#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام وقت بخیر
من دیابت دارم و فقط قرص مصرف میکنم پزشک و خانواده اجازه نمیدهند روزه بگیرم چه کار باید انجام دهم ممنون
پاسخ👇
سلام علیکم
در حقیقت خودتان باید به این نتیجه برسید که روزه برایتان ضرر دارد. البته اگر با سخن پزشک متخصص به این اطمینان برسید نیز کفایت می کند.
#احکام
#احکام_روزه
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
این کیفهاو اسباب بازی هایی که به اسم پاپیت در بازار هست آیا حرامه یا علامت شیطان پرستی است ؟
آیا لباس آستین کوتاه برای مردان حرامه؟
پاسخ👇
سلام علیکم
1- اگر حاوی چنین علاماتی باشد، استفاده کردن از آن اشکال دارد و جایز نیست.
2- صرف کوتاه بودن آستین حرمت ندارد.
#احکام
#احکام_پوشش
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
چرا سن تکلیف دختران از پسران زودتر هست؟
پاسخ👇
سلام علیکم
زیرا دختران نسبت به پسران زودتر به بلوغ عقلی و فکری می رسند.
#بلوغ
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#در_محضر_بزرگان ✅ آیت الله حائری شیرازی 🔴 اگر گفتی «حوصلۀ نهی از منکر و سر و کله زدن با مردم ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سخنان قابل توجه وشجاعانه نماینده غیور علیه خواص بی بصیرت
🔹 دقیقه ۴: اتفاقا همه انبیا و اولیاء الهی در اوج سختی ها به فرامین الهی پایبند بوده و جان و مال و اهل خود را فدای بندگی خدا نموده اند!
👈#مهرداد_ویس_کرمی نماینده مردم #خرم_آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی:
🔻حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی است و گلی از بوستان ولایت است.اما دم زدن از #حاج_قاسم در عین کم رنگ جلوه دادن دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوی #نفاق و کج فهمی می دهد!
🔻آنان که از صراط مستقیم امام و رهبری فاصله گرفته اند! سلیمانی رو اسطوره ای دست نیافته میخواهند که قابل تکرار نباشد! درحالی که کمالات حاج قاسم برامده از روحیه #ولایت_پذیری او بود و خود را فدایی احکام اسلامی میدانست!
🔻فهم این نکته باعث می شود که جمله ای متشابه از حاج قاسم را به معنای تایید گناه بدحجابی یا کشف #حجاب نشماریم!
🔻حجاب ضروری دین است و با سخن و گفتار کسی قابل #تحریف و #تنزل نیست!
🔻هیچ مسئولی حق ندارد برای #فرار از #ناتوانی خود ارزش های الهی و اسلامی را به #حراج بگذارد!
🔻همانگونه که حکومت اسلامی در بحران ارزی وظیفه مدیریت دارد در بحران های اخلاقی و اجتماعی هم مسئول است!
🔻نقش علما،خواص و نخبگان فکری جامعه در چنین مواقعی مشخص میشود،البته #خواص_بی_بصیرت از سنخ #مردگان_متحرک هستند و از آنان توقعی نمی رود
#تلنگر
گفتم حاجی رویِ امـــر به معــــروف هم دیگه نمیشه حســـاب کرد، چون تأثیـــر نداره!
گفت ولی دشمن روی سکوت تو حساب ویژهای باز کرده...
✍محمدجواد محمودی
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ
#استاد_علی_تقوی
🔴 بزرگتـرین گناه دزدی نیست، گناه بۍ تفاوتها خیلی بزرگتــر از گناه بۍنمازها و دزدها و بی حجابهـاست❗️
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
1.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ
#استاد_علی_تقوی
🔴 بنـدگان خـوب خـدا در بین گنہکاران پنهانند، لـذا هیچگاه امـر به معــروف رو ترڪ نڪنیـد...
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل چهارم شرايط قصاص ماده ۲۱۹ كسي كه محكوم به قصاص است بايد با اذن ولي دم او را كشت پس اگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل پنجم شرايط دعوي قتل
ماده ۲۲۷ مدعي بايد حين اقامه دعوي عاقل و بالغ باشد و چنانچه دعوي مستلزم امر مالي گردد رشد نيز شرط است اما نسبت به مدعي عليه هيچ يك از موارد ماده ۲۲۸ مدعي بايد نسبت به مورد دعوي جازم باشد و با احتمال و ظن نمي توان عليه كسي اقامه دعوي كرد لكن با وجود اماره و آثار جرم دعوي بدون جزم نيز مسموع است
ماده ۲۲۹ مدعي عليه بايد معلوم و مشخص يا محصور در ميان عده اي معين باشد.
ماده ۲۳۰ مورد دعوي بايد معلوم باشد و مدعي قتل بايد نوع آن را از لحاظ عمد يا غيرعمد بيان كند و اگر اصل قتل ثابت شود و نوع آن اثبات نشود بايد با صلح ميان قاتل و اولياي مقتول و عاقله دعوي را خاتمه داد.
فصل ششم راههاي ثبوت قتل
اشاره
ماده ۲۳۱ راههاي ثبوت قتل در دادگاه عبارتند از:
۱ اقرار ۲ شهادت ۳ قسامه ۴ علم قاضي
مبحث اول اقرار
ماده ۲۳۲ با اقرار به قتل عمد گرچه يك مرتبه هم باشد قتل عمد ثابت ميشود.
ماده ۲۳۳ اقرار در صورتي نافذ است كه اقراركننده داراي اوصاف زير باشد:
۱ عقل ۲ بلوغ ۳ اختيار ۴ قصد.
بنابراين اقرار ديوانه و مست و كودك و مجبور و اشخاصي كه قصد ندارند مانند ساهي و هازل و نائم و بي هوش نافذ نيست
ماده ۲۳۴ اقرار به قتل عمد از كسي كه به سبب سفاهت يا افلاس محجور باشد نافذ و موجب قصاص است
ماده ۲۳۵ اگر كسي به قتل عمدي شخصي اقرار نمايد و ديگري به قتل عمدي يا خطايي همان مقتول اقرار كند ولي دم در مراجعه به هر يك از اين دو نفر مخير است كه برابر اقرارش عمل نمايد و نمي تواند مجازات هر دو را مطالبه كند.
ماده ۲۳۶ اگر كسي به قتل عمدي شخصي اقرار كند و پس از آن ديگري به قتل عمدي همان مقتول اقرار نمايد در صورتي كه اولي از اقرارش برگردد قصاص يا ديه از هر دو ساقط است و ديه از بيت المال پرداخت ميشود و اين در حالي است كه قاضي احتمال عقلايي ندهد كه قضيه توطئه آميز است
تبصره در صورتي كه قتل عمدي برحسب شهادت شهود يا قسامه يا علم قاضي قابل اثبات باشد قاتل به تقاضاي ولي دم قصاص ميشود.
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357