#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
میخواهم کمی راجع به «دیدن» و ارتباط آن با شخصیت صحبت کنیم. بحث دیدن بیشتر از یک سال است که ذهن من ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما اکنون بچه هایمان را به سمت دیده شدن می بریم. بچه ها مرکز توجه هستند و توجه گرفتن را تمرین می کنند نه توجه کردن را.
ما توجه لازم داریم چون جسم داریم، هویت داریم، فردیت داریم و شخصیت داریم. این عوامل باید دیده شوند و منظور اصلاً دیده نشدن نیست بلکه باید به گونه ای دیده شویم که به دیدن هدایت شویم نه به دیده شدن.
دیده شدن باید هماهنگ با دیدن باشد. دیده شدنی که منتهی شود به دیدن نه دیده شدنی که منتهی شود به نیاز به دیده شدن و نه منتهی شود به گدایی توجه از دیگران. باید به گونه ای به بچه ها توجه کنیم که بچه ها به سمت دیدن هدایت شوند
وقتی به دیدن هدایت می شویم به سمت بالا و معنویت و معصومیت می رویم. و وقتی دنبال دیده شدن (توجه،تعریف وتمجید دیگران) می رویم به سمت پایین که منیت است می آییم. منیت فقط این نیست که تکبر و زیبایی و مقام و برجستگی و غیره باشد، حقارت هم یک نوع منیت است. و این یک سرفصل بزرگ در روانشناسی است (ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت23}
[مباحث کودک متعادل ]
خیلی وقت ها ما مریض می شویم که جلب توجه کنیم یا می نالیم که جلب توجه کنیم؛ خیلی از ما بیچاره می شویم که توجه بگیریم و این یکی از کارهایی است که خانم ها بسیار در آن تبحر دارند به خصوص در کسوت مادری. چون به توجه نیاز داریم و از کودکی به گونه ای پرورش پیدا کرده ایم که نیازمند توجه باشیم، و هرگز نتوانستیم از درون به چیزی توجه کنیم. همیشه نگران جلب توجه بودیم و هیچ وقت به فکر بذل توجه نبوده ایم.
دیده شدن بد نیست، مهم است ولی ارزش نیست. انسان تا وقتی زنده است، شخصیت و نفسانیت دارد و نیاز به توجه دارد و باید دریافت کند.
کودک در یک سال اول زندگی اش بیشترین نیاز را برای توجه دارد. در تاریخ دو بار این آزمایش تکرار شده که دوگروه از بچه های زیر یکسال را تحت نظر گرفتند، گروه اول در بهترین شرایط زیستی، تغذیه ی عالی و غیره اما توسط انسان های پوشیده ای که فقط چشم هایشان پیدا بود؛ این گروه بچه ها به علت دریافت نکردن توجه، در هر دوبار آزمایش همه شان مردند.
انسان بدون توجه پژمرده می شود. کودک بدون توجه می میرد ولی توجه در اندازه ی خودش و در جای خودش.
(ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت24}
[مباحث کودک متعادل ]
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》 - احساسات۵ - احساس امنیت #تعلیم_و_تربیت ۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محمود سلطانی4_5920537126759310805.mp3
زمان:
حجم:
18.74M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》
- پاسخ به سوال
- احساسات۶
- ارزش و اهمیت
#تعلیم_و_تربیت ۲۱
محمود سلطانی4_5933501738945355703.mp3
زمان:
حجم:
16.2M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》
- ارزش
- احساس امنیت
#تعلیم_و_تربیت ۲۲
#تربیتفرزند
شخصى مى گويد: از دست فرزندم نزد امام كاظم عليه السلام شكايت كردم. حضرت به من فرمودند:
🔹 لاتَضْـرِبْهُ وَاهْجُـرْهُ وَلاتـُطِلْ.
🔸 او را كتك نزن و با وى قهر كن، اما آن را طولانى نكن.
📜[بحارالانوار، ج 104، ص 99.
◼️◼️◼️
#تربیتفرزند
✔️ تنبیه های اشتباه
🔹اولین چیزی که در کنترل بد رفتاری کودکان به ذهن اکثر والدین میرسد تنبیه است نمونههای آن از این قرار است
🔹وقتی کودک دروغ میگوید او را کتک میزنند
🔹وقتی بادوستش دعوا میکند بااو قهر میکنند
🔹وقتی گریه و زاری راه میاندازد تا با مادر بیرون برود مادر می گوید اگر گریه کنی و آرام نشوی دیگر مامانت نیستم و دوستت ندارم
🔹وقتی اسباب بازی جدید و گران خود را می شکند او را تهدید می کنند که دیگر برایش اسباب بازی نمی خرند
✔️همانطور که قبلاً توضیح داده شد تنبیه عملی است که باید باعث کاهش بدرفتاری کودک شود اگر شما با کودک خود قهر کرده و او را تهدید میکنید که دیگر مادرش نخواهید بود با این عمل می خواهید که او گریه کردنش را قطع کند و با آرامش در منزل بماند و دنبال شما نیاید اما آنچه در عمل رخ میدهد افزایش گریه و اضطراب و بی قراری کودک است
✔️ اگر شما کودک خود را کتک می زنید تا دیگر با دوستش کتک کاری نکند ولی این عمل منجر به افزایش خشم و پرخاشگری کودک میشود و اتفاقاً بدرفتاری او با بچه های دیگر افزایش می یابد
کتاب
#باپرخاشگریکودکمچهکنم؟
نویسنده: مسلم داودی نژاد
195.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چنانچه زندگی كودک پر از تنبیه و سرزنش باشد، او دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد؛
در نتیجه تلاشی هم برای از بین بردن رفتارهای نامناسب خود نخواهد كرد و این خشونت را نسل به نسل منتقل خواهد کرد.
https://eitaa.com/zandahlm1357