هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.071.mp3
1.96M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نکته اول امام علی علیه السلام میفرمایند:👇👇 👌👌امّا این سخن خداوند: «پروردگار دو مشرق و پروردگار دو مغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
♨️شبهه بیستم
آیا این آیات زیر با هم تناقص ندارند، آخرش کدوم ثواب را خداوند بخاطر کار خیر ما میخواهد بدهد❓❓
👈🏝بعضی کارها پاداش دوبرابر دارد
"ضعفین"(بقره ۲۶۵)
👈🏝بعضی کارها پاداش چندبرابردارد
"اضعافا"(بقره ۲۴۵)
👈🏝بعضی کارها پاداش ده برابر دارد
"فله عشر امثالها"(انعام ۱۶۰)
👈🏝بعضی کارها پاداش هفتصدبرابرپاداش دارند"کمثل حبة انبتت سبع ..."(بقره ۲۶۱)
👈🏝بعضی کارها پاداشی دارد که هیچ کس جز خدا آن را نمی داند
"فلاتعلم نفس مااخفی لهم"(سجده۱۷)❓❓❓
جواب اول
👌رساندن جنس به مقصد اَرزش دارد، ولى اگر جنسى را در وسط راه از بين برديم، ارزشى نَدارد. بسيارى از كارهاى به ظاهر نیک دچار آفاتى مىشود كه به مقصد نمىرسد:
👌✅😔يا در آغاز، كار را با ريا و خودنمايى شروع مىكنيم و هدف الهى نَداريم، يا در وسط كار گرفتار غرور و عُجب و خودخواهى میشويم و يا بعد از انجام كار، گناهى مىكنيم و آثار آن را مَحو مىكنيم.
👈👌لذا قرآن نمىفرمايد: هركس كار شايسته انجام دهد ده برابر پاداش دارد، بلكه مىفرمايد:
هر كس كار شايستۀ خود را تا قيامت بياورد، ده پاداش دارد(مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ) 👈👌پس این ثواب ها برای کسی است که عمل صالح را سالم ببرد.
جواب دوم
👌👌✅تفاوت ثوابها بر اساس تفاوت نیت ونوع کار است لذا هر چقدر کار سختر باشد ثوابش زیادتر است پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند«أفْضَلُ الاْعْمالِ أحْمَزُها» بهترین کارها سخترین آنهاست.
جواب سوم
👈ما اختیار داریم کار خوب یا بد را انجام بدهیم، وقتی کار بد انجام میدهیم یه امتیاز منفیگی برامون ثبت میشود، وقتی کار خوب میکنیم ده تا امتیاز مثبت ثبت میشود.
نتیجه👇👇
یعنے خدا دنبال بهانه است که بندگانش را به بهشت ببرد لذا برای هر عملی کلی ثواب قرار داده و برای عمل ناپسند فقط یک گناه در نظر گرفته است.
جواب چهارم
👌👌شاید علت اینکه در روایات و آیات فرمودند اگر این کار را بکنید 70تاحج یا برابر با1000سال عبادته و... است
👌👌چون راه ما خییلی طولانیه به تعبیر روایت اگر عمل 70پیامبر را هم ببری فردای قیامت باز هم دستت خالیه لذا هرچقدر ببریم کم است لذا برای کوچکترین عمل کلی ثواب قرار داده اند.
#قرآن_شناسی
جواب پنجم
✅👌ثوابها به اخلاص و معرفت ما بستگی دارد هرچه معرفت بیشتر باشد ثواب بیشتر میدهند اگر معرفت پایین باشد کف ثواب را میدهند ولی اگر معرفت عالی باشه سقف ثواب را میدهند.
#قرآن_شناسی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱۱. نام چند سوره از قرآن پنج حرفي است؟ نام ۳۲ سوره در قرآن پنج حرفي است. ۱۲. سورههايي که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۴. نام چند سوره از قرآن شش حرفي است؟
نام ۱۳ سوره در قرآن شش حرفي است.
۱۵. نام چند سوره از قرآن هفت حرفي است؟
نام ۴ سوره در قرآن هفت حرفي است.
