#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۲- مسئله ی حضور بسیج در دانشگاهها و شبهه ی نظامی بودن آن طبق قوانین شورای عالی انقلاب فرهن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۳- سختگیری مسؤولان دانشگاه نسبت به دانشجویان بسیجی
علی رغم اینکه تمامی اعضای بسیج، دانشجو هستند و با اختیار تام و علاقه در بسیج ثبت نام کرده اند، امّا مسؤولین دانشگاهها نسبت به این گروه - بسیج دانشجویی - سختگیری میکنند.
نه، من فکر نمیکنم که مناسب باشد نسبت به بسیج سختگیری بشود. البتّه من نمیدانم؛ باید بعداً از رئیس محترم دانشگاه سؤال کنم، ببینم اصلاً چنین چیزی هست یا نه. در این مملکت کسی با بسیج بد نیست. بسیج اینقدر به این کشور خدمت کرده که کسی نمیتواند در مفید بودن آن - بلکه ضرورت آن - تردید کند. بسیج یادگار امام است.
۴- نظر مقام معظّم رهبری درباره ی فضای مطبوعات کشور
در ارتباط با فضای مسموم مطبوعات کشور نظر خویش را بفرمائید.
بالاخره مطبوعات، مطبوعاتند دیگر؛ یکی خوب است، یکی خوبتر است؛ یکی بد است، یکی بدتر است؛ هر کدامی هم برای خودشان امتی دارند. به نظر من راه برخورد با مطبوعات بد، توسعه ی مطبوعات خوب است. اگر زمینه ی مطبوعاتی در کشور به شکل مفید و مناسب پر بشود، مطبوعات بد - آنها که شما اسمش را بد میگذارید؛ حالا نمیدانم ملاک بدی هم چیست؛ آن هم خودش یک بحثی است - خیلی میدان پیدا نخواهند کرد.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
💢 انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد
امام خمینی(ره):
تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست ها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته اند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی رود، گرچه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تایید دوستان قبول نمودم و الان هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و حرکت به سوی آمریکا جهانخوار قناعت نمی کنند در حالی که در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادعا هنری ندارند. امروز هیچ تاسفی نمی خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده اند. انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروه ها و لیبرال ها می خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر آمریکا گفتید
#امام_خمینی
صحیفه نور جلد 21 صفحه 96
https://eitaa.com/zandahlm1357
36.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
#تلاوت_قرآن
🎙 قاری:
#استاد_احمد_ابوالقاسمی
📖 سوره مبارکه نور (آیه ۳۵ الی ۳۸ )
┅═✼✿✵📖✵✿✼═┅
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بهداشت دهان و دندان متن حديث و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ خير ما استكت به الأشياء المقبضة ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تقويت حافظه
متن حديث
و من أراد أن يزيد فى حفظه فليأكل سبع مثاقيل زبيباً بالغداة علي الريق. و من أراد أن يقلّ نسيانه و يكون حافظاً فليأكل فى كلّ يوم ثلاث قطع زنجبيل مربّي بالعسل، و يصطنع بالخردل مع طعامه فى كلّ يوم.
تقويت حافظه هر كس ميخواهد كه حافظه اش زياد شود صبحها ناشتا هفت مثقال مويز ميل كند. هر كس ميخواهد كه كمتر دچار فراموشي شود و حافظه داشته باشد روزي سه قطعه زنجفيل پرورده در عسل ميل كند، و نيز هر روز با غذاي خود خردل بخورد.
تنظيم بلغم
متن حديث
و من أراد أن يذهب بالبلغم فليأكل كلّ يوم جوارشناً حريفاً و يكثر دخول الحمّام و إتيان النساء و القعود فى الشمس و يتجنّب كلّ بارد فإنّه يذيب البلغم و يحرقه.
تنظيم بلغم هر كس ميخواهد كه بلغمش از بين برود هر روز جوارش۱ تند تناول كند، زياد حمام برود، زياد نزديكي كند، و زياد در آفتاب بنشيند، و از خوردن غذاهاي سرد پرهيز كند كه اين كارها بلغم را از بين ميبرد و ميسوزاند.
منبع حديث
۱- جوارش معرّب گوارش, و نوعي حلواست. تركيبي است كه به جهت هضم غذا ميخورند. معجوني مفرّح و مقوّي و محلل رياح و مصلح اغذيه. فرهنگ معين
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 به وساطت امام رضا( ع)
آیت الله جوادی آملی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔴 در این روزهای سخت و تاریک بیشتر برای ظهور دعا کنیم... #لبیک_یا_مهدی 🌸سلامتی وتعجیل درفرج مولاصاحب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ
#ظهور
💰🔻 هرچقدر #پول لازم داری از جیب دوستت بردار !
