازان آن حضرت باشیم. البته فیض شهادت یک نعمت خدایی است که ان شاء الله نصیب هر کس شد، دیگران را هم فراموش نکند... »
سخنان حاجی، قلبها را آرام میکند. چهره ی نورانی و پر صلابتش، آدم را به کوچه پس کوچههای مدینه میبرد. معلوم نیست
چرا حاجی این قدر به فاطمه زهرا (س) علاقه دارد در تمام حرفها و سخنانش، یادی از او میکند. حاجی هم خدایی شده و شاید نور شهادت را بتوان در پیشانیش مشاهده کرد. در انتها یکی از مداحان گردان چند خط ذکر مصیبت میخواند و همه گریه میکنند.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: نکوهش دانش دنیایی ای کرده به علم مجازی خوی نشنیده ز علم حقیقی بوی سرگرم به حکمت یونانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دانش نافع معاد
ای مانده ز مقصد اصلی دور
آکنده دماغ از باد غرور
در علم رسوم گرو مانده
نشکسته ز پای خود این کنده
تا چند زنی ز ریاضی لاف
تا کی افتی به هزار گزاف
ز دوائر عشر و دقائق وی
هرگز نبری به حقائق پی
وز جبر و مقابله و خطائین
جبر نقصت نشود فی البین
در روز پسین که رسد موعود
نرسد ز عراق و رهاوی سود
زائل نکند ز تو مغبونی
نه شکل عروس و نه مأمونی
در قبر به وقت سؤال و جواب
نفعی ندهد بتو اسطرلاب
زان ره نبری بدر مقصود
فلسش قلب است و فرس نابود
از علم رسوم چه میجویی
وندر طلبش تا کی پویی
علمی بطلب که ترا فانی
سازد ز علائق جسمانی
علمی بطلب که به دل نور است
سینه ز تجلی آن طور است
علمی که از آن چو شوی محظوظ
گردد دل تو لوح المحفوظ
علمی بطلب که کتابی نیست
یعنی ذوقی است و خطابی نیست
علمی که نسازدت از دونی
محتاج به آلت قانونی
علمی بطلب که نماید راه
وز سر ازل کندت آگاه
علمی بطلب که جدالی نیست
حالیست تمام و مقالی نیست
علمی که مجادله را سبب است
نورش ز چراغ ابولهب است
علمی بطلب که گزافی نیست
اجماعی است و خلافی نیست
علمی که دهد به تو جان نو
علم عشق است ز من بشنو
عشق است کلید خزائن جود
ساری در همه ذرات وجود
غافل تو نشسته به محنت و رنج
وندر بغل تو کلید گنج
جز حلقه ی عشق مکن در گوش
از عشق بگو در عشق بکوش
علم رسمی همه خذلان است
در عشق آویز که علم آنست
آن علم ز تفرقه برهاند
آن علم تو را ز تو بستاند
آن علم ترا ببرد به رهی
کز شرک خفی و جلی برهی
آن علم ز چون و چرا خالیست
سر چشمه ی آن علی عالیست
ساقی قدحی ز شراب الست
که نه خستش پا نه فشردش دست
در ده به بهایی دل خسته
آن دل بقیود جهان بسته
تا کنده ی حرص ز پا شکند
وین تخته کلاه ز سر فکند
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》 - مقدمه #تعلیم_و_تربیت ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5766900554533976060.mp3
15.16M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》
- پرورش جسم
- تغذیه
- حرکت
- خواب و استراحت
#تعلیم_و_تربیت ۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ما دو نوع تربيت داريم: ا- تربيت بيروني 2- تربيت دروني بچه هاي ما بايد از درون، خودشان را كن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان ها بايد به خاطر عزت نفس درونيشان، خلاف نكنند. من اگر خلاف نمي كنم به اين دليل است كه براي خودم احترام قائل هستم. اگر از چراغ قرمز عبور كنم ولو اين كه پليس هم حضور نداشته باشد، به خود من توهين شده است و من تحقير مي شوم چون قانون شكسته مي شود. اين عزت نفس است و به عامل بيروني ربطي ندارد بلكه وابسته به يك عامل دروني است.