۱۶. سورههايي که نامشان هفت حرفي است، کدامند؟
سورههايي که نامشان هفت حرفي است؛ عبارتند از: سورههاي آلعمران، ابراهيم، منافقون، مطفّفين
۱۷. کدام سوره است که يک آيه آن ۳۱ بار تکرار شده است؟
سوره اي که يک آيه آن۳۱ بار تکرار شده است؛ الرحمن است.
۱۸. نام سوره اي که خودش چهار حرف است اما سه آيه دارد؛ چيست؟
نام سوره اي که خودش چهار حرف است اما سه آيه دارد؛ سوره کوثر است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
⚠️⚠️⚠️⚠️😳😳😳😳 14 قرن پیش، قرآن فرموده شیطان پیروانش را امر به #تغییر_آفرینش ميکند↯
و لاضلنهم و لامنینهم و لامرنهم فلیبتکن اذان الانعام و لامرنهم فلیغیرن خلق الله (نساء/119)
📑(شیطان)و حتماً آنان را گمراه مىكنم و قطعاً به آرزوها سرگرمشان مىسازم و دستورشان مىدهم كه گوش چهارپايان را بشكافند و (((به آنان فرمان مىدهم كه #آفرينش_خدا را تغییر بدهند!))) و هركس بجاى خدا، شيطان را دوست و سرپرست خود بگيرد، بىگمان زيان كرده است زیاني آشکار
==========
اگر مىدانیم که در قرآنکریم «اخبار غیبى بسیارى» بوده، در ←قرآن عصر خود نیز مى بینیم که بسیارى از آیات آن بطور صریح و یا تلویح از ←حوادث آینده جهان خبر مىدهد.
📓المیزان ج:12 ص:152
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
#الله_اکبر #سبحان_الله
آیه متن ویدئو : سورۀ غافر آیۀ ۶۵ - ۶۲
⚠️حواسمان باشد 14 قرن پیش بدون ابزار علمی به عجائب آفرینش در دریاها اشاره شده .
👈: ای کسی که در دریاها آثار شگفت انگیز او نهان است!
از دعای جوشن کبیر امام سجاد(ع ) ۱۴۰۰ سال قبل!
‼️ این سخن در زمانی گفته شده که انسان توانائی دیدن عجائب اعماق دریاها را نداشته اما امروزه با پیشرفت علم، به اذعان زیست شناسان عجیب ترین موجودات در اعماق آبها است.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بچه محل امام رضا: از همه جالبتر اين كه همين داستان مرحوم جدّ بزرگوار را در ۱۶ شماره قبل نقل كرده و ص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اطّلاعات سرشار (؟ )
جالب توجّه اين كه اين آقا كه به اصطلاح مى خواهد درباره نوشته هاى فلاسفه بزرگ و يا مسائل اسلامى نظر دهد، اطّلاعاتش در مسائل فلسفى و اسلامى بسيار ضعيف
ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۶
است؛ او تصوّر مى كند با يادگرفتن نام چند كتاب و تكرار كلمه «اسپريت» و جار و جنجال و رجزخوانى مى تواند به جنگ فلاسفه بزرگ برود.
اكنون با كمال معذرت، گوشه اى از اطّلاعات اين نويسنده را منعكس
مى كنيم، ببينيم كسى كه همه فلاسفه شرق را لجن مال كرده، اطّلاعات او در چه پايه است. او ميان «جوهر» و «عَرَض» فرق نمى گذارد و مى گويد فلاسفه ما، در «جوهر يا عَرَض بودن صورت» اختلاف كرده اند (شماره ۱۴۹۷) در حالى كه هر كس از فلسفه مختصر اطّلاعى داشته باشد مى داند صورت (به اصطلاح فلسفى) از اقسام جوهر است و ربطى به عرض ندارد.
مى گويد: «قرائت اقلًّا يك سوره از قرآن در نماز واجب است» (در شماره ۱۴۹۵) در حالى كه اگر يك رساله عمليّه ساده را مطالعه فرمايند، مى دانند در هر نماز لااقل (اقلًّا كه ايشان با تنوين ذكر كرده غلط است) چهار سوره بعقيده شيعه واجب است و بعقيده اهل تسنّن دو سوره از قرآن (دومرتبه سوره حمد و مقدارى از آيات).
