eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۵- سوء استفاده ی برخی اشخاص از رئیس جمهور منتخب در جهت منافع خود این [سؤال] درباره ی این است که: بعد از انتخابات و حماسه ی حضور مردم در پای صندوقهای رأی، بعضی از اشخاص با تعابیر مختلف، شکاف ایجاد میکنند و از رئیس جمهور محبوب و محترم در جهت منافع خود استفاده میکنند. نه، رئیس جمهور کسی نیست که بشود از او سوء استفاده کرد. رئیس جمهور، رئیسِ جمهور است؛ یک شخصیّت برجسته، فاضل و آگاه است. ایشان خط درستی را انتخاب کردند و دارند در همان خط هم حرکت میکنند. ممکن است یک نفر هم برای خودش یک حرفی بزند. فکر نمیکنم کسی بتواند از رئیس جمهور سوء استفاده کند؛ ان شاءالله ۶- راه مقابله با جمود و تحجّر در حوزه ی علم و فرهنگ؟ سؤال بعدی باز راجع به بسیج دانشجویی است؛ مثل اینکه بچه‌ها دل پردردی دارند! باید ببینیم قضیه چیست. بزرگترین مشکل دانشگاههای ما، جوّ جمود و تحجّر در حوزه ی علم و فرهنگ ناب اسلامی است. به نظر شما این جوّ جمود را چگونه میتوان از بین برد؟ خب، بسیار مطلب مهم و قابل توجّهی است. البتّه من در اینکه این بزرگترین مشکل ما باشد، تردید دارم؛ امّا بلاشک جمود و تحجّر هر جا باشد، یک مشکل است و راه از بین بردنش هم این است که شما - که دانشجو هستید - به کیفیّت فکریِ خودتان در زمینه ی دانش و معرفت، هرچه میتوانید، بیفزائید. هر یک نفر از شما وقتی که اهل دانش، فرهنگ، فرزانگی و روشنفکریِ فرهیختگی است، میتواند این مفاهیم را در عمل گسترش بدهد؛ یعنی درست نقطه ی مقابل جوّ جمود و تحجّر. اگر بخواهیم با جمود بجنگیم، جنگ با جمود اینجوری است؛ جنگ فرهنگی است. جنگ با جمود، جنگ شمشیری نیست؛ چون از مقوله ی فرهنگ است، آن هم نوعی فرهنگ است، فرهنگِ بسته است؛ لذا بایستی با روشهای فرهنگی با آن مقابله کرد. به نظر من دانشجوها میتوانند در این زمینه مؤثّر باشند. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
امام خمینی (ره): جنگ هم یک مسأله ای بود که انسان خیال می کرد بسیار مهم است، لکن معلوم شد که منافعش بیشتر از ضرر هایش بود. آن انسجامی که در اثر جنگ بین همه قشرهای مردم پیدا شد و آن معنای روحانی و معنوی که در خود سربازان ارتش و ژاندارمری و سپاه پاسداران به نمایش گذاشته شد و آن روح تعاونی که در همه ملت از زن و مرد در سرتاسر کشور تحقق پیدا کرد، به دنیا فهماند که این مسأله ای که در ایران هست با همه مسائل جداست. صحیفه نور؛ جلد ۱۶؛ صفحه ۱۹ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️فراز تصویری بسیار زیبا و جاویدان 🎤قاری: استاد مرحوم شعبان عبدالعزیز صیاد 📖سوره: نحل آیه ۱۲۶
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: تنظيم سوداء متن حديث و من أراد أن لاتحرقه السوداء فعليه بالقىّ و فصد العروق و الاطلاء بالنورة. تنظيم سوداء هر كس مي‌خواهد كه سودا او را نسوزاند قي كند و رگ بزند و نوره بكشد. تهيه نوعي شربت براي... متن حديث يؤخذ من الزبيب المنقي عشرة أرطال فيغسل و ينقع فى ماء صافى غمره و زيادة عليه أربعة أصابع و يترك فى إنائه ذلك ثلاثة أيّام فى الشتاء و فى الصيف يوماً و ليلة ثمّ يجعل فى قدر نظيفة، و ليكن الماء ماء السماء إن قدر عليه و إلّا فمن الماء العذب الصافى الّذى يكون ينبوعه من ناحية المشرق ماء أبيضاً براقاً خفيفاً و هو القابل لما يعترضه علي سرعة من السخونة و البرودة و تلك الدلالة علي خفّة الماء و يطبخ حتّي ينتفخ الزبيب ثمّ يعصر و يصفى ماؤه و يبرد ثمّ يرد إلي القدر ثانياً و يؤخذ مقداره بعود و يغلي بنار لينة غلياناً رقيقاً حتّي يمضى ثلثاه و يبقي ثلثه ثمّ يؤخذ من العسل المصفّي رطل فيلقي عليه و يؤخذ مقدار الماء و مقداره من القدر و يغلي حتّي يذهب قدر العسل و يعود إلي حدّه، و يؤخذ صفيقة فتجعل فيها من الزنجبيل وزن درهم و من القرنفل وزن درهم و من الدارصينى وزن نصف درهم و من الزعفران وزن درهم و من السنبل وزن نصف درهم و من العود الّتى وزن نصف درهم و من المصطكى وزن نصف درهم بعد أن يسحق كلّ صنف من هذه الأصناف وحده و ينحلّ و يجعل فى الخرقة و يشدّ بخيط شدّاً جيّداً و يكون للخيط طرف طويل تعلّق به