eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ملائکه عمّاله و باطن ملائکه عمّاله اشاره به قواء سبعه نباتیه است که هریک در عملی که مأمور بر اویند، و به منزله عبادت آنها است مشغول اند، و آن جاذبه و ماسکه و هاضمه و دافعه و نامیه و مصوّره و مرتبه است. باری، کلام قدماء از حکماء است: « الملک و الشیطان و الجنّ متّحدین بالنوع، مختلفین بحسب الأعمال و الأفعال ان لم یصدر منه إلاّ خیراً فهی ملائکة، و ان لم یصدر منه إلاّ شرّاً فهو شیطان و ان صدر منه تارَة الخیر و تارَة الشر، فهو جنّ ». اگر چه لفظ جن بر هر مرتبه سه قسم [۱] اطلاق شده به اعتبار استتارهم عن العیون، کما قال تعالی فی حقّ الشیطان: « کَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ [۲] »، أی کان من الملائکة. و جای دیگر فرماید: « وَ جَعَلُوا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ الْجِنَّةِ نَسَبًا [۳] »، یعنی: قرار دادند بین خدا و بین ملائکه المعبّر عنها بالجنّ نسبت، به این که گفته اند الملائکة بنات اللّه. [حَمْداً یَفْضُلُ سَائِرَ الْحَمْدِ کَفَضْلِ رَبِّنَا عَلَی جَمِیعِ خَلْقِهِ] ---------- [۱]: ۱ - کذا در اصل / اصح: بر هر سه قسم مرتبه. [۲]: ۲ - سوره مبارکه کهف، آیه ۵۰. [۳]: ۳ - سوره مبارکه صافات، آیه ۱۵۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: رضی الدین علی لالا جامی در اوائل«ثلث» و آخر «نفحات» می‌گوید: رضی الدین به هند رفت و در آنجا با ابورضا رکن همنشین شد، ابوالرضا شانه ای که می‌گفت شانه ی رسول خداست به او عطا کرد. نویسنده نفحات می‌گوید: این شانه بعد از آن نزد علاءالدوله سمنانی بود و ممکن است از رضی الدین به وی رسیده باشد. علاءالدوله آن را در پارچه ای پیچید و آن را در میان ورقی گذاشت و بر آن با خط خود نوشت: این شانه ای است از شانه‌های رسول خدا و این پارچه همان است که از ابوالرضا رکن به این ناتوان رسیده است. علاءالدوله هم به خط خود نوشته بود: این شانه امانت بود از رسول خدا که به دست رضی الدین لا لا برسد. البته آنچه مؤلف نفحات نوشته خالی از تأمل نیست... در قاموس آمده است که رکن از یاران پیامبر نبوده بلکه دروغگویی هندی است که پس از ششصد سال در هند مدعی شد به همنشینی پیامبر رسیده است... شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
33.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 29 💠 جلسه 9⃣2⃣( فرق فتوای مرجع با حکم رهبری چیست؟ ) 🔰مباحث بسیار مهم درباره دستورات اجتماعی ولی فقیه 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
.......: نقش اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در هدايت دستگاه خلافت اشاره عمر با علم به اين كه على (عليه السّلام) سرآمد اصحاب پيغمبر اكرم (صلّى الله عليه وآله) در همۀ امور است و فضايل او را كسى ندارد، در موارد حسّاسى كه بقاى خلافت را در خطر مى ديد و يا خود را زير سؤال مى يافت، از اميرالمؤمنين (عليه السّلام) درخواست مشاوره و راهنمايى مى كرد؛ اما در ساير موارد تمايلى به ميدان آوردن آن حضرت از خود نشان نمى داد. على (عليه السّلام) نيز براى پيشرفت اسلام و موفقيت مسلمانان از راهنمايى او دريغ نمى فرمود. نقش حضرت در هدايت دستگاه خلافت عمر را، مى توان در سه جهت خلاصه كرد: امور نظامى عمر به خوبى مى دانست على (عليه السّلام) سردار