#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به مناسبت گردهمايى مسؤولان انجمنهاى اسلامى دانشگاهها پيام به مناسبت گردهمايي مسؤولان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام تسليت به مناسبت شهادت حاج سيد اسداللَّه لاجوردى
پيام تسليت به مناسبت شهادت حاج سيد اسداللَّه لاجوردي بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم من المؤمنين رجال صدقوا ما جاهدوا اللَّه عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدّلوا تبديلا شهادت سيد بزرگوار و مجاهد في سبيل اللَّه مرحوم آقاي حاج سيد اسداللَّه لاجوردي كه از چهرههاي منور انقلاب و پيشروان جهاد في سبيل اللَّه بود بار ديگر ارج و قدرِ سربازان ديرين اسلام و مبارزان سختكوش راه آزادي را در خاطرهها زنده ساخت. منافقان كوردل و خيانت پيشه با اين جنايت عمق كينه ي خود را نسبت به ياران صادق امام امت و خدمتگزاران حقيقي مردم آشكار كردند و چهره ي منفور خود را تيره تر و منفورتر ساختند. اين شهيد عزيز در تمام دوران مبارزات اسلامي به اخلاص و صبر و مقاومت و روشن بيني شناخته شده بود. در راه خدا بلاهاي بزرگ را به
جان ميخريد و در ميدانهاي سخت حاضر بود. پس از پيروزي انقلاب در همه ي مسؤوليتهايي كه در راه خدمتگزاري به مردم و كشور به او محول شد با قدرت و ايثار و بدور از اغراض و مطامع مادي اداي وظيفه كرد و هيچگاه خستگي به خود راه نداد. شهادت در راه خدا اجر بزرگي است كه خداي شاكر عليم به اين انسان مؤمن و بااخلاص مرحمت فرمود. خداوند روح مطهر او را با اجداد طيبين و طاهرينش محشور فرمايد. اين جانب شهادت اين برادر ارجمند را به خانواده ي گرامي و دوستان همرزم و همسنگرش و به همه ي ملت ايران تبريك و تسليت عرض ميكنم. والسّلام علي عباداللَّه الصالحين - سيد علي خامنه اي - ۲/۶/۷۷
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۸-۱-۴-۲- در اداره و پیشرفت جامعه ی اسلامی مسئولیت اداره ی جامعه ی اسلامی و پیشرفت جامعه ی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۲-۱-۴-۲- در زمینه ی تحصیل علم
دین، برای تحصیل علم، میان دختر و پسر فرقی نمی گذارد. اگر پسر شما
تحصیلات عالیه میکند، بگذارید دختر شما هم به تحصیلات عالیه بپردازد. بگذارید دختران جوان ما درس بخوانند، علم بیاموزند، آگاهی پیدا کنند، به شأن خودشان واقف شوند و قدر خود را بدانند. [۱]
۲-۴-۲- تفاوت ها
----------
[۱]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه۲۸-۰۶-۱۳۷۵.