روش هاي تربيتي كه بعدا خواهيم گفت همگي تربيت دروني هستند. هنجارهاي تربيتي امروزي در تربيت بيروني وجود دارند و روش هاي صحيح و فرهنگ سازي در تربيت دروني هستند. هنجارها را به جاي فرهنگ نگذاريم و به دنبال فرهنگ تعليم و تربيت در جامعه مان باشيم. در تربيت دروني كودك قدرتمند مي شود. قدرت معنوي است اما در تربيت بيروني كودك زورمند مي شود. و ما بچه را طوري تربيت مي كنيم كه زورمند بار بيايند. قدرت از درون مي آيد و زور عامل بيروني است مثل: پول، زيبايي، قدرت جسمي، مقام و .........
اين ها همه عوامل بيروني و زورمداري است. در حالي كه قدرت دروني است مثل: صبر، بخشش و ....... بچه هاي ما از درون بايد شرطي شوند. تشويق و تنبيه بايد از درون باشد و قدرت را از درون خودشان بايد پيدا كنند و درون متصل به بالا است. هماهنگي جسم و روح و هماهنگي ماديت و معنويت، الگوي كودكي است كه ما به آن فكر مي كنيم و تلاش مي كنيم كه بچه هاي ما در اين مسير رشد كنند.
#تربیت {قسمت16}
[مباحث کودک متعادل ]
از اين مبحث به بعد موضوع دوره ي ما بر پايه ي شخصيت خواهد بود. نمي دانم كه تا چند جلسه به طول انجامد اما تمام تلاش هاي ما بر اين است كه شخصيت فرزندان ما متعادل شكل بگيرد. در جلسه اول اين دوره وقتي مشخصات كودك آرزوها را روي تابلو نوشتم و آن ها را دسته بندي كردم طولاني ترين دسته يا ستون متعلق به شخصيت بود. خيلي از آرزوهايي كه ما در مورد فرزندمان داريم، حول شخصيت كودك است مثل: كودك صالح، با عزت نفس بالا، اعتماد به نفس بالا، توانايي نه گفتن و دفاع از خود و غيره همگي مربوط به شخصيت هستند.
در مباحث پيش راجع به جسم چندین جلسه صحبت كرديم و گفتيم كه جسم بستر رشد است. جسم مثل گلداني است كه بستر رشد است طبق مخروط رشد. گفتيم امنيت فضاي رشد است و رشد در فضاي امنيت اتفاق مي افتد. شخصيت نمودار رشد است. شخصيت نشان مي دهد كه كودك يا انسان در چه مرحله اي از رشد است و يا در مسير رشد قرار دارد يا از مسير منحرف شده است.
ما يك علامت دروني داريم كه بدانيم در مسير رشد قرار داريم يا نه؟ اين علامت « آرامش دروني » و احساس خوشايند داشتن است. شخصيت علامت بيروني است كه به ما نشان مي دهد در مسير هستيم يا نه. شخصيت كودك يكي از دغدغه هاي مهم والدين است. پس طبق روال هميشه اول با فضاي آگاهي و ديدن صورت مسئله شروع مي كنيم و در آخر مبحث به فضاي دانايي و روش ها و چگونگي ها مي پردازيم. (ادامه دارد... )
#شخصیت {قسمت1}
[مباحث کودک متعادل ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انیمیشن زیبا از ماجرای #مباهله پيامبر اسلام با مسيحيان نجران
✅برای فرزندان خود پخش کنید.
#روز_مباهله
#داغی کف پا
برای رفع داغی کف پاها باید معده و کبد را اصلاح کرد.
مصرف ماءالجبن صبح ناشتا برای رفع داغی کف پا مؤثر است.
پاشویه با سبوس گندم, نمک, گل بنفشه و ختمی به رفع داغی کف پا کمک می کند.
برای کاهش مواد زائد پا و دفع آن بهتر است پاها را در آب سرد بگذارند.
یکی از علل گُر گرفتگی صورت، عملکرد ناصحیح کبد است.
از دیگر دلایل گُر گرفتگی می توان به بروز بیماری های التهابی در بدن اشاره کرد.
مراقبت خانگی برای کف پای داغ
• استراحت کنید و پاهای خود را در سطحی بالاتر قرار دهید.
• کفش های مناسب و راحت بپوشید. کف کفش دارای کفی نرم باشد.
• پاهای خود را با آب سرد بشویید.
