#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پس از پیروزی انقلاب، مأمور شکنجه کننده ی حسین به همراه دیگر شکنجه گران دستگیر شد. از حسین خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۲۷
شب حمله ی عراق به خرمشهر، حسین بین نماز مغرب و عشا، در مسجد جزایری
سخنرانی کرد و پیشنهاد کرد که پس از نماز، تا مقر سپاه راهپیمایی انجام شود. پس از نماز، نمازگزاران به منظور اعلام آمادگی در دفاع از کشور، راهپیمایی کردند و مقابل مقر سپاه پاسداران تجمع نمودند. در آنجا فریاد حسین به گوش میرسید که میگفت: امشب، شب عاشورا است. کسانی که میخواهند با اباعبدالله ع باشند، تصمیم خود را بگیرند!
آن شب چند اتوبوس از داوطلبان به سوی خرمشهر حرکت کردند.
۲۸
با پولی که قرض کرده بود، یک دستگاه موتور گازی خریده بود. با این موتور به رادیو اهواز میرفت و سخنرانی جنگهای پیامبر را اجرا میکرد. از رادیو درمی آمد و با همان موتور به
جلسه فرماندهان میرفت تا در جریان وضعیت جبهه قرار گیرد.
۲۹
در پاسخ به این سؤال که چرا به هویزه آمده است، گفت: من قبلاً نهج البلاغه را به صورت نظری تدریس میکردم و حالا میخواهم در هویزه آنچه را که تدریس کرده ام، به صورت عملی پیاده کنم.
۳۰
با رزمندگان نماز جماعت خواندیم. بعد از نماز بچهها دور من جمع شدند و هر کس با من صحبتی داشت. بعد از لحظاتی نگاهم به سید حسین افتاد. دیدم قرآنی در دست دارد و عده ی زیادی از بچهها دور او هستند. به
قدری زیبا از قرآن و استقامت در جنگ و... صحبت میکرد که من تعجب کردم.
📚پیک افتخار خاطرات شهید حسین علم الهدی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حمد نورانی کننده قوله علیه السلام: وَ تَبْیَضُّ بِهِ وُجُوهُنَا إِذَا اسْوَدَّتِ الاْءَبْش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حمد نجات دهنده
قوله علیه السلام: حَمْداً نُعْتَقُ بِهِ مِنْ أَلِیمِ نَارِ اللَّهِ إِلَی کَرِیمِ جِوَارِ اللَّهِ.
العتق والعتاق الخلاص، و هو خلاص المملوک من قید العبودیة.
الألم: الوجع و ألیم به معنی اسم فاعل است، یعنی: مولم و موجع.
و جواراللّه: کنفه، و فی الدعاء: « اللّهم اجعلنی فی کنفک » [۵]، أی فی حرزک و حفظک.
و « نار اللّه » بدان که از باب آن که لکلّ حقیقة رقیقة، و لکلّ معنی صورة دقیقة او عین نار ظاهری است که خداوند از باب فوائد و منافع و خیرات لاتعدّ و
لاتحصی برای رفع مهمّات و مصالح مایحتاج عباد ایجاد نموده، و حقیقةً گاهی استعاره میشود از فتنه و عذاب و عقوبات جسمانی و روحانی به نار که ابتداء بروز او بر قلب است، و از قلب اثره او سرایت به بدن مینماید، کما قال تعالی: « نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ * الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَی الاْءَفْئِدَةِ [۱] » چنانکه حق تعالی از آن تهیه فتنه و فساد و قتل و غارت کفار تعبیر به نار فرموده که: « کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ [۲] »، یعنی هر وقت که حیل و تدبیر در تهیه و هیجان آن فساد نمایند خداوند به ادنی سببی باطل مینماید تدبیر آنها را، چنان که از آن عقوبات و شدایدی که انسان برای خود تهیه نموده به سبب ارتکابش معاصی و منهیات الهیه را از باب آن که هر عقوبتی به مراتبها نتیجه عملی از اعمال است از آنها تعبیر به نار شده و از اطفاء و تکفیر آنها به اعمال حسنه که: « إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ [۳] »، کما فی الحدیث: « قوموا الی نیرانکم التی أوقدتموها علی ظهورکم، فاطفئوها بالصلوة » [۴] .
و نیز حق تعالی در کلام مجید خود از آن کدورات و شداید و عقوبات وارده بر انسان که انسان از باب متابعت هواهای نفسانی - المعبّر عنها بالطاغوت - جلب به
خود مینماید، تعبیر به ظلمت و نار نموده، و از آن ابتهاج و سروری که برای خود کسب مینماید به واسطه رفتار نمودن در طاعات و اوامر الهیه تعبیر به « نور »، و قال: « اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُولئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ [۵] »، یعنی: خداوند مالک و أولی به تصّرف و صاحب اختیار اهل ایمان و
یقین است به این که آنها چون کما هو حقّه عمل به مأمورات واجبه و ترک منهیات مینماید، لهذا خارج میکند آنها را از شداید و واردات شاقّه و عقوبات صعبه که از اثر متابعت هوای انسان به خود جلب نموده به سوی سرور و ابتهاج و تنویر قلب.