۳- در ايرادى كه به گمان خود در مسئله زمان به ابن سينا
ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۷
كرده، مى گويد: «بى آغاز يعنى چه؟ آيا اين تعريف غير از قديم بودن است» (شماره ۱۴۹۹) اين سخن او گواهى مى دهد كه ايشان فرق ميان «قديم زمانى» و «قديم ذاتى» را نمى داند، در حالى كه هر كس به الفباى فلسفه آشنا باشد، فرق ميان اين دو را مى داند.
۴- در جاى ديگر مى گويد: «فلاسفه ۹۰۰ سال در اين كه در زمان بُعد مفطور است يا مقطور نزاع كرده اند و هنوز معلوم نشده با" قاف" است يا با" ف"! »
آقاى عزيز! بحث زمان يكى از مهمترين مباحث فلسفى است و صفحات زيادى از تمام كتب فلسفه ما را اشغال مى كند و فلاسفه ما پيش از «اينشتاين» ارتباط آن را با مسئله «حركت» كشف نمودند. بگوئيد چه كسى ۹۰۰ سال در اين كلمه
دعوا كرده (اصولًا بعد مقطور مربوط به مكان است نه زمان) ؛ لااقل به مباحث زمان و مكان در شرح منظومه، اسفار و اشارات يك نگاه بكنيد!
تازه كسى در مسئله «ف» و «ق» دعوا نكرده است؛ درست «داستان خسن و خسين» است!
۵- اطّلاعات تفسيرى او بقدرى زياد (؟ ) است كه از ترجمه
ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۸
يك آيه عاجز است؛ مثلًا، آيه «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍخَيْراًيَرَهُ... » را اين طور معنى مى كند: «هركس ذرّه ومثقال كار خير كند، آن را مى بيند و هر كس يك ذرّه و يا يك مثقال! كار بد كند آن را خواهد ديد. » (شماره ۱۳۹۱)
اين آقا خيال كرده «مثقال» در آيه و در لغت عرب، مانند همان كلمه مثقال دكّان عطّارى است كه در فارسى امروز به كار مى بريم، در حالى كه چنين نيست؛ مثقال به معنى وزن است؛ يعنى به اندازه سنگينى يك ذرّه؛ و ذرّه هم در اصل، به معنى مورچه است كه به اشياء ريز هم اطلاق مى شود.
(رجوع شود به قاموس اللّغة)
ولى اين علّامه بحرالعلوم (؟ ) مثقال را به همان معنى رايج فارسى و دكّان عطّارى تفسير فرموده!
مطمئن باشيد اگر كسى اطّلاعات كافى داشته باشد، به علماء و نوابغ بزرگ خود بد نمى گويد؛ هميشه دانشمند و عالم، قدر عالم را مى داند؛ قدر زر زرگر شناسد...
۶- مى گويد آنچه من درباره عود ارواح مى گويم تناسخ نيست بلكه نسخ است! اينك عين عبارت او: «ما اسپريتها تناسخ را باطل و پوچ مى دانيم و با تناسخىها كاملًا مخالفيم؛
ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۹
تناسخىها نيز مخالف ما هستند؛ يعنى، عود ارواح را به صورتى كه ما معتقديم مردود مى دانند ولى نسخ تا حدّى با عقيده
ما در عود ارواح نزديك است... »
آقاى نويسنده! آنچه شما مى گوئيد، عين تناسخ است و تناسخ و نسخ هردو از يك مادّه مشتق شده و فرقى ميان اينها نيست. كلمه عود ارواح نيز با آنها يك معنى دارد؛ تنها گاهى تناسخ را بر معنى وسيع آن اطلاق مى كنند كه هم شامل بازگشت روح انسان به انسان ديگر مى شود و هم شامل بازگشت روح انسان به حيوان.
#کتاب ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی
https://eitaa.com/zandahlm1357