الخرقة المصرورة فى عود معارض به علي القدر و يكون ألقى هذه الصرة فى القدر فى الوقت الّذى يلقي فيه العسل ثمّ تمرس الخرقة ساعة فساعة لينزل ما فيها قليلاً قليلاً، و يغلي إلي أن يعود إلي حاله و يذهب زيادة العسل و ليكن النار لينة ثمّ يصفي و يبرد و يترك فى إنائه ثلاثة أشهر مختوماً عليه لايفتح فإذا بلغت المدّة فاشربه و الشربة منه قدر أوقية بأوقيتين ماء. فإذا أكلت يا أميرالمؤمنين كما وصفت لك من قدر الطعام فاشرب من هذا الشراب ثلاثة أقداح بعد طعامك، فإذا فعلت فقدأمنت بإذن الله يومك من وجع النقرس و الإبردة و الرياح المؤذية فإن اشتهيت الماء بعد ذلك فاشرب منه نصف ما كنت تشرب فإنّه أصحّ لبدنك و أكثر لجماعك و أشدّ لضبطك و حفظك. تهيه نوعي شربت براي پيشگيري از برخي بيماريها ده رطل۱ مويز دانه گرفته را ابتدا مي‌شويند و سپس آن را در يك ظرف آب صاف و زلال مي‌ريزند، مقدار آب بايد به اندازه اي باشد كه چهار انگشت بالاتر از سطح مويزها را بپوشاند، مويزها را به همين حالت در زمستان سه روز و در تابستان يك شبانه روز باقي مي‌گذراند، آن گاه در يك ديگ تميز مي‌ريزند، آبي كه مويزها را در آن خيسانده اند اگر آب باران باشد بهتر است و گرنه از آب شيرين زلالي كه سرچشمه اش در سمت شرق است و آبي سفيد و درخشان و سبك دارد استفاده شود، اين نوع آب گرما و سرما را خيلي سريع به خود مي‌گيرد و همين علامت سبك بودن آب است. باري، آب را آنقدر حرارت مي‌دهند تا اين كه مويزها كاملا پف كنند، بعد آنها را مي‌فشارند و آبش را صاف مي‌كنند و مي‌گذارند سرد شود، دو باره آن را به داخل ديگ مي‌ريزند و مقدارش را با يك چوب اندازه مي‌گيرند، و ديگ را روي آتش ملايمي مي‌گذارند تا بنرمي بجوشد و دو سوم آن تبخير شود و يك سومش باقي بماند، سپس به اندازه يك رطل عسل مصفّا با آن مخطوط مي‌كنند، و مقدار اين آب و عسل در ديگ اندازه گيري مي‌شود، و محلول را مي‌جوشانند تا به اندازه اي كه عسل ريخته شده تبخيرشود و محلول به اندازه قبل برگردد. در يك پارچه ضخيم به اندازه يك درهم۲ زنجفيل، يك درهم قرنفل (گل ميخك) نيم درهم دارچين، يك درهم زعفران، نيم درهم سنبل۳، نيم درهم عود هندي و نيم درهم مصطكي قرار مي‌دهند، اما قبلا هر يك از اينها را جداگانه مي‌كوبند و الك مي‌كنند. بعد در پارچه قرار مي‌دهند و آن را با يك نخ محكم مي‌بندند، يك طرف نخ بايد بلند باشد تا آن را به چوبي كه روي ديگ قرار داده مي‌شود، ببندند و بدين ترتيب پارچه اي كه حالا به صورت يك كيسه كوچك در آمده به داخل ديگ آويزان شود. اين كيسه را بايد زماني داخل ديگ قرار داد كه عسل را در آن مي‌ريزند. آنگاه هر چند وقت يك باركيسه را حركت مي‌دهند تا محتويات آن كم كم خالي شود، و محلول را آنقدر مي‌جوشانند تا (همان طور كه گفتم) مقدار اضافه شده عسل كم شود و محلول به اندازه اولش برسد. در تمام اين مدت، بايد آتش ملايم باشد، بعد محلول را صاف مي‌كنند و مي‌گذارند سرد شود، و آنگاه در ظرفي مي‌ريزند و سر آن را مي‌بندند و سه ماه به همان حال باقي مي‌گذارند و درش را باز نمي كنند، پس از سه ماه مي‌توان از آن نوشيد. هر اوقيه۴ از اين شربت را با دو اوقيه آب مخلوط مي‌كني. حال اميرالمؤمنين، پس از خوردن غذا به اندازه اي كه قبلا توضيح دادم، سه پياله از اين شربت بنوش، كه اگر چنين كني به خواست خداوند در آن روز (از درد نقرس و سردي مزاج و بادهاي ناراحت كننده) در امان خواهي ماند، بعد از آن چنانچه ميل به آب داشتي نصف آبي
را كه قبلا مي‌نوشيده اي بنوش، زيرا اين عمل (جسمت را سالمتر، قدرت مقاربتت را بيشتر و حافظه ات را قويتر مي‌سازد). منبع حديث ۱- هر رطل تقريبا ۳۱۴ گرم است. ۲- تقريبا ۵ /۲ گرم. ۳- سنبل دو نوع است: سنبل الطيب، و سنبل رومي يا ناردين. ۴- هر أوقيه تقريبا ۳۲۳ گرم است. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مناظره طوفانی عالم بزرگ مسیحی با امام رضا علیه السلام 🔸یکی از اتفاقات مهم زمان حیابت امام رضا علیه السلام مناظرات ایشان با عالمان ادیان مسیحی، یهودی، زرتشتی و صائبی بود که به دستور مامون اتفاق افتاد. 🌹 🍃🍂 ‌‌‌‌✅کانال استاد دانشمند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•