و کسانی که کافر - اعنی جاحد و مستور از رحمت حق اند - اولیاء یعنی صاحب اختیار و اَولی به تصرّف در وجود آنها طاغوت - اعنی نفس اماره بالسوء [۱] - است ؛ لأ نّها کثیر الطغیان والتجاوز عن حدود الالهیة. آنها را طاغوت نفس خارج مینماید به واسطه متابعت خود از نور و سرور به سوی ظلمات و شدائد، یعنی تابعین او مصاحبین نار، « وَ هُمْ فِیهَا خالِدُونَ [۲] » أی باقون.
چه در خارج معلوم است که آنچه عقوبات و صدماتی که در دنیا به انسان میرسد منشأ آن متابعت هواست، لذا قال تعالی: « وَ لاَ تَتَّبِعِ الْهَوَی فَیُضِلَّکَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ [۳] »، یعنی: آنهائی که غفلت مینمایند از طریقه و قوانین موضوعه الهیه برای آنها عذاب شدید است، کما ورد فی الحدیث: « الغضب شعلة من نار تلقی صاحبها فی النار » [۴] که مقصود همان صدماتی است که از اثره غضب انسان بر خودش طاری میشود.
بالجمله، پس مفاد و ما حصل فقره دعا آن که حمد و توحید میکنم تو را حمدی که به واسطه شرافت آن حمد خلاص شویم از آلام و اوجاع نار اللّه و
عقوبات دار طبیعت که عالم فرق الفرق و رقیقه جهنم است: لأ نّها بعیدٌ قعره، و
قال: « إِنَّهَا سَاءَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقَامًا [۱] » إلی کریم جوار اللّه ای الجنة والآخرة ؛ لأنّ دار الکرامة: الجنة، لذا قیل:
----------
[۵]: ۱ - الکافی، ج ۲، ص ۵۶۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۱۴۶.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه همزه، آیه ۶ و ۷.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه مائده، آیه ۶۴.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۱۴.
[۴]: ۵ - الفقیه، ج ۱، ص ۲۰۸ ؛ التهذیب، ج ۲، ص ۲۳۸ ؛ الأمالی، صدوق، ص ۴۹۶.
[۵]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷.
[۱]: ۲ - اشارت است به کریمه یوسف، آیه ۵۳.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه ص، آیه ۲۶.
[۴]: ۵ - بسنجید بحارالانوار، ج ۷۰، ص ۲۶۷، قال بعض المحققین: « الغضب شعلة نار اقتبست من نار اللّه الموقدة إلاّ أنها لا تطلع علی الأفئدة ».
[۱]: ۱ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۶۶.
هست دنیا قهر خانه کردگار قهر بین چون قهر کردی اختیار [۲]
----------
[۲]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، ج ۶، ص ۱۴۸۰ « باقی قصه فقیر روز
ی طلب ».
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: همنشینی با حاکم منصور عباسی نامه ای به امام صادق علیه السلام نوشت که چرا مانند دیگران نزد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مرگ
عبداللّٰه بن معتز گفته است: دنیا در وعده تخلف کند و در گرو تلف باشد. خوابیده بسیار است که در طلب دنیا بود و دنیا او را بیدار کرد. مطمئن به او بسیار است که دنیا به او خیانت نمود و او را از پای درآورد و در خاک کرد، امیدش ناامید نمود و سرانجام امورش را به او نزدیک ساخت.
مرگ حیاتش را زدود و قدرتش را گرفت؛ خاک تیره طراوت را از او برداشت و جسمش را پراکنده کرد و چون خطی از خاکستر بعد از آتش شد. دوستانش رفتند و او را در قبر تنها گذاشتند. خانه ای که با کلنگ برای او کندند و با سنگ فرش نمودند. وی همواره پریشان بود تا بدام مرگ افتاد روزگار نیز یاد او را از خاطرها زدود و چشمها به نبودش عادت کردند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 24 💠 جلسه 4️⃣2️⃣ ( اثبات عقلی و قرآنی بحث ولایت فقیه ) 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 25
💠 جلسه 5️⃣2️⃣ ( اثبات روایی بحث ولایت فقیه ) ( قسمت اول ، بحث روایت عمربن حنظله و پاسخ به شبهات مخالفین ولایت فقیه به این روایت )
🎤 #استاد_احسان_عبادی
🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است
👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بروز جنگ هاى داخلى با روى كار آمدن ابوبكر، به يك باره غير از مكه و مدينه و اطراف مركز خلاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا