#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب « #عملیات_رمضان » ✅کاری از مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه ۱۰۶ صفحه ✅ بمناسبت ایام عملیات رمضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5812363509211596569.pdf
1.77M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مرحوم علامه مصباح یزدی: #حاج_قاسم در هیچ حالی از توسل به #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها غافل نبود. بنده مقابل این فرمانده نظامی خجالت می کشم...
#جانفدا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تفسیر ولیّ قوله علیه السلام: إِنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیدٌ. الولایة: الحکومة، والسلطنة، و التمک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اشکال
اگر چه بعضی از علمای ظاهریه چون شاعر به معنی کلام الهی که فرموده: « وَالَّذِینَ کَفَرُوآاْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ [۳] » نشده، و «ولی» را فقط به معنی محبّ و متصرّف گرفته اند ایراد نمایند که باید به مقتضای
آیه مبارکه، کفرِ کافر و خروج او از نور به ظلمت نباشد به قضا و قدر الهی ؛ زیرا که بالحقیقه اضافه به طاغوت داده شده، با آن که از باب توحید افعال و مفاد: « وَاللّه ُ خَلَقَکُمْ وَ مَا تَعْمَلُونَ [۱] »، و « لا مؤثر فی الوجود الاّ اللّه » حقّ تعالی است مبدأ الکلّ، عالم بالاشیاء، قادر علی جمیع الممکنات، و لو خرج شی ء من الأشیاء عن علمه و قدرته و ایجاده و تأثیره بواسطة و بلا واسطة لم یصح مبدأیة للکلّ.
چه مفاد آیه شریفهِ نه آن است که دوستان آنها طاغوت خارج مینمایند آنها را از نور به ظلمت ؛ زیرا که طاغوت در لسان اخبار اطلاق شده بر اَصنام و بر نفس أمّاره بالسوء، لأ نّها کثیر الطغیان و التجاوز عن حدود اللّه ؛ چه اگر حمل بر اصنام شود معلوم است که آنها بعیدند از ولاء و محبّت، تا محبت آنها کفّار را خارج نماید از نور به ظلمت ؛ و اگر اطلاق بر نفس و شیطان شود نیز آنها اعداء بنی آدم اند نه اولیاء آنها.
أمّا الشیطان، کما قال تعالی: « أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِیآ آدَمَ أَن لاَّ تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ ». [۲]
و أمّا النفس، کما ورد فی الحدیث: « أعدا عدوک نفسک التی بین جنبیک » [۳] .
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه صافات، آیه ۹۶.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۰.
[۳]: ۴ - عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۸ ؛ مجموعة ورام، ج ۱، ص ۵۹ ؛ عدّة الداعی، ص ۳۱۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پارسایی سلمان وقتی سلمان فارسی در بستر احتضار بود، اندوهگین به نظر میآمد، علت اندوه او را
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تفسیر آیه سد جلو و عقب
عارفی ذیل آیه: وَ جَعَلْنٰا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا... [۱]، آورده است مراد از سد جلوی روی، آرزوهای طولانی و طمع در ماندگاری است و مراد از سد پشت سر، غفلت از گناهان گذشته و ندامت اندک و طلب آمرزش کم از آنهاست.
----------
[۱]: ۱) - یس، ۹.
طالب دنیا و زاهد آخرت
زاهدی شنید که کسی میگوید: کجایند زاهدان در دنیا و طالبان آخرت؟ زاهد گفت:
سخن خود را عوض کن و هرکه خواهی برگزین.
عشق به پیامبر
به بخشش خدا مطمئن هستم هرچند خود گنه بسیار دارم. عشق به پیامبر و خاندان او را خالص کردهام و همین برای نجاتم کافی است.
وثقت بعفو اللّٰه عنی فی غد
و ان کنت ادری اننی المذنب العاصی
و اخلصت حبی فی النبی و آله
کفی فی خلاصی یوم حشری، اخلاصی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۷- یکی بودن ظاهر و باطن انسان ممکن است در شرایطی یا نزد کسانی، نوعی تظاهر نشان دهد و کاره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۰- انصراف از خطا
آنکه در کار اشتباه خود، سماجت و پافشاری میکند مخلص نیست. فرد با اخلاص، اگر تشخیص داد که کار و راه بهتری وجود دارد. از مسیر خطا منصرف میشود و یا کار را به کاردان تر وامی گذارد.
بسیارند کسانی که مدّتی راه خطا میروند، ولی وقتی برایشان خطای آن آشکار شد، حاضر نیستند دست بردارند و آنرا نوعی عقب گرد و شکست میپندارند. در حالی که اصرار بر خطا، شکست بزرگتری است. افراد مخلص، روح بلند و سعه صدر دارند و بزرگ منشی آنان، مانع تن دادن به پستیها و حقارتها میشود.
پرتوی از اسرار نماز » نتیجه اخلاص
ارتباط خالصانه انسان با خدا، نورانیّت ضمیر و صفای باطن و بصیرتی به همراه دارد که انسان را در پیچ و خمهای زندگی و بن بستها و مشکلات، هدایت میکند.
علی علیه السلام میفرماید: «عِنْدَ تحقیق الاِخلاصِ تَسْتَنَیرُ البَصائِر» (۲۸۳)
هرگاه خلوص در دل آید، نورانیّت و بینش به همراه آن میآید.
