eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: حمد نجات دهنده قوله علیه السلام: حَمْداً نُعْتَقُ بِهِ مِنْ أَلِیمِ نَارِ اللَّهِ إِلَی کَرِیمِ جِوَارِ اللَّهِ. العتق والعتاق الخلاص، و هو خلاص المملوک من قید العبودیة. الألم: الوجع و ألیم به معنی اسم فاعل است، یعنی: مولم و موجع. و جواراللّه: کنفه، و فی الدعاء: « اللّهم اجعلنی فی کنفک » [۵]، أی فی حرزک و حفظک. و « نار اللّه » بدان که از باب آن که لکلّ حقیقة رقیقة، و لکلّ معنی صورة دقیقة او عین نار ظاهری است که خداوند از باب فوائد و منافع و خیرات لاتعدّ و لاتحصی برای رفع مهمّات و مصالح مایحتاج عباد ایجاد نموده، و حقیقةً گاهی استعاره می‌شود از فتنه و عذاب و عقوبات جسمانی و روحانی به نار که ابتداء بروز او بر قلب است، و از قلب اثره او سرایت به بدن می‌نماید، کما قال تعالی: « نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ * الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَی الاْءَفْئِدَةِ [۱] » چنانکه حق تعالی از آن تهیه فتنه و فساد و قتل و غارت کفار تعبیر به نار فرموده که: « کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ [۲] »، یعنی هر وقت که حیل و تدبیر در تهیه و هیجان آن فساد نمایند خداوند به ادنی سببی باطل می‌نماید تدبیر آنها را، چنان که از آن عقوبات و شدایدی که انسان برای خود تهیه نموده به سبب ارتکابش معاصی و منهیات الهیه را از باب آن که هر عقوبتی به مراتبها نتیجه عملی از اعمال است از آنها تعبیر به نار شده و از اطفاء و تکفیر آنها به اعمال حسنه که: « إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ [۳] »، کما فی الحدیث: « قوموا الی نیرانکم التی أوقدتموها علی ظهورکم، فاطفئوها بالصلوة » [۴] . و نیز حق تعالی در کلام مجید خود از آن کدورات و شداید و عقوبات وارده بر انسان که انسان از باب متابعت هواهای نفسانی - المعبّر عنها بالطاغوت - جلب به خود می‌نماید، تعبیر به ظلمت و نار نموده، و از آن ابتهاج و سروری که برای خود کسب می‌نماید به واسطه رفتار نمودن در طاعات و اوامر الهیه تعبیر به « نور »، و قال: « اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُولئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ [۵] »، یعنی: خداوند مالک و أولی به تصّرف و صاحب اختیار اهل ایمان و یقین است به این که آنها چون کما هو حقّه عمل به مأمورات واجبه و ترک منهیات می‌نماید، لهذا خارج می‌کند آنها را از شداید و واردات شاقّه و عقوبات صعبه که از اثر متابعت هوای انسان به خود جلب نموده به سوی سرور و ابتهاج و تنویر قلب. و کسانی که کافر - اعنی جاحد و مستور از رحمت حق اند - اولیاء یعنی صاحب اختیار و اَولی به تصرّف در وجود آنها طاغوت - اعنی نفس اماره بالسوء [۱] - است ؛ لأ نّها کثیر الطغیان والتجاوز عن حدود الالهیة. آنها را طاغوت نفس خارج می‌نماید به واسطه متابعت خود از نور و سرور به سوی ظلمات و شدائد، یعنی تابعین او مصاحبین نار، « وَ هُمْ فِیهَا خالِدُونَ [۲] » أی باقون. چه در خارج معلوم است که آنچه عقوبات و صدماتی که در دنیا به انسان می‌رسد منشأ آن متابعت هواست، لذا قال تعالی: « وَ لاَ تَتَّبِعِ الْهَوَی فَیُضِلَّکَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ [۳] »، یعنی: آنهائی که غفلت می‌نمایند از طریقه و قوانین موضوعه الهیه برای آنها عذاب شدید است، کما ورد فی الحدیث: « الغضب شعلة من نار تلقی صاحبها فی النار » [۴] که مقصود همان صدماتی است که از اثره غضب انسان بر خودش طاری می‌شود. بالجمله، پس مفاد و ما حصل فقره دعا آن که حمد و توحید می‌کنم تو را حمدی که به واسطه شرافت آن حمد خلاص شویم از آلام و اوجاع نار اللّه و عقوبات دار طبیعت که عالم فرق الفرق و رقیقه جهنم است: لأ نّها بعیدٌ قعره، و قال: « إِنَّهَا سَاءَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقَامًا [۱] » إلی کریم جوار اللّه ای الجنة والآخرة ؛ لأنّ دار الکرامة: الجنة، لذا