۱-۲-۴-۲- زن الگوی ظرافت، لطافت و حسّاسیت، مرد مظهر اتّکا و اعتماد
خدای متعال طبیعت زن را ظریف قرار داده است. بعضی از انگشتها خیلی درشت و گُنده هستند و برای کندن یک سنگ از زمین خیلی خوبند، امّا اگر بخواهند یک جواهر خیلی ریز را لمس کنند، معلوم نیست بتوانند بردارند. امّا بعضی انگشتها ظریف و باریکند، آن سنگ را نمی توانند بردارند امّا آن خرده جواهر و خرده طلا را میتوانند از روی زمین جمع کنند. زن و مرد این طورند. هر کدام یک مسؤولیتی دارند. نمی شود هم گفت کدامیک مسؤولیتش سنگین تر است. مسؤولیت هر دو سنگین است، هر دو لازم است. روح زن چون لطیف تر است، احتیاج به آرامش بیش تری دارد. او نیاز به آسایش و تکیه کردن به یک جای مطمئن دارد. این تکیه گاه کیست؟ او شوهر است. خدا اینها را این طور کنار هم قرار داده است. [۲]
۲-۲-۴-۲- تفاوت در احکام نه حقوق
در اسلام آن چه که مطرح است، عبارت است از تعادل؛ یعنی رعایت عدالت محض میان افراد بشر، از جمله میان جنس زن و جنس مرد. برابری در حقوق مطرح است، امّا در جایی ممکن است احکام زن با احکام مرد متفاوت باشد؛ هم چنان که طبیعت زن با طبیعت مرد در بعضی از خصوصیات متفاوت است. بنابراین، بیش ترین حقایق و بیش ترین واقعیتهای فطرت و طینت بشری در مورد زن و مرد، در معارف اسلامی است. [۳]
۳-۲-۴-۲- توأمان بودن محبّت و احساسات زنانه همراه باایمان وپاکدامنی عاملی برای ایفاء نقش منحصر به فرد زن در جامعه
زن با نقاط قوّت زنانه ی خود - که خدای متعال در وجود او به ودیعه گذاشته و مخصوص زن است - همراه با ایمان عمیق، همراه با استقرار ناشی از اتکاء به خداوند، و همراه با عفّت و پاکدامنی - که فضای پیرامون او را نورانیّت میبخشد - میتواند در جامعه یک نقش استثنایی این گونه ایفا کند؛ هیچ مردی قادر به ایفای چنین نقشی نیست. مثل کوه استواری از ایمان، درعین حال مثل چشمه ی جوشانی از عاطفه و محبّت و احساسات زنانه، تشنگان و محتاجان نوازش را از چشمه ی صبر و حوصله و عاطفه ی خود سیراب میکند. انسانها در چنین آغوش پربرکتی میتوانند تربیت شوند. [۱]
عظمت زن به این نیست که بتواند چشم مردها را، هوس هوسرانان را به خودش جلب کند؛ این افتخاری برای یک زن نیست؛ این تجلیل زن نیست؛ این تحقیر زن است. عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزّت مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساس تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جای خود به کار ببرد، آن تیزی و برّندگی ایمان را هم در جای خود به کار ببرد. این ترکیب ظریف فقط مال زن هاست؛ این آمیزه ی ظریف لطافت و برندگی، مخصوص زن هاست؛ این امتیازی است که خدای متعال به زن داده است. [۲]
فصل پنجم: عوامل انحطاط در زنان
۱-۵-۲- تسلیم شدن در برابر خوشگذرانیها و هوسهای زودگذر
اگر زن به فکر تجمّلات و خوشگذرانیها و هوسهای زودگذر و تسلیم شدن به احساسات بی بنیاد و بی ریشه باشد، نمی تواند آن راه را برود؛ باید این وابستگیها را که مثل تار عنکبوت بر پای یک انسان رهرو است، از خود دور کند، تا بتواند آن راه [راه حضرت زهرا (س) و حضرت
زینب (س) ] را برود؛ کمااین که زن ایرانی در دوران انقلاب و در دوران جنگ همین کار را کرد، و انتظار این است که در همه ی دوران انقلاب همین کار را بکند. [۱]
----------
[۲]: . خطبه ی عقد۶-۶-۱۳۸۱.
[۳]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶.
[۱]: . بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۲۵-۰۳-۱۳۸۴.
[۲]: . بیانات در دیدار گروه کثیری از پرستاران نمونه کشور به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) ۰۱-۰۲-۱۳۸۹.
[۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
❗️بايد اعتراف كنم كه خود ما، همين تيپ ما در اثر انحرافاتى كه در طول تاريخ در تعليمات ما وجود داشته به گونهاى هستيم كه در اين حوزههاى علمى و دينى از اول غرق در يك سلسله مسائل مىشويم و در اين مجرا قرار نمىگيريم كه قرآن را بشناسيم. زبان عربى را هم درست ياد نمىگيريم، آن مقدارى هم كه ياد مىگيريم به درد قرآنفهمى و قرآنشناسى نمىخورد.
✅ اگر يك طلبه از همان اوايل تحصيلش همين كتابهايى را كه در باب اعجاز قرآن نوشته شده است از قديم و جديد بخواند (از جديد مثل همين كتاب صادق رافعى، و از قديم مثل همان كتاب عبد القاهر جرجانى و ابوبكر باقلانى)، اگر يك طلبه از اول با اين موضوع آشنا شود و بعد با توجه به جنبههاى اعجازآميز قرآن وارد قرآن شود و بعد وادارش كنند به حفظ و ضبط قرآن، او اعجاز قرآن را خيلى بهتر مىتواند درك كند از كسى كه مثل ما اين طور نيست.