این همان «فرقان» است که قرآن کریم، آنرا از نتائج تقوا میشمارد (۲۸۴) و نیز میفرماید:
اگر تقوا داشته باشید، خداوند برای شما نوری قرار میدهد که با آن، راه خود را میروید: «یَجْعَل لکم نوراً تَمْشُونَ بِهِ» (۲۸۵)
اخلاص و دوری از هوای نفس و تقوا، این نتیجه را دارد که روشن بینی انسان را میافزاید و انسان را از تاریکیهای شرک و جهل و هوس، به فضای نور و توحید و علم میرساند. آنکه اخلاص داشته باشد به فوز و رستگاری میرسد: «اِنْ تَخْلُصْ تَفُرْ» (۲۸۶)
اخلاص، ارزشی فوق العاده دارد و در عین حال، بسیار دشوار است. امام سجاد علیه السلام در دعاهای سحرهای ماه رمضان از خداوند میخواهد که دل را از نفاق و عمل را از ریا پاک گرداند:
«اللّهم طَهِّر قَلْبی مِنَ النِّفاقِ وَ عَمَلی مِنَ الرّیاء»
و نیز، امام حسین علیه السلام در دعای عرفه، از خداوند اخلاص در عمل را میطلبد: «.. ولاخلاصَ فی عملی».
خالص و گوارا را از میان غذا و خون پدید میآورد. (۲۸۷) انسان خالص نیز باید از لابلای آلودگیها و ناپاکیهای محیط، جان خود را سالم نگهدارد و نیّت و عمل خود را از آلایش ریا پاک سازد و روسفید بیرون آید. اینگونه اخلاص
است که ارزشمند و مهم است.
مخلص، خود را در اختیار پروردگار میگذارد و دل را خانه محبّت او میسازد و انگیزه الهی را بر همه اعمال و رفتار خویش حاکم میکند و از این راه به عزّت و سربلندی میرسد.
حضور در نماز
پس از نیّت، آه تصمیم بر انجام عبادت برای خداوند است و بر پایی نماز به قصد تقرّب به پروردگار،
و آمادگی روحی و توجّه آامل به پروردگار، تکبیر « حضور قلب » وارد نماز م یشویم. همراه با
می گوئیم. این توجّه و حضور دل، همچون روح برای نماز است.
اللّه اآبر
خدا برتر و بزرگتر از فکر و خیال ما و برتر از توصیف با قلم و بیان ماست. عظمت او، فراتر از درک و
شناخت تصوّر ماست.
هر چه را اراده آند، در همان لحظه انجام میگیرد. فرمانش مطاع است. پدیدهها و انسان را از
نیستی به وجود آورده، همه را روزی داده، هدایت آرده، بازگشت همه به سوی اوست و جان
وهستی همه جانداران و جمادات، در دست قدرت اوست. اوست آه عزّت میبخشد و ذلیل
می آند، بی نیاز است و همه به او محتاجند. انسانها را در رحم مادران، تصویرگری میآند، غرائز
هدایتگر را در فطرت آنها به ودیعت میگذارد، بیماریها را شفا میدهد، ناتوانان را توان میبخشد،
همه چیز مردنی و فانی است مگر ذات او. در قیامت، حساب و آتاب و پاداش و آیفر همه، با
اوست. آنروز معلوم خواهد شد آه همه آاره اوست و دیگران را آاری ساخته نیست و آنانکه به
درگاه غیر او روی آورده اند، باخته و زیان آرده اند... (همه اوصافی آه ذآر شده، برگرفته از آیات قرآن
آریم است)
نمازمان با نام چنین خدای عظیمی شروع میشود.
پس از نیّت، تکبیرةالاحرام م یگوییم ووارد نماز میشویم....
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
[ روایتی تکان دهنده از ترک نماز ]
حجت الاسلام دانشمند
.
«فیِ جَنَّاتٍ یتَسَاءَلُونَ؛ عَنِ الْمُجْرِمِینَ؛ مَا سَلَککمُْ فیِ سَقَرَ؛ قَالُواْ لَمْ نَک مِنَ الْمُصَلِّینَ
.
آنها در باغهای بهشتند و سؤال میکنند از مجرمان. چه چیز شما را به دوزخ وارد ساخت؟! میگویند: ما از نمازگزاران نبودیم»
.
📚سوره مبارکه "مدثر" آیات ۴۰، ۴۱، ۴۲ و ۴۳
در محضر خداوند.mp3
2.03M
#یک_دقیقه_حرف_حساب
💥 در محضر خداوند
❣ نداشتن حضور قلب در نماز چه علتی داره؟
و چطور میشه برطرفش کرد؟
#استاد_شجاعی
منبع: مجموعه نماز، سکوی پرواز
❌ شایعه
[کلیپی از بهرام موفنگی (مشیری)]:
در حوادث ۸۸ بازجوها از مصباح یزدی استفتاء کردند آیا شکنجه، مواد مخدر، تجاوز جنسی و... به دستگیرشدگان برای گرفتن اقرار جایز است؟ پاسخ: چون اینها با ولایت فقیه مخالف هستند هرکاری جایز است!! (مطالب خلاصه شده است)
✅ واقیعت
غیر از اینکه این چرندیاتی که به نقل از آیت الله مصباح یزدی نقل میشود، هیچ مستند شرعی ندارد و با مسلمات اسلامی منافات دارد، اساساً ایشان مرجع تقلید نبوده است که فتوا صادر کند. استفتاء و فتوا از وظایف مرجع تقلید است. اما شبهه افکنان برای تخریب ولایت فقیه و علامه مصباح (به خیال خودشان یک تیر و دو نشان) این خزعبلات را منتشر میکنند.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
.......:
@zandahlm1357