قیل: ---------- [۵]: ۱ - الکافی، ج ۲، ص ۵۶۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۱۴۶. [۱]: ۲ - سوره مبارکه همزه، آیه ۶ و ۷. [۲]: ۳ - سوره مبارکه مائده، آیه ۶۴. [۳]: ۴ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۱۴. [۴]: ۵ - الفقیه، ج ۱، ص ۲۰۸ ؛ التهذیب، ج ۲، ص ۲۳۸ ؛ الأمالی، صدوق، ص ۴۹۶. [۵]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷. [۱]: ۲ - اشارت است به کریمه یوسف، آیه ۵۳. [۲]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵. [۳]: ۴ - سوره مبارکه ص، آیه ۲۶. [۴]: ۵ - بسنجید بحارالانوار، ج ۷۰، ص ۲۶۷، قال بعض المحققین: « الغضب شعلة نار اقتبست من نار اللّه الموقدة إلاّ أنها لا تطلع علی الأفئدة ». [۱]: ۱ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۶۶. هست دنیا قهر خانه کردگار قهر بین چون قهر کردی اختیار [۲] ---------- [۲]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، ج ۶، ص ۱۴۸۰ « باقی قصه فقیر روز
ی طلب ». 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: مرگ عبداللّٰه بن معتز گفته است: دنیا در وعده تخلف کند و در گرو تلف باشد. خوابیده بسیار است که در طلب دنیا بود و دنیا او را بیدار کرد. مطمئن به او بسیار است که دنیا به او خیانت نمود و او را از پای درآورد و در خاک کرد، امیدش ناامید نمود و سرانجام امورش را به او نزدیک ساخت. مرگ حیاتش را زدود و قدرتش را گرفت؛ خاک تیره طراوت را از او برداشت و جسمش را پراکنده کرد و چون خطی از خاکستر بعد از آتش شد. دوستانش رفتند و او را در قبر تنها گذاشتند. خانه ای که با کلنگ برای او کندند و با سنگ فرش نمودند. وی همواره پریشان بود تا بدام مرگ افتاد روزگار نیز یاد او را از خاطرها زدود و چشمها به نبودش عادت کردند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
29.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 25 💠 جلسه 5️⃣2️⃣ ( اثبات روایی بحث ولایت فقیه ) ( قسمت اول ، بحث روایت عمربن حنظله و پاسخ به شبهات مخالفین ولایت فقیه به این روایت ) 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
.......: اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و خلافت ابوبكر چنان كه گذشت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) تا زمانى كه حضرت زهرا (سلام الله عليها) در قيد حيات بود، ضمن به رسميت نشناختن خلافت ابوبكر، از بيعت با او امتناع ورزيد؛ ولى پس از شهادت حضرت زهرا (سلام الله عليها) با توجه به مصالح امت اسلام و شورش هايى كه پديد آمده بود، با ابوبكر بيعت كرد. اين بيعت به هيچ وجه به معناى به رسميت شناختن خلافت ابوبكر نبود. على (عليه السّلام) در بارۀ خلافت ابوبكر مى فرمايد: «... به خدا قسم پسر ابى قحافه (ابوبكر) خلافت را مانند پيراهنى در بر كرد، حال آن كه مى دانست من براى خلافت مانند قطب وسط آسيا هستم. علوم و معارف از سرچشمۀ فيض من مانند سيل سرازير مى شود. هيچ پروازكننده اى در فضاى علم و دانش، به اوج رفعت من نمى رسد. چون وضع را چنين ديدم، پس جامۀ خلافت را رها و پهلو از آن تهى كردم و در كار خود انديشيدم كه آيا بدون يار و ياور حمله كنم، يا آن كه بر تاريكى گمراهى خلق صبر نمايم كه در آن پيرها، فرسوده و جوانان پژمرده و پير مى شوند و مؤمن رنج مى كشد تا بميرد. ديدم صبر كردن نشانۀ خردمندى است. پس صبر كردم در حالى كه گويى در چشمانم خار، و در گلويم استخوان بود و ميراث خود را تاراج رفته مى ديدم. [۱] با اين حال آن حضرت در نمازها و جماعت‌ها حاضر مى شد و چنانچه از او نظر مى خواستند، به خاطر اسلام و دين پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) از راهنمايى آنان كوتاهى نمى كرد. آنچه قابل توجه است بركنار بودن بزرگ ترين سردار غزوات پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) در جنگ هاى مهم پس از رسول اكرم (صلّى الله عليه وآله) و خانه نشينى اوست. علت آن، گذشته از اين كه پيغمبر