eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.8هزار عکس
36.4هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شهید حاج قاسم سلیمانی از منظر تحلیلگران ترکیه‌ای کمال قلیچدار اوغلوا رئیس حزب چپ گرای ترکیه: هدف قرار دادن بالاترین مقام نظامی و شخصیت تاثیرگذار در سیاست‌های منطقه، یعنی از بین رفتن دیپلماسی. .......: https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حمد موجب طاعت و مغفرت قوله علیه السلام: حَمْداً یَکُونُ وُصْلَةً إِلَی طَاعَتِهِ وَ عَفْوِهِ، وَ سَبَباً إِلَی رِضْوَانِهِ، وَ ذَرِیعَةً إِلَی مَغْفِرَتِهِ. الوصلة: ما یتوصّل به الی الشی ء لطاعة العبادة. و العبادة: الخضوع و التذّلل و الانقیاد الی المولی. العفوّ: التجاوز عن الذنب. الرضوان: الرضا، و هو ضدّ السخط، قال تعالی: « یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ [۱] »، یعنی: هدایت و ارشاد می‌نماید خدا به این قرآن کسی را که متابعت نماید رضای او را در اداء اوامر مفروضه و ترک نواهی طرق سلامتی دارین را. و ذریعه: به معنی وسیله و ما به التقرّب است. و مغفرت: اگرچه « غفر » به معنی ستر و غطاء است، یقال: غفر اللّه ذنبه، أی ستره و غطاه، ولی مغفرت حقیقةً به معنای معرفت است، چنان که معصوم در تأویل آیه شریفه: « قُل لِّلَّذِینَ آمَنُوا یَغْفِرُوا لِلَّذِینَ لا یَرْجُونَ أَیَّامَ اللَّهِ لِیَجْزِیَ قَوْمًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۲] » فرموده: أی « قل للذّین منّنا علیهم بمعرفتنا أن یعرّفوا الّذین لا یعلمون، فاذا عرّفوهم فقد غفروا لهم » [۳] . [۴] « لاَیَرْجُونَ أَیَّامَ اللّهِ »، أی وقایع اللّه لعباده من إیصال أجر الحسن لأهل الطاعة، و وصول العقوبة للعاصین. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۶. [۲]: ۲ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۱۴. [۳]: ۳ - اصل: بمعرفتنا یغفروا أی یعرفوا و یعلموا الذین، به جای: بمعرفتنا... غفروا لهم. [۴]: ۴ - بحارالانوار، ج ۲، ص ۱۵ و ج ۹، ص ۲۳۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تناسب درخواست کسی به دیگری گفت: برای خواسته ی ناچیزی نزد تو آمده ام. در پاسخ گفت: برای برآورده شدن آن نزد مردکی برو. دیگری به کسی گفت: برای خواسته ناچیزی نزد تو آمده ام، در پاسخ وی گفت: بگذار تا بزرگ شود. صوفی از رویم پرسیدند صوفی کیست؟ گفت: کسی است که نه مالک چیزی می‌شود و نه خود مالک چیزی است. نیز گفته است: تصوف یعنی برتر ندانستن یکی از دو چیز. انقطاع از خلق سمنون محب می‌گوید: نخستین وصال عبد با حق این است که از خود بگذرد، و نخستین دوری عبد با حق این است که با خود باشد. کمک به ستمگر و ستمدیده در حدیث آمده است: برادرت را چه ظالم و چه مظلوم باشد یاری کن، گفتند: چگونه ظالم را یاری کنیم؟ فرمود: او را از ظلم باز دار. یاد مرگ گفته شده که بسیار چیزی را یاد کنید که لذتها را پایان می‌دهد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
31.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 30 💠 جلسه 0⃣3⃣ 🔰تعدد مراجع تقلید و رهبری 🔰آیا رهبری حتما باید از نظر فقهی از همه مراجع بالاتر باشد؟ 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