• متعادل کردن میزان قند خون
• مصرف مکمل ویتامین B12
• مصرف داروهای ضد درد و مسکن
• عدم نوشیدن الکل
• ترک سیگار یا قرار گرفتن در محیط دود
• خشک کردن پاها بعد از شستن آنها
• ماساژ پاها با پمادهایی که گردش خون را بهبود می دهند.
• مرتب ورزش کنید تا خون را بهتر به گردش درآورید.
• کفش های چرمی و جوراب های نخی و یا پشمی مناسب تر می باشند.
• استفاده از کرم خنک کننده پا
• ویتامین B3 مصرف کنید، زیرا درمان کننده داغی پاها می باشد. نخود، لوبیا، شیر، ماست و زرده تخم مرغ دارای این ویتامین هستند.
• آویشن درمان کننده مشکلات گردش خون است. هر روز به مدت ۲۰ دقیقه، پای داغ خود را در آویشن مخلوط با آب قرار دهید تا به گردش خون بهتر کمک کند و سوزش و درد را تسکین دهد.
• پابرهنه را رفتن باعث می شود هوا در پای شما به گردش درآید و پا را خشک کند. برای درمان پای داغ، چند دقیقه پابرهنه و بدون جوراب روی علف، سنگ و ماسه و غیره راه بروید.
• ماساژ زنجبیل برای تسکین پادرد مفید است.
• زنجبیل را با روغن نارگیل، روغن زیتون و یا دیگر روغن های گیاهی مخلوط کنید و هر روز به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، پاهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید.
قبل از بیرون شدن از حمام پاها را با
آب سرد آب بکشید مخصوصا کف پا
👈 سودا چیست؟
خلط سودا، سنگینترین خلط از بین چهار خلط در بدن است که رنگ آن سیاه است. خلط سودا، از خوردن غذاهای سودازا در کبد و همچنین از رسوب و سوختن خلط صفرا در بدن تولید میشود.
مرکز نگهداری خلط سودا طحال است و هنگام نیاز به دریچه معده ریزش و باعث احساس گرسنگی در فرد میشود. سودا در حالت متعادل هیچگونه عوارضی ندارد و حتی برای حیات انسان ضروری است؛
اما اگر از حالت تعادل خارج شود مضر است. اگر سودا خارج از حد در بدن رسوب کند و درمان نشود، میتواند منجر به انواع سرطانها و مشکلات دیگر در بدن شود.
👈 علت غلبه سودا
متاسفانه سبک زندگی غلط امروزی کاملا به غلبه سودا منجر میشود. سودای بدن به دلایلی که در ادامه نام میبریم بالا رفته و با غلبه بر سه خلط دیگر باعث بیماریهایی مانند سرطان، ککومک، واریس و غیره میشود که در چنین مواقعی درمان سودا کار چندان راحتی نیست.
👈 دلایل بروز غلبه سودا در بدن:
بیتحرکی، استراحت بیش از حد و گوشهگیری ، در معرض بوهای مستمر بودن ،
مصرف فلفل زیاد ، گوشت گاو فریزر شده ،
بد اخلاقی و بد خلقی ، غم مستمر ، شادی بیش از حد ، سردیهای خیلی زیاد ،
گرمیهای خیلی زیاد ، شوک ، نفرت زیاد ،
حضور مستمر در هوای گرم و سرد شدید
حضور ضد و نقیض در هوای سرد و گرم مثل رفتن به سونا ، استماع صداهای مستمر و ناهنجار مثل موسیقیهای نکره ،
فکر منفی مستمر ، دیدن تصاویر زشت
استمرار حضور در یک حالت و قالب ،
مصرف مستمر مواد مخدر خیلی گرم مثل تریاک ، مشروبات الکی ، بدبینی ، پرخوری،
استمرار مصرف داروی سودا بر گیاهی بسیار گرم ، حسادت، حرص و کینه ،
استفاده مستمر از کامپیوتر، تلفن همراه و امواج ماهواره
👈 علائم غلبه خلط سودا
🔸علائم سودا در پوست
تیرگی رنگ پوست و تمایل آن به سیاهی به خصوص تیرهگی زیر چشم، خارش و سوزش پوست، اگزما، خشکی پوست، ایجاد لکههای تیره کوچک یا بزرگ در سطح پوست.