فرموده بود على هميشه امير است و هيچ گاه مأمور و فرمانبردار نيست، بيم غاصبان خلافت از فرماندهى آن حضرت و تحت فرمان داشتن قواى نظامى توسط او نيز بود. همچنين به رسميت نشناختن خليفۀ غاصب، ضمن اعلام مخالفت نزديك ترين كسان پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) با مدعى جانشينى او، انزواى از حكومت ابوبكر و عدم حضور در صحنۀ سياست سلطه گران را نيز ايجاب مى كند. همان گونه كه گذشت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) بارها براى براندازى خلافت غاصبانه در همان روزهاى آغازين اقدام كرد، اما به سبب نداشتن مدافعان واقعى و در حد قابل توجه، نتوانست در احقاق حق خود موفق شود. مضافاً به اين كه شورش مرتدّين و داعيان نبوت نيز اساس اسلام را تهديد مى كرد. اين نكته عامل مهمى براى سكوت و كنار آمدن مصلحتى على (عليه السّلام) با خلافت غاصبانه بود. ه. ---------- [۱]: . نهج البلاغة - خطبۀ شقشقيه. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️ 🔴 متن : "از پرسیدند: چرا زنان شما پوشش سر ندارند؟ فرمود: بانوی سرزمین من، "پلک های مردان" سرزمینم است ... " 🔵 : 1⃣ همانند تمامی منبعی برای متن ذکر نشده است! اصولا چنین سوال و جوابی به کوروش به نسبت داده شده است. 2⃣ چه در دوران و قبل از و چه بعد از آن بسیار سختی داشته اند. از دوران ، و تا به امروز. از روی به‌جا‌مانده در آثار باستانی (، ، و ...)، ظروف، تندیس‌ها و مجسمه‌های محافظت شده در موزه‌ها میتوان تصاویر حجاب زنان ایرانی را مشاهده کرده منابع بسیار است اما برای نمونه از هر دوران سندی می آوریم: 1-حجاب در ایران باستان بود، بسیار شدید هم بود: 👤 و معروف درباره پوشش زنان ایران باستان و اینکه حجاب بسیار سختی در بین آنان رایج بوده است، می گوید: «زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند. هرگز به آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان آمیزش (اختلاط) کنند. زنان شوهر دار حق نداشتند هیچ مردی را، ولو پدر یا برادرشان باشد، ببینند. در نقش هایی که در ایران باستان بر جای مانده، هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد. 📚 ، ، ص 434 2-زنان در ایران باستان روسری به سر میکردن و اجازه نداشتند سرلخت باشند: 👤 باستان شناس و در کتاب خود «پوشاک باستانی ایرانیان» در مورد حجاب زنان قوم ماد این چنین بیان میکند : اصلی که باید در نظر داشت، این است که طبق نقوش برجسته و مجسمه های ما قبل میلاد، پوشاک زنان آن دوره (مادها) از لحاظ شکل (با کمی تفاوت) با پوشاک مردان یکسان است. وی در ادامه برای توضیح نقوش بر جای مانده می نویسد: «مرد و زن به واسطه اختلافی که میان پوشش سرشان وجود دارد، از هم تمیز داده می شوند. به نظر می رسد که زنان پوششی نیز روی سر خود گذارده اند و از زیر آن گیسوهای بلندشان نمایان است. 📚 ضیاءپور، ، ص 51 و 54 3-زنان در زمان هخامنشیان به سر میکردن و دامن های بلند میپوشیدن: زنان در آن دوره چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده و در زیر آن، یک پیراهن با دامن بلند و در زیر آن نیز، پیراهن بلند دیگری تا به مچ پا نمایان است. 📚 ضیاءپور، پوشاک باستانی ایرانیان، ص 56 4-چادر به سر کردن زنان تا زمان ساسانیان ادامه داشت و این را از هخامنشیان به ارث برده بودند. چادر که از دوره های پیش مورد استفاده بانوان ایران بوده است، در این دوره نیز به صورت مختلف مورد استعمال داشته است. حجاب زنان در این دوره چنان اهمیتی داشت که «حتی لباس هنرپیشگان زن، مانند لباس های بلند سایر بانوان، تا پشت پا کشیده شده است.» 📚جلیل ضیاء پور، پوشاک زنان ایرانی، ص 114 ، ، ج1، ص 186 حال که داشتن حجاب کامل و سخت زنان ایرانی در ایران پیش از اسلام بر همگان ثابت شد سوال ما از و این است: ⁉️شما چرا با فرهنگ و آداب ورسوم اصیل ایرانی مخالفت میکنید؟! و به چه حقی میخوایید چادری که قدمتش به اندازه قدمت این سرزمین است را از سر بانوان این مرز و بوم پایین بکشید؟! 🔹 🔹 📝