هميشه پيروز جنگ هاى دوران پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بود و نقش او پس از رهبرى هاى رسول خدا (صلى الله عليه وآله) بزرگ ترين عامل قلع و قمع دشمنان اسلام بوده است. لذا در موارد متعدّد كه براى رهبرى نيروهاى نظامى حيران مى ماند، با آن حضرت مشورت مى كرد و نظرات اميرالمؤمنين (عليه السّلام) را بدون چون و چرا به كار مى بست. بايد دانست كه عمر براى پيشروى فتوحات با كسى مشورت نمى كرد و در مورد تصميم گيرى براى حمله به ايران و روم، على (عليه السّلام) دخالتى نداشت، بلكه فقط براى به كار بردن بهترين سياست و تاكتيك در برابر دشمن مورد مشورت قرار گرفت. راهنمايى هاى آن حضرت در جنگ هاى بزرگ با ايران ساسانى، امپراتورى روم و آزادسازى بيت المقدس بدون تأمّل از جانب عمر پذيرفته شد. در اين مقاطع حساس در شوراى نظامى عمر، فقط رأى اميرالمؤمنين كارساز بود. همين كه على (عليه السّلام) نظر مى داد، عمر تكبير مى گفت و رأى حضرت امير (عليه السّلام) را به كار مى بست. [۱] ---------- [۱]: . در همۀ منابع دست اوّلى كه شرح فتوحات مسلمانان در عهد عمر بن خطاب به تفصيل آمده است، به مشاوره هاى نظامى اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و به كار بستن آن راهنمايى‌ها توسط خليفۀ دوم اشاره شده است. مانند فتوح البلدان، تاريخ طبرى، كتاب الفتوح و نهاية الارب و... به ويژه در كتاب الفتوح كه به تفصيل مشاوره هاى اميرالمؤمنين (عليه السّلام) قيد شده است. (ج ۱، ص ۲۹۳ به بعد) همچنين نگاه كنيد به: فروغ ولايت، ص ۲۸۳ و على از زبان على (زندگانى اميرمؤمنان على (عليه السّلام) جعفر شهيدى، ص ۴۴ و امام اميرالمؤمنين (عليه السّلام) از ديدگاه خلفا، ص ۱۶۰. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
حمام به سبک زرتشتی : آرتور کریستین سن شرق شناس و تاریخدان مشهور دانمارکی در کتاب خود به نقل از آگائیاس(مورخ مشهور یونانی)،نحوه حمام کردن و نظافت زرتشیان را این چنین توضیح میدهد: «ایرانیان احترام آب را بیش ازهرچیز واجب میشمردند، چنانکه حتی صورت خود را در آب نمی شستند و جز برای آشامیدن آب دادن به نباتات با این عنصر مقدس دسمت نمیزدند). در کتاب وندیداد شرح مسوطی راجع به آب و تأثیر آن در تطهیر مندرج است. فقط چیزی، که در تطهیر مؤثرتر از آب محسوب میشد : بول گاو بود. 📖کریستین سن، ایران در زمان ساسانیان،ترجمه مرحوم رشید یاسمی،صفحه 212 goo.gl/G92EXz 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ توهین داریوش به اجداد کوروش، استفاده از مهر شاهی جد کوروش هخامنشی برای ترخیص گاو و گوسفند‼️ 🔍 ایران شناس، متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام و تاریخدان بی‌ نظیر آلمانی در کتاب گرانبهای خود داریوش و ایرانیان چنین میگوید: "داریوش اجازه داد تا از این مهر در دربار او، برای تأیید تحویل گاو و گوسفندانی که مخصوص سفرهی شاهی بودند، همچنان استفاده شود. یعنی مهر اول در دربار داریوش در خدمت کاری کم اهمیت بود. این مهر با تصویر سوارکار پهلوان خود، در دست گَدَوگَه ، قصاب دربار، که در این زمان از آن استفاده میکرد، تا حدودی بی اعتبار جلوه می کرده است." 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۶۱ ⚠️ دوستان یک سوال دارم⁉️ الان هم و است یا نه؟! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