eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 راهپیمایی مردم چهارمحال و بختیاری در محکومیت حادثه تروریستی شیراز
📸 تشییع ۲ شهید شاهچراغ در یاسوج 👤عکس: امین صداقتی‌نیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🌷تشییع پیکر ‌دانش‌آموز حادثه تروریستی شیراز 🔹پیکر دانش آموز شهید «علی اصغر لری گویینی» از شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در دبیرستان دخترانه شهسواری سیرجان تشییع شد.
38.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🌷روایت همکلاسی از همکلاسی شهید ▪️ماجرای نذر چهار‌شنبه‌های شهید کشاورز 🔹مراسم وداع با «شهیدمحمدرضا کشاورز» با حضور وزیر کشور، استاندار فارس و دیگر مسئولان و جمعی از دانش‌آموزان در دبیرستان احمد خمینی (ره) شیراز برگزار شد. 🔹همکاسی شهید «محمدرضا کشاورز» با ابراز ناراحتی از شهادت همکلاسی خود، به بیان ویژگی‌های این شهید پرداختند و از وی به عنوان دانش‌آموزی نخبه، مودب ‌و دوست با همه دانش‌آموزان یاد کردند.
📸 راهپیمایی کرمانی‌ها در محکومیت حادثه تروریستی شیراز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نوری زاده در مصاحبه با العربیه: دموکرات و کومله گروه های شریفی هستند!
📸حساب رسمی داعش در تلگرام موسوم به «ناشر نیوز» تصویر عامل عملیات تروریستی حرم موسوم به أبو عائشة العُمري را منتشر کرد.
.......: پيام به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام براى رسيدگى به موارد پيشنهادى دولت پيام به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام براي رسيدگي به موارد پيشنهادي دولت بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم جناب حجةالاسلام والمسلمين آقاي هاشمي رفسنجاني رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام با سلام و تحيت، پيرو نامه ي مورخ ۸/۱۲/۱۳۷۷ از آن جا كه بهره گيري از كار كارشناسي دولت مي‌تواند مساعدت جدي و مؤثري در ارائه ي مشورتهاي مناسب توسط مجمع تشخيص مصلحت براي تعيين سياستهاي كلي برنامه ي پنجساله ي سوم باشد، نامه ي رئيس جمهور محترم و مواد پيشنهادي دولت در اين مورد براي جناب عالي ارسال مي‌شود تا با رعايت نكات لازمي كه ذيلاً متذكر مي‌گردم، نظريه ي مشورتي مصوب آن مجمع محترم جهت تصميم گيري نهايي براي اين جانب فراهم و ارسال گردد. نكات مورد نظر عبارت است از: ۱ - سياستهاي كلي برنامه ي پنجساله ي دوم و نيز سياستهاي طرح ساماندهي اقتصادي دولت كه به تأييد اين جانب رسيده است و همچنين مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در باب سياستهاي فرهنگي برنامه، همچنان از ظرفيت شايسته يي براي بهره گيري در تنظيم سياستها برخوردارند. ۲ - با وجود برخورداري پيش نويس ارسالي رئيس جمهور محترم از منطق و استحكام و دقت - كه بجاست از دست اندركاران تهيه ي آن تشكر شود - به نظر مي‌رسد بعضي از بندهاي مذكور در آن، در حدي كه در قالب سياستهاي كلي ارائه شوند، نيست، و در موارد محدودي، سياست كلي مذكور مورد اهتمام اين جانب نيست، و بعضي ديگر گرچه در مجموعه ي برنامه كلان و درازمدت نظام قرار مي‌گيرند، اما در قالب يك برنامه ي پنجساله نمي گنجد؛ مانند برخي از آنچه ناظر بر برنامه‌هاي بين المللي است. در مقابل اين موارد، سياستهايي نيز وجود دارد كه مورد تأكيد اين جانب است، اما از آنها ذكري در پيش نويس ارسالي به ميان نيامده است. ۳ - در تنظيم سياستهاي اقتصادي لازم است امر رشد و توسعه همراه با: - عدالت اجتماعي، و بهره مندي عمومي در جريان افزايش بهره وري ملي - جلوگيري از تداول ثروت در دست افراد و گروههاي خاص - برنامه ي جامع تأمين اجتماعي و حمايت از حقوق محرومين و مستضعفين جامعه - گسترش هر چه بيشتر صادرات غير نفتي به منظور كاهش اتكاء اقتصاد به نفت - انتخاب سياستهاي محوري از قبيل كشاورزي و بي نيازي نسبي از ديگران در تأمين امنيت غذايي جامعه - ايجاد زمينه‌هاي اشتغال با توجه به استعدادها و ظرفيتهاي طبيعي و جغرافيايي كشور - تأمين امنيت كامل براي سرمايه گذاري مشروع - جلوگيري از پيدايش فساد، ارتشاء، انحصار و ثروتهاي حرام مورد توجه قرار گيرد. ۴ - در امر سياست خارجي، اصول اعلام شده ي جمهوري اسلامي و تأكيد بر عناوين عزت و حكمت و مصلحت مورد توجه قرار گيرد. ۵ - روشن است كه سياستهاي كلي بايد از آن چنان شفافيت، صراحت و واقع بيني برخوردار باشد كه زمينه ي اجراي جدي آنها براي مجريان فراهم شده و درجه ي تحقق آن قابل اندازه گيري و ارزيابي گردد. در خاتمه توفيقات جناب عالي و همه ي اعضاي محترم و معزز مجمع را از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم. سيّد علي خامنه اي - ۱۹/۰۱/۱۳۷۸ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۱-۲-۵-۳- دستیابی به سکون، آرامش و سعادت شما بینید این آیه ی شریفه در مورد زن و مرد - عمدتاً در داخل خانواده - چه می فرماید. «وَ مِنْ آیاتِه أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجًا». یعنی از جمله ی نشانه‌های قدرت الهی یکی این است که برای شما انسان ها، از نوع خودتان و از جنس خودتان همسرانی قرار داد؛ برای شما مردان، زنان را و برای شما زنان، مردان را. از خودتان هستند؛ «مِنْ أَنْفُسِکُمْ»، جنس جداگانه ای نیستند، در دو رتبه ی جداگانه نیستند؛ همه یک حقیقتند، یک جوهر و یک ذاتند. البته در بعضی از خصوصیات، با هم تفاوت‌هایی دارند؛ چون وظایفشان دو تاست. بعد می‌فرماید: «لتَسْکُنُوا إِلَیْها». یعنی زوجیّت و دو جنسی در طبیعت بشر، برای هدف بزرگی است. آن هدف، عبارت است از سکون و آرامش، تا شما در کنار جنس مخالف خودتان در درون خانواده - مرد در کنار زن، زن در کنار مرد - آرامش پیدا کنید. برای مرد هم آمدن به داخل خانه، یافتن محیط امن خانه، زن مهربان و دوستدار و امین در کنار او، وسیله ی آرامش است؛ برای زن هم داشتن مرد و تکیه گاهی که به او عشق بورزد و برای او مانند حصن مستحکمی باشد - چون مرد جسماً قویتر از زن است - یک خوشبختی است؛ مایه ی آرامش و سعادت است. خانواده این را برای هر دو تأمین می‌کند. مرد برای پیدا کردن آرامش، به زن در محیط خانواده احتیاج دارد؛ زن هم برای یافتن آرامش، به مرد در محیط خانواده نیازمند است - «لتَسْکُنُوا إِلَیْها» - هر دو برای سکون و آرامش، به هم احتیاج دارند. برای مرد: آمدن به داخل خانه، یافتن محیط امن خانه، زن مهربان و دوستدار و امین در کنار او، وسیله ی آرامش است برای زن: داشتن مرد و تکیه گاهی که به او عشق بورزد و برای او مانند حصن مستحکمی باشد - چون مرد جسماً قوی تر از زن است - یک خوشبختی است؛ مایه ی آرامش و سعادت است. [۱] ۳-۵-۳- روش‌های صحیح زندگی در خانواده ۱-۳-۵-۳- توجّه به نیازهای مادی و مواهب حیات، در کنار توجّه به آخرت و نیازهای معنوی یک انحراف دیگر هم این است که انسان در زندگی شخصی خود، مواهب حیات و نیازهای مادّی را دست کم بگیرد و مورد بی اعتنایی قرار بدهد؛ این هم در اسلام گفته نشده، خواسته نشده؛ بلکه عکسش خواسته شده: «لَیسَ منّا مِن ترک اخِرَتِه لدنیاه و لا من ترک دنیاه لاخرته» [۱] . اگر آخرت را به خاطر دنیا ترک کردید در این امتحان مردودید؛ اگر دنیا را هم به خاطر آخرت ترک کردید در این امتحان مردوید. این خیلی مهم است. امیرالمؤمنین به کسی برخورد کرد که زن و زندگی و خانه و همه چیز را کنار گذاشته بود و به عبادت پرداخته بود؛ فرمود: «یا عدی نفسه»، ای دشمن کوچک خویشتن! با خودت