... البته بعد از ظهور !
⬅️ هنوز به اون حد از رشد نرسیدیم! ممکنه دست هم رو گاز بگیریم یا بیشتر از نیازمون برداریم❗️
#استاد_رحیمپور_ازغدی
26.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ جلسات #شرح_معرفتی_زیارت_آل_یس 2
🎤 #استاد_احسان_عبادی
💠 جلسه دوم / با میزبانی دانشگاه شاهد تهران
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب « #عملیات_رمضان » ✅کاری از مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه ۱۰۶ صفحه ✅ بمناسبت ایام عملیات رمضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5812363509211596569.pdf
1.77M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مرحوم علامه مصباح یزدی: #حاج_قاسم در هیچ حالی از توسل به #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها غافل نبود. بنده مقابل این فرمانده نظامی خجالت می کشم...
#جانفدا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تفسیر ولیّ قوله علیه السلام: إِنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیدٌ. الولایة: الحکومة، والسلطنة، و التمک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اشکال
اگر چه بعضی از علمای ظاهریه چون شاعر به معنی کلام الهی که فرموده: « وَالَّذِینَ کَفَرُوآاْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ [۳] » نشده، و «ولی» را فقط به معنی محبّ و متصرّف گرفته اند ایراد نمایند که باید به مقتضای
آیه مبارکه، کفرِ کافر و خروج او از نور به ظلمت نباشد به قضا و قدر الهی ؛ زیرا که بالحقیقه اضافه به طاغوت داده شده، با آن که از باب توحید افعال و مفاد: « وَاللّه ُ خَلَقَکُمْ وَ مَا تَعْمَلُونَ [۱] »، و « لا مؤثر فی الوجود الاّ اللّه » حقّ تعالی است مبدأ الکلّ، عالم بالاشیاء، قادر علی جمیع الممکنات، و لو خرج شی ء من الأشیاء عن علمه و قدرته و ایجاده و تأثیره بواسطة و بلا واسطة لم یصح مبدأیة للکلّ.
چه مفاد آیه شریفهِ نه آن است که دوستان آنها طاغوت خارج مینمایند آنها را از نور به ظلمت ؛ زیرا که طاغوت در لسان اخبار اطلاق شده بر اَصنام و بر نفس أمّاره بالسوء، لأ نّها کثیر الطغیان و التجاوز عن حدود اللّه ؛ چه اگر حمل بر اصنام شود معلوم است که آنها بعیدند از ولاء و محبّت، تا محبت آنها کفّار را خارج نماید از نور به ظلمت ؛ و اگر اطلاق بر نفس و شیطان شود نیز آنها اعداء بنی آدم اند نه اولیاء آنها.
أمّا الشیطان، کما قال تعالی: « أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِیآ آدَمَ أَن لاَّ تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ ». [۲]
و أمّا النفس، کما ورد فی الحدیث: « أعدا عدوک نفسک التی بین جنبیک » [۳] .
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه صافات، آیه ۹۶.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۰.
[۳]: ۴ - عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۸ ؛ مجموعة ورام، ج ۱، ص ۵۹ ؛ عدّة الداعی، ص ۳۱۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پارسایی سلمان وقتی سلمان فارسی در بستر احتضار بود، اندوهگین به نظر میآمد، علت اندوه او را
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تفسیر آیه سد جلو و عقب
عارفی ذیل آیه: وَ جَعَلْنٰا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا... [۱]، آورده است مراد از سد جلوی روی، آرزوهای طولانی و طمع در ماندگاری است و مراد از سد پشت سر، غفلت از گناهان گذشته و ندامت اندک و طلب آمرزش کم از آنهاست.
----------
[۱]: ۱) - یس، ۹.
طالب دنیا و زاهد آخرت
زاهدی شنید که کسی میگوید: کجایند زاهدان در دنیا و طالبان آخرت؟ زاهد گفت:
سخن خود را عوض کن و هرکه خواهی برگزین.
عشق به پیامبر
به بخشش خدا مطمئن هستم هرچند خود گنه بسیار دارم. عشق به پیامبر و خاندان او را خالص کردهام و همین برای نجاتم کافی است.
وثقت بعفو اللّٰه عنی فی غد
و ان کنت ادری اننی المذنب العاصی
و اخلصت حبی فی النبی و آله
کفی فی خلاصی یوم حشری، اخلاصی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357