📚 استاد شهید مطهری، نبوت، ص 234
#گزیده_کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیهگرافی✨🌱
اگر شکر نعمت بهجای آرید...
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ - لیل 1
سوگند به شب، هنگامی که (همه جا را در تاریکی) بپوشاند
وَالنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ - لیل 2
و سوگند به روز، هنگامی که نمایان شود
💛 تلاوتی زیبا برای آرامش دلها، سوره مبارکه لیل با صدای هزاع البلوشی🎈🤍💚
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: جوانمردي متن حديث المروءة ۱- الصدوق باسناده عن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن أبيه عن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
سپس اشعاری به این مضمون سرود:
قیل لی انت اوحد الناس طرّاً
فی فنون من الکلام النّبیه
لک فی جوهر الکلام بدیع
یثمر الدّرّ فی یدی مجتبیه
فعلام ترکت مدح ابن موسی
والخصال الّتی تجمّعن فیه
قلت لااهتدی لمدح امام
کان جبرئیل خادماً لابیه
خلاصه ی سخن او این است که به من میگویند تو که سخنور بی همتایی هستی، چگونه مدح حضرت رضا (علیه السلام) را با وجود صفات والای او کنار گذاشته ای؟ من گفتم، نمی توانم مدح امامی را بگویم که جبرئیل خدمتگزار پدر او بوده است. [۱]
روزی حضرت رضا (علیه السلام) در حالی که بر استر چالاکی سوار بود، بیرون آمد. ابونواس نزدیک شد و سلام کرد و گفت: ای پسر پیامبر، در مورد شما اشعاری گفته ام، دوست دارم بشنوی. حضرت فرمود: بگو، ابونواس سه بیت از اشعار خویش را خواند از جمله:
----------
[۱]: کشف الغمه، ۳/۱۵۸.
من لم یکن علویا حین تنسبه
فما له فی قدیم الدهر مفتخر
یعنی هرکه در نسب علوی نباشد، از گذشته افتخاری ندارد....
امام (علیه السلام) اشعار وی را پسندید و به او فرمود: اشعاری برای ما آورده ای که قبل از تو کسی نیاورده است....
سپس حضرت به غلامش فرمود: چقدر از مخارج ما زیاد مانده است؟ عرض کرد: سیصد دینار - هر دینار یک مثقال طلا بوده است - حضرت فرمود: به ابونواس بده، وقتی حضرت به خانه برگشت به غلامش فرمود: شاید آن مبلغ را اندک بشمارد، این استر را نیز برای او ببر. [۱]
----------
[۱]: اعلام الهدایه، ص ۲۲.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات پاسخ به #شبهات_دکترسروش_علیه_مهدویت 3 💠 قسمت سوم 3️⃣ ، ادامه بحث قبلی ، 👈 اثبات اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 1
🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه
🎬 قسمت 1 : ویژگی های کلی حکومت
🎙با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
👌دنیای بعد ظهور را بهتر بشناسیم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
چرا فرج امام زمان (عج) تابع خروج به یک خونریز ضد شیعه نیروی نیابتی دشمن به نام سفیانی شده؟ سفیانی ملعون نیروی نیابتی چه خصوصیاتی دارد که سایر خونریزان تاریخ نداشتند؟ از مغول ها گرفته خون ها ریختند و سر ها بریدن و یا داعش، چرا باید نشانه سفیانی باشد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👈🏻بحث خروج سفیانی یک چیز است، جنگ و خونریزی اش هم یک چیز دیگر.
👌🏻بعد اینکه ظهور شرطش خونریزی سفیانی نیست، شرطش قیام سفیانی است، و حالا ممکن است مردم دست به دست هم بدهند و شاید جلوی خونریزی های سفیانی را هم بگیرند، البته باز هم می گویند جلو گرفتنی نیست و خونریزی ها حتما رخ خواهد داد. خلاصه اختلاف نظرهایی در این زمینه ها هست، ولی شرط ظهور خونریزی سفیانی نیست.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بايد ميرفتم حبيب آقاجاني بعد از عمليات بيت المقدس [۴] در تبريز به عضويت رسمي سپاه در آمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لذت كار
عابد پرستار
گرماي ۴۰ درجه ظهر تابستان همه را كشانده بود داخل چادرها. از شدت گرما،
توي پادگان دزفول بيرون از چادرها و سنگرها پرنده اي پر نمي زد. همگي در حال استراحت بوديم. گه گاه از بيرون صدايي ميآمد و چرتم را بر هم ميزد. حس ميكردم صدايي مثل صداي برخورد قوطي كنسرو و كمپوتي است كه ميآيد. يكي دو بار بي خيال شدم؛ اما صدا قطع نشد. بظر ميآمد كه كسي به اين قوطيها لگد ميزند يا پرتشان ميكند كه اين صداها ميآيد. رفتم بيرون، هيچ كس نبود. برگشتم داخل چادر، باز همان صدا آمد.
كنجكاو شدم و به كمين نشستم كه بالاخره ته و توي قضيه را در بيارم. ديدم يكي در ميان چادرها ميگردد و قوطيهاي كنسرو و كمپوت را كه به شكل آشغال در محوطه ريخته شده است، يك جا جمع ميكند و بعد ميبرد در چاله اي پشت خاكريز دفنشان ميكند سرش به كار خودش گرم بود. انگار كه از اين لذت
[ صفحه ۱۸]
مي برد. چادر ما كه رسيد ديدم آقا مهدي باكري است...
https://eitaa.com/zandahlm1357
Part06_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
5.08M
👆🏻
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره»
🔴قسمــت 6
💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: وحدت اسماء و اشاره به وحدت اسماء و انطواء آنها در ذات بسیط حقّ است ما ورد فی الدعاء: « سبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا:
عدم رؤیت خداوند
قوله علیه السلام: الَّذِی قَصُرَتْ عَنْ رُوءْیَتِهِ أَبْصَارُ النَّاظِرِینَ.
یعنی: قاصر و عاجز است از رؤیت و مشاهده ذات بسیط حق تعالی ابصار، اعنی عقول و بصیرت بصر متفکّرین و متأمّلین، زیرا که حکماء در رؤیت و إبصار شرایط أربعه تعیین نموده اند، که مشروط رؤیت بدون تحقّق هر یک از شرایط اربعه صورت نگیرد.
أولاً باید قرب مُفرط در مرئی نباشد به واسطه آن که:
چو [۲] مبصر با بصر نزدیک گردد بصر ز ادراک او تاریک گردد [۳]
ثانی: آن که باید بُعد مفرط در مرئی نباشد.
ثالث: باید صغر مفرط در مرئی نباشد.
و رابع: آن که اجتماع نورین باشد، یعنی نور باصره به معاونت نور دیگر از نور شمس و قمر و سایر کواکب یا نور سراج که خلیفه شمس اند.
----------
[۲]: ۳ - اصل: چه.
[۳]: ۴ - گلشن راز، شبستری، سؤال در موضوع فکرت.
و چون نور الانوار أقرب تمام اشیاء است نسبت به ناظرین به مقتضای « یا من
هو أقرب إلیّ [۱] من حبل الورید » [۲] چگونه رؤیت او محقق شود با آن که انتفاء شرط مستلزم انتفاء مشروط است، لذا قیل:
یار نزدیک تر از من به من است وین عجبتر که من از وی دورم
چه کنم، با که توان گفت که یار در کنار من و من مهجورم [۳]
دیگر آن که: حق سبحانه و تعالی محیط بر تمام اشیاء است، و ناظرین از جمله محاط او، و رؤیت موقوف بر این است که مرئی محاط باصره واقع شود و احاطه محاط بر محیط محال است.
----------
[۱]: ۱ - اصل: الیه.
[۲]: ۲ - الکافی، ج ۲، ص ۴۸۴ ؛ إقبال الأعمال، ج ۱، ص ۲۰۱ ؛ البلدالأمین، ص ۲۶.
[۳]: ۳ - گلستان، سعدی، حکایت ۱۱: « در جامع بعلبک وقتی کلمه ای همی گفتم... ».
📚✍شرح بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357