داری دشمنی میکنی؛ خدا این را از تو نخواسته. «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زینَةَ الله الَّتی أَخْرَجَ لِعِبادِه و الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ» [۲] . این هم این مطلب است. بنابراین تعادل دنیا و آخرت و نگاه به دنیا و آخرت - هم در برنامه ریزی، هم در عمل شخصی و هم در اداره ی کشور - لازم است. این هم یک شاخص عمده ی پیشرفت است. [۳] ---------- [۱]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر ۳۰-۰۷-۱۳۷۶. [۱]: . وسایل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج ۱۷، ص ۷۶ (انتشارات آل البیت). [۲]: . سوره ی اعراف، آیه ی ۳۲. [۳]: . بیانات در دیدار استادان و دانشجویان کردستان۲۷-۰۲-۱۳۸۸. ۲-۳-۵-۳- عدم غفلت از توجّه به خانواده و رعایت عدالت در زندگی عدالت صرفاً در اقتصاد نیست؛ در همه ی امور بایستی انسان از خدای متعال بخواهد که عادلانه عمل کند؛ با خودش هم انسان با عدالت رفتار کند؛ با نزدیکانتان با عدالت رفتار کنید؛ با زن و فرزندتان با عدالت رفتار کنید. گاهی بعضی از مسئولین دیدیم آن چنان غرق در کار می‌شوند که یادشان می‌رود از وجود همسرانشان و فرزندانشان؛ و این ضایعاتی را درست می‌کند. یعنی این جور نیست که ما پای تعارف باشد، بگوئیم: آقا! خواهش می‌کنیم بیش تر شما به خودتان برسید، شما هم بگوئید نه، اشکال ندارد. این جوری نیست. این یک تکلیفی است که انسان بایستی همسرش، فرزندانش، خانواده اش و کانون خانوادگی را حفاظت بکند. «قوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ نارًا وَقُودُهَا النّاسُ وَ الْحِجارَةُ»؛ خودتان و اهلتان را حفظ کنید. [۴] ۳-۳-۵-۳- برپایی زندگی برحسب اعتدال و رعایت «زندگی ساده» زندگی تان را بر پایه اسراف قرار ندهید، زندگی را ساده قرار دهید. زندگی را آن طوری که خدای متعال می‌پسندد قرار دهید و از طیّبات الهی بهره مند شوید بر حسب اعتدال و عدالت. هم اعتدال و میانه روی و هم عدالت. یعنی ملاحظه ی انصاف را بکنید، ببینید دیگران چطوری اند. خیلی بین خودتان و دیگران فاصله درست نکنید. [۱] زندگی را ساده بگیرید، خودتان را اسیر تشریفات نکنید. اگر از اوّل وارد مسابقه تشریفات شدید، دیگر رها شدن از آن سخت است. حالا هم جمهوری اسلامی است. اگر کسی بخواهد ساده زن
دگی کند می‌تواند. یک روزی بود که نمی شد، سخت بود. اگرچه بعضی به دست خودشان [زندگی را] مشکل می‌کنند. در لباس شان، در مسکن شان، در تجمّلات شان، همه را بر خودشان سخت می‌کنند. [۲] در همه ی امور زندگی تان سادگی را رعایت کنید. اولش هم از همین مراسم ازدواج است، از این جا شروع می‌شود. اگر ساده برگزار کردید، قدم بعدی اش هم می‌شود ساده و الا شما که رفتید آن مجلس کذاییِ مثل اعیان و اشراف‌های زمان طاغوت را درست کردید، بعد دیگر نمی توانید بروید در خانه کوچکی مثلاً با وسایل مختصری زندگی کنید. این جور نمی شود دیگر. چون خراب شده و از دست رفته است. از اول، زندگی را پایه اش را بر اساس سادگی و ساده زیستی بگذارید تا زندگی بر خودتان، بر کسانتان و بر مردم جامعه ان شاءالله آسان شود. [۳] زندگی را ساده بردارید، البته ما خیلی هم اهل زهد و تقوا نیستیم. خیال نکنید. آن سادگی که ما می‌گوییم، آن سادگی زُهّاد و عبّاد و این‌ها نیست. سادگی به نسبت این ص: ۲۱۹ کارهایی است که مردمِ امروز می‌کنند و الّا نه، سادگی ما را اگر چنان چه آن مردان خدا بیایند نگاه کنند شاید هزار تا ایراد هم به آن چه که ما سادگی می‌دانیم، بگیرند. [۱] ساده زندگی کردن منافاتی با رفاه هم ندارد. آسایش هم که اصلاً در سایه ی ساده زندگی کردن است. [۲] اوّلِ زندگی را ساده بردارید، هرچه می‌توانید در این جهت سعی