.......: امور سياسى و اجتماعى در زمان عمر، مانند دورۀ ابوبكر، على (عليه السّلام) را در امور سياسى و اجتماعى دخالت نمى دادند، مگر در مواردى كه خليفۀ خود صلاح مى ديد از فكر و درايت و دانش آن حضرت كمك بگيرد. با اين حال در موارد متعدّدى به رأى على (عليه السّلام) عمل نمى كرد. امور قضايى در منابع شيعه و سنى موارد متعدّد از قضاوت هاى شگفت انگيز اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در دوران خلافت عمر نقل شده كه همگى حكايت از عظمت شخصيت و علم و تدبير آن حضرت دارد. به گفتۀ مورّخان سنى، عمر بدون مشورت على (عليه السّلام) كارى انجام نمى داد، زيرا به خردمندى و ديندارى و دقت نظر او اعتقاد داشت. البته اين تعبير فقط در امور قضايى (كه عمر يا به خطا و غلط حكم داده بود، و يا در اخذ تصميم و حكم سرگردان مى شد) و نيز در امور نظامى صحيح است. عمر با علم به درياى بى پايان دانش على (عليه السّلام) در امور قضايى، خود به سراغ آن حضرت مى فرستاد تا او را از سرگردانى بيرون آورد. از اين روست كه به صراحت اعلام داشت «با حضور على (عليه السّلام) در مسجد، هيچ كس حق رأى و فتوى ندارد». اميرالمؤمنين (عليه السّلام) چنان در امور قضايى به فرياد عمر رسيده است كه به تحقيق علامۀ امينى بيش از ۷۰ مورد در منابع سنى آمده كه عمر گفته است: «لولا عليّ لهلك عمر»؛ اگر على نبود، عمر (در امر دين) به هلاكت مى رسيد. همچنين در منابع سنى آمده كه عمر مى گفت: «أعوذ بالله من معظلة ليس لها أبوالحسن»؛ پناه مى برم به خدا از اين كه معضل و مشكلى پيش آيد و على (عليه السّلام) براى رفع آن نباشد. همچنين گفته است: «اللّهمّ لاتبقني لمعظلةٍ ليس لها ابن أبي طالب»؛ خدايا در امور مشكل و پيچيده كه فرزند ابوطالب نباشد، مرا زنده مگذار. اين جمله نيز از اوست، هنگامى كه از عمق سخنان معنوى ولى به ظاهر كفرآميز يكى از بزرگان اصحاب پيغمبر به خشم آمده و چون معناى آن را نفهميده بود، فكر مى كرد او به كفر گراييده است و پس از آن كه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) او را متوجّه عمق سخن صحابى كرد، عمر گفت: «كاد يهلك ابن الخطاب لولا علي بن أبي طالب»؛ اگر على بن ابى طالب (عليه السّلام) نبود، نزديك بود پسر خطاب هلاك شود. [۱] قضاوت هاى على (عليه السّلام) در عهد عمر بسيار، و مشهورند و اين مختصر گنجايش نقل آن‌ها را ندارد. ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: ارشاد مفيد، ج ۱، ص ۱۹۳ تا ۲۰۲ و نيز زندگانى اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، ص ۲۵۸ تا ۲۷۳ به نقل از منابع معتبر سنى مانند سنن كبرى، ذخائر العقبى، تفسير نيشابورى، تفسير فخر رازى، مناقب خوارزمى، كنز العمّال، إحقاق الحق، اربعين ابن ابى الفوارس، كفايه حافظ كنجى، و فصول المهمه. همچنين از منابع معتبر شيعى مانند ارشاد مفيد، مناقب ابن شهر آشوب و الغدير علامۀ امينى. نيز نگاه كنيد به: على كيست، ص ۱۰۵ تا ۱۱۲ همچنين در مورد اعتراف عمر بن خطاب به «أقضى» بودن على (عليه السّلام) نسبت به ساير اصحاب نگاه كنيد به: امام اميرالمؤمنين (عليه السّلام) از ديدگاه خلفا، ص ۱۴۲ و پيرامون تعابير مختلفى كه عمر بن خطاب در مورد مشكل گشايى هاى حضرت امير (عليه السّلام) براى او در مسائل مختلف بر زبان آورده است، به همين كتاب ص ۱۲۰ تا ۱۳۲ نگاه كنيد كه ۴۰ تعبير در تجليل از آن حضرت به نقل از منابع مهم سنى گرد آمده است. نيز در مورد نياز دستگاه خلافت عمر بن خطاب به اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و تجليل او از آن حضرت نگاه كنيد به: زندگى دوازده امام ج ۱، ص ۳۵۶ تا ۳۶۲. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357