eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
55.3هزار عکس
41.1هزار ویدیو
1.8هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: تحصن روبروی مسجد جامع خرمشهر، مطب دکتر شیبانی بود که تبدیل شده بود به محل تجمع جمعی از خواهران، آنجا هم محل مداوای مجروحین بود، هم انبار مهمات و هم محل استراحت خواهران. بعضی از آقایان و از جمله «شیخ شریف» [۱] دکتر شیبانی را مجاب کرده بودند که مطب را از ما پس بگیرد و ما مجبور شویم از شهر برویم. ما هم جلوی مطب تحصن کردیم. شیخ شریف آمد. ما گفتیم بالاخره این شهر نظافت می‌خواهد، غذا می‌خواهد، کارهای پشتیبانی می‌خواهد. شما مگر چقدر نیرو دارید که این کارها را بکنید. او بعد از صحبت، قانع شد و اجازه داد ما بمانیم. [۲] ---------- [۱]: شیخ شریف قنوتی روحانی اهل بروجرد که خود را به خرمشهر رساند و بسیاری از امور مسجد جامع در ایام مقاومت را برعهده گرفت. او در تاریخ ۲۴\۷\۵۹ در خیابان ۴۰ متری خرمشهر به شهادت رسید. [۲]: راوی: زهرا حسینی رزمنده من و زهره قبل از رسیدن به گمرک از ماشین پایین پریدیم. عراقی‌ها تا گمرک رسیده بودند و ما برای دفاع رفته بودیم. می‌خواستیم تا آنجا که سلاح و مهمات داریم بجنگیم. مسافتی را زیگزاگ رفتیم. از بشکه‌ها و جعبه‌های چوبی خیلی بزرگ به عنوان سنگر استفاده می‌کردیم و برای هم خط آتش می‌بستیم. یعنی برای جلو رفتن بچه‌ها و کم شدن حجم تیراندازی دشمن اسلحه را روی رگبار می‌گذاشتیم و از بالای سر بچه‌هایی که دولا دولا جلو می‌رفتند به طرف دشمن تیراندازی می‌کردیم تا آنها راحت تر بتوانند تغییر موضع بدهند. سنگر به سنگر جلو رفتیم تا به جایی رسیدیم که ریل راه آهن بود. کم کم به یک رزمنده کامل تبدیل شدم. [۱] ---------- [۱]: راوی: مریم امجدی 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: انقیاد مخلوقات برای انسان قوله علیه السلام: فَکُلُّ خَلِیقَتِهِ مُنْقَادَةٌ لَنَا بِقُدْرَتِهِ، وَ صَائِرَةٌ إِلَی طَاعَتِنَا بِعِزَّتِهِ. الخلیقة: یقال: إنّها کلّ البهایم، و یقال: هی المخلوق جمیعاً من البهائم و غیره. و این اطلاق ثانی که عام است اَنسب بما نحن فیه است که طبقات پست از بشر را هم شامل شود. یعنی حمد خاصّ خدائی است که تمام مخلوق ذی حیات را منقاد و مطیع ما قرار داده به قدرت خودش، و قرار داده آنها را صائره و راجعه به سوی طاعت و خدمت ما بعزّته، کما فی الدعاء: « الحمد للّه الذی [... ] أخدمنا فی عانین ». [۲] عانین: صاحبان عنا و تعب و مشقّت اند. یعنی خدا طبقه رنج بران را خادم ما قرار داده، و ما را به توسّط آنها خدمت نموده، چنان که معلوم است اگر نفوس جاسیه قاسیه غلاّظ المباشرة لأمور العالم نبودند برای انجام امورات شاقّه از قبیل حفر قنوات و تعمیر عمارات و غیره امور معاشیه کل معوّق بود، لذا قال: « وَ رَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِیَتَّخِذَ بَعْضُهُم بَعْضًا سُخْرِیًّا [۱] »، أی مستخدماً. بلکه، تمام موجودات آفاقی و انفسی، و سماء و سماوی را خدمت گزار انسان قرار داده چنانکه فرموده: « سَخَّرَ لَکُمُ اللَّیْلَ وَ النَّهَارَ وَ [۲] الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَالنُّجُومُ مُسَخَّرَاتٌ بِأَمْرِهِ [۳] »، « وَ سَخَّرَ لَکُمْ مَا فِی الاْءَرْضِ [۴] » چه اینها مسخّر انسانند ؛ یعنی حرکات و سکنات و ذهاب و ایابشان به واسطه وصول منافع و تکمیل ما یحتاج انسان است. روز برای تهیه و اصلاح امر معاش، و شب برای نوم و سکونت و راحت انسان، و حرکات ذاتی و عرضی شمس و قمر