🔸در سر و گردن
پیر چشمی، بدخوابی، آب سیاه، وسواس، فکر و خیال زیاد، بدبینی، وزوز گوش و حساس شدن به صداها و بوها
🔸در استخوان و مفاصل
لرزش دست و پا و لرزش بدن، خشکی مفاصل، محدودیت حرکتی
🔸در قلب و عروق تپش قلب، گرفتگی عروق قلبی، گرفتگی عروق مغزی، بواسیر، واریس پا، هموروئید و…
و تمامی بیماریهای صعب العلاج مانند MS و انواع سرطانها.
🔹 بارزترین علائم فرد مبتلا به سودا
کمر درد: دردهای شدید در ناحیه کمر میتواند از علائم ابتلا به سودا باشد
سردرد: یکی از رایجترین علائم در بین تمامی افراد مبتلا به سودا احساس درد در ناحیه سر است.سردردهای سوداوی معمولا کل سر را در بر میگیرند.
احساس سرگیجه و کاهش اشتها و به دنبال آن کاهش وزن، از علائم رایج در افراد سودایی است. بیشتر افراد سودایی معمولا در خوابیدن با مسائل زیادی مواجه میشوند و احساس خستگی شدیدی دارند.
همانطور که بیان شد بسیاری از علائمی که یک فرد مبتلا به سودا دارد، یک سری علائم عمومی و جامع هستند که در بسیاری دیگر از بیماریها نیز وجود دارد و به همین دلیل است که تشخیص و همچنین درمان غلبه سودا کار سادهای نیست.
👈 درمان سودا دکتر روازاده
باید از مصرف غذاهایی سودازا مانند شکلات، یخمک، سیب زمینی، ماست، پنیر، خیارشور، نمک زیاد، ماهی دودی، ماهی شور، بادمجان، غذای فریزری، رب، سس، چای خودداری کرد.
مصرف زیاد مواد غذایی با طبع گرم و تر
روغن مالی کردن بدن با روغن بادام شیرین
حمام گرم
انجام حجامت به موقع و به تشخیص پزشک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی نظیرترین میوه روی زمین 🌎
میوه نیپا
این میوه محصول درخت نخل نیپا (Nypa fruticans) است که انتهای رود هایی که در سواحل هند و اقیانوس آرام هستند رشد میکند.
عصارهی میوهی نارس درخت نخل نیپا غنی از آنتیاکسیدانها است.
این میوه رنگ شاهبلوطی دارد و روی ساقه رشد میکند. مغزهای چوبی این درخت در ظاهر کروی هستند. هر میوهی چوبی، مغزی شیرین و ژله مانند دارد و در دسرها به کار میرود.
این ژله از میوههای نارس درخت نخل جمعآوری میشود. ژلهی نیپا در میوههای نارس نرم، سفید و آبدار است؛ اما در میوههای رسیده، این گوشت سفت و به رنگ سفید شیری است.
هنگامیکه این میوه برسد، مغز از ساقهی درخت جدا شده و به زمین میافتد. کل این میوه اندازهی یک توپ فوتبال است و هر مغز حدود ۶ تا ۸ اینچ طول دارد.
بند_میزان شاهکار معماری ایران باستان.
بند میزان سدی است در شهر شوشتر و ساخته شده در دوره ساسانیان که تا امروز پابرجاست و کاربرد دارد...
این سد آب رودخانه کارون را به نسبتهای ۲ و ۴ بین رودهای گرگر و شطیط شهر شوشتر تقسیم میکند. رود گرگر را ( دو دانگه) و رود شطیط را (چهاردانگه) نیز میگویند...
این بند از چند دهانه تشکیل شدهاست که مهمترین آنها دهانهای جدا کننده آب ورودی کارون است که تنظیم آب دو شاخهٔ رودخانه را انجام میدهد به گونهای که اگر دبی گرگر بیشتر از یک سوم باشد آن را به شاخهٔ شطیط انتقال میدهد و همینطور برعکس. در توصیف اهمیت این سد آنکه شکسته شدن این سد بمنزله ازدیاد فقر و بدبختی در شوشتر و پابرجا بودن آن به همراه دیگر سازههای آبی شوشتر باعث آبیاری ۴۰هزار هکتار دشت میان آب شوشتر.
بند میزان از شاهکارهای مهندسی معماری ایرانیان باستان است که به همراه نظام آبی شوشتر به ثبت جهان نیز رسیده است....
زمان ساخت بند میزان را به عهد شاهپور یکم ساسانی نسبت میدهند..