کنید. البته، اعتقاد نداریم که افراد بایستی بر عیال خودشان، بر نزدیکان خودشان سخت گیری‌های تنگ نظرانه بکنند. این عقیده را نداریم، امّا عقیده داریم که همه از روی عقیده و ایمان و عشق و دل خودشان به یک حدّی قانع باشند. [۳] سعی تان را بگذارید بر زندگی ساده و به دور از اشرافی گری، بر زندگی ای که منطبق باشد بر زندگی متوسط مردم. نمی گویم پایین ترین مردم؛ متوسط مردم. نگاه نکنید به مسابقه مادی گری. مسابقه است. چنان که در راه بهشت خدا مسابقه است، در راه بهشت خیالی دنیا هم مسابقه است. برای تجمّلاتش، برای مقام و قدرتش، برای اسم درآوردن و معروف شدنش، مسابقه است. این مسابقه، مسابقه ناسالمی است... هر کدام که بخواهید به این مسابقه وارد شوید آن دیگری مانع شود و به عنوان یک ناصح، عمل کند. [۴] ---------- [۴]: . بیانات در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت ۱۸-۰۶-۱۳۸۸. [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۸-۳-۱۳۷۲. [۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۳-۱۰-۱۳۷۷. [۳]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۳-۶-۱۳۷۴. [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۱-۵-۱۳۷۴. [۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۸-۴-۱۳۷۷. [۳]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۲-۱۹-۱۳۷۷. [۴]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۳-۶-۱۳۷۵. ۴-۳-۵-۳- گرایش به قناعت، میانه روی و روش متواضعانه در همه ی مراحل بایستی میانه روی و قناعت و گرایش به روش متواضعانه و فقیرانه را فراموش نکرد که این نظر اسلام است. [۵] قناعت کنید، از قناعت خجالت نکشید. بعضی‌ها خیال می‌کنند که قناعت مال آدم‌های تهی دست و فقیر است و اگر آدم [وضع مالی خوبی] داشت، دیگر لازم نیست قناعت کند. نه، قناعت یعنی در حدّ لازم، در حد کفایت، انسان توقف کند. [۱] فصل ششم: وظایف نهادهای اجتماعی در رابطه با مسائل مربوط به خانواده ---------- [۵]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۳-۶-۱۳۷۴. [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱-۱-۱۳۷۶. ۱-۶-۳- تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن در این دو، سه دهه ی قبل از انقلاب، به خاطر ورود فرهنگ‌های اروپایی، بنیان خانواده متزلزل شده بود؛ یعنی حقیقتاً خانواده، آن اصالت و ارزش و عظمتی را که در اسلام و فرهنگ سنّتی ما دارد، دیگر نداشت. وقتی خانواده هست، همسر و مادر عضو اصلی است. زن در این مجموعه، جای بسیار اساسی و رفیعی دارد. به همین خاطر، وقتی اصل خانواده - یعنی زن - زیر سؤال و متزلزل است، در آن جا هیچ چیزی در جای خودش قرار ندارد. این‌ها بحث‌هایی است که واقعاً باید روی آن‌ها خیلی تأمّل و تدقیق بشود. [۱] تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و در صحنه‌های اجتماعی، و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه ی عرصه ها، و توجّه ویژه به نقش سازنده ی آنان. اهتمام به موضوع «جوانان»، ایجاد زمینه‌های مساعد برای پیشرفت معنوی و علمی و مسؤولیت پذیری، و تلاش برای رفع دغدغه‌هایی از قبیل ازدواج و آینده ی شغلی و علمی آنان. [۱] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان ۱۶-۱۰-۱۳۶۹. [۱]: . پیام به ریاست محترم جمهوری در خصوص سیاست‌های کلی برنامه ی پنج ساله ی سوم۳۰-۰۲-۱۳۷۸. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
اگر تاریخ ستمدیدگان دنیا را مطالعه کنید میبینید که غلبه همیشه بامظلوم است. معاویه با آن قدرت و عظمتی که داشت از بین رفت و امروز در شام که مرکز سلطنت او بود حتی از قبر او خبری نیست صحیفه نور،ج1،ص183