و سایر کواکب به واسطه نضج و تکمیل مطعومات و مشروبات و ملبوسات انسان است ؛ چنان که اگر شمس این حرکت عرضیه فلک الافلاک را نداشت لیل و نهار نبود، چه لیل از غیبت او است در تحت الأرض. ---------- [۲]: ۱ - المحاسن، ج ۲، ص ۴۳۶ ؛ مفتاح الفلاح، ص ۱۷۴. [۱]: ۲ - سوره مبارکه زخرف، آیه ۳۲. [۲]: ۳ - اصل: + سخّر لکم. [۳]: ۴ - سوره مبارکه نحل، آیه ۱۲. [۴]: ۵ - سوره مبارکه حج، آیه ۶۵. و الأرض مانعة من إیصال نورها الی جهة الفوق. و یوم به واسطه محاذات او است در دائره فوق الأرض با ارض، لذا قیل: چون زمین برخاست [۵] از جوّ فلک نی شب و نی سایه ماند، لی و لک [۶] و اگر آن حرکت ذاتی او در سیصد و شصت روز نبود فصول اربعه حاصل نشده بود، چه نصف این مدّت را در اوج ناحیه شمال است که ایام صیف باشد به واسطه غلبه حرارت و قربش به خط استوا، و نصف دیگر او را به حسب آن حرکت در حضیض است در بروج جنوبیه که شتا باشد به واسطه عدم محاذات او به طور استقامت و بُعدش از سمت الرأس و دائره معدّل النهار، و ما بین این دو نقطه اوج و حضیض رو به اوج بهار است و رو به حضیض خریف که حصول فصول اربعه که از مهمّات لازمه است واقع شود. پس، اگر شمس در نقطه واحده ساکن بود أوّلاً محاذی خود را ارض می‌سوخت و نقاط دیگر از عدم حرارت منجمد بود، که در هر دو صورت تکوّن حیوان و نبات نشود. اینها قلیلی از آیات ظاهره آنها است، و الاّ چندین هزار حکم و مصالح و بدایع صنع و دقایق حکمت در وجود آنها است که به کلّی غیر معروف است، کما قال تعالی: و « عَنْ آیَاتِنَا غَافِلُونَ [۱] »، و در تمام این تغییرات و تبدیلات در حرکات و اوضاع و آثارشان مستخدم انسان اند که اثر منافع آنها به آدم برسد کما قیل: همه از بهر تو سرگشته و فرمان بردار شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری ---------- [۵]: ۱ - اصل: برخواست. [۶]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۷۳۱: « بیان آن که هر چه غفلت و غم و کاهلی... ». [۱]: ۳ - سوره مبارکه یونس، آیه ۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: سفیان ثوری گوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که می‌فرمود: سلامتی آن قدر عزیز الوجود است که خواسته اش مخفی شده است. هرگاه وجود پیدا کنی، به گمنامی بپرداز، اگر نتوانستی در خلوت بسر ببر هرچند خلوت چون گمنامی نیست، اگر نتوانستی سکوت کن، هرچند سکوت چون خلوت نیست، و اگر نتوانستی حرف گذشتگان نیکو را بیان کن، نیکبخت کسی است که در خود احساس خلوت کند. رضایت خدا از رابعه عدویه پرسیدند: کی بنده از خدا خشنود است؟ گفت: زمانی که خوشی او در غم چون خوشی او در آسایش باشد. شوق به بهشت از او (رابعه عدویه) پرسیدند: اشتیاق تو به بهشت چگونه است؟ یا چرا با اینکه ادعای محبت خدا می‌کنی به بهشت علاقمندی؟ در پاسخ گفت: اول همسایه بعد خانه! رابعه گوید: هر عمل شایسته‌ام را کوچک شمردم. زیان دنیا زاهدی گوید: به دنیا به چشم اهانت بنگر، چرا که بهترین چیزهاکه به شما می‌دهد، پرزیانترین آنهاست. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام كَفَى بِالْقَنَاعَةِ‌ مُلْكاً، وَ بِحُسْنِ‌ الْخُلُقِ‌ نَعِيماً، وَ سُئِلَ‌ عليه السلام عَنْ‌ قَوْلِهِ‌ تَعَالَى: «فَلَنُحْيِيَنَّهُ‌ حَياةً‌ طَيِّبَةً‌»، فَقَالَ‌: هِيَ‌ الْقَنَاعَةُ‌. امام عليه السلام فرمود: مُلك قناعت براى انسان كافى است و حسن خلق به عنوان نعمت و از امام عليه السلام از تفسير آيۀ «فَلَنُحْيِيَنَّهُ‌ حَياةً‌ طَيِّبَةً‌» سؤال كردند فرمود